September 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lilith, 19 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    O meis, de vlindertjes lounge moet je echt niet bezoeken hoor! Dat is echt niet goed met zwangerschapshormonen.
    En dat ongesteldheidsgevoel, mij is verteld dat dat door het indalen komt. Dus dat is niks om je zorgen over te maken.

En als je je nou echt heel erg zorgen maakt, gewoon ff je vk bellen die kan je geruststellen.

Dikke knuff meis!

2. Femya

Femya Niet meer actief

Ladymoi bel even met je verloskundige als je je zo'n zorgen maakt meis, waarschijnlijk kan zij je geruststellen en anders even onderzoeken. Wat Ariel al zegt niet de vlinderlounge bezoeken, dat maakt je erg onzeker en bang.
    Dikke knuffel voor jou!

3. Rox

Rox Fanatiek lid

14 jun 2008
    1.951
    0
    0
    kapster
    @twinkle een hele dikke knuffel voor jou meissie!!!

@ladymoi ik denk dat je idd maar even je verloskundige moet bellen!!!

@pluk 43 weken!!! jeetje wat een ellende! ik d8 ook dat ze je niet langer lieten lopen dan 42 weken.. ik hoorde zelf laatst met 41.5 week...

@merakli leuk!! heb er ook gelijk zin in!

4. Rox

Rox Fanatiek lid

14 jun 2008
    1.951
    0
    0
    kapster
    morgen staat er gewoon nog maar 1 maand 3 weken en 6 dagen op mijn banner.....:p

zo de administratie is klaar tot 1 juli.. ben zo blij dat het is gebeurd!:D

en ben naar de markt geweest voor stof voor gordijnen en kussentjes en ben goed geslaagd!:D

als nou mijn pijn in mijn ribben weggaat:( ben ik een op en top gelukkig mens!!;)

5. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Zit ze met dr kont tegen je ribben aan te drukken Rox?

6. Jocruella

Jocruella Bekend lid

18 dec 2008
    553
    0
    0
    Hoi meiden,

Daar ben ik dan weer na een drukke gekke week.
    Gelukkig ben ik de schrik van de stuitligging weer een beetje te boven gekomen. Jan was meteen naar huis gestuurd van zn werk toen ik zo overstuur was geraakt na het bezoekje bij de VK.

Ik heb voor maandag de 27e een afspraak bij de Gyn. (ik ben dan 34 weken) Dan gaat hij kijken of ons mannetje nog steeds in stuip ligt. Als dat het geval is, gaat hij kijken of er voldoende vruchtwater is en of de navelstreng lang genoeg is om te kunnen draaien. Als beide dingen positief zijn zal hij idd proberen om ons kindje vanaf de buitenkant te draaien. Mocht dat niet lukken heb ik de beslissing al genomen dat idan ga voor de geplande keizersnede.
    Maar hopelijk zal ons kleintje nog draaien.

Wil iedereen nog bedanken voor alle lieve geruststellende berichtjes. Het was me allemaal eventjes te veel geworden. Ik had natuurlijk al de voor mij nog onbekende indalingspijnen gehad, toen dacht ik dat ik blaasontsteking had............en als klap op de vuurpijl had ik dit berichtje. En Jan gaat altijd elke afspraak mee, behalve die keer. Dus er knapte gewoon iets binnen.

Morgen gaan we met de meiden weer ons jaarlijks meidenuitje ondernemen, dus lekker een dagje weg.

Ik wens iedereen een heel fijn weekend en welterusten!

Liefs
    Jolanda

7. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    *schrikt even van de uitspraak van 43 weken*

Ladymoi..kalm aan doen, meis en gewoon bellen als je je zo'n zorgen maakt! De stress is, weet ik uit ervaring, ook niet echt bevorderlijk voor de hadre buiken!

Rox: sterkte met de kleine ribbenbotser ;)

Jocruella: geniet van je dagje uit!

8. merakli

merakli Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.214
    0
    36
    @ Ladymoi2. ik heb niet alle kleertjes gewassen, kleren in grote maten niet bv. Wordt indedaad wel tijd dat je ff gaat sorteren :) Dat je je niet goed voelt is niet leuk en hoop voor je dat het indalingsween zijn. En vooral de vlinderlounge niet bezoeken, in het begin deed ik het ook vaak en je wordt er alleen maar verdrietig van en dat kunnen we niet hebben. Positief blijven!

@ Twinkle, lees dat je weer vrolijker bent geworden en het blijft moeilijk om niets te doen.

@ Rox, raad het je aan :) en ik moet ook de administratie gaan doen maar heb geen zin. En wij hebben stof nodig om een lamp te maken en een hemeltje. maar nog niet geslaagd. Hoop voor je dat de pijn in je ribben weggaat.

