September 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lilith, 19 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babijtje

Babijtje Fanatiek lid

11 mrt 2008
    1.310
    0
    0
    Doetinchem
    @Jusi; helemaal toppie dat het goed was in het ziekenhuis en dat je weer wat dingen mag doen!

@MijnKleine; gefelicteerd met je nichtje! HOe heet ze?

@pluk; kan me voorstellen dat je nu even in verwarring bent. raar die tegensprekende berichten. Gelukkig is alles goed met de kleine meid.

@Lilith; wat leuk om wat van je te horen! 20 weken alweer, gaat snel. Gaat alles goed?

@Nijntje; wat lief dat je aan ons denkt!

Over verzekering, vanuit mijn aanvullende verzekering word de eigen bijdrage voor kraamzorg vergoed. ik hoef dus niets te betalen.

Zo vandaag mijn eerste dagje verlof, bevalt prima tot nu toe:D

2. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    docent lichamelijke opvoeding (VMBO)
    achterhoek
    Nijnjte kan me voorstellen dat het steeds moelijker wordt om hier mee te lezen. Zeker nu september steeds dichterbij komt. Hoop dat jullie ook heel snel zwanger mogen zijn.

Hellen, kan me voorstellen dat je opziet tegen die hitte ook omdat je nu al zoveel vocht vasthoudt. Maar goed je kunt er weinig aan doen, dus maak je er maar niet al te druk over.. Sterkte de komende dagen ;).

Jusi, goed bezig geweest!

Babijtje en Joyce, geniet lekker van jullie verlof.

Zo alles is hier klaar, dus ik ga denk ik even lui op bed liggen met een paar tijdschriften :). Tot later!!

3. merakli

merakli Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.214
    0
    36
    Heb ook ff nagevraagd bij menzis en tot €160 wordt de kraamzorg vergoedt. en dat is dan ongeveer 42 uur kraamzorg, lijkt me voldoende toch? Tijdens de intake zei de kraamverzorgster dat ze 49 uur kwamen. Ach we zien wel.

4. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Hier ook de kraamzorg voor 49 uur. Maar als je in het ziekenhuisbevalt en daar een nachtje moet blijven gaan dr weer uren vanaf. Als je kunstvoeding geeft dan krijg je minder uur.

5. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Hoi meiden

Hier weer even een berichtje, heb nog niks doorgelezen, ga morgen weer op iedereen reageren:)

Waar het bloedverlies vandaag kwam is nog steeds een raadsel, alles zat nog dicht en mn placenta licht ook ver naar achter dus dat kon het ook niet zijn:(
    Gister naar de vk geweest en we zijn weer goedgekeurd, bloeddruk was 120/60 en mn HB was 7.8, en ben nu 84 kg.

Had al een tijd een bultje op mn wang, maar begon ineens te groeien en het werd ook rood en als ik er tegen aan komt is het ook pijnlijk.
    Dus gister ook naar de HA geweest (niet mn eigen die was op vakantie).
    Het is een talgkliertje en dat moet dus weggehaald worden, eerst zei hij antibiotica....tot ie mn buik zag!
    Dus even afwachten tot mn eigen HA er weer is.

Hebben jullie nu ook dat je duidelijk voelt hij hij/zij licht?
    Heb echt contact als ik mn hand op mn bui leg, en voel dan echt een voetje of zn billetjes:D

Nou meiden ga weer even zitten voordat ik eten ga maken.
    Tot morgen!

6. Femya

Femya Niet meer actief

Hi allemaal,

Mijnkleine wat leuk dat je nichtje er is, gefeliciteerd en wat grappig dat je vriend gezegd heeft dat ze om 3 uur geboren zou worden. Ik ben ook benieuwd naar de naam!

Lilith wat leuk om te lezen dat je alweer 20 weken zwanger bent. Hopelijk gaat alles volgens wens. Geniet ervan.

Nijntje wat moeilijk moet dat voor je zijn, ik hoop dat het niet al te lang meer zal gaan duren voordat je ook weer zwanger mag zijn. Is natuurlijk wel vervelend nu september er bijna aan komt. Sterkte meis.

