September 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lilith, 19 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    @Naiobi, haha hier hetzelfde alhoewel ik denk dat hij het nog veel te fijn vind in mn buik!

@Eerised, zo das vroeg;) ik kon maar niet in slaap komen...wat menstruatiepijn gehad bleef toch wel zo'n minuut of aanhouden.
    Rond een uut of 1 toch in slaap gevallen.
    Bloedprikken?

@Andi, heb je toegevoegd hoor;)
    Op dr hyves staat dat de kleine Damian 2,6 kg weegt en dat ze niet weten hoe veel cm....
    Haha:D zeker.

2. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    @Booky, nou indd:)

3. @ Jessica.. Ja, ik moest pas bloedprikken omdat ik Rhesus-negatief ben, en toen kreeg ik nog een prik met Anti-D waar ik bijna out van ging, ze spoot het koelkastkoud in mn reet lekker is dat.
    Enne ja nu moet ik weer bloedprikken ter controle van mn bloedwaardes!
    En kom ik daar net, zijn ze op vakantie van de prikpost.
    Ben ik net bezig aan het babykamertje, alvast de lades in elkaar zetten, past de achterkant niet zijn het verkeerde planken......
    GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!!!!!!!!

Is het nu weer helemaal weg? de menstruatiepijn?
    Wat een kleintje zeg, Jocruella dr mannetje.. 2.6 kg, ben echt zo benieuwd joh!!

@ Booky.. Das wel lekker hoor, mijn mannetje doet gelukkig ook wel wat in huis sinds de laatste weken, maar niet veel hoor, want hij is natuurlijk de hele week van huis en ik heb de hele week de tijd dusja :p ..
    En strijken doet niemand graag toch haha.
    Alles goed?

Liefs

4. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    docent lichamelijke opvoeding (VMBO)
    achterhoek
    Eerised, AHHHHHHHHHHHHHH lekker allemaal, hihi bloedprikkers op vakantie, verkeerde planken :x:$.

Mannetje hier is vaak tussen 17.00 uur en 18.00 uur thuis. Vaak als Mats op bed ligt doen we even snel het één en ander. En zolang het gaat doe ik thuis tussendoor ook nog wat, hihi.
    Ennuh strijken, nou hij heeft het 1x gedaan maar ik kon het allemaal weer overdoen. Haha er zaten meer kreukels in dan ervoor. Haha kan natuurlijk ook tactiek van hem zijn :D. Ach nu doe ik het zelf vaak zittend, tv aan en het is weer zo klaar :).

5. Hahaha ja idd.. Heb vaak het idee dat mannen doen alsof ze het niet kunnen zodat ze het daarna niet meer mogen doen, haha!

Stomme planken, ga maar ff bellen. Weet niet hoe ze het gaan regelen.. Maar vrolijk word ik er niet van, ik wil woensdag het kamertje in elkaar hebben en alles er in hebben staan, van de week nog wat dingen halen en doen en dan zaterdag & zondag samen ff de finishing touch doen, en dan is het eindelijk klaaaaaaar :D :D ..

Ik doe het strijken ook altijd lekker bij de tv, anders vind ik het echt zo dodelijk saai!

6. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    achterhoek
    JA kan me voorstellen dat je het nu gewoon klaar wilt hebben. Ben ook erg benieuwd hoe ze het gaan oplossen.....

Ik ga zo denk ik nog even een klamboe halen voor de babykamer. Wil dit keer met zilveraccenten gaan werken... Bij Mats was het wit met oranje, maar daar ben ik wel een beetje klaar mee :D

7. Ja wij ook, weet alleen niet waar ik een leuke klamboe kan halen met zilveraccenten, heb me al rotgezocht op internet..
    Want wij hebben al veel in huis met zilver!
    Welke kleuren heb je nu in het kamertje Booky?

Wij hebben 1 rode muur en de rest wit, en mooie grijze gordijnen, en de meubeltjes zijn wit met zilvergrijze handgrepen en mooie warme laminaat.. Een rode lampen kap!
    En dan willen we nog zilvergrijze mandjes en nog wat aankleding om het nog wat leuker te maken allemaal..
    Zodra het af is, komt er een foto hoor :D !