@ Jocruella, fijn dat het weer goed met je gaat!! en veel plezier met de meiden!!

MOet het toch ff kwijt, de twee zonen van mijn man uit zijn eerdere huwelijk wonen bij ons. Hele leuke jongens, maar soms kan ik me toch zo druk maken om de dingen die ze doen. Bv. ik kook om iets fatsoenlijks op tafel te zetten, dan spelen de heren buiten of ze hebben niet zo veel zin. En dan gaan ze rond 23.00 of 24.00 een tosti eten en ruimen hun rotzooi niet op:x heb al moeite met koken (staan) en dan eten ze het niet op. Ze hebben dan geen honger grrrrrr. We hadden afgesproken dat ze niet zo laat zouden eten, maar vind het dan zielig als ze zo rondlopen. Maar omdat ze vakantie hebben slapen ze laat en maken ze het alsnog (nadat ik naar boven ben gegaan) Ik weet soms niet hoe ik moet reageren. Heb dan zoiets van ruim het dan tenminste op!!! (kaas, brood). Zo moest het ff kwijt :)

9. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    Hey hier nog een september mama... ik heb ook nog niets gehoord van de kraamzorg... zou daar iets mis zijn dan? Ik ben er van uit gegaan dat zij contact met mij zouden opnemen tijdig... maar begin nu ook een beetje te twijfelen zo langzamerhand... rond de hoeveelste week is dat normaal dan?

:(

groetjes
    mamatoB

10. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Heej meiden,

De kraamzorg heeft mij ook pas donderdag gebeld, voor een telefonisch intakegesprek, ik was toen ook 31 weken en 2 dagen.

Nog ffover dat inleiden, hier ben ik wel ingeleid met 42 weken, dat is hier standaard, de collega van mijn zusjeis ook ingeleid paar weekjes geleden met 41 weken en 6 dagen. Gelukkig laten ze je hier niet langerlopen :).

Verder voel ik me heel erg onrustig , heb geen rust nog gewvonden vandaag, weet ookniet wat dat is en waar het door komt.

11. slaapzak

slaapzak Bekend lid

20 jun 2008
    777
    0
    0
    verpleegster
    limburg
    ladymoi...ik heb 2 dagen indalingsweeen gehad...en ik had ook zoiets van eeeeeeekkkk !!! effe naar de gyn en die kon me bevestigen dat mini meisje in aan het dalen was en alles op gemeten en alles was nog pot dicht...
    Maar je moet geen risico's nemen... bij mij kwamen de weeen een half uur tot 45 min om de 5 a 10 min en dan weer om de 20 en dan weer korter op elkaar...en nu heb me standerd harde buiken en oefen weeen erbij...trek me door naar me rug en benen maar ze hebben NOG niks in gang gezet...
    Maar het blijft eng hoor....bij 36 of 37 weken vind ik het echt niet meer eng hoor...
    en je VK bellen...of je moet het al gedaan hebben?? want je weet het maar nooit...
    laat wat van je horen nog...
    gr slaapzak

12. Ladymoi2

Ladymoi2 Actief lid

17 jun 2009
    420
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dames bedankt voor de reacties.....ben nu wel war rustiger hoor. Ik was zo van streek door de vlinderlounge...zo verdrietig werd ik ervan. Die fotos werd ik helemaal gek van, babys waren zo volmaakt en groot genoeg, leek net of ze sliepen.....oooh niet meer aan denken.

Slaapzak...Heb nog niet met de vk gebeld, was donderdag al geweest en ik kan er niet zo tegen als ze zo onduidelijk zijn en zeggen dat het dit kan zijn en misschien wel dat enz enz, dat weerrhoudt me er eigenlijk van om te bellen....maar het gaat gelukkig wel beter. Heb zo nu en dan een wee, soms regelmatig maar niet zo krachtig als woensdag en donderdag, idd ook 2 dagen flink last van gehad. Denk nu ook dat het indalingsweeen zijn, vooral omdat me buik nu anders eruit ziet. Ik droeg in het begin heel hoog en nu is mijn buik heel laag, heb boven juist best wel veel ruimte nu!
    Het enige waar ik me nog zorgen om maak is afscheiding die ik heb, best wel helder, en soms is mijn onderbroek echt nat. Maar ik kijk het even aan.
    Heb trouwens net als een ander lid hier (weet niet meer wie) ook erg veel last van mijn ribben. Vk zei dat het heel goed mogelijk was dat er aan de binnenkant een blauwe plek zit, zo voelt het ook. Keihard schopt die kleine van mij!