Eerised wat leuk dat je er weer bent, ik heb je gemist. Wat een mooi klein buikje heb je, grappig hoor hoe iedereen anders zwanger is. Ik zal binnenkort ook weer nieuwe buikfoto's plaatsen.

Ik ben heel goed verzekerd gelukkig bij de OHRA collectief via mijn werk en het uitgebreide pakket, daar kwam ik ook pas achter toen ik zwanger was hoor. Bij mij wordt alles vergoed, de eigen bijdrage van de poliklinische bevalling, de eigen bijdrage van de kraamzorg en zelfs de babycursus tot 200 euro en na de bevalling kan ik ook de lactatiekundige zorg vergoed krijgen. Maar goed ik betaal er ook wel flink voor elke maand.

Jusi wat een fijn nieuws zeg, heerlijk dat je weer wat mag gaan doen!

Meiden die nu verlof hebben geniet er van!! Het komt echt steeds dichterbij nu zeg...

Hier heb ik ook best veel dingen bij de Hema gekocht, alleen gisteren wilde ik alles in huis hebben, dus zijn we naar de baby-dump en prenatal gegaan voor de laatste spuletjes. Fijn gevoel om nu zo goed als alles binnen te hebben. Het was wel een aanslag op mijn portemonnee, maar goed, het geeft wel een opgelucht gevoel nu.

Pluk dat is vervelend nieuws, ik zit ook tegen de grens aan met mijn suiker, maar de vk zei dat het er onder was, dus geen suikerziekte. Gisteren heb ik een groeiecho gehad en ons mannetje loopt 2,5 week voor op de groei :$ Over 2 weken heb ik weer een groeiecho. Ik ben benieuwd of ze er wat mee gaan doen. De echo is in het ziekenhuis gedaan dus ik kreeg weinig info verder maar de vk zal me volgende week vertellen over de uitslag en of er wat mee gedaan gaat worden. Ik ben benieuwd, mijn vruchtwater was wel precies goed. De vk praktijk is wel voorstander van ingrepen die nodig zijn, ze willen ook dat je binnen 12 uur bevalt, dus zullen er alles aan doen om het ook zo te laten gebeuren, dus ik ben benieuwd, op zich zou ik het niet erg vinden om ingeleid te worden. Maar goed ik hoor het wel van de vk.

7. Femya

Femya Niet meer actief

Jessica fijn te horen dat het goed gaat! Was toch wel even schrikken zeg. Ik voel de kleine wel, maar weet nog steeds niet wat wat is haha. Soms denk ik wel dat ik het weet, maar 100% zeker ben ik niet.

8. Rox

Rox Fanatiek lid

14 jun 2008
    1.951
    0
    0
    kapster
    meiden... tis weer weekend!!!! nog 2 weken te gaan!!!!!

fijn weekend ladys!

9. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Jessica fijn dat alles goed is. Wel vervelend dat er geen opheldering is over je bloedverlies. Ik voel wel harde "onderdelen" in mijn buik, maar omdat ik een aarfdige isolatielaag heb van mezelf, blijft het meestal bij gissen wat het is, tenzij de hele helft van mijn baarmoeder hard is, want dat móet dan wel de rug zijn. En ik meen voetjes te voelen zo af en toe.

Twinkle: 2,5 week is best aardig wat. Onze wurm doet dat ook (vooral het buikje). Vandaag over een week mag ik weer voor een groeiecho. Ben echt heel benieuwd!

10. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    2,5 week is zeker aardig wat! Maar ja die metingen schijnen ook niet altijd alles te zeggen. Tijd zal het allemaal leren...

11. Femya

Femya Niet meer actief

Hellen wat hebben ze bij jou gezegd dan? Ik schrok er ook wel een beetje van. Hij was al de hele zwangerschap een weekje voor, maar nu ineens wel heel erg veel. Aan de andere kant heb ik afgelopen 4 weken ook zo goed als niks gedaan, dus de kleine heeft alle ruimte gehad om te groeien en wat Ariel zegt, de tijd zal het leren...