8. Babijtje

Babijtje Fanatiek lid

11 mrt 2008
    1.310
    0
    0
    Doetinchem
    @Ladymoi2; tjee wat een verhaal van je vriendin zeg, getverderie. Even navragen bij reisverzekering en/of zorgverzekering? Weet je inmiddels al wat meer?

@Jessica; gefeliciteerd met je mannetje!

9. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    ladymoi, denk dat ze het beste contact op kunnen nemen met het bedrijf waar ze hun reisverzekering hebben lopen, die kunnen vast wel helpen.

- Mannen, die van mij ziet eigenlijk alles wat ik toevallig die dag niet gedaan heb (b.v wasbak vergeten te poetsen) maar alles wat je wel hebt gedaan (stoffen, zuigen, wassen, opvouwen, kind verzorgen, boodschappen doen enz enz) dat ziet die dan weer niet;)

Hier slaapt Kylian sinds dit weekend op zijn nieuwe kamer, hij moet er nog wel even aan wennen maar het valt allemaal heel erg mee.
    Ondertussen heeft mama de eerste babywas weer in de kast liggen, staan de kast en commode weer op hun oude (babykamer)plekje en zijn alle Kylian spulletjes opgeruimt.
    Dus eigenlijk hoeft alleen het bedje nog in elkaar gezet te worden, beddegoed wassen en drogen, gordijnen ophangen en het kleed neergelegd worden en dan zijn we klaar.

Groetjes anita

10. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Jaa de o-jee-wat-als-wurm-te-vroeg-komt-kriebels zijn hier ook aanwezig. Wat zo'n bevalling wel niet teweeg brengt he ;)

Het ANWB verhaal klopt als een bus, de alarmcentrale doet aan repatriëring van Nederlanders die in het buitenland in de problemen zijn gekomen. Het hoeft dus zeker niet alleen om autopech te gaan! Ik heb Ladymoi de link van die site nog even gemaild.

Weet iemand hier het hyvesadres van Jocruella? Ben zo benieuwd naar de foto's !

@mannen en huishouden: mijn Lief is hiet alleen in het weekend, maar dan helpt ie me fijn mee! Het is vermoeiend genoeg de rest van de week alles alleen te doen..

Hier weer ellende in de buik. Half de nacht liggen rollen van de buikkrampen. Ik kan weer zooo slecht naar de wc. Uiteindelijk is het wel "los"gekomen, maar ik ben helemaal groggy nu. Slecht slapen, buikkramp en nu een behoorlijk gevoelige buik zijn niet fijn! Tel daar die stijve vingers en zere polsen bij op en ik voel me toch een beetje hulpeloos vandaag. Nah..ik heb maar geduld met mezelf vandaag. Dan komt het vast goed.

11. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    achterhoek
    Eerised, de muren van de kamer zijn nu wit. Zit er nog aan te denken om er wat kleur op te doen. Ik had ook al een beetje rond gekeken op internet, maar daar vond ik die zilveren klamboes wel ERG duur (120 euro :$). Ik ben nu naar de Leen Bakker gegaan en heb daar een klamboe gehaald voor 15 euro :D. Klamboe Shiny vind hem in het echt trouwens leuker dan op de foto.
    Had nog bijna zo'n groot zwembad meegenomen, hihi. Hebben nu wel een klein badje voor Mats, maar ik dacht misschien is zo'n bad met die hitte voor mama ook nog wel lekker :D.

OOh Pluk, schiet ook al lekker op bij jullie :). Fijn dat Kylian aardig kan wennen aan zijn nieuwe kamertje. Hier slaapt Mats nu 2 nachtjes op zijn nieuwe, blauwe, kamer en tot nu toe gaat het erg goed.

Hmm sterkte vandaag Hellen. Klinkt niet echt prettig allemaal...