Maar goed..ben nu weer wat rustiger. Idd slaapzak met 37 weken zou ik ook niet erg vinden maar was echt bang dat ik een vroeggeboorte had, na al die verhalen op de vlinderlounge en soms die fouten en niet alert genoeg vk verhalen erbij maakte mij wel angstig. Je kan gewoon niet blind vertrouwen op je vk.

Ik ga even wat liggen, voel weer rare dingen in mijn buik...kom zo wel terug!

13. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Hey meiden

Ga vanaaf op iedereen reageren, moet wel wat pagina's terug;)

Hier gaat het niet lekker, al dik een week last van mn rug en gister avond na het eten verging ik haast van de pijn:(
    En of dat niet genoeg was ook mn linkerkant van mn ribben oef....
    Dus Mehmet de meiden in bad gedaan en naar bed gebracht en heeft mn rug ingesmeert en gemasseerd en ben toen op bed gaan liggen.
    En dan moet ik nog zo'n 8 weken........hoop echt dat ie zo rond de 37 weken komt.

Zara was precies 37 weken, en Ayla 38w en 5d maar ja ze was ingeleid dus wie weet hoe lang ze anders hd blijven zitten.
    Hoop in iedergeval nu eindelijk op een thuis bevalling!
    maar ja drie maal is scheepsrecht zeggen ze toch;)

Ga even een tukkie doen vanacht slecht geslapen ivm mn rug dus even slaap inhalen.
    Tot vanavond:)

14. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)
    @rox die van mij is ook een ribbenbotser :)

@mamatobe sommigen worden pas rond week 34 gebelt.. ligt echt aan waar je woont. ik had em al met 25 weken namelijk.. maar ken iemand uit Noord Holland die em pas met 34 weken kreeg..

@ladymoi rustig aan doen dus!! hoe is het nu?

Wij hebben de box vandaag opgehaald en neergezet met allemaal ballonnen erin hahaah.. Om de poezen eruit te houden :)

15. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    @jessica vervelend dat je zoveel last van je rug hebt..
    Gelukkig heb ik daar niet tot weinig last van..

16. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    Spijkenisse
    #9256 Jessica24, 18 jul 2009
    Laatst bewerkt: 18 jul 2009

@Merakli, kan me voorstellen je kookt voor jan snot zeg maar, probeer anders dat ze MOETEN eten anders niet naar buiten;) of het eten bewaren en dan in de magnetron...en geen tosti's of iets dergelijks.
    Herken het hier doet manlief hetzelfde:x even je bord,beker,glas etc naar de keuken of in de afwasmachine zetten ho maar;)
    Maar ja dat zal wel typisch turks zijn.
    En hij ruimt indd ook niks achter zn kont op, ga mn zoon dus echt wel leren dat ie mama moet helpen, en dus niet zo'n typisch turks jongetje worden (pasa, matcho):D

17. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    Spijkenisse
    Is niet te hopen gun het niemand...

18. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    @merakli Kun je niet aangeven dat wanneer ze er niet met eten zijn dat er dan ook geen eten voor hun is. Dus ook geen tosti of dergelijke ?

19. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    Spijkenisse
    Zo daar gaat ie, hopelijk onthoud ik alles:)

@Hellen, balen zeg.

@Andi, fijne dagen;)

@Pluk, hopelijk komt deze beeb sneller, en laten ze je niet zo lang lopen...

@Twinkel, gelukkig;) valt niet mee.

Wie had er ook last van dr rug:(:(:(

@intake, hier gehad met 31 weken. (telefonisch)

@Naiobi, haha ja het is natuurlijk interessant zo'n box.

@Ladymoi, hier ook last van ribben.
    Vlinderlounge/sites niet bezoeken!

@joyce, erg is dat he;)

@Slaapzak, dikke knuf.

@Jolanda, hoe was het uitje?

Zo hoop niet dat ik wat vergeten ben.
    Ga de meiden naar bed brengen, en dan zelf lekker op bed tv kijken.

20. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Morning!

Ik heb mijn intake voor de kraamzorg ook pas op 6 augustus, dus als ik bijna 34 weken ben.

Hier last van mijn maag. De kleine is erg druk met de voetjes en dat geeft toch wel veel klachten als een gevoel van druk bij mijn middenrif, het vreselijk het zuur hebben en gister was ik zelfs misselijk.

Pfff...en dan natuurlijk nog de "gewone" bekkenpijn erbij. Kan geen flink stukje lopen zonder harde buiken te krijgen, ook. En terwijl ik niet eens zo'n enorme buik heb, vind ik het best pittig worden!

Deel Deze Pagina