September 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lilith, 19 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Femya

Femya Niet meer actief

Dat is waar inderdaad Booky dat de tijden wel steeds anders zijn. Ik wil zo graag dat iedereen zich vrij voelt om te komen wanneer ze willen. Ik zou het ook leuk vinden als er spontaan mensen op de stoep staan, maar aan de andere kant is rust ook wel belangrijk. Lastig. Maar de meeste mensen zullen toch wel bellen vantevoren lijkt me... Misschien gaan we ook wel voor de beschuit AAN...

2. Andi

Andi Fanatiek lid

30 aug 2008
    2.451
    0
    0
    D'plo
    Hier wel rusttijden op het kaartje.. Heb daar de vorige keer veel baat bij gehad! Dus heb nu weer precies dezelfde tijd genoteerd waarop wij rusten.
    Wij doen ons geboortekaartje trouwens helemaal uit naam van Gabriël.. Vind het zo leuk.. Hebben 'm ook zelf ontworpen.

En Rox, hier ook stickers!!!

3. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    Wij hebben ook geen rusttijden op het kaartje staan. Ik wil echt het bezoek goed verdelen en heb mijn man tot 'waakhond' gebombardeerd. :D

Als mensen willen langskomen, moeten ze van te voren bellen, en ik wil niet meer dan 3 / 4 van de 7 dagen per week bezoek.

De rest van de tijd wil ik genieten van ons drietjes. Anders word je helemaal geleefd de eerste tijd.

4. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    docent lichamelijke opvoeding (VMBO)
    achterhoek
    Twinkle, mijn ervaring is dat het wel erg prettig is dat mensen even bellen voordat ze komen. Tis best pittig zo'n bevalling en je bent (ik niet) gelijk helemaal topfit. Ik vond het ook erg gezellig als er mensen kwamen en iedereen was welkom. Maar eerlijk is eerlijk het was wel prettig dat ze even een belletje er tegenaan gooiden.
    Je bent best 'druk' in het begin, voeden, badje, druk met jezelf haha.

5. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    achterhoek
    Wij hebben toen idd ook echt op sommige dagen een kruis in de agenda gezet. En toen niks afgesproken, maar lekker genoten met z'n 3-en.
    Volgens mij hebben we zelf ook bezoek afgebeld omdat ik met een fikse borstontsteking op bed lag. Jeetje dat was sh*t. Man man bloedheet, de mussen vielen van het dak, en ik lag met mijn neus onder de dekens met een kruik. Hihi wat had ik het koud...

6. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    Ja ik wil ook echt onszelf een beetje afschermen.
    Ik ken mezelf, ik laat me gauw meeslepen en voel me snel schuldig. :(

En als de kleine er dadelijk is, wil ik niet dat het elke dag vol staat met bezoek, en we niet aan onszelf toe komen.

Daarom wil ik gewoon echt vaste dagen wel, en vaste dagen geen bezoek. Misschien om en om, maandag wel, dinsdag niet, woensdag wel, donderdag niet, vrijdag wel, zaterdag niet, zondag wel... dan hebben we toch telkens een dagje tussendoor met z'n drietjes om er aan te wennen dat we een gezinnetje zijn.

En als mensen dat niet begrijpen is het hun probleem! :D

7. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    achterhoek
    Heb je goed hoor mama to be. En wie weet voel je je wel zo top dat je wel vaker bezoek wilt. En zo niet dan is dat toch prima. Tis jullie kraamtijd hoor. Denk dat de meeste het wel zullen begrijpen. Jeetje ik krijg er alweer helemaal zin in :).

8. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    #10008 Jessica24, 5 aug 2009
    Laatst bewerkt: 5 aug 2009
    Wij hadden van de twee meiden ook rusttijden erbij, was erg prettig.
    Heb nu ook weer een leuke: wilt u beschuit met muisjes eten laat het ons even weten,
    Want mama en het ukkie doen van 12 tot 15 een tukkie;)

Hier de kriebels hoor:D

9. Andi

Andi Fanatiek lid

30 aug 2008
    2.451
    0
    0
    D'plo
    Booky(en voor degenen waarvan dit niet het eerste kindje is), misschien een tip voor jou omdat het je tweede is. Ik kreeg de tip van een vriendin van me om de eerste dag géén kraamvisite te hebben. Dit met het oog op ons eerste kind die ook helemaal aan de situatie moet wennen dat er een broertje/zusje bij is gekomen. Daar staat ook de hele wereld van op zijn kop en als er dan ook nog eens de eerste dag al kraamvisite op de stoep staat, is het al helemaal veel voor dat menneke!
    Ik heb het mijn mams gezegd en mijn mannetje en die gaan er zeer nauwkeurig op letten. (Mijn mams blijft de eerste week, dus da's mijn waakhond. :D)

10. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    achterhoek
    Andi, ik denk idd dat je daar wel gelijk in hebt. Voor onze mannetje staat de wereld idd ook op zijn kop. Zal het mijn mannetje zo gelijk even influisteren. Natuurlijk wel de opa's en oma's en 2 zusjes en broertje mogen komen. Maar idd verder eerst Mats even laten acclimatiseren.
    Hoe denk je dat Gabriël het gaat vinden? Ik ben wel heel benieuwd hoe het hier zal gaan.

11. Andi

Andi Fanatiek lid

30 aug 2008
    2.451
    0
    0
    D'plo
    Oef, ik laat echt helemaal niemand komen die eerste dag, ook geen opa's en oma's! (Ja, behalve mijn ma en stiefpa, want die zijn er dan al zodra de bevalling is begonnen). We lichten wel de naaste familie snel in, maar dan wel met de boodschap dat we de volgende dag pas visite willen hebben.
    Ik ben zelf heel benieuwd hoe Gabriël het gaat vinden.. Ik denk dat hij wel heel zorgzaam gaat zijn en overal mee wilt helpen, dus dat laten we hem dan ook zeker wel doen. Vandaag zat hij in zijn badje in de tuin te spelen en z'n broertje moest meedoen.. Dus shirt omhoog en mama's buik steeds natmaken. Zo schattig.. :D

12. Femya

Femya Niet meer actief

Oke ik ben overtuigd, ik zet op het kaartje dat mensen even moeten bellen. En een heel goed idee om dagen geen bezoek te plannen!
    Oh ja daar moeten de mama's ook aan denken die al één of meerder kindjes hebben, het is natuurlijk een hele verandering zo'n broertje of zusje erbij.

13. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    Spijkenisse
    @Andi, heb ik indd ook gedaan toen Ayla werd geboren.
    Is toch een inpact voor zo'n kleintje, mn ouders hadden dr al in het zh gezien, omdat Zara bij hun logeerde.
    Dus toen we naar huis mochten indd lekker eerst met zn viertjes rustig kennisgemaakt;)
    De volgende dag kwamen mn ouders weer en mn oma, de derde dag dus pas de andere familieleden en vrienden.

Proberen we nu ook weer te doen, als het een thuis bevalling wordt gaan de meiden ook weer naar mn ouders, en zodra de kleine man dan geboren is komen de meiden kijken (en mijn ouders) en thats it.

14. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Hier ligt het er een beetje aan hoe laat de kleine geboren gaat worden of we wel of geen visite willen hebben de eerste dag. Als die 's nachts geboren word dan vind ik het niet zo erg als dr aan het einde van de dag visite komt.
    En ik heb een speciale agenda gekocht voor de kraamvisite en dan inderdaad ook dagen zonder visite plannen.

15. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    achterhoek
    Ja ik bedoel hier ook niet dat de broers en zussen meteen dezelfde dag op de stoep staan. Mats is waarschijnlijk bij mijn ouders dus die zien de kleine dan even. En de ouders van Bookyman mogen natuurlijk ook even komen spieken ;).

16. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    Spijkenisse
    En de ouders van Bookyman mogen natuurlijk ook even komen spieken ;).

@Booky, ja die van mij wonen in Turkije dus hier alleen mijn fam;)
    Mn schoonfamillie zullen hem wel via de webcam zien...

17. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Hier komen mijn ouders en de schoonouders en me schoonzus en zwager. Ze wonen allemaal redelijk dichtbij, behalve me vader dus zullen ook niet lang blijven.

18. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    Spijkenisse
    Het regend hier een beetje:D

19. Andi

Andi Fanatiek lid

30 aug 2008
    2.451
    0
    0
    D'plo
    Regen? Hier niet, hoor!!

Pff.. Voel me toch ineens niet lekker worden, zeg! Last van m'n buik, duizelig, slapjes, hoofdpijn en m'n vingers trillen een beetje als ik iets inspannends doe..
    Hub doet gelukkig het eten(net geregeld over sms), maar vind dit niks.. Duik maak meteen ff de bank op.. Bah, voel me echt niet goed.. Waar dat zo ineens vandaan komt??

20. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    He bah Andi vervelend zeg. Ik heb dat ook wel eens. Het komt ineens en gaat ook ineens weg.

Deel Deze Pagina