Suzanne ik zou gewoon nog een keertje bellen hoor en dan vragen of je gyn je terug belt. Het is vaak zo dat de receptie als een buffer voor de artsen zit, misschien heb je mazzel en vind je gyn dat je wel eerder mag komen. Over het algemeen krijg je je eerste echo zo rond de 12 weken maar er zijn hier best wel veel dames die een medische achtergrond hebben (mmm of eerdere miskraam(en)). En vaak wordt er dan eerder een echo gemaakt, die van mij dus met 8 weken (nog 10 dagen ). Hier ook hoor, behalve die irritante misselijkheid voel ik me voor de rest best goed. Al hoop ik wel stiekem dat mijn ouders vanmiddag op bezoek komen zodat ik even kan gaan rusten (ooh wat ben ik erg 8) ). Groetjes Anita
bij mij is vorige keer de termijnecho gedaan tijdens de combinatietest en dat wilde ik nu niet. Daarom heb ik nu de termijnecho met 8 weken en mag ik 21 jan.
hej meiden, @Suzanne, welkom bij de september mamma's! ik heb nog allemaal dingen liggen van de vorige zwangerschap, dus hoef niet veel nieuws te kopen helaas, het is namelijk zo leuk heeft iedereen trouwens al een voorgevoel wat het gaat worden? Misschien is het wel leuk om dat ook op de lijst te zetten, en straks daar achter wat het wel is (of als je het niet wilt zeggen "onbekend") wij denken namelijk dat het een kereltje wordt, maar ja misschien zitten we er helemaal naast fijne dag vandaag! groetjess my
lijkt me wel grappig om te zien of het voorgevoel klopt van iedereen, de vorige keer klopte het bij mij ook niet dus we zullen zien
Kom ook weer effe langswaaien! Alle nieuwe zwangeren WELKOM! Ben wel helemaal bijgelezen maar er is zoveel geschreven om op iedereen apart te reageren, sorry. Dus een ego-bericht van mij, nogmaals sorry. Jullie mogen nu blij voor me zijn hoor , de Emesafene slaat aan , eindelijk! Vanmorgen "maar" 1 x overgegeven en voor de rest een weeïg gevoel, maar stukken beter dan de afgelopen weken. Dames die "graag" misselijk willen zijn zodat ze weten dat ze zwanger zijn => be careful what you wish for . Ik kan het wel begrijpen hoor, dat sommige graag wat kwaaltjes hebben zodat ze bevestiging hebben van de zwangerschap, maar een pretje is het niet Even over mijn berichtje hier gisteren, wat ik nou precies bedoelde. Ik voelde me een beetje gepasseerd, niemand had wat van mijn berichtje gezegd. Het ligt aan mijn hormonen hoor, want ik wéét dat het druk is hier en ik wéét dat er veel geschreven wordt en dat het dus onmogelijk is om op iedereen te reageren. En ik kan niet elk moment van de dag achter de PC kruipen om bij te lezen en te reageren, heb immers ook mijn handen vol aan een 1,5 jaar oude dreumes (die ondeugend is de laatste dagen , pffffffffffffffffffffffffffff). Dus ik maak me ook schuldig aan ego-berichtjes en niet altijd op iedereen reageren. Dus waarom zou ik het dan jullie verwijten dat jullie niet reageren op mij, krom toch? Dus excuses, ik gooi het op de hormoontjes En het kan ook zijn dat ik me een buitenbeentje voel hier. Tis: A) niet mijn 1e zwangerschap B) kan niet meepraten over werk, opvang en zwangerschapsverlof omdat ik simpelweg niet werk C) kan niet meepraten over mk want die heb ik nooit gehad D)ik ben vlug zwanger geraakt zonder MMM (meteen in de 1e ronde), dus daar kan ik ook niet over meepraten Even voor de duidelijkheid, ligt dus niet aan jullie, maar puur aan mezelf en mijn fijne hormoontjes. Ow, en ik heb zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzziiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiinnnnnnnnnnnnnnnnn in maandag!
Mijn voorgevoel klopte de vorige keer, ik dacht een jongen en het was ook een jongen. Nu denk ik meisje Misschien kan je aan BettyBoop vragen of ze het bij DE lijst wil zetten?
