September 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lilith, 19 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    jeetje Jusi al weer in het ziekenhuis :( Hoop voor dr dat de tijd voorbij vliegt. En dat ze binnenkort (over een paar weken) een gezond kindje in dr armen mag sluiten.

2. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)
    @mare veel plezier in hamburg!!

@twinkle tot nu toe twee ballonnen kapot dus gaat goed :)
    Volgende week krijg ik nog extra controle en als daar geen afwijkingen in zitten hoef ik niet weer naar het ziekenhuis :)
    Deze week de meubeltjes enzo.. leuk hoor :)

Stiekem haal ik mij ook allemaal rare dingen in mijn hoofd :$

@hellen jah ben ook blij dat hij toevallig deze keer mee ging :)
    Ik kijk even aan hoe het nu met minder uren gaat en anders kan ik altijd volgende week nog minder gaan werken, mocht mijn bloeddruk nog te hoog zijn bij controle..

3. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    @jusi :( ik begrijp een beetje hoe je je voelt daar in het ziekenhuis.. hoop dat je snel weer naar huis mag !!

4. MamaVanBas

MamaVanBas Bekend lid

22 sep 2008
    988
    0
    0
    Gelderland
    Haaaaaaaaaaaaaaaai

zo ik ben weer een beetje bij hoor:D haha

mensen met hyves:D gezellig hoor hihi, heb jullie toegevoegd:p

Naiobi.. Alles toch helemaal goed, gelukkig.. maar kan me idd voorstellen dat het dan even lekker is om je mannetje bij je te hebben, wel lief zon verassing toch:p

Ladymoi.. Ga maar rustig aan doen meid.. jou gezondheid en van je kindje gaat nu eventjes helemaal voorop!!

Jusi meid bah.. niet weer!!! hopen dat je gauw weer naar huis mag, en dat je kleintje het toch nog ffies een poosje blijft zitten.. het zit je niet mee he meis!! dikke knuff!

Booky krijg jij een groeiecho omdat mats zo fors was? bas was namelijk ook echt een joekel hihi, 4310.. en 52 cm.. 16 dagen over tijd.. maar nog niets gehoord over een eventuele groeiecho!

Maagzuur.. Hier ook verslaafd onderhands aan de rennie.. verschrikkelijk.. moet laatste paar dagen ook weer zoveel overgeven en harde buiken.. vannacht geen lekkere nacht gehad;)

Pluk wat vreselijk handig dat je schoonvader niet begrijpt dat je geen zin hebt om je hele huis op kop te halen.. hihi... lekker rustig aan doen!!

Jocruella fijn dat je je er toch bij neer hebt kunnen leggen en er voor jezelf al een beetje uit bent wat je wilt doen.. hoop toch dat je kleintje zich nog zelf draait, of dat het uitwendig draaien zin heeft..

Merakli dat is niet echt handig nee dat je je uitsloofd en de kids dan niet willen eten.. vooral nu je er zelf al iets meer moeite voor moet doen om alles uit de handen te krijgen.. vind je niet dat je echt begint te merken dat we richting de laatste loodjes gaan??

Twinkle, gelukkig geen zwangersschapssuiker!! hoest nu met je meis?lees dat je ook al vanalles hebt geregeld en gedaan.. leuk he die nesteldrang.. ik zou willen dat ik het ook een beetje kwijt kon, maar moet eerst mijn huisje een beetje klaar zijn.. gelukkig kan ik lekker in de kleertjes neuzen als ik het echt eventjes nodig heb hihi..

