September 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lilith, 19 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    docent lichamelijke opvoeding (VMBO)
    achterhoek
    Zo even snel bijgelezen.

Lees dat allle controles gelukkig goed zij gegaan :D.

Luiers, ik had bij Mats alleen maar maatje 1 van pamper new born. Mats was bijna 9 pond en het ging prima. Dus ik haal denk ik nu weer alleen maatje 1. Even de groeiecho over 2 weken afwachten ;).

4 september, hmm dat zou dan rond de 37 weken zijn.... Zou mooi zijn maar ik reken er niet op :D.

Mare, is je kindje 32 cm of je buik?

Pff eten..... Tja nog geen idee......

Hier een goede nacht achter de rug en tot nu toe is het ook overdag nog prima te doen met de hitte. MOet zeggen dat het me nog wel meevalt, ben bang dat ik morgen/overmorgen wel anders piep :(.
    Net bij de HEMA 2 shirtje gehaald, 1 voor een jongetje en 1 voor een meisje.......

2. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    ja 09-09 zou ik ook mooi vinden, dan ben ik 37+4 en dan zou het kind net voor al die andere verjaardagen en trouwdagen enz komen

3. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    @booky: als ik het goed begrepen heb mijn kind, van kop tot stuit dan of me buik nou weet ik het ook niet meer

4. merakli

merakli Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.214
    0
    36
    Nou ff proberen om op iedereen te reageren :)

@ Jessica nog gefeliciteerd met de verjaardag van je man en hoop dat het in het weekend mooi weer is. En fijn dat zijn eerste dag is meegevallen.

@ iedereen klaar met de babyshoppen :)

@ Jocruella, fijn dat alles goed met je gaat en ik ben ook benieuwd naar jouw verhaal :)

@ Babijtje, wat rot dat je een k nacht achter de rug hebt, je bent niet de enige. Ben om 22.30 naar bed gegaan en was om 1.30 wakker met als gevolg niet meer kunnen slapen. Ja na 8 uur's morgens grrrrr.

@ Jusi wat fijn dat je een goede nacht achter de rug hebt gehad, ben jaloer :)

@ Ariel, fijn dat je weer goedgekeurd bent, ik heb ook newborn luiers van pampers ingeslagen.

Volgens mij voel ik de kleine ook hikken (weet trouwens niet zeker)

@ Andi, je kleintje is ingedaald en je hebt niet zo veel gevoeld. Ben benieuwd hoe het bij mij gaat. en ik heb donderdag om 14 uur afspraak bij de vk.

@Rox, jouw meid is dus ook aan het indalen, voel je dat ?

@ Mare, mannen toch!!!

En eten, hmhm heb geen idee, denk iets makkelijks want ik kan ook niet zo lang staan, voel me net een ballon en krijg dan lage rugpijn :( En lekker makkelijk toch jessica vissticks :)

@ Helen, lekker aanschuiven bij je ouders :)

Fijn dat iedereen goedgekeurd is bij de vk !!

Wij gaan morgen naar pretpark slagharen :) ik kan nergens in maar het is leuk voor de jongens. Het is warm morgen dus ben benieuwd.

5. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    naiobi hier ook iemand met vermoedelijke zwangerschapssuiker, ik heb ook een groot kind (met de laatste meting ging ze boven de groeicurve uit zowel omtrek buik als lengte bovenbeen), te veel vruchtwater.
    De glucose test had ik al gehad, vreemd genoeg viel die nog wel binnen de perken.
    Uit voorzorg nu helemaal suikerloos (eerder deed ik suikerarm). Ik moest al in het ziekenhuis bevallen dus wat dat betreft veranderd er voor mij niets.

Groetje sAnita

6. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    @Hellen, zo das zeker luxe;)

@pluk, haha is dus vissticks met worteltjes/doperwtjes en rosti geworden, geen puree:)

@mare, ja dat is ook lekker makkelijk.

@Naiobi, he get, nou duimen dan maar!

@Andi, nu hopen dat ie naar mama luisterd:D

@Booky, leuk...ra ra wat zo het zijn???

@Mare, 32 cm is erg klein hoor, denk dat ze je buikomtrek bedoelde.
    Verleden week had mn vk mn buik opgemeten en was 31 cm, de beeb zou nu ongeveer 44 cm zijn....

@Merakli, dank je:)
    Ja wij willen van de week naar Blijdorp met de meiden, maar ben bang dat ik dan in een rolstoel moet.
    Kan echt niet meer de heel dag lopen:(

Heb echt last van de warmte, gelukkig is Mehmet even met de meiden naar de speeltuin paar staten verderop, zijn ze straks lekker moe.
    Hier weer last van mn rug....weet niet hoe ik zitten moet, en het gekke is het zit in het midden aan de linker kant;)
    Hier lekker vroeg naar bed lekker tv kijken, nog geen idee wat er komt geloof NCSI, is altijd wel spannend of cold case:)

7. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    @pluk, oe suikervrij:( valt ook niet mee.

