Ja ik zou ook graag met de vk willen bevallen. Ook omdat je daar meer een band mee hebt dan met de gyn (die heb je de hele zwangerschap niet gezien). Maar ik moet zeggen dat het me tijdens de bevalling niet veel uitmaakte wie er bij was. Uiteindelijk in het ziekenhuis bevallen met de gyn en met een knip . Klinkt gek maar die knip is me echt meegevallen en het herstel daarna ook. Heb er echt geen last van gehad.
Daar mocht ik toen voor kiezen. Bij me vorige zwangerschap werd ik ingeleid en ik mocht kiezen of de vk erbij was of de gyn. Je moet alleen in het ziekenhuis zijn voor het infuus enzo.
Ik had 2 vk's en precies die ene die ik niet zo mocht die had dienst tijdens mijn bevalling. En toen het bijna zover was hadden ze gevraagd of ze haar moest bellen. Ik heb daar vriendelijk voor bedankt En tijdens je bevalling maakt het ook echt niet uit of nou heel die kamer vol zit of dat er 3 mensen zijn. Bij mij zat er zelfs een verpleegkundige (jongen) in opleiding op een stoel in een hoekje mee te kijken Die kwam achteraf nog even bedanken dat ie ons speciale moment mee had mogen maken haha
Bij mij deed de gyn de bevalling. Dit omdat de vliezen donderdag gebroken waren en zaterdag issie gehaald. Als Mats donderdag was gekomen had ik thuis mogen bevallen met de vk. Vrijdagochtend moest ik naar het ziekenhuis aan de ctg. Als het vrijdag op gang was gekomen moest ik naar het ziekenhuis maar had de vk de bevalling mogen doen. En mocht er vrijdag niks gebeuren dan moest ik me zaterdagochtend melden en gingen ze me inleiden o.l.v. de gyn. Wel is de vk nog even langs gekomen om te kijken hoe het ging..
Ok dan, bij de praktijk van de vk zijn er 4 verloskundigen en je weet nooit wie er aanwezig is. Maar het maakt ook niet uit denk ik wie er bij zit, zoals jullie het zeggen. Ach we zien wel
OOh eigenlijk wil/moet ik van alles in huis doen. Maar ik zit nog steeds op bed met mijn laptopje en pyjama aan . Beetje te forummen en te catannen online .
Ik dacht voor de bevalling altijd dat heel erg uitmaakte wie er bij was. Had ook echt het liefste dat ik alleen met me vriend en de vk was. Maar toen ik eenmaal bezig was (heb 53 min geperst met me ogen dicht ) merkte ik echt dat de omgeving echt totaal niet interessant is op zo'n moment. Denk wel dat het uitmaakt tijdens je weeen....
Haha nee tijdens de weeen was het vrij rustig op de vk kamers . Tijdens het persen 45 minuten, alleen een verpleegkundige en op het laatst alleen ff de gyn. O ja en mijn man was er ook, geloof ik .
Ik denk het wel, maar had bij de bakker ook leuke chocolade dingetjes gezien. Denk in het begin de beschuit met muisjes (vind ik zelf ook erg lekker ). En na een tijdje ga ik denk ik over op een alternatief . Had je trouwens de tienermoeders nog gezien woensdag?
Ja had het gezien! Die met die 2ling is echt wel een goeie moeder. Maar dat meisje van 14...echt schandalig! Zelfs Vincent zei als ik zoiets zie dan neem ik dat kind geloof ik gewoon mee!! Ik ga denk ik dit weekend cakejes bakken. En dan glazuur en muisjes dr over heen. De cakejes schijn je ook goed in de vriezer te kunnen bewaren.