12. Andi

Andi Fanatiek lid

30 aug 2008
    2.451
    0
    0
    D'plo
    Toen werd ik ineens overspoeld met hyvesrequests voor vriendjes.. hahahaha :D

Mannen en huishouden.. De mijne vertikt het de laatste dagen ineens de vaat trouw bij te houden, dus ik zit nu voor de zoveelste keer met vieze pannen en borden die ik écht wel nodig heb met het eten vandaag.. Grom.. :x Da's zijn enige écht vaste taak die hij heeft en nog verzuimd hij het...En strijken doe ik toch liever zelf! Weet ik tenminste zeker dat het goed is. Maar die vaat... Jeetje, hi vraagt me dan ook niet even of ik het wel doen. Neeeee, hij laat het gewoon staan van zoek het maar uit.. :x Grom.. :x

Zo.. 2,6 kg, da's een klein mannetje!(Maar niet zo gek met die zwangerschapsduur!)

Balen van de planken Eerised!

Pluk, fijn dat Kylian het goed doet op zijn nieuwe kamertje!

13. Torties

Torties Fanatiek lid

20 okt 2008
    2.030
    118
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
    Hoi allemaal,
    las dat er ook druk gehyved werd.. hier ook de mijne :) Jessica - Hyves.net - Always in touch with your friends
    aangezien ik hier niet zo vaak te vinden ben ivm tijdgebrek..
    heb wel verlof, maar zoo druk dat ik metzelf helemaal gek maak af en toe.
    De stress schiet er ook wel aardig in, aangezien ik bij de meeste van jullie lees dat jullie de boel al beter voor elkaar hebben dan ik en ik hoef nog maar 4,5 week, en die kleine van ons verwachten we eigenlijk ook wel ietsje eerder..
    maja zoals we gezien hebben kan dat 'ietsje' eerder ook anders uitpakken, dus nu ga ik straks als de wiedeweer me vent wakker maken van de nachtdienst en dan weeeeer druk aan de slag vandaag!! haha! eind deze week, moet en zal alles klaar en netjes zijn!!
    Heb ook veel last van rugpijn, indalings- en voorweeen en rugpijn (niet zo gek als je 5 uur hebt staan strijken :S)
    Verder hoop ik dat het met iedereen wel goed gaat??
    heb de laatste 15 pagina's weer bijgelezen, dus ben weer een beetje op de hoogte:)

14. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Oh Ariel, die van mij zegt als ik bijv. wil dat er gestofzuigd wordt: "Das toch nog niet persé nodig, ik vind het hier niet vies." Grrrr, mannen!
    Je bent al wel goed bezig geweest vandaag trouwens! Ik ook, ik heb beneden alles gestoft, en mijn zusje was aan de keukenkastjes begonnen. Die hebben we samen afgemaakt, en zij is toen gaan stofzuigen en ik heb alles gedweild. Lekker netjes nu weer. :)

Jessica, gefeliciteerd met je man! :D
    Hellen, balen dat je weer zo'n rotnacht achter de rug hebt. :(
    Pluk, fijn dat Kylian het goed doet op zijn nieuwe kamer. :)
    Torties, iedereen begint last van nesteldrang te krijgen geloof ik haha. En 5 uur staan strijken?? Had je voor 2 maanden opgespaard ofzo? :D

15. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    achterhoek
    Hmm beetje jammer Andi van de afwas :(.

Torties, komt vast helemaal goed met de voorbereidingen! En 5 uur strijken :$:$.

Nou heb hier de eerste babywas in de machine zitten :). Niet te geloven dat Mats ook in die kleertjes gepast heeft. Moet nog wel het één en ander halen, maar dan heb ik een mooi excuus om even te gaan shoppen :D.

16. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)
    Wie weet trouwens waar de Po voor is ??

17. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    Hallo lieve septembermama's,

Ik houd het weer eens niet bij allemaal, maar ik geloof dat ik dat ook niet meer ga leren :D

Hier toch een behoorlijke stuit-ligger die continue tegen mijn maag drukt :( wat minder aanvoelt.. begin me langzaam ook een beetje zorgen te maken of het een keizersnede wordt of niet... wil nu wel graag weten waar ik aan toe ben ;)

Maar, wat wel heeeeel fijn is:
    Nog twee dagen werken en dan begint mijn zwangerschapsverlof!!
    Eindelijk mijn eigen dag indelen, niet meer zo heel vroeg op, rustig aan doen...!! Nou ja, tenzij het zo gaat als bij Jocruella, hihi :p

liefs
    mamatoB

18. Torties

Torties Fanatiek lid

20 okt 2008
    2.030
    118
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
    Hihi, nou niet van 2 maanden, maar zeker wel een maand
    en mijn vriend draagt veel blousjes, dus daar de ik 2 keer zo lang over dan shirtjes natuurlijk
    en maatje 62 voor de baby.. moest ook nog de kast in :D

die nesteldrang is echt verschrikkelijk...
    ik heb het al een week of 2
    inmiddels heb ik de keuken van onder tot boven gesopt, koelkast beetgepakt, 2 vriezers de inhoud nagekeken en ontdooid/schoongemaakt
    bergkast helemaal leeggehaald en opnieuw in gericht
    tot overmaat van ramp wilde ik de woonkamer ineens helemaal omgooien, dus er moest een hoektafeltje en kastje gekocht worden..
    badkamer soppen moet manlief deze week doen, want dat wil ik, maar kan ik eeecht niet meer (ik doe echt alles wat ik wil, maar ik heb geprobeerd daaraan te beginnen en dan gaat het buikkie wel erg zeer doen)
    en dan die was en strijk he..
    ik krijg het gewoon niet genoeg opgeruimd naar me zin

nu wil ik de babykamer vandaag soppen (waarom, alles is nieuw, maja zal wel het idee zijn)
    en de uitzetlijst controleren
    laatste spullen gaan kopen
    en ziekenhuiskoffertje klaarmaken

hehe en hier wat meer kletsen de komende tijd!

ik heb trouwens geen foto's meer hier, want me hyves en babysite bijhouden lukt me nog maar net en tot 2x toe was hier alles weg nadat ik weer een uur lang had zitten uploaden, dus voor foto's of iets maar even naar -=] beebjevanbrummelen.babysite.nl [=- of Jessica - Hyves.net - Always in touch with your friends gaan!

19. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Poeh...en ik maar wachten op de nesteldrang. Hoewel...als ik aan de slag ga, dan lig ik met dat rammelbekken van mij natuurlijk wél helemaal in de kreukels. Misschien moest ik maar blij zijn, dat ik nog geen drang heb :)

20. Andi

Andi Fanatiek lid

30 aug 2008
    2.451
    0
    0
    D'plo
    Gnagnagna... Kom je vanzelf achter... :D
    Haha, geintje.. ;) Het kan voor verschillende dingen gebruikt worden. Bij een thuisbevalling voor het opvangen van vruchtwater, maar ook voor het opvangen van de placenta(niet vaak wordt vaak opgevangen in een matje). Of hij wordt gebruikt om onder de billen te schuiven tijdens de uitdrijving, om je bekken te kantelen zodat de baby meer ruimte heeft, of om op te plassen, wegens bijvoorbeeld veel bloedverlies en dan het advies om te blijven liggen op bed. Dus.. ;)

Jeetje, Torties, 5 uur?? :$ Enneh, dank je voor je reactie op m'n boefie.. :D 't Is zeker een lekker ventje! Ben echt verliefd op m'n boefie, dus straks al helemaal met twee boefies! :) ;)

Booky, zeker jammer van de afwas.. Heb d'r ook helemaal geen zin in.. Bleeerrgghh... :p

Ik ga van de week nog wel ergens m'n hub aan de badkamer zetten, want dat gaat mij echt niet meer lukken..

Pfff, wat ik af en toe zo bijdehand/irritant vind is als je hub ineens een opmerking maakt tijdens het douchen en dan zegt: Goh, kun je eigenlijk nog wel je benen scheren?
    EXCUSES! Ik heb het vorige week met heel veel pijn en moeite voor elkaar gekregen.. Hoef ik geen bijdehante opmerkingen over... :p :D

Deel Deze Pagina