8. Andi

Andi Fanatiek lid

30 aug 2008
    2.451
    0
    0
    D'plo
    Merakli, je afspraak is genoteerd op de site ;)
    Nee, heb er echt niks van gevoeld met het indalen deze keer! Met Gabriël heb ik er geloof ik wel wat meer last van gehad, maar dat weet ik ook niet meer zo goed..
    Veel plezier in Slagharen! (Wat heeft iedereen toch met Slagharen?? Volgende week dinsdag gaat mijn ma met m'n zusjes en woensdags mijn oom en tante en zo ken ik er nog wel een paar.. ;))

Jessica, ja, ik hoop het ook dat mannetje luistert naar mama's wensen.. :D Hier kijken wij vanavond CSI en House, geloof ik..

Oef, suikerloos Pluk.. Lijkt me ook niks, zeg! Maar duurt niet echt lang meer. :)

Zo, heb echt veel pannenkoeken gegeten voor mijn doen.. 3 :D Hahahaha.
    Pff.. Ga hier morgenochtend wel Gabriëls badje opzetten en er zelf met mijn pootjes bij.. 't Is anders echt niet te doen met dit weer.. :(

9. vlindertje85

vlindertje85 Actief lid

24 jan 2008
    280
    0
    16
    hallo allemaal,
    ik lees net dat iedereen de newborn luiers van pampers heeft ingeslagen.ben ik niet de enige hihi.
    had vandaag een afspraak bij de dokter en die had niet zulk leuk nieuws voor mij er waren complicaties.het kindje ligt namelijk in een stuit nu,en dat terwijl bij de vorige afspraak 3 wk terug zei hij me dat het kind al goed met het hoofdje naar onder lag.
    verdorie dat heb ik weer.het kindje is ook erg druk steeds in mn buik.ik hoop dat het vanzelf nog gaat draaien anders moet ik binnen een paar weken naar het ziekenhuis en word het gedraaid.
    zijn er mischien dames hier die daar ervarigen mee hebben?????of er iets van afweten?
    ik wil het heel graag weten.groeten

10. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Ik heb geluk dat de buurtsuper hier vrij veel suikervrije producten verkoopt zoals snoep en chocolade, nu alleen nog de moed zien te vinden er weer eens heen te lopen :D

Maar ik eet wel dingen zoals optimel, daar zit wel wat suiker in maar dan alleen van het fruit zelf.

Helaas is het wel zo dat als je zwangerschapssuiker hebt gehad je 30 tot 40% meer kans hebt op het krijgen van ouderdomssuiker (type 2), dus ik ben van plan ook na de bevalling toch op de hoeveelheid suiker te letten.

Groetjes Anita

11. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)
    @pluk ik zie zo tegen zon suikerdieet op.. Op het werk drink ik water, een beker melk en een glas jus d' orange. eet een appel en liga milk in de ochtend. twee broodjes met pindakaas tussen de middag. en daarna avondeten gebakken aardappeltjes met groentes. daarna drink ik dus cola ( wat ik dus zal moeten minderen) of Karvan Cevitam. Als het warm is neem ik nog zon vrieslollie zonder kleurstoffen. Had niet verwacht dat ik daardoor zoveel suikers afgeef aan de kleine :(

12. merakli

merakli Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.214
    0
    36
    @ Jessica, hmhm ik weet niet hoe ik het ga doen. Hebben net een wandeling gemaakt en voel het in mijn heupen :(. Ach als het niet gaat zien we wel. Lekker he die warmte, maar wel fijn dat je man de meiden mee heeft genomen.

@ Andi, dank je wel. Ik vroeg het omdat ik overal indalingweeen lees daarom was ik benieuwd. Mischien gaat iedereen omdat de prijzen meevallen :) Ik wil eigenlijk naar de efteling, maar daar is het weer wat duurder, op dit moment komt het niet goed uit (financieel). Lekker pannenkoeken :)

Trouwens als mijn meisje op 2 september geboren wordt, zijn we dezelfde dag jarig :) maar ze mag ook op 9-9-2009 komen hoor :) ben trouwens op 11-9-2009 uitgerekend. Ach we zien wel, komen doen ze toch.

13. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    @jessica: ja ik snap dat 32 cm sowieso niet de hele lengte van het kind kan zijn maar ik dacht dat het gewoon kop tot stuit was, ik zal het de volgende week eens vragen, misschien komt het ook wel op hetzelfde neer ik weet het niet. iig was het gemiddeld en da's natuurlijk het belangrijkst

Afgelopen week waren wij bij mijn nichtje en die verklapte dat zij ook in verwachting is. zo leuk voor haar. vandaag was ze bij de gyn en hebben ze een echo gedaan waarbij bepaald werd dat zij 7 weken en 2 dagen is. ik ben echt super blij voor haar ^.^

14. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Komt ook wel omdat de hormonen van de zwangerschap je suikerhuishouding in de war gooit, dus het is niet geheel jouw schuld hoor ;)

Voor de rest geen vruchtensappen (zit ook veel suiker in) en niet meer dan 2 stukken fruit op een dag.

Cola mag je best drinken hoor, van de first choice hebben ze een suikervrije en cafeïne vrije variant (goud etiket).

Je hebt suikervrije Jam,die je dan weer door je yoghurt mikt.

Voor de rest drink ik veel bar le duc (citroen variant).

Groetjes Anita

15. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Fijn Mare, dat alles okee was!

Hmm da's minder Naiobi. Wel fijn dat ze je goed in de gaten houden!
    @diabetes: let ook vooral op vetten, ladies. Want ook die zijn funest.

Da's lekker spul he..voor als je gewoon water ff zat bent. Ik vind de frambozenversie ook goed te drinken!

Ik heb vandaag mijn bestelling bij de Hema opgehaald. Alle lakentjes en nog wat kleertjes, waaronder een roze pakje wat in de kluis wordt gestopt ;)
    Morgen een tripje naar de markt voor band en borduurkatoen, zodat ik de dekentjes kan versieren. Hoop dat het nog lukt met mijn stijve vingers..maar ik ga mijn best doen. Ben alleen zoooooo lam van dit weer :(

16. Femya

Femya Niet meer actief

Goedemorgen dames,
    hoe gaat het met jullie?

Wat fijn dat het zo goed gaat met Damian, ik vertel het ook tegen iedereen die het maar horen wil dat de eerste septemberbeeb er al is :D Hopelijk herstelt Jocruella ook snel en mag ze snel naar huis.

Vlindertje ik heb een berichtje van je gekregen, maar er stond alleen een quote in van mijn berichtje? Vervelend dat je kindje in stuit ligt, hopelijk draait ie vanzelf weer de goede kant op!

Jessica nog gefeliicteerd met je man! Hopelijk wordt het dit weekend ook mooi weer als jullie zijn verjaardag gaan vieren!

Andi wat fijn dat je baby al is ingedaald en dat alles goed was bij de vk. Hihi ik heb met mijn hummeltje ook afgesproken dat hij 20-09-2009 geboren moet worden, 9-09-09 is wat te vroeg vind ik...

Rox bij jou ook alles goed, fijn hoor! Lijkt me wel zwaar inderdaad om nog te werken, zeker met jouw beroep. Ik moest wel lachen hoor dat je je buik op je klanten legt, tja wat kan je anders hihi. Hopelijk gaan deze laatste weken nog snel en kan je ook lekker gaan genieten van je verlof.

Mare weer thuis na je vakantie, fijn dat je het leuk hebt gehad. Voor jou duurt het verlof ook nog even, ik hoop dat de weken voorbij vliegen! Als ik niet ziek thuis was had ik nu ook nog 2,5 week moeten werken. Ik moet er nu echt niet aan denken, maar goed dat komt omdat het me gewoon echt niet meer lukt.
    Wat was die babyzoo waar je heen was geweest eigenlijk Mare?

Oh Ariel durf jij nog op een trapje te staan? Ik ben zo bang dat ik mijn evenwicht verlies als ik op een trap of stoel ga staan. Gelukkig helpt mijn vriend me erg goed met alles, vind het wel zielig voor hem, hij werkt al zo hard en dan moet hij thuis ook nog eens vanalles doen. Maar hij klaagt er helemaal niet over.

Oh Naiobi dat is vervelend nieuws, ik hoop dat je geen suiker hebt! Zeker als je dan ook nog in het ziekenhuis moet bevallen.

Ik heb ook alleen nog maar newborn luiers gekocht. Ik heb zo'n 140 luiers in huis, dan kunnen we de eerste weken vooruit en kunnen we overstappen op andere luiers als deze toch aan de kleine kant zullen zijn.

Booky ben je niet heel nieuwsgierig of je een jongen of meisje krijgt? Grappig dat je dan voor een jongen en een meisje iets gekocht hebt. Hebben jullie al een naam bedacht ondertussen?

