September 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lilith, 19 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Bevallingsverslag:

Om half 5 zet ik nog op mijn Hyves neer, dat er écht nog niets te melden valt. Er is geen enkel teken te bespeuren, wat een aanstaande bevalling aankondigt.

Om iets voor 19.00 sta ik op en loop naar zolder. Daar haal ik een wasje uit de wasmachine, doe die in de droger en gooi nog wat was in de wasmachine. Ik hoor beneden een smsje binnenkomen. Ik weet dat het Lief is, die laat weten dat ie vanuit Raalte wegrijdt. Ik doe de deur van de wasmachine dicht en ga weer rechtop staan. Meteen voel ik een "knap" in mijn buik en voel ik een guts in mijn broek. Hmm......da's geen urine! Ik kijk en zie mijn inlegverbandje roze of is het iets bruinig? Snel naar beneden gelopen en op de wc wat opgevange. Het is roze, beetje bloederig. Oh my......mijn vliezen zijn gebroken! Ik meld dat hier nog op het forum en bel Lief. Ik zeg hem, dat zijn timing keurig is en dat ik denk dat het de vliezen zijn... Ik zeg nog: doe kalm aan! Het gaat nog uren duren bij zo'n eerste kindje.

Iemand op het forum zegt nog: "moet je niet gaan liggen? " O ja....verhip..dat moet ik. Ik ga liggen en bel het ziekenhuis, Het is druk...dus ze gaan even overleggen wat te doen. Of ik weeën heb?. Nee. Ik wacht en vind het ineens heel onprettig om alleen te zijn totdat Han er is. Ik bel mijn ouders. Ze stappen meteen in de auto.

Iets na half 8 zijn ze er en op het moment dat ze binnenstappen, is er de eerste wee. Ze komen meteen om de 5 minuten. Ik schrik ervan en al snel doen ze ook zo'n pijn dat ik amper kan puffen. Ik bel het ziekenhuis opnieuw en ze horen dat het menes is. Ik moet meteen komen, maar dat is al een hele onderneming, want ik heb erg moeite mert de weeën. Ma praat me mijn bed uit en pa hijst me in de kleren. Een Wee. De trap af..weer een wee. Ik stap naar buiten..alweer een wee. In de auto ..opnieuw een wee. Net na de brug bij Papendrecht zit er geen pauze meer tussen de weeen en puffen helpt geen zier. Op het hoogtepunt kan ik alleen nog AAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHH doen.

Aankomst bij het ziekenhuis om rond half 9. Ik kan bijna de auto niet uitkomen...zo'n pijn! Pa zegt nog: desnoods gooi ik de stoel plat en doen we het hier.Ik denk nog, dat ie dat alleen zegt om me te pesten. Ik had op dat moment niet door, dat het zo ernstig is.

Ze rijden me met een stevige gang naar binnen, de kraamafdeling op. Ze zien ook daar dat ik wel meteen doormag naar de verloskamers en ik word erheen gereden. Ben inmiddels half van de wereld van de pijn. In een kamertje vraag ik om een ruggeprik. Ik denk dan, dat het nog wel uren zal gaan duren. Maar ik moet eerst aan een CTG. Daar krijgen ze de hartslag niet goed te pakken, omdat wurm zo draait. Ik verga nog meer van de pijn en heb een drukgevoel. Goddank! Han komt binnen en die krijgt ook meteen een kreperende Heleen te zien. De arts-assistente komt langs en zegt te gaan toucheren en een draadje op het hoofd van het kind te gaan zetten. Ze voelt en zegt dat pijnstilling niet meer mogelijk is...ik heb al 9 cm ontsluiting!!! Het is iets na 9 uur. Ik mag nog even niet meedrukken en AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHH de weeën weg.

Dan mag ik persen. Allemachtig wat doet dat zeer!!! Ik hoor altijd dat het zo'n opluchting is, maar ervaar dat zelf helemaal niet zo. Na een paar keer persen (12 minuten in totaal) krijg ik een warm lijfje op mijn lichaam. Ze is er al! Ik ben verbijsterd en blij. Ik begrijp er niets van..nu al??

Ik blijkt te zijn uitgescheurd, naar boven , onder en binnen. Een tweedegraads ruptuur. Dat kost nog enig naaiwerk, zeg maar en ondertussen krijgt Roos een apgarscore van 9 en vervolgens 10. Even lekker douchen ( ik ril als een rietje, maar ben verder hartstikke fit) en dan naar de afdeling, waar ik de hele nacht met verwondering naar het kleine meisje naast me lig te kijken.

