September 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lilith, 19 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxsuuzxx

xxsuuzxx Fanatiek lid

7 sep 2008
    2.417
    0
    0
    juf
    Gelderland
    Betty Boop, moet zeggen dat ik hetgeen wat jij gister geschreven niet gelezen heb, vandaar mijn vraag. Snap nu wel waarom je zo reageerde want dit is niet niks...

Zijn gedrag is dus een terugkomend probleem, moeilijk hoor. Vind het knap van je dat je er iedere keer weer tegen kunt. Maar nu je zwanger bent idd, heb je niet meer de verantwoordelijkheid voor jezelf alleen, ook voor je kleintje. Hoe ziet hij dit, wat verwacht hij van jou en van zichzelf?

2. ZusjeVoorLynn

ZusjeVoorLynn Bekend lid

16 sep 2008
    563
    0
    0
    full time mamma :)
    als je het kwijt moet, moet je het kwijt meid! Daar is dit forum toch ook (voor en groot deel) voor? Je gevoelens en belevingen delen ;) schaam je niet, opkroppen is ook niet goed voor jullie

dat deed ik eerder ook, maar floep het er nu wel eens gewoon uit, als je er wat aan hebt, gooi het er dan uit.. (gelukkig) ben je niet de enige met zo een man (die van mij is gelukkig aan het werk :p)

groetjess

3. Betty Boop

Betty Boop Fanatiek lid

15 sep 2008
    1.674
    0
    0
    Thanks allemaal, maar ik vind het moeilijk om op ene forum waar we met zn alle blij moeten zijn en waar ik ook liever de helpende hand dan de emo muts ben mij te uiten.

Hoe hij het ziet. Ach dat heb ik mij zo vaak af gevraagd en dan kwam ik tot 1 conclusie. Hij ziet het neit. Hij wacht wel af en laat het verder allemaal aan mij over.
    Zolang ik dus maar neit extreem reageer op zijn extreme gedrag...

Het is niet knap dat ik er ieder keer weer tegen kan, ik probeer gewoon iedere keer oplossingen neer te zetten, omdat ik weet hoe het ook kan zijn.

4. ZusjeVoorLynn

ZusjeVoorLynn Bekend lid

16 sep 2008
    563
    0
    0
    full time mamma :)
    maar die helpende hand kan wel wachten, nu zijn wij er om jou de helpende hand te bieden, nouja, poging tot ;)

5. xxsuuzxx

xxsuuzxx Fanatiek lid

7 sep 2008
    2.417
    0
    0
    juf
    Gelderland
    Nou ik vind dat wel knap van je, er zijn zat vrouwen/mannen die hier niet tegenkunnen en er de brui aangeven. Zij kiezen voor de makkelijkste weg...En kunnen zich niet zo aan de kant cijferen om altijd maar rekening te houden met het gedrag van hun partner.

En dan ga ik nu mijn was opvouwen, die berg ligt mij al de hele aan te kijken zo van wanneer ben ik aan de beurt...Nu dus!

6. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    ben ik het helemaal mee eens :D

Zo ben nu ff niet lekker zeg, begin een beetje duizelig te worden en ben opeens misselijk.

Hmm... hoop dat dat zo weer over gaat, voel me nu een beetje raar.
    Maar ik ben er wel blij mee, kan ik lekker voelen dat ik weer zwanger ben.

@ Bettyboop, hoop dat het snel weer beter gaat hoor.

7. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    Rotterdam
    @ suuz, veel plezier met de was opvouwen :D

ben nog op me werk maar ben moe en heb dus geen zin meer.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.427
    36.306
    113
    @xxsuusxx:

