September 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lilith, 19 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rox

Rox Fanatiek lid

14 jun 2008
    1.951
    0
    0
    kapster
    1...rennie ik zal toch maar de deur uitgaan!!!!

@andi das idd zo dat als je begrepen word dat je er inieder geval weer ffies tegeaan kan!

ooo die hoofdpijn mensen... zo'n lekker druk achter mn ogen... verschrikkelijk!

2. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    docent lichamelijke opvoeding (VMBO)
    achterhoek
    Als je bijna 2 weken overtijd bent, of je bent uitgeteld en hebt veel last van voorweeën, (ik geloof dat een aantal vk dit eens moeten lezen van jullie ;)) dan kan het soms helpen om te strippen.

Op gang helpen

Om te strippen moet de verloskundige een inwendig onderzoek doen en voelen of de baarmoedermond al iets open staat. Vaak heb je aan het eind van de zwangerschap al iets ontsluiting. Als de baarmoedermond al aan het verweken en verstrijken is en er is 1 cm ontsluiting, dan kan de verloskundige met een vinger de baarmoedermond ingaan en de vliezen losmaken van de wand van de baarmoeder. De vliezen worden alleen losgemaakt van de wand, ze worden dus niet kapot gemaakt! Door dit losmaken wordt de baarmoeder geprikkeld en komt er oxytocine vrij, net voldoende om je lichaam aan te zetten tot de bevalling.

Let op: strippen is geen garantie dat je gaat bevallen, het is een poging om je 'op gang te helpen'. Heel vaak veroorzaakt het strippen alleen meer voorweeën en zet de bevalling nog niet door. Maar het is het proberen waard.

Tip: Na het strippen heb je vaak wat bloedverlies, neem voor de zekerheid een maandverband mee als je na de 41e week op controle gaat.

3. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Dressuur amazone & instructrice
    Zuid Limburg
    Booky, nee dat gaat een waardeloze nacht worden als ik geen meer ga halen haha. Denk dat ik na het eten toch maar even naar de AH ga :)

Andi, wel fijn dat die VK'en je ook echt een peptalk geven. Hier heb ik het gevoel dat ze alleen maar vragen hoe het met je is omdat het 'hoort'. Vaak ben ik nog niet eens klaar met m'n verhaal voor ze er al doorheen kakelen met wat anders...

Hopen dat we onze favorieten krijgen bij de bevalling :D

4. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    achterhoek
    Och jeetje Rox, waardeloos die hoofdpijn. Hoop dat je er snel vanaf bent! Bij mij helpt douchen, een asprine en slapen vaak redelijk..

5. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    achterhoek
    Mijnkleine, ja ik zou idd ook de deur uitgaan voor de Rennies. Zou gek worden denk ik als ik ze niet bij de hand had.

6. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Zuid Limburg
    Rox, je bloeddruk is toch nog wel goed he?

Dat stukje over strippen neem ik maar eens mee als ik uitgeteld ben en ze willen nog altijd niks doen :D

7. Rox

Rox Fanatiek lid

14 jun 2008
    1.951
    0
    0
    kapster
    gister wel...

8. Andi

Andi Fanatiek lid

30 aug 2008
    2.451
    0
    0
    D'plo
    Eerised, nou moe.. heb ik heel ijverig zelf mijn afspraak erbij gezet en vermoedelijke bevaldatum, laat je die weg.. :D

Mijnkleine, gelukkig luisteren mijn vk's wel naar me! Kan me heel goed voorstellen wat het is om een onbegripvolle vk te hebben(zoals die van maandag.. ;))
    Ik hoop dus ook heel erg dat ik op z'n minst één van de drie heb(en niet die vierde) bij m'n bevalling.. Zou op zich ook leuk zijn als ik dezelfde vk heb die ik toen met Gabriël had. Maar maakt me verder geen donder uit, als ik maar niet die éne vk heb.. ;)
    Ik zou trouwens nog wel ff Rennies halen, hoor! Ik zou ook echt knettergek worden zonder.

Booky, ja, vind ik ook.. Laat die kleine maar komen :D

9. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)
    @Eerised thanks ..

@andi jah daar heb je ook gelijk in!!

@booky ik vroeg het mij af omdat de gyn afgelopen maandag zei als mijn lichaam deze week zijn best zou doen dat hij dan inwendig onderzoek zou doen :)

10. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    oh dames, ik snap dat jullie er doorheen zitten maar ik snap de vk's zeker ook. Een kind is officieel pas met 40 weken voldragen hè. nu zijn de risoco's niet meer heel groot maar voor sommige kleintjes zijn net die paar dagen/weken nodig om de longen goed te ontwikkelen. oké als je al op 41 weken zit dan is het misschien mogelijk om eens te kijken maar verder geeft je kleintje vanzelf aan wanneer het tijd is.

wij eten zometeen pannenkoeken voor het eerst in onze nieuwe keuken bereid!

en dan ga ik weer op bed liggen anders kom ik deze dag echt niet door :(

11. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    achterhoek
    Naoibi wel spannend hoor, misschien is er dan al wel iets aan de gang :).

12. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    @mare ik hoop toch niet de 40 weken voorbij te gaan... Aangezien de kleine van mij afgelopen maandag al 9 pond was..

13. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    @mare ooh wat leuk koken in de nieuwe keuken!!

14. Rox

Rox Fanatiek lid

14 jun 2008
    1.951
    0
    0
    kapster
    @naiobi... dat hoop ik ook echt niet voor je!!!

15. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    achterhoek
    Naiobi, zullen ze bij jou dan ook niet eerder ingrijpen? Kan me voorstellen dat ze zo'n flinkerd niet laten zitten tot 42 weken.

16. Andi

Andi Fanatiek lid

30 aug 2008
    2.451
    0
    0
    D'plo
    Poeh, hoop voor je dat jij echt niet te lang hoeft door te lopen, Naiobi!

Oeh, lekker pannenkoeken in je nieuwe keuken Mare!! :D

17. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Zuid Limburg
    Mare, begrijp de VK ook wel, maar na 9, bijna 10 weken voorweeën heb ik toch steeds minder energie voor een bevalling dadelijk en zou ik toch graag willen weten of er überhaubt al iets verweekt is. Alleen dat al weten zou me net dat mentale steuntje in de rug kunnen geven of ervoor zorgen dat ik me mentaal voor kan bereiden op nog een paar weken extra en niet meer onnodig enthousiast wordt van eventueel voorwerk wat al verricht is.

Dat ze niet bij iedereen zomaar gaan toucheren en strippen begrijp ik en dat de baby komt als de tijd rijp is begrijp ik ook. Maar vanaf 37 weken mag je thuis bevallen en de kans dat de longetjes nog niet rijp zijn dan is wel erg klein.

18. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    @booky dat is dus het probleem.. als de kleine zelf niet begint doet de gyn niks.. hij gaf aan dat gewicht niet een reden was om eerder te halen :(

19. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Zuid Limburg
    Achja, we zullen wel zien denk ik dan maar weer :D *praat zichzelf weer moed in haha*.

Mare, wel lekker eindelijk koken in de nieuwe keuken!

Naiobi, laten ze je dan tot het einde lopen als hij nu al zo zwaar wordt geschat?

20. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Zuid Limburg
    Balen Naiobi!! :( Eigenlijk heb je bar weinig te vertellen over je eigen lijf als je zwanger bent he!

Deel Deze Pagina