Ikbenhetmaar Bij de 1e zw begonnen bij mij de klachten zoals misselijk, overgeven en moehied ook pas vanaf week 6, dus het kan nog. Nu had ik het al een week voor NOD, geen idee waarom dat nu zo snel is. Misschien omdat mijn lichaam het HCg al herkende van de vorige keer? Geen idee hoor, roep ook maar wat. Maar wat Stefje ook zegt, sommige hebben nergens last van (mijn vriendin bij alle 4 haar zw niet) en sommige zijn kots-enkotsmisselijk (like me)
ik weet dat het heel erg verschillend is per persoon en per zwangerschap, en ik zit er ook niet heel erg op te wachten maar het geeft gewoon meer bevestiging.. ik voel namelijk helemaal niets.. behalve wat vermoeider..
@ Ikbenhetmaar, Wat ik gedaan heb, gewoon om de 3 dagen een test, kan heel je dag van opknappen! Het kost alleen wat! Hihi! @Suzanne68, Ik loop ook in het ziekenhuis omdat ik niet natuurlijk zwanger kon worden, en heb een afspraak én echo met 7 weken en 3 dagen. Dit is omdat eerder de kans bestaat dat ze nog niet kunnen zien of alles goed gaat. (Vaak kunnen ze vanaf 6 á 8 weken het hartje zien kloppen). Ik weet overigens bijna zeker dat je bij die afspraak op 8 weken gelijk een echo krijgt, is namelijk bijna standaard in het ziekenhuis. Ik zou nog even bellen of je idd op die datum gelijk een echo krijgt of dat dat een aparte afspraak wordt. Dan is het ineens weer best vroeg, toch? Met 8 weken echo? Vind hety alleen wel lullig dat ze je niet even feliciteerde of enthousiast was, dat vind ik er echt wel bijhoren! Ze is vast ongeseld, of ook zwanger en last van hormonen! Hahaha!
ik had het ook al heel vroeg de kwaaltjes dus ik heb het na gevraagt aan de gyn hoe dat kan dat ik/jullie er nu sneller last van hebben zecht mijn gyn dat het komt dat je lichaam idd eht hcg herkent en denkt van ja ik kan hier niet tegen vechten dus geef het vechten over en de eerste zwangerschap probeert je lichaam er heel hart tegen te vechten dus dacht mis ook wel handige info/gerustelling voor jullie en voor al voor de dames die nog geen kwaaltje hebben
ik heb heel sterk het gevoel dat het een boy is bij die andere 4 zwangerschappen had ik heel sterk het gevoel dat het een girl was maar ja daar zullen we nooit achter komen wat het is geweest maar ja heb nu wel heel sterk het gevoel dat alles goed komt ben nog wel erg bang en test bijna elke dag om te kijkken of het hcg niet vermindert (streepje lichter wordt) maar ja 5de keer moet toch echt wel scheepsrecht zijn toch? heb volgende week donderdag de echo en kan ook echt niet wachten maar ja er zal wel niet echt veel te zien zijn maar dat is zeker een bevestiging dat ik wel echt zwanger ben (kan het nog neit echt geloven ook niet na 5 posi testen )
Tantan, voel je niet buitengesloten hoor! Heb ik ook wel soms, dan denk ik heeft niemand mn berichtje gelezen, en dan post ik gewoon nog een keer. Verder hier geen leuke kaartjes gevonden bij de winkels. Heeft iemand nog leuke idee's om het aan familie te vertellen?
Ik weet niet hoeveel haast je hebt, maar ik heb voor mijn moeder een rompertje besteld maat 56 met daarop No. 8. (het wordt haar 8ste kleinkind) Dat duurt ongeveer 5 dagen en dan heb je het in huis, dan kan bij bv www.rainbowbabies.nl of www.simplycolors.nl
@Stefje Dat zou wel fijn zijn als ik dan idd gelijk een echo krijg Met andere onderzoeken waren ze ook best snel,dus het zal ook wel. @Tantan...je kunt wel ergens over meepraten hoor.....over zwanger zijn
Welkom nieuwe septembermama's en GEFELICITEERD Tantan, je niet buitengesloten voelen hoor! Denk dat iedereen daar wel s last van heeft en dan die opspelende hormoontjes daar nog s bij! Ik las dat jullie het over echo's hadden. Ik moet nu as woensdag eerst nog bloed gaan laten prikken om te kijken of het HCG goed gestegen is en dan zal ik ook binnen 1 a 2 weken een echo krijgen! Ben ook wel blij als t zover is, want maak me na de vmk toch wel flink zorgen. Al heb ik er deze keer wel een goed gevoel over. dat had ik de vorige keer namelijk helemaal niet! Ik zag trouwens dat we het van t weekend zonder t forum moeten gaan doen! Zal wel afkicken worden