ik kom ook gezellig bij jullie kletsen ben er vandaag achter gekomen dat ik zwanger ben nou ja gister had ik al positest maar was zo licht dat ik er niks op uit heb gedaan maar die van vandaag was wel goed te zien als ik eht zelf goed heb ben ik rond 19 sep uitgerekend groetjes syboena
Oh is niet alleen op het forum hoor helaas zijn er in het echte leven ook mensen die denken zich met je leven te mogen bemoeien alleen omdat je 'ziek' bent. Toen ik zwanger was van Kylian vroeg een collega (ik werkte toen in de zorg) of ik wel zwanger mocht worden (ivm multiple sclerose) of dat ik het nu weg ging laten halen. Heb haar maar geantwoord dat ik ook mocht slaan van mijn neurologe Wat betreft je man, helaas heb ik geen kennis hierover dus kan ik je alleen maar heel veel sterkte wensen. Goed nu even verder over de zwangerschap(pen) hebben jullie dat ook, geen zin in het warme eten (krijg het alleen weg met een flinke dot appelmoes maar zodra die warme wordt staat het me alweer tegen). En ik heb het me toch kil (lees koud van binnenuit zeg maar), het is echt niet meer normaal ik draag op het moment gewoon 2 truien En als ik naar bed ga heeft mijn man een bed verbod voor minstens een uur zodat ik eerst een uurtje onder 2 (winter) dekbedden kan liggen En dan s'nachts wakker worden (inmiddels heeft manlief zijn eigen dekbed weer toegeeigend) en dan zweten Groetjes Anita
Ja Anita, ik heb precies hetzelfde. 's Avonds in bed ijskoud, 's nachts zwetend wakker. Warm eten kan ik nu wel een beetje van eten maar dan het liefst met een knijper op mijn neus want ik vind alles zó stinken! :sick: Maar de misselijkheid is nu wel aardig te houden, ik heb niet meer overgegeven sinds gisteren. Ik moet de VK echt eens gaan bellen, maar vergeet het steeds.
@eefjens Ik denk in ieder geval de vrouwen die het een en ander zelf of in omgeving hebben mee gemaakt... Ik ben ook bang hoor. Hoe wel het steeds meer tot mij doordringt dat het toch wel goed moet zijn dit keer... @syboena Welkom en gefeli.. is wel heel vroeg getest he....Dus wel logisch dat hij nog heel licht is.... @pluk Hahahaaha "heb haar maar geantwoord dat ik ook mag slaan..."geweldig.... Het is belachelijk dat mensen oordelen zonder te vragen of zonder zich te laten informeren,... Zo jammer ook want ze zorgen er niet alleen voor dat jij pijn hebt, maar ook dat ze uiteindelijk niet veel leuke mensen over houden... Over eten.. Ik heb echt nog nergens last van. niet met eten, niet met kou hoewel ik vannacht wel gezweet heb gek he Nee ik vraag mij nog steeds af en toe af of ik wel zwanger ben...
Wauw vergeet je vk te bellen? Hihihi de meeste hier zitten juist te springen om zo snel mogelijk te bellen
Pas maar op betty want voor zover bij mij bekend beginnen bij de meeste mensen met 6 weken zo ongeveer de klachten. Kan me van Kylian herinneren dat ik toen met de kerst ook zo beroerd was toen was ik zo'n 9 weken en pas rond de 16de week ging het weg. Om toen met 21 weken flauw te vallen ivm te lage bloeddruk en aangezien zich dat niet herstelde mocht ik toen niet meer auto rijden of fietsen , ze hebben toen zelfs een hartfilmpje bij me gemaakt om uit te sluiten of ik toch niet iets aan mijn hart had Oja heb ik jullie al eens verteld over de doorbraak van Kylian, die wilde nooit geen fruit eten waar hij 'vieze' handen van kreeg. Dus verder dan sinasappel, manderijn en druiven kwam die niet. Tot hij 4 weken geleden op de psz in 1 keer wel een stukje appel wilde. En nu eet hij elke dag een appel en dan wil hij eigenlijk nog meer 8) , maar mama vind 1 appel per dag toch echt genoeg Groetjes Anita