12. Femya

Femya Niet meer actief

Oh lekker aftellen Rox! Fijn weekend!!

13. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Hier loopt de kleine op alles minimaal 3 weken voor sommige dingen zelfs 4-5 weken. En daar zeiden ze niks van, gewoon een groot kindje en goed letten op het eten van suikers. Want daardoor worden ze onnodig nog groter...

14. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Wurm loopt al een heel tijdje voor op de groei. Dat constateerden ze al voor de 20 weken-echo. Nu kan die voorsprong nog afnemen, is me verteld, maar voor de zekerheid krijg ik nu elke 4 weken een groeiecho en ik ben extra gecheckt op diabetes (uitslagen tot op heden prima). Vruchtwaterhoeveelheid was tot op heden ook normaal. Wel is me gezegd, dat als de groei zo blijft voorlopen, het een dusdanig flink kind wordt, dat er wellicht sprake zal zijn van een ingelede bevalling met week 38. Maar dat is nog in de toekomst. Dus voor nu lekker veel echo's -wat ik helemaal niet erg vind- en zo af en toe een suikercheck.

Tja...eerlijk is eerlijk..voor een eerste en met de forse bekkenlachten die ik heb, zit eik eigenlijk ook niet te wachten op een negenponder :$

15. Femya

Femya Niet meer actief

Oke Ariel dat is behoorlijk zeg. Maar ja als ze er verder niets van zeggen... Ik let ook wel op met wat ik eet, zelf ben ik nog helemaal niet zo veel aangekomen, maar de kleine hefet het gewoon goed daarbinnen haha. Nou ja ik vind het wel een prettig idee dat hij wat voor loopt, liever dit dan te klein.

Ik kan me voorstellen dat je daar dan niet op zit te wachten Hellen, je wordt in elk geval goed in de gaten gehouden, dat is wel een prettig idee.

Zo mannetje komt over een uurtje thuis, dan hebben we weer lekker weekend! Ik vind het best saai die dagen alleen thuis, er komt wel regelmatig iemand op bezoek, maar toch is het wel erg stil zo alleen.

16. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    achterhoek
    Jessica, fijn dat je helemaal ben goedgekeurd. Wel vervelend dat ze het bloedverlies niet helemaal kunnen plaatsen.

Jeetje worden flinke kindjes die septemberkindjes als ik het zo lees. Hellen hier was de eerste negen pond maar goed je weet niet beter. Gelukkig was het hoofd verder normaal, dus dan volht (over het algemeen) de rest ook echt wel.
    Ben ergg benieuwd wat de echo over 3 weken hier aangeeft..

17. merakli

merakli Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.214
    0
    36
    @ Ariel, klopt heeft ze ook tegen mij gezegd, dat de uren er vanaf gaan. Ik ga voor de borstvoeding.

@ Jessica, is toch zo raar dat je niet kunt weten waar het bloed vandaan komt. Fijn om te lezen dat het weer goed gaat.

Ik voel haar soms heel goed als ik over mijn buik strijk en denk dan dat ik haar kont voel :) echt grappig en zo blijft ze dan een paar seconden en dan is het weg.

18. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Ik ga ook voor de borstvoeding. Vond dat vorige keer ook iets heerlijks. Iets van ons 2 :)

19. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    achterhoek
    Merakli, hier denk ik ook (dikke ;)) billen te voelen zo af en toe :).

Hier ook van plan om weer bv te geven als alles goed gaat. Bij Mats liep het super, dus ik hoop nu ook.

20. Kwam even lezen..
    Reageer vanavond ff!
    Ga nu even eten halen, mn lieverd is weer thuis en is gelijk aan het kamertje gaan werken, meubeltjes zijn ook binnen, dus volgende week lekker in elkaar zetten.
    Ben nu dus nog ff druk druk druk met klussen.

Tot later op de avond :) ..

Liefs

Deel Deze Pagina