Ze hebben niet mijn zwangerschap verpest hoor, maar zij hebben het naar mijn idée wel de begeleiding verpest. Ach, het is een lang verhaal.Even in het kort. Ik ben uiteindelijk met 42 weken in het ziekenhuis beland om ingeleid te worden. Na een dag weeen en 2 uur persween heb ik toen een keizersnede gekregen. Prima, kan gebeuren.Volgens de gyneacoloog is het een keizersnede geworden omdat mijn zoontje niet door mijn bekken pastte. Hij woog 10 pond bij zijn geboorte. Dat was ook de reden dat hij niet ingedaald was, wat overigens wel vaker voorkomt bij een eerste zwangerschap. Hij vond het echt wel vreemd en dat vond ook mijn ha, dat ik nooit een bloedonderzoek heb gehad naar suikerziekte. Dat waren ze gewoon vergeten bleek achteraf, ook vond hij het vreemd dat er geen echo was gemaakt om te kijken waarom mijn zoontje nog niet was ingedaald en dat ze mij hadden geprobeerd te strippen terwijl ik de dag ervoor een ctg had gehad omdat ik mijn zoontje de hele dag niet had voelen bewegen. Daaruit bleek dat het niet al te goed meer met hem ging en ik 2 dagen later sowieso werd ingeleid.
    Ik had overigens geen last van zwangerschapssuiker, maar waarschijnlijk krijgen mijn man en ik samen gewoon heel grote kindjes haha.
    Tijdens de keizersnede kwamen ze erachter dat Jesper de navelstreng 3 keer om zijn nekje had en ook daardoor waarschijnlijk niet kon indalen. De gynaecoloog verklaarde achteraf dat hij heel blij was dat ik uiteindelijk in het ziekenhuis ben beland en dat hij de beslissing voor een keizersnede had genomen. Volgens hem had het anders wel eens helemaal niet goed af kunnen lopen met mijn zoontje of mij. Ik heb toen ook een bloedtransfusie gehad omdat ik tijdens de operatie veel bloed had verloren en een hb had van onder de 4.
    Toen ik later thuis was kwam de vk langs. Zij verklaarde toen eigenlijk glashard dat alles wat de gynaecoloog had gezegd niet waar was. De navelstreng om zijn nekje was geen probleem geweest. Er zijn genoeg vrouwen die een 10-ponder thuis baren, ik had geen bloedtransfusie nodig gehad, zoveel bloed was ik niet verloren, etc.. Daarom zou ik gewoon liever mijn controles ergens anders hebben, maar ja, het is niet anders. Ik moet sowieso na32 week ofzo onder controle bij de gynaecoloog en in het ziekenhuis bevallen, dus zij zullen de bevalling niet gaan doen, dus dat scheelt weer.
    Ach, toch nog een heel verhaal geworden, maar het feit dat ze mij (en de gynaecoloog dus ook) gewoon niet serieus namen.

9. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Betty wat vervelend dat je man zo reageert zeg, denk wel dat die vriend van jullie aardig in de goede richting zit met zijn opmerking over het ruzie maken.

Schijnbaar moet hij 'winnen' en hoe maakt niet uit, dat dan niet zijn (ze werd altijd in het gelijk gesteld) zusje voor zich heeft maar zijn zwangere vrouw schijnt hij dus even helemaal te vergeten.

Ook al zal het heel moelijk zijn, laat het niet je zwangerschap verpesten meid, kies voor jezelf en je kleintje.

Hier gaat alles zijn gangetje, de misselijkheid lijkt wat meer aanwezig te zijn.
    Vreemd genoeg krijg ik mijn broeken nu al niet meer dicht (heb nu een stuk elastiek tussen knoop en knoopsgat zitten), heb wel eens gehoort dat het bij een tweede zwangerschap allemaal wat sneller zou kunnen uitdeien maar nu al?

Groetjes Anita

10. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    Rotterdam
    @ Suus, dat is idd niet leuk en dan moet je er weer naartoe terwijl je al geen vertrouwen meer hebt.

11. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    Rotterdam
    @ Pluk, ja dat had ik ook mijn vorige zwangerschap toen d8 iedereen toen ik 8 weken zwanger was dat ik al ruim 3 maanden was, het was toen trouwens mijn 3e zwangerschap.

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.427
    36.306
    113
    @pluk: ik krijg mijn broeken nu ook al minder dicht. Heb nu ook wel wat meer vet dan bij Jesper, maar toen zag je bij 32 weken nog nauwelijks dat ik zwanger was. Ben heel benieuwd hoe het dit keer gaat.

De misselijkheid begint hier trouwens ook steeds meer te komen.

13. Stefje

Stefje Lid

3 jan 2009
    73
    0
    0
    Zuid Holland
    Zo, net de ha gebeld, en geen blaasontsteking meer, en belangrijker, nog steeds hartstikke zwangerDe assistente zei dat het een overduidelijke test was! Fijn dat ik toch nog ff die test had gevraagd. Weer gauw terug op de roze wolk dus!

14. Babijtje

Babijtje Fanatiek lid

11 mrt 2008
    1.310
    0
    0
    Doetinchem
    @nieuwelingen; welkom en gefeliciteerd.

@miriam; jeetje wat een verhaal zeg. Wat een spannende zwangerschap zou dit worden. Kun je er wel een beetje van genieten?

@BettyBoop; een hele dikke knuffel voor jou! Wat een vervelende situatie zeg en wat balen dat er ook even geen vooruitzicht is dat hij zijn gedrag verandert. Maar wat fijn en goed dat je je hier geuit hebt! Daar zijn we voor hoor!

Hier gaat eigenlijk alles zo zijn gangetje. Weinig klachtjes. Net allemaal lekkere chocola gekocht :) Mocht ik wel van mezelf.
    Ook heb ik maar vast 2 zwangerschapsbroeken gekocht, omdat mijn eigen broeken niet zo lekker meer zitten. Was maar 27 euro kwijt voor 2 broeken in de uitverkoop. Kon ik toch niet laten liggen

15. Siesje

Siesje Actief lid

24 jan 2007
    430
    0
    0
    Suus1983, ik kan me voorstellen dat je weinig zin hebt in begeleiding door die praktijk. Zelf loop ik bij de Stroomdalpraktijk in Paterswolde. Eigenlijk doen ze de stad niet, maar op speciaal verzoek wel hoor. Bij een vriendin van me ook.
    Mij bevielen ze erg goed, je wordt ook echt serieus genomen.... Misschien een optie voor jou?