Andi fijn dat je weekendje geslaagd was.. jammer dat ik het niet eerder had gelezen, anders had je zo eventjes langs kunnen komen hihi.. je was zooo ontzettend dichtbij..!! hihi
    leuk van de zak met kleertjes.. dat is altijd lief en handig toch..:D

Mare VEEL PLEZIER IN HAMBURG en doe het lekker rustig aan he meis!! geloof dat je nu ook op kraamvisite gaat ofniet? hihi veel plezier iig!!!!!:)

verder eventjes paar algemene vraagjes..

ik las wat over 'vluchtkoffertjes'.. voor de mensen die denken waar heb jij het nu over.. de tas die je klaar maakt voor wanneer je tegen die tijd naar het ziekenhuis zou moeten.. hierin zitten enkele spulletjes die je in het ziekenhuis bij een eventuele bevalling nodig zal hebben!!
    nu las ik her en der, dat mensen deze dingen af en toe met 30 32 weken klaar hebben staan hoe zit dit met jullie?
    ik heb wel een lijst gemaakt met spullen die er eventueel in moeten..
    misschien is het leuk en handig elkaar aan te vullen, wat men bij een eventuele vorige bevalling handig vond, of juist niet.. of is dit nu weer een ontzettend stom idee:p

verder hier een lijst met adressen en namen voor de kaartjes gemaakt.. zodat we naar de drukkerij kunnen om vanalles voor de kaartjes te gaan bestellen..

huisje lijkt na wat mega tegenslagen toch weer wat vooruitgang in te komen.. men denkt dat we met 37 weken over zullen kunnen..

duimen jullie mee:p?hihi

verder ben ik natuurlijk de helft weer vergeten.. ik lees elke keer wel mee, maar tis hier zo hektisch dat ik niet elke keer de rust in mijn kont kan krijgen om te reageren:)

meiden die ik vergeten ben.. niet bewust

btw.. Hellen hoest nu met jou??

5. MamaVanBas

MamaVanBas Bekend lid

22 sep 2008
    988
    0
    0
    Gelderland
    btw

las wat over kraamhulp intake.. bij de tweede telefonisch..

hier de tweede en mevrouw komt 11 aug gewoon weer langs:D

6. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Hee MamavanBas. Het gaat wel hier. Slaapgebrek is nog niet echt over en de pijn ook niet, maar omdat ik nu niet meer hoef te gaan werken, is het wel redelijk te "handelen". Ik kan nu overdag gewoon ook een tukkie doen en als ik dan niet te lang lig, doet het ook nog niet zo'n pijn. Ik hoop, dat ik zo mijn reserves weer een beetje opbouw.

Vluchtkoffer..nou..ik heb um nog niet klaarstaan hoor. Zo tegen week 37 lijkt me mooi. Of zeg ik dan iets doms? En als ik rond die tijd me nog een keer richting mijn vriend waag, i.p.v. dat hij naar mij toekomt, neem ik de hele reutemeteut mee. Mócht ik aan het bevallen slaan en de rit naar huis niet meer aandurven ( 't is toch 150 km) dan is daar OOK wel een ziekenhuis waar ik kan bevallen.

7. MamaVanBas

MamaVanBas Bekend lid

22 sep 2008
    988
    0
    0
    Gelderland
    ja dat lijkt me idd wel fijn dat je niet meer hoeft te werken.. kun je toch overdag lekker je rust pakken idd..

nee hoor 37 weken dat dacht ik zelf ook zon beetje eigenlijk..
    maar ik heb er gister eens over rond gelezen en toen las ik dat veel meiden hier al zo vroeg mee begonnen waren te pakken haha.. dus ik dacht ben ik nou dan zo laat haha..

en idd als je dat 150 km zou moeten rijden zou ik idd zorgen dat ik lekker mijn tasje bij me had;) voor het geval dat:D

8. Jocruella

Jocruella Bekend lid

18 dec 2008
    553
    0
    0
    Jeetje wat zijn jullie allemaal actief geweest gisterenavond hahahahaha

@Jusi - Jeetje meid het zit jou ook niet mee! Veel sterkte!!

@Naiobi - rustig aan he!!! Ze zegt het niet voor niets. En gewoon bellen als je iets wilt weten. Daar is ze voor en je moet je absoluut zelf geen zeur vinden. Je wilt alleen maar het beste voor je kleine spruit.