@pluk Jep klopt, heb ik een paar daagjes geleden ook hier gezegd, het begitn eigenlijk pas met de 6 weken dat er echt iets aan je lichaam verandert enzo... He vieze handen van een appel= Ik vind sinaasappels viezere handen geven dan appels hoor.. Kinder wijsheid Maar wel super dat er nu meer stukjes fruit het huis in mogen
@pluk: hier ook een kindje dat geen vieze handjes wil krijgen en geen fruit eet. Nu maar hopen dat hij ook ineens wel appel wil gaan eten. Hier hetzelfde trouwens, krijg ook groeiecho's en dan wordt er verder gekeken. Denk zelf ook een geplande ks, want hij zij wel dat dit een niet echt menselijke bevalling was. Trouwens, ben ik de enige met een ks die liever natuurlijk zou bevallen? Ik vond het herstel echt heel erg tegenvallen. Niet zozeer de pijn, want dat was eigenlijk alleen de eerste 3 dagen, maar ik viel aldoor bijna flauw en dat heeft wel 4 a 5 weken geduurd, kon helemaal niks zelf. Maar ja, misschien had dat ook wel met het vele bloedverlies te maken en misschien is ook een vaginale bevalling nog wel veel pijnlijker. Ach, we zullen er vanzelf achter komen hopelijk. Als alles goed blijft gaan. @eefjens; ik herken dat gevoel ook niet over het goed zitten. Ben heel bang dat er niks zit, bijvoorbeeld dat ik ga bloeden of dat er bij een echo blijkt dat het kindje niet is gaan groeien ofzo. Dat had ik bij mijn zoontje ook, maar daar is gelukkig alles goed gegaan. @betty boop: harstikke knap van je dat weer wat positiever wordt. Ik ken zelf geen mensen met syndroom van asperger, maar dat is toch een aan autisme verwante stoornis? Mijn moeder werkt veel met autistische mensen, dus kan me wel goed voorstellen dat het af en toe heel moeilijk voor je kan zijn. Enne, we gaan hier niet boos naar elkaar reageren lijkt me hoor. Je komt hier voor je ontspanning en om je ei kwijt te kunnen, dan is het niet de bedoeling dat anderen het alleen erger gaan maken toch?
hoi dames... helaas mag ik van de lijst gehaald worden.... heb een vroege miskraam gehad... heel veel suc6 allemaal en een voorspoedige zwangerschap!
@ suus1983 Jep klopt een aanverwant van autisme ja... Maar goed we leren GAan we nu onze bevallings verhalen op halen... Whaaaa als je blieft niet... dan durf ik niet meer hoor.. tis me eerste.... @ sannehai Ach meis toch wel.... heel veel kracht meis...
@sannehai: och nee toch meid! Sterkte @bettyboop: tja, er zijn natuurlijk veel met een bevallingsverhaal hier, maar je moet maar zo denken. Zo eng en erg het ook allemaal geweest kan zijn, het is blijkbaar de moeite waard geweest, anders waren we nu niet weer hier aan het kletsen.
OW ik zag van de week een animatie filmpje over hoe de bevalling werkt en toen had ik al zoiets van moet dat daar door hihihihi Ach jed oet het gewoonm denk ik als je er eenmaal voor staat. En de roze wolk nadien, het gevoel van je kindje op je buik.... volgens mij vergeet je alles....
Hallo allemaal hier weer een blije sept. mama! Ik ben net zwanger en ben op 11 sept. uitgeteld. Ik heb niet alle 67 pag. gelezen, maar hoop nu mee te kunnen kletsen. Gr Sandra
Sannehai: Wat erg. Heel veel sterkte de komende tijd, en laat je verdriet gaan. Dikke knuffel voor jou. BettyBoop: Ik heb de verhalen een beetje gevolgd, maar ik hoop dat je vriend ondertussen weer bijgetrokken is? Of dat het tussen jullie iig weer goed zit? Verder gaat hier alles goed, vandaag was ik gelukkig alweer minder beroerd als gisteren. Edit: Ik wil ook op de lijst! Volgens mij ben ik 9 sept. uitgeteld, dus zou iemand mij erbij kunnen zetten? Alvast bedankt!
@mama sandra Welkom hier en super gefeli... @Jusi Door een goede werk middag heb ik mij maar weer voor genomen om het links te laten liggen.. Dus het maar weer uit te praten... en te leren van... Mijn (.)(.) jeuuuuuken......bah...
Heb net moeders voor moeders over de vloer gehad. En gelukkig, de test die ze deed was binnen minuut rood. Weer wat zekerheid