September 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lilith, 19 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. merakli

merakli Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.214
    0
    36
    Ik kan het eigenlijk niet voorstellen, dat er straks een kleintje komt. En of ik het wel allemaal aankan (alleen) heb wel ervaring opgedaan bij mijn neefjes en nichtjes, dus ben geen leek, maar nou komen ook de nachten erbij :)

O ja en ik wordt niet goed van mensen die steeds vragen of ik bang ben voor de bevalling en of ik al weeen heb. Gaat jouw niks aan en iedereen heeft het er over dat een bevalling zwaar is etc. Hallo waarom heb je zelf dan 3 kinderen????? pfffff

2. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    docent lichamelijke opvoeding (VMBO)
    achterhoek
    Nee precies. En Mats hangt best wel aan mij... Hij is wel heel knuffelig naar andere kindjes/baby's. Ben benieuwd hoe het gaat met het delen van de aandacht.

3. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Rosalie hangt ook heeeeeel erg aan mij. Tuurlijk vind ze papa ook wel leuk, maar mama is toch echt favoriet!

Enne Merakli ik zou je dr geen zorgen over maken of je het allemaal wel kunt hoor. Daar hebben wij vrouwen een instinct voor ofzo ;) Ik had nog nooit een luier verschoond voor Rosalie en dat ging in 1x goed. De BV was ook in 1x goed, de kraamverzorgster noemde me een natuurtalent ;)

En die vragen...grrr!!! Me moeder komt morgen hier brunchen, nou ik heb dr nu al zin in NOT!!! Gaat zich ook weer overal mee bemoeien....

4. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    achterhoek
    Merakli je kunt het zeker. Maar idd erg vreemd dat er straks een kleintje is dat gewoon uit JOU is gekomen.

HAHA ARIEL gezellig!! Veel plezier morgen :D

5. Andi

Andi Fanatiek lid

30 aug 2008
    2.451
    0
    0
    D'plo
    Hihi, Gabriël is hier ook echt een moederskindje, maar hij kan het ook heel erg goed vinden met z'n vader maar vaker om lol te trappen :D
    Ben dus zelfs ook erg benieuwd hoe hij straks op z'n broertje gaat reageren!

6. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Hihi dat heb ik ook HEEEEL vaak gedacht als ik naar Rosalie keek. "is dat uit mij gekomen???" Die lieve vingertjes en teentjes en zo klein!!

7. merakli

merakli Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.214
    0
    36
    We zullen zien :) en veel plezier morgen Ariel:D wordt echt niet goed van vragen, zoals ben je nog niet bevallen en vindt je het spannend heheeeeeeeeeeeee tuurlijk vind ik het spannend. Ben je bang voor de bevalling, gaat jouw niks aan :x

8. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Hihi ik snap die vraag nooit helemaal. "Ben je bang voor de bevalling" Waarom zou je dr bang voor moeten zijn? Hij/zij moet er hoe dan ook uit. En dr is er nog nooit 1 blijven steken....

9. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    achterhoek
    Ja ik weet nog wel toen Mats net geboren was toen dacht ik, JEETJE er zat ECHT een baby in HAHAHAHA

10. Andi

Andi Fanatiek lid

30 aug 2008
    2.451
    0
    0
    D'plo
    De bevalling bijt joh.. ;)

11. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    achterhoek
    keihard

12. merakli

merakli Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.214
    0
    36
    Hahahahahha :D zo denk ik er dus nu over, zit er nu echt een volmaakt baby in me.

En inderdaad Ariel, waarom moet je er bang voor zijn, ik had iedere maand last van menstratiepijn en dit is denk ik 100 keer erger :D. Die vraag slaat gewoon nergens op.

13. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Iedereen ervaart de bevalling natuurlijk anders. Ik vond het echt wel meevallen allemaal. Als je af en toe die vrouwen ziet gillen bij "De bevalling" dan denk je echt van WOW gaat dat echt ZO veel pijn doen?? En natuurlijk doet het wel pijn, maar ook weer niet zo veel om te gaan gillen.

Zo heb ik dat in ieder geval ervaren....

14. merakli

merakli Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.214
    0
    36
    Dat is dan een mooie ervaring Ariel. Het doet natuurlijk pijn. Ik ben bang of ik de weeen goed kan wegpuffen, heb geen cursus gevolgd en nu heb ik zoiets van zou het mischien geholpen hebben? Gelukkig stelt mijn man mij gerust dat het allemaal goed komt en geen pijn doet. Net alsof hij al eerder is bevallen :)

15. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    achterhoek
    Idd Ariel, dat gegil ken ik ook niet. Ik weet wel toen ik bezig was dat ik dacht, NOU dit is geen kattenpis. En dat persen vond ik juist wel ok, toen kon je tenminste wat doen.

Hebben jullie vorige week tienermoeders gezien op sbs? Toen moest een kind van 14/15 bevallen. Die rolde helemaal over de grond en GILLEN!!

16. merakli

merakli Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.214
    0
    36
    Nee niet gezien Booky, maar ik ben ook niet van schreeuwen maar heb het ook niet ervaren dus..... ben benieuwd :)

17. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Hihi geen pijn doen is een beetje overdreven. En ik heb ook geen cursus gevolgd hoor ;) Vrouwen deden het al eeuwen zonder pufcursus. En daar kwam het ook bij goed ;)

18. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Nee niet gezien, was dit de engels of de nederlandse?

19. Andi

Andi Fanatiek lid

30 aug 2008
    2.451
    0
    0
    D'plo
    Ik heb echt niet gegild met mijn bevalling! Da's wel het laatste wat je eigenlijk moet doen, want het kost teveel inspanning joh..

nee niet gezien Booky! Wist niet dat er wat op tv over was!

Weet je, ik voel me eigenlijk helemaaaaal geen tienermoeder, terwijl ik feitelijk er wel eentje ben.. :(

20. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    achterhoek
    Dat ga je zeer zeker kunnen. De vk of verpleegkundige in het ziekenhuis puffen je er wel doorheen, cursus of geen cursus.

Deel Deze Pagina