Ik heb veel beter geslapen vannacht als gisteren. Heerlijk zeg, daar knapt een mens van op.
    Tja ik heb me idd neergelegd bij een keizersnede. Sterker nog, ik begin nu ook te twijfelen over een draaipoging. Ik denk zelf dat dit de voorkeurshouding is van mijn kleine draak. In mei lag (lees zat) hij ook al zo rechtop, toen was het onmogelijk om leuke foto's te krijgen.
    Ga me vandaag maar hier en daar inlezen...........

Als ik maandag bij de gyn in het ZH geweest ben, ga ik mn vluchtkoffertje klaar maken. Dan weet ik net wat meer. Moet nog van die "oma" onderbroeken halen en wat nachtjaponnen :).

Als ze die kleine gaan halen met keizersnede zal dat in mn week 38 zijn, dat zou dan vanaf nu ongeveer nog 5 weken zijn.:$:D:).

9. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    docent lichamelijke opvoeding (VMBO)
    achterhoek
    MamatoB, hih leuk is dat heh zo’n hele HEMA leegkopen . Het is heel erg maar hier eigenlijk nog maar weinig gekocht voor ons 2e hummeltje :(. Al wel een mutsje 1 voor een jongetje en 1 voor een meisje. En ik wil voor beide geslachten nog een eerste pakje kopen.
    Hoe is het nu met je bekken?

Jessica, hoe is het met je rug? Beetje kunnen slapen vannacht?

Ladymoi, ik denk dat die mannen dat niet eens heel bewust doen dat ze minder betrokken zijn. Ik weet zeker als het kindje er is dat ze heel erg betrokken zullen zijn en apentrots!
    Vervelend dat je zo’n last hebt onder je ribben. De kleintjes krijgen steeds minder ruimte heh in die buik .
    Ik zou ook idd even de vk bellen wat ze nu precies bedoelt. Beter een keer teveel bellen dan een keer te weinig.

OOh Naiobi, wat fijn dat je mannetje mee was gegaan naar de vk. Gelukkig was alles goed met de kleine. Maar tis wel even schrikken, heh.

Mare, mocht je het nog lezen heel veel plezier in Hamburg!

Twinkle, gelukkig zit je qua suikers nog aan de goede kant, houden zo! Ennuh de schilders aanmoedigen is een zeer onderschatte taak hoor! Dat is onwijs belangrijk .

Getsie Jusi weer in het ziekenhuis :(. Veel sterkte, hoop dat je toch weer snel naar huis toe mag!

MamavanBas, ja ik krijg idd een groeiecho omdat Mats zo’n beste beer was. Dit werd me al meteen de eerste keer bij de vk verteld. Maar jeetje Bas was ook een flinkerd zeg!
    Ben jij thuis bevallen of moest je naar W’wijk?
    Ik duim zeker voor jullie mee dat jullie met de 37 weken over kunnen.

Hier oook nog geen vluchtkoffer, zal wel weer het laatste moment worden :).
    Heb de hyves dames trouwens ook een uitnodiging gestuurd..

10. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    @ vluchterkoffer, ga hem hier pas bij 37 weken klaar zetten. Eerder vind ik eigenlijk maar een beetje doemdenken :D Vorige keer bij 38+3 ingeleid en had de ochtend voor het ging gebeuren me koffertje pas ingepakt....

11. Andi

Andi Fanatiek lid

30 aug 2008
    2.451
    0
    0
    D'plo
    Halloooooo!! Stelletje lulkouzen hier! :D

Ik heb alles vanaf pagina 928 gelezen, maar 't is echt teveel om op te reageren!

Las wel dat Jusi weer in het ziekenhuis ligt, jeetje meis!

