September 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lilith, 19 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    docent lichamelijke opvoeding (VMBO)
    achterhoek
    Jeetje Torties, dat klinkt wel pijnlijk. Hoop dat het idd na de bevalling helemaal weg trekt.

Whoehoe hier weer helemaal klaar in huis. Boven en onderverdieping, gesopt, gedweild en gezogen, toiletten zijn weer schoon en het eten voor vanavond is al klaar (de saus :D).. En de temperatuur is ook weer een stuk aangenamer :D. Kleine man heeft zich vanochtend goed vermaakt op het kdv en ligt nu weer lekker te slapen.
    Denk dat ik nu maar even een spelletje gaan doen en dan ook nog even ga liggen.

2. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)
    @hellen ben benieuwd hoe het de kijkers beviel!!

@jusi moooi dat Kenji thuis is!!

@mare inderdaad geen fijn idee dat er mensen dan zomaar het huis binnen komen ( ook al is het hun eigen huis :D ) Je verwacht namelijk niemand...

3. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)
    @booky wat fijn dat kleine man zich heeft vermaakt .. ik heb net ook nog even een dutje gedaan.. had het nodig...

4. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Het is inderdaad heel fijn dat het nu koeler is. Voel me een stuk beter zo!

Vervelend Mare, dat je zo ook niet echt rust krijgt..

Ohh Torties: vervelend is dat he..'s nachts moet ik mijn handen gewoon vaak "wakker" maken. Ik kan dan ook bijna niets beetpakken enzo

Zoo Booky..jij bent ook lekker bezig geweest!

Zo. Mijn nacht was waardeloos en ik stik van de pijn. Maar het kan niet tegenvallen, want ik wist, dat ik na een dag als gister de rekening zou krijgen. Dus ik heb een paracetamolletje op en hou me lekker koest vandaag in mijn ultraschone huis :)

De echo was weer buitengewoon goed. Wurm's buikomvang is nu al zo groot als die van een voldragen baby (bijne 41 weken, zelfs *slik* ) en de beentjes gaan richting de 38 weken. Geschat gewicht op dit moment: 3075 gram. Dat wordt dus nog wat!

De echodame kon niet zeggen of het nu al is ingedaald, dat is alleen te voelen, maar ze moest wel héél diep met de echokop duwen om het hoofdje er nog een beetje behoorlijk op te krijgen, dus volgens haar ligt wurm wel "heel erg laag". Nu weet ik dus nog niet of dat volledig ingedaald is of niet en zal ik dus voor de zekerheid moeten gaan liggen mochten mijn vliezen breken. Wel jammer..maar ach...wurm groeit als kool ( okee..het mag van mij nu wel iets minder hard gaan!!) en dat is goed.

5. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Zozo Hellen! Is geen kleintje inderdaad. Maar dat gewicht valt op zich wel mee toch? Tenminste, mijn frummel was 4 weken geleden ook al 6 pond.... (Hmm is geloof ik niet de bedoeling dat ik dat normaal ga vinden... :( ) :D

En dat tintelen in me vingers heb ik ook, vooral 's nachts heb dan ook echt geen kracht en doe dan alles met links (gaat dr niet sneller op kan ik je vertellen :D ) Maar k heb nie echt het idee dat er vocht in me handen zit ofzo. Of wil het niet zien dat kan ook nog :D

6. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Enne indd vandaag gewoon ff lekker niks doen! Ik doe alles hier op me gemakje, ben me nesteldrang geloof ik ineens kwijt ofzo :(

7. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Dat is 4 weken geleden voor jou Ariel..ik ben morgen 36 weken...als ik er nog een pondje per week bij optel, dan wordt het dus zeker 8 pond. Maar het kan ook makkelijk nog meer worden, zei de echodame.Nah..dat hoeft nu niet direct van mij ;)

8. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Wij schelen maar een weekje hoor Hellen ;)

9. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    achterhoek
    Fijn dat alles goed was met de kleine Hellen. En probeer je niet teveel vast te houden aan de getallen. Of de kleine nu 5 of 10 pond weegt de onsluitingsweeen moet je toch door (en die vond ik het minst prettig). Daarna het persen is juist wel 'ok', dan kun je in ieder geval wat doen. Tis alleen natuurlijk wel prettig als je weet dat je bekken breed genoeg is voor een wat zwaarder kindje. Moet zeggen dat ik me niet meer zo heel druk maak over een groter kindje. Mats is er ook gewoon uitgekomen. Maar ik kan me voorstellen dat wanneer het de eerste is het eens stuk spannender is.. (ben dan ook blij dat ik niet wist dat Mats zo'n beste was ;))

10. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Hier word het ook zeker een 8 ponder, als alle metingen kloppen dan tenminste. Dus ik hoop echt dat ik niet overtijd ga lopen!

11. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ghehehe....misschien wordt het tijd voor een "de grootste baby competitie". Tja..we hebben immers ook al een "vroege-vogels-race" onder de jongetjes ;)

Nah..ik maak me vooral zorgen om mijn bekken. Die bevalling..tja..daar moeten we nu eenmaal allemaal doorheen en daar wil ik zo open mogelijk in staan. Alleen ben ik na 2 weken alleen met het kind en dan zou het wel héél ongelukkig zijn, als mijn bekken het na de bevallig heeft begeven. Het is dus vooral voor mij een zorg dat ik en wurm het dan samen niet zouden redden!

12. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    ik ben erg benieuwd hoe groot het mannetje hier wordt, heb het gevoel dat ie best is gegroeid maar ik krijg pas de 31e een groeiecho. poeh een 8 ponder zou bij mij er moeilijk uirkomen denk ik...

ben even het dorp in geweest omdat ik even naar buiten wilde en gezichtsreiniger en nieuwe mascara nodig had. (zoals verteld alles ligt bij mijn ouders en ik wil er niet helemaal onverzorgd uitzien) ik had ook gelijk geluk want ze hadden 19% korting bij de da, viel dus weer mee. heb ook gelijk boodschappen gedaan en denk dat ik vanavond maar ga koken. ik merk wel dat ik nu enorm vaak harde buiken heb en heel vaak steken in de onderbuik. oefenweeen of wat het ook mag zijn.

13. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    @hellen: zou je in dat geval niet een extra indicatie voor kraamhulp krijgen? lijkt mij wel want het is natuurlijk eigenlijk onmogelijk om het dan in je eentje te redden.

14. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    achterhoek
    Hellen tuurlijk redden jullie het meid!

Haha de grootste baby competitie haha ik doe mee. Ondanks dat de echo een gemiddeld kindje aangaf ;). De vorige keer met Mats heb ik gewonnen bij de april mama's . HIHI.
    Maken we wel een aparte jongens en meiden categorie ;).

Maar mocht het echt niet gaan, dan heb je denk ik wel recht op extra uren kraamzorg zou het niet?

15. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Nee..want tijdens de kraamperiode is mijn Lief er ook. Dat is de enige tijd dat we even met zijn drietjes een gezin kunnen zijn, voordat we weer het weekend-latten ingaan.

En je krijgt nu eenmaal maar 7 dagen kraamhulp ook...

16. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Ik hoop echt voor je dat het na de bevalling allemaal weer heel snel minder word Hellen. Is het misschien een optie om alvast thuiszorg aan te vragen?? Ik heb namelijk ook een tijdje bij een gezin gewerkt waarvan de vrouw zware bekkeninstabiliteit heeft gekregen door de bevalling (schuld van de gyn!) En daar zorgde ik voor de baby, mama en het huishouden.

17. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Hier ook veel steken in de onderbuik, liep net ook ff dubbelgeklapt en na een paar minuten gaat het weer en kan ik weer door met de dagelijkse bezigheden :( Blijft een gek iets dat zwanger zijn :D

18. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    achterhoek
    Heej wij zouden toch pas in oktober gaan bevallen ;)..

19. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Indiceren van thuiszorg is mijn dagelijks werk, ik geef zelf ook regelmatig indicaties af aan dames met BI klachten. Maar helaas kan ik de eigen bijdrage niet betalen. Lang verhaal, deels eigen schuld door het tekenen van een belachelijk echtscheidingsconvenant ooit....maar het is echt waar. Ik moet straks van 50 euro per week leven en dan kan ik me geen thuiszorg veroorloven, helaas.

Nee..dan zal ik nog meer een beroep moeten doen op mijn mantelzorg.

20. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    achterhoek
    Jeetje Hellen wat shit zeg :(.
    Nou dan hoop ik maar heel erg dat je na de bevalling grotendeels van je klachten af bent!

Deel Deze Pagina