16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.427
    36.306
    113
    @siesje: tja, ik woon dus niet in de stad zelf, maar in Bedum. Dus Paterswolde zal echt te ver zijn. Heb net 3 praktijken in de stad gebeld en die doen het niet, dus ben bang dat ik gewoon pech heb.

17. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Suus1983 whahaha bijna net mijn verhaal, behalve het gedeelte van de vk, van die van mij werd ik soms gek.
    Vreemd genoeg wat het altijd de dikke vk die over mijn suiker begon.
    Zo dus je draagt een groot kindje zoals ik het voel, nou dan ga maar prikken want dan heb je vast en zeker suiker.
    En net zoals ik het al tegen haar had gezegd bleek het dus niet waar te zijn en was Kylian gewoon een groot kindje.

Uiteindelijk 2 dagen weeën gehad maar ontsluiting ging niet verder dan 1 cm (liep toen al bij de gyn omdat ik zwaar overtijd ging).
    Op dag 3 (na een controle bij het zh) eindelijk de prop verloren en toen ging het wat sneller.
    Op een gegeven moment vertrouwde ik het niet helemaal meer en heb ik de vk gebeld (die zit nl nog geen 10 min van mij af en voor het zh moet ik 30 minuten rijden). En ja hoor die dikke had dienst en wilde eerst niet komen omdat ik nu onder de gyn viel. Heb haar toen behoorlijk boos verteld dat het me niet schelen kon onder wie ik viel en dat ze maar te komen had. Vreemd genoeg kwam ze toen wel ;) . (de andere 5 vk had ik trouwens nooit geen problemen mee).

Op dag 4 na ruim 2 uur persen (kylian was wel ingedaald) is het uiteindelijk toch een ks geworden en toen bleek ook waarom het allemaal niet lukte.
    Het paste gewoon niet, was uit een groeiecho gebleken dat Kylian zo'n 8,5 pond zou wegen bleef de weegschaal van de kinderarts op 5000 gram staan (10 pond dus).

Ben benieuwd of we nu weer van die grote kids krijgen :)

Groetjes Anita

18. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    en ook ik mag me hier melden! :)

wij zijn uitgerekend in september 2009
    volgends de calulator wordt dat 11/09 :confused:
    maar wij gaan voor 09/09/09 :D

19. Chrizzzy

Chrizzzy Bekend lid

31 okt 2005
    685
    0
    0
    Amsterdam
    hi allemaal,

pff veel bij te lezen. Gisteravond niet online geweest... had buikpijn. Gelukkig nu over en blijft hopelijk ook weg. ik werk in een kantoortuin met flexplekken, dus het is elke keer weer afwachten of ik op een plekje terecht kom waar ik ongestoord kan meelezen, of dat er mensen meekunnen kijken op het scherm. dus zal er verder pas ws vanavond weer zijn.

Wel spannend. Kan niet wachten tot ik over 3 weken eindelijk die echo heb en een hartje kan zien kloppen... dan ben ik er een stuk meer gerust op. Iemand zei hier trouwens eerder: je hoort het tegenwoordig zo vaak... komt natuurlijk ook doordat je er zelf mee bezig bent en daardoor bewuster dit soort verhalen opneemt en het je meer raakt. Aanwezigheid op een dergelijk forum en dat veel mensen er opener over lijken te worden (en het met anderen delen) plus dat mensen al heel vroeg weten dat ze zwanger zijn, maakt het natuurljik ook meer....

Alle nieuwe dames natuurlijk gefeliciteerd.
    @ Darcy: sterkte meid.

@Betty: mannnennnnnnnnnnn :x

Verder weinig klachten. Borsten blijven flink gevoelig en zijn wat groter dan normaal. Waar ik vorige week een paar dagen een wat weeig gevoel had in de middag, is dat nu wel weg. Probeer mezelf verder zo min mogelijk gek te maken en niet op elk krampje of gevoeligheidje in mijn buik te letten, maar dat blijkt toch best lastig :)

Groetjes Chrizzzy

20. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.427
    36.306
    113
    @pluk: Jesper woog 4960 gram. Hier klopte de echo echter wel precies. Ben ook heel benieuwd of we weer van zulke reusjes krijgen haha. Ze zeggen dat 2e kindjes vaak groter zijn dan eerste kindjes..(oh, oh).. Als het weer zo'n groot kindje wordt krijg ik waarschijnlijk een geplande ks, jij dan?

Deel Deze Pagina