En Twinkle, tnx voor de tip wat betreft het draaien met je voeten voor't slapengaan. Ik ga het uitproberen! Ik voel m'n kuit nu nog pijnlijk.. Grom.. :x

Haha, MamavanBas, ja, ik zat zeker in de buurt! Bij mijn mams thuis zijn ze zich ook al helemaal aan het klaarmaken voor het Zwarte Cross bij Lichtenvoorde. Vorig jaar waren ze helemaal verzopen van de regen weet ik nog wel.. :D En hoop voor je dat het gaat vlotten met jullie huis!!

Net bij de verloskundige geweest en 't mannetje doet 't goed! Mijn ijzergehalte was alleen héél erg laag, 6.2 maar! Dus nu zitten we weer aan de ijzertabletjes. Was nu in 3 weken precies 2 kg aangekomen, als we zo doorgaan dan ben ik aan het einde iets van 12 kg aangekomen, zou wel netjes zijn! :D

Vluchtkoffer ga ik met 36 weken klaarzetten, eerder vind ik dan dattie in de weg staat. Geloof dat ik 'm met Gabriël pas met 39 weken helemaal klaar had en meneer kwam pas met 41 weken :D

Mijn vent is best wel betrokken bij de zwangerschap. In het begin en halverwege niet zo, maar de laatste weken wel. Ik krijg steeds vaker een aai over m'n buik of een kus erop. Ik zie hem ook steeds vaker naar m'n buik kijken om te zien of meneertje aan het schoppen is. Hihi. :p

12. merakli

merakli Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.214
    0
    36
    Wat fijn dat er meehelpende mannen zijn :) Probeer te reageren op iedereen maar wat hebben jullie veel geschreven zeg :p

@ Booky, wat fijn dat de kamer van Mats klaar is. Ik moet om de 2 weken komen bij de vk, maar goed dat je je goed voelt en volgende week naar de vk gaat.

@ Ariel, lekker gezellig weekendje gehad lees ik en ik wou ook vragen wat Ballorig was, maar lees dat je het al beantwoord hebt :)

@ Jessica, inderdaad ze kunne elkaar de hand schudden :) het blijven turkse mannen he ;) maar als ik het zo lees valt het toch mee hoor.

Volgens mij ben ik de enige die geen hyves heeft :)

@ Jocruella, hoop dat je vannacht hebt kunnen slapen en lekker is dat he stoeien met kussens :(. en nog maar 5 werkdagen lekker.

@ Helen, vervelend he als je 's nachts niet kunt slapen, maar gelukkig kun je overdag inhalen. En kleertjes doorgeven dat is ook fijn.

@ Jocruella, leuk he als de mannen iedere avond gaan gluren in de babykamer :) maar wat ik nog leuker vind is dat mijn man 2 kinderen heeft en bij deze heeeel erg betrokken is met alles (kleertjes kopen in de 3 de maand de kamer gekocht) vindt het heel erg fijn.

@ Mamatob, is altijd leuk he om spulletjes voor de baby halen :) maar na een tijd wordt je gewoon moe.

@ Ladymoi, heb je de vk nog gebeld of je mocht werken, lijkt me wel verstandig en heb je het wel nodig denk ik :)

@ Noiobi, wat fijn dat je man als verrassing vrij had genomen!!

@ Mare, veeeeeeel plezier in Hamburg!!!!!!!

@ Twinkle, ja ik ben van Turkse afkomst. En wat leuk dat donderdag de spullen komen en is het inderdaad een opluchting. Ik moet ook gaan schoonmaken, de ramen doen enz..... :(

@ Jusi, hoop dat het weer goed met je gaat meid, een dikke knufffffffffffff

@ Mamavanbas, inderdaad merk dat we richting de laatste loodjes gaan. Vooral als ik 5 min. of zo moet staan heb ik het helemaal gehad. Daarom ben ik ook zo prikkelbaar denk ik, wil gewoon meeleving, maar ze blijven kinderen he :) En hoop voor je dat je zo spoedig mogelijk kunt vehuizen!!!!