Merakli heel veel plezier in Slagharen vandaag! Hopelijk is het een beetje te doen voor je en kan je af en toe even ergens uitrusten. Je hebt in elk geval prachtig weer!

Pluk met een suikerarm dieet mag je dan ook geen koolhydraten eigenlijk? Zetmeel wordt ook omgezet in suiker in je lichaam. Of bedoel je dat je geen suiker toevoegt aan je eten?

Oh leuk Hellen die inkopen! Hopelijk lukt het je inderdaad om nog wat knutselwerk te doen.

Babijtje hoe gaat het met jou vandaag?

Sorry als ik iemand vergeten ben!

Ik ben gisteren naar de vk geweest en alles was in orde, ze zegt dat de baby het goed doet en ik moet nu wel een suikertest doen, maar met de groeiecho volgende week wordt gekeken of hij echt boven de lijn uit gaat komen. Nu is 90% van de baby's kleiner dan hij is, en als dat zo blijft is er niets aan de hand, als het meer wordt zal ik ook wel op mijn eten moeten letten. Ze vond het tot nu toe niet verontrustend, mijn hoeveelheid vruchtwater was ook precies goed. Je kan ook een hele goede placenta hebben waardoor je kindje goed groeit vertelde ze. Beebje ligt met zijn hoofd naar beneden, hopelijk blijft dat nu zo.

Ik heb de laatste tijd af en toe steken in mijn stuitje als de baby zich afzet tegen mijn buik, hebben jullie dat ook? Best pijnlijk is dat.

Gisteren 2 babywasjes gedraaid, vandaag nog 2 of 3 en dan is alles gewassen :) De commode staat bijna in elkaar, dan nog het bedje, de gordijnen ophangen en wachten op de lamp die ik heb besteld, en dan mag de kleine komen. Alleen nog het geboortekaartje in elkaar zetten, dat moet ook nog snel gebeuren.

Fijne dag allemaal!

17. Femya

Femya Niet meer actief

Oh ja gisteren nog een leuk nieuwtje, mijn collega en kamergenootje is nu bijna 3 maanden zwanger! Jammer dat we elkaar alleen niet echt gaan zien op het werk, ze is 12 feb uitgerekend, en ik ben al thuis, tegen de tijd dat ik aan het werk ga, begint haar verlof ongeveer...

En we zitten net op de kamer met een jongen die helemaal niets van baby's en zwangerschappen wil weten haha.

18. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    docent lichamelijke opvoeding (VMBO)
    achterhoek
    Twinkle, fijn dat alles goed gaat met jullie mannetje. En het kamertje als bijna helemaal in orde, lekker hoor.

Ja ik ben onwijs nieuwsgierig wat het is..... Haha maar goed nog een paar weekjes en we weten wat er uit het verrassingsei komt ;). Nu dus maar en voor een jongen en voor een meisje een pakje gekocht :D. Meisjesnaam staat nog steeds helemaal vast en de jongensnaam.......... Hmm nee eigenlijk nog niet, hihi erg heh :(.

19. Rox

Rox Fanatiek lid

14 jun 2008
    1.951
    0
    0
    kapster
    @naiobi.. papsi max mag je ook wel hor zit ook niks in.. en ik drink veel cristal clear en sisi fruitwater... zit ook niks in...(gelijk even reclame maken... mijn man werkt voor deze produkten hihi)

@mirakli zou een mooi kadotje zijn!

@twinkle fijn dat alles weer goed was bij de vk!

ben net gebeld door een klantje van mij dat ze vanochtend om half 8 was bevallen van een jongen.. in 4 uurtjes tijd!!! altijd leuk dat ze aan me denken om het even te melden!!!

heb nu nog 8 zwangeren in de salon waarvan er al 2 bevallen zijn nu nog 1 te gaan en dan ben ik aan de beurt!

gisteravond was het weer net een kermis atractie in mijn buik en werd er helemaal niet lekker van.. misselijk en duizelig en uiteindelijk mijn avondeten er weer uitgegooid... volgends mij ging ze nog verder indalen... uiteindelijk in een diepe slaap gevallen en ben maar 1x wakker geworden tot vanochtend!!!

20. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Dressuur amazone & instructrice
    Zuid Limburg
    Goeiemiddag! Dadelijk bevallingsgesprekje!!
    Heb globaal bijgelezen maar is iets teveel om te reageren (internet lag eruit hier :( ). Dus even heel ego, we hadden afgelopen week een fotoshoot met mijn paard en wilde toch wel even twee foto's showen :D Jammer genoeg ontbreekt de hond erbij dan was het compleet!

&

Nu moeten we snel naar de VK :D

Deel Deze Pagina