Ik moet wel even huilen als ik denk aan wat er gebeurd is..ik voel me totaal overrompeld en heb het idee niet alles bewust te hebben meegemaakt daardoor. Maar als ik zie wat er naast me ligt, dan is het alles waard geweest!

2. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    docent lichamelijke opvoeding (VMBO)
    achterhoek
    Wauw Hellen wat een tempo!! Mooi beschreven hoor en nu lekker genieten van je gezinnetje!

3. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    @ Eerised, welterusten meid, slaap lekker.

@ Hellen, wow, wat heb je dat mooi beschreven zeg, ik heb het met ingehouden adem, én kippenvel gelezen, zo zat ik mee te leven.
    Wat een stormbevalling zeg, en wat heb je dat knap gedaan!!! Je mag trots op jezelf zijn hoor!! Echt heel erg knap van je.

En ik kan me indenken dat het je allemaal te snel is gegaan om in één keer te beseffen. Gelukkig heb je jullie meisje voor het hele leven en kun je elke dag je beseffen hoe blij je met haar bent :)

4. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    dames, ik ben kapoet moe, ik ga lekker met mijn dikke buik in bed nog wat teevee kijken en proberen te pitten!

welterusten allemaal!!!

5. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    docent lichamelijke opvoeding (VMBO)
    achterhoek
    Truste MamatoB. Ik ga hier ook maar eens sluiten. Truste!!

6. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Merakli, gefeliciteerd met jullie dochtertje Gizem! :)

Torties, oooh tis toch wat met al die strippogingen en inleidingen. Nu jij ook al!

Mijnkleine, leuk om van jou zelf te horen hoe het gaat. :)
    Maar klinkt als een zware bevalling, ook al..
    En fijn te horen dat Kenji zo'n makkelijk manneke is. It's in the name. :D
    En wow, wat heeft die van jullie een bos haar, daar kan die van ons niet tegenop. :p

Oh Hellen, wat vervelend dat Roos zoveel is afgevallen. :( Maar gaat vingervoeden wel als het al niet met een cupje gaat?
    Hier ook een eigenwijs manneke als ie niet meer wil drinken, ook de lippen stijf op elkaar...
    En het niet durven poepen is voor mij ook erg herkenbaar. Ik heb dan ook de eerste 3 dagen niet gepoept. En toen ik eindelijk kon, nou, dan ben je wel blij, maar dan is het ook echt meteen een hele hoop!
    En die kraamtranen.. pff ja dat hoort er toch écht allemaal bij. Eén troost, het gaat heus over. ;)
    En jezus, wát een bevallingsverhaal zeg! Ben er van onder de indruk..

Ik 'moet' ook nog steeds mijn bevallingsverhaal schrijven. Nog steeds niet gedaan eigenlijk, vind het nog een beetje te moeilijk ofzo. ;)

7. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    truste meiden die gaan slapen

hellen
    ik vind je bevaling héél herkenbaar tov mijn eerste! hoop dat jou de opmerkingen gespaard blijven van; sow das een makkie zo snel, voor zo'n bevalling wil ik tekenen enz. dat heb ik als heel naar ervaren!
    Het is echt heavy, je zegt dan al een lijfje op mijn buik! En precies zo voelde ik dat ook! Ik besefte pas op het moment dat ik kyana op mijn buik had dat het zo heftig was mdat het zo mega snel ging allemaal! Het is zo overdonderend maar o zo waard... super!
    Nu wel rustig aan hoor!

8. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Oh en ik vergeet gewoon om te vertellen hoe het vanmiddag bij het consultatiebureau was.
    Kenji is in 1 week tijd gewoon 330 gram aangekomen! :$
    Hij woog vorige week 2675 gram, en vandaag dus 3005 gram. Echt niet normaal, hoe snel onze frummel groeit. Ik ben zó blij dat ie het zo goed doet. :)

9. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    @Merakli gefeliciteerd met je dochter !!

@rox ook gefeliciteerd meid met je dochter.

hier ook al een poging gedaan om lekker te gaan slapen, maar mijn lichaam is onrustig, dus ik moet ff at anders gaan doen en dan kan ik straks hopelijk ook lekker slapen.

Hier morgen 40 weekjes :) En dan nog maximaal 2 weekjes, wat zal ik deze keer blij zijn zeg als de bevalling begint.

10. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    Rotterdam
    @Jusi idd fijn, dat hij het zo goed doet hoor :D

En zo'n snelle bevalling lijkt mij idd ook heftig hoor.

11. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    wat vervelend he als je niet kunt slapen
    ik lig hier wel op mijn bed maar me buik doet pijn, me beebje is heerlijk aanwezig {kei fijn na zo'n niet aanwezige dag} maar me buik voelt behoorlijk beurs van binnen...

12. Andi

Andi Fanatiek lid

30 aug 2008
    2.451
    0
    0
    D'plo
    Poeh Hellen, je hebt echt een rappe bevalling gehad!

Zo, hier spring ik zo nog ff onder de douche en kruip dan ook m'n bedje in.

13. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    Rotterdam
    Ja echt irritant, maar heb wel vaker dat mijn lichaam erg onrustig is hoor, weet niet hoe het komt, maar meestal als ik ff wat anders ga doen en dan weer lekker ga liggen kan ik wel slapen.

14. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    ok nou met die weet dan hoop ikdat het meevalt
    ik ben ook ooit wel wat onrustig en lig dan echt te denken en dan erger ik me en wordt het alleen maar erger

15. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    Rotterdam
    Ja precies en daarom ga ik dan ook ff wat anders doen :D Dan word ik weer rustig en kan ik daarna gewoon weer slapen, het duurt alleen wel meestal een uur ofzo of1 1/2

16. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    mmm naja als het dan maar werkt!
    ik dacht hier net ff serieus dat ik weeën had maar het gaat nog niet echt om in weeën grr stomme voortekenen ook, ik ga plassen en slapen denk ik

17. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    Rotterdam
    Ok, welterusten :D

Wie weet komen de echte weeen vannacht.

18. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ik heb mijn bevallingsverhaal toch maar even getypt in Word..
    Iedereen die interesse heeft, mag pb-en, tis iets te persoonlijk geschreven om het hier zo in het openbaar neer te zetten vind ik. ;)

19. Hellen, wat een bevalling zeg.. Poeh wat snel, niet normaal, en jij hier telkens maar zeggen: nou ik haal oktober wel, haha!
    En wat heb je het mooi geschreven, bij die laatste zinnen werd ik gewoon helemaal emotioneel!

Jusi, zo wat groeit die kleine man hard zeg. Goed hoor!

Nou, hier weer een kutnacht zeg. Grr, verschrikkelijk!
    Om 22.00 naar bed, nog beetje liggen praten met mn lief..
    Lag heerlijk te slapen, en om 00.00 begon het gezeik weer (hetzelfde als vrijdag), voorweeën, rugpijn.. Om de paar minuten en echt behoorlijk pijnlijk, how nice!!!!!!!!
    Heel de nacht door, heb er nu nog last van. En ik begin me onderhand af te vragen hoe ik zo nog door moet lopen? Miss wel 2 weken? Heb dus maar 2 uur geslapen vannacht.
    Ga zo de laptop uitzetten en het weer proberen.
    Sorry dat ik wéér kom klagen hoor, maar ik voel me gewoon zóó kut.
    Ik hoop dat jullie wel allemaal goed hebben geslapen, of mooie babytjes op de wereld hebben gezet :) ..

20. Torties

Torties Fanatiek lid

20 okt 2008
    2.030
    118
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
    @ ariel
    straks naar het ziekenhuis denk ik?
    succes meid! ik zal aan je denken!

@ Hellen
    jeetje meid, wat een bevalling he..
    zo snel! en zwaar in zo een korte tijd! maar je klinkt helemaal verliefd op je dochtertje :D prachtig he, zo een wondertje!
    (okeee.. na weer een slechte nacht hier biggelen de tranen over me wangen bij het idee dat ik mijn meissie ook heb eind van de week :D )

@ Jusi
    geweldig dat je 'ukkie'zo goed groeit :D

@ Joyce
    vandaag de uitgerekende datum toch ? toch wel een speciale dag he! maar beter dat je op nog 2 weekies rekent!

@ eerised
    wat verschrikkelijk dat het gewoon met hetzelfde liedje doorgaat :( probeer je rust maar zo goed mogelijk tepakken.. ookal is het geen slaap misschien..
    hier ook weer een beroerde nacht gehad, zit nu even een uurtje achter de pc, en dan ook weer terug bedje in, om te proberen..
    we moeten het ermee doen meis! kop op! je kan het echt!

Deel Deze Pagina