Hier ook geen vluchtkoffer, zit er wel aan te denken. En de kinderen zijn al 2 dagen bij hun moeder, vind het aan de ene kant wel fijn ff rust in huis :) of ben ik nou heeeel erg :(

13. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Mogge meiden

Ga vanavond alles door lezen en reageren.

Hier redelijk geslapen, werd om 8uur wakker.
    Zara was lief in dr kamertje aan het spelen, en kwam gelijk naar beneden toen ze me hoorden.
    Ayla was ook wakker dus naar beneden gegaan voterhammen gsmeert met een bakkie thee.
    Dan kijken de meiden altijd naar ned3, wereld is mooi bumba, babar enz.
    Toen ik naar de wc ging zag ik beige achtige vlokjes:$ dus wat dat nou kan zijn...vanmiddag dus vk bellen.
    Nog steeds last van rug en af en toe harde buiken en menstruatie krampen, dus hier ook echt rustig doen:(

14. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    achterhoek
    Andi fijn dat je mannetje het zo goed doet :). Was het leuk in de achterhoek? Zat je in de buurt van Lichtenvoorde? DAn was je wel HEEL dichtbij.

Merakli, kan me voorstellen dat het je even lucht geeft dat de kids er nu even niet zijn. Hoe oud zijn ze eigenlijk? Morgen gaat Mats ook gewoon naar het kdv terwijl ik thuis ben. Had van te voren niet gedacht dat ik hem weg zou brengen als ik thuis zou zijn. Maar Mats vindt het er super leuk en eerlijk is eerlijk het is ook wel even lekker om de handen vrij te hebben :(. Al ben ik nu wel enorm aan het genieten hoor met hem, heerlijk zoveel vrij :).

Jessica, hmm ben benieuwd wat die bruine vlokken kunnnen zijn. Jeetje waardeloos al die klachten :(. Hoop dat rust je goed doet.

15. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Ondanks dat ik thuis wil bevallen.. Ga ik denk ik dit weekend vluchtkoffer alvast inpakken.. Komt denk ik door bezoek aan ziekenhuis gister, dat ik het nu toch wel wil doen ....

Gelijk van het weekend maar landbouwzeil ophalen bij mijn moeder...

@mamavanbas hopelijk kun je dan wel over!!!

16. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Justi wat vervelend dat je alweer in het ziekenhuis ligt.

Mare fijne vakantie.

Even mijn gal spuwen hoor,

Mijn schoonmoeder komt hier al zeker 10 jaar elke week 1 keer schoonmaken.
    Eerst deed ze alleen de benedenboel maar langzaam zijn daar de slaapkamers ook bij in geslopen.
    Dit allemaal om mij in het zware werk te ontlasten. Alleen deed en doet ze altijd de dingen die ik zelf ook wel kan, gevolg ik lig dus op mijn knieën om het ook onder het bed schoon te krijgen enz enz.
    Maar ach, echt erg vond/vind ik dat niet.

tot ik zwanger werd van Kylian, ze kwam toen te pas en te onpas langs om te poetsen, het was zo erg dat ze haar noodsleutel gewoon gebruikte en dan in eens 's morgens in onze slaapkamer stond.
    Op een gegeven moment deed ik de deur tussen de schuur en de gang op slot zodat ze niet verder dan de schuur kon komen.
    Met 37 weken heb ik toen aangegeven dat ik liever had dat ze niet meer kwam poetsen omdat ik rust wilde hebben en toen Kylian 2 maanden oud was heeft ze het langzaam weer opgepakt.

En nu begint het hele verhaal dus opnieuw alleen met extra bonus dat ik mijn schoonvader dan ook meekomt want hij is nu met de vut.
    En ik heb het gevoel dat ze mijn hele gezin aan het overnemen zijn, ze plannen ongevraagd uitjes met Kylian zonder het ons te vragen.
    Dus Kylian helemaal enthousiast omdat hij met de stoomtrein mee gaat volgens opa en oma en dan mag ik zeggen dat dit dus niet kan.
    Vandaag kreeg ik te horen dat ze het beneden niet ging schoonmaken omdat het toch geen zin had (omdat we zaterdag Kylian's verjaardag alvast vieren).
    Zo vertelde mijn schoonzus mij dat ze tegen haar had gezegd dat ze het een schande vond dat mijn ouders niet terug kwamen van hun vakantie om op de verjaardag te komen.
    En om alles af te romen krijg ik nu van vrienden van hun (die ik toevallig tegen kwam) dat ze het voor mij jammer vonden dat het allemaal zo zwaar ging.
    Blijkt dus dat ze aan het rond vertellen is dat ze niet op vakantie kunnen dit jaar (ze zijn nog nooit op vakantie geweest omdat ze zelf niet wil) omdat ze ons gezin draaiende moet houden :x

VAndaag is dus mijn limiet bereikt, ik wil dit niet meer.
    Ik ga het vanavond even aan manlief voorleggen maar ik zit er nu sterkt over na te denken om toch maar 'gewoon' thuiszorg aan te vragen. Iemand die 1 x in de 2 weken komt en dan even de douche, toilet , slaapkamer en woonkamer goed doet zou al genoeg zijn.

Dan kunnen opa en oma gewoon weer opa en oma worden

zo dank voor het luisterende oor ;)

Groetjes Anita

17. merakli

merakli Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.214
    0
    36
    @ Jessica, ben ook benieuwd wat die bruine vlokken zijn.

@ Booky, ze zijn 14 en 11 dus lekker druk :) soms voel ik me schuldig als ik gewoon alleen en ff rust wil hebben. Het zijn hele lieve jongens hoor, maar soms grrrrrrrr :) soms ik het toch fijn om je handen vrij te hebben ?:) Het wordt straks lekker druk na de geboorte, dan komt mijn schoonmoeder ook voor lange tijd (weet niet voor hoelang).

18. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    achterhoek
    Pff Pluk, kan me voorstellen dat het aardig benauwend werkt. Lijkt mij ook niet prettig als ons hele gezin door mijn (Schoon)ouders wordt overgenomen. Kan me voorstellen dat het je even dwars zit. Gewoon bespreekbaar maken met je man en dan komt het vast helemaal goed.

Merakli, je hoeft je echt niet schuldig te voelen hoor. Ik vind Mats ook het aller liefste mannetje van de wereld, maar het is best lekker om af en toe even tijd voor jezelf te hebben.

19. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    @pluk wat gemeen van je schoonmoeder om jou de schuld te geven.. terwijl ze zelf niet op vakantie willen.. En ik zou het ook niet op prijs stellen als mijn schoonmoeder elke keer met een noodsleutel binnen zou komen.. Daar gaat je privacy :S

Ben benieuwd wat mannetje ervan vind.

20. Andi

Andi Fanatiek lid

30 aug 2008
    2.451
    0
    0
    D'plo
    Pffff, Pluk, ik zou d'r eerlijk gezegd ook horendol van worden en al helemaal omdat je schoonmoeder loopt rond te bazuinen dat ze niet op vakantie kunnen omdat ze 'de boel bij jullie moet runnen'. Belachelijk! :x Ik zou idd ook 'gewoon' thuiszorg aanvragen, hoor, want dit is ook niet gezond voor jullie situatie! Dikke knuf!

Booky, ik zat in Dinxperlo, dus ja, da's idd in de buurt van Lichtenvoorde ;) En het was zeker leuk! Wel helemaal gesloopt teruggekomen, want beide avonden zijn we pas rond 2 uur gaan slapen :p

Merakli, ik zou sowieso wel een vluchtkoffer klaarzetten voor stél dat je toch naar het zh moet.

Haha, Naiobi, gaan jullie ook landbouwzeil neerleggen? :D

Deel Deze Pagina