September 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lilith, 19 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    docent lichamelijke opvoeding (VMBO)
    achterhoek
    Bij mij op de brief van vk staat het volgende:

Bij veel helderrood bloedverlies van meer dan een maandverband bel je altijd, ook 's nachts.

2. Ladymoi, bij mij op de kaart staat dat je bij veel bloedverlies ALTIJD moet bellen! Dus kom op, pak die telefoon.
    Een beetje bloed met slijm is niet erg, maar als je onderbroek helemaal rood is..

Kar, ik zal het op de lijst zetten.. Enne, dat is wel spannend dan, maar hopelijk komen de kleintjes nog eerder.
    Maar het is ook zo maandag :) ...

Booky, wat lief dat ze alles gestreken heeft enzo!! Lekker hoor..
    Ja heerlijk genieten nog..

Alleen mn vriend heeft het even moeilijk, pff ik vind het zo zielig voor m, we hebben net 3 kwartier zitten praten in bed, zit nu gewoon te janken, hij wil zo graag vaker thuis zijn straks, maar hij vind het buitenland rijden ook leuk. Maar het is geen goede periode nu, en financieel, etc etc. Hoe moet dat?
    Het is echt een heel verhaal.. Maar zo moeilijk!!

3. Ik weet gewoon niet hoe ik hem kan helpen.. :(
    Ik kan naar hem luisteren, en proberen de goeie dingen terug te zeggen en 'm zoveel mogelijk steunen.
    En als het er op neer komt dat ik straks wel 2 of 3 dagen moet werken dat is dan maar zo. Maar het is voor hem zo lastig.
    Ik ken hem zo helemaal niet..

4. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    achterhoek
    Ahh Eerised,, lastig idd. Lijkt me ook vrij dubbel. Tuurlijk wil je lekker iedere dag thuis zijn, aan de andere kant vindt hij het werk ook erg leuk... Lastig wat je dan doen moet heh. En wat je zegt de financiën zijn natuurlijk ook wel belangrijk...

5. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    hey dames,

Ik weet ff niet meer precies wie wat heeft getiept en dus ook ff niet waar ik op moet reageren, ik weet alleen dat velen zich verveelden... :) Ik ook, mannetje is aan het playstationnen totdat de film begint om 22.15 u (op Veronica komt 'Employee of the Month' met Matt Damon, ben benieuwd of het wat is) dus nu effe lekker forummen.
    Heb vanavond Friends gekeken en dus ook de bevalling van Rachel... nou, dat had ik dus niet moeten doen, heb me toch een potje zitten JANKEN!!! hahaha... kwam niet meer bij van het janken, weet niet eens waarom precies, ontroering, of omdat ik zelf oooook wil bevallen :p in elk geval duurde het een kwartier eer mijn man me een beetje gekalmeerd had gekregen :)
    Ach, die hormonen ook!!!!

Verder momenteel nog steeds menstru-krampen, en ook flinke spierpijn achtige pijn in de binnenkant van mijn bovenbenen, geen idee hoe ik daar nou weer aan kom... kan er echt amper van lopen. Wilde mijn pyjamabroek aan doen, en kreeg mijn ene been gewoon niet eens opgetild om in de broekspijp te steken... :( tja, het zal er wel bij horen???

XxX
    MamatoB

6. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    @ eerised, wat rot voor je vriend :( hoop dat jullie tot een goede oplossing zullen komen... :(
    .....voor hem komen nu natuurlijk ook veel emoties los he...

....die mannen van ons staan toch ook allemaal onder extra spanning nu zo met de uitgerekende datum, denk dat die ook heel veel voelen en wij merken daar maar de helft van soms, denk ik dan, omdat ze dat niet zo uiten als wij vrouwen met hormonen...

7. Booky, het is zeker dubbel. Internationaal chauffeur zijn is ook gewoon een manier van leven.. En het zit in je bloed zeggen ze altijd.. En dat is ook zo, hij vind zn werk echt zo leuk, maar de kleine dat word ook heel leuk!
    Maarja, ik denk dat het nog even moeilijke tijden worden straks, tot het moment dat we eruit zijn.
    Maar ik zeg al: Schat, we gaan eerst met zn 3tjes genieten straks, en we komen er echt wel uit samen, en het belangrijkste is dat we elkaar hebben!
    Maar lastig is het wel.. :(

MamatoB, pff ken er ook nog wel bij! Echt, aan het einde van je zwangerschap verander je gewoon langzaam in een oud wijf..

Hier is de buik behoorlijk onrustig vanavond, veel krampen..
    En mn rug doet ook pijn. Maar die spierpijn in mn benen ken ik nog niet MamatoB.

8. Ja inderdaad.. Voor mn vriend is het ook moeilijk en lastig allemaal, geestelijk.. Lichamelijke klachten heeft hij er niet van, maar voor onze mannen is het ook een hele verandering!
    Ze worden pappa en hun vriendin/vrouw wordt mamma.
    Ze moeten met ons omgaan enzo.

Het werk van mn vriend was echt zn passie, maarja, ik heb nu een nieuwe passie voor hem in mn buik..
    We komen er wel uit!

9. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    @eerised: Ja, en misschien wijst het zich vanzelf wel uit als de kleine er dadelijk is... wie weet..ik hoop het voor jullie....
    Vaak komen de antwoorden na een tijdje van zelf.
    Het belangrijkste is nu dat jullie er goed over kunnen praten en dit met elkaar kunnen delen zonder er conflict over te krijgen. Dat is een teken dat jullie elkaar onvoorwaardelijk steunen en dat is essentieel om een relatie goed te houden... dus wat dat betreft hebben jullie de loterij al gewonnen, om het dan maar eens positief te benaderen :)

@ spierpijn; tja, geen idee waar dit nou weer vandaan komt. het voelt echt als spierpijn alsof ik een halve dag paard gereden heb, alleen dan zonder dat ik paard gereden heb zeg maar 8)

@ ladymoi: al gebeld met de VK meid? Wel doen hoor!

10. eertje

eertje Bekend lid

5 jan 2009
    517
    0
    0
    Komt goed hoor eerised!!
    En hij kan toch kijken hoe het straks loopt....kan altijd nog van baan wisselen ofzo

11. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    achterhoek
    Eerised, ja ik geloof ook idd dat het een manier van leven is. Straks maar eens rustig over denken als de kleine er is. Denk dat je het super goed aanpakt meid. Laat hem lekker zijn verhaal doen en vooral luisteren...
    Ik heb er ook alle vertrouwen in dat jullie er samen helemaal uit gaan komen.

Hihi MamatoB, vreemd spul heh die hormonen ;).
    Bij mij schiet de kramp de laatste dagen flink in mijn lies. Ook zo heftig dat ik me haast niet meer kan bewegen. Hoort er helaas allemaal bij...

12. Andi

Andi Fanatiek lid

30 aug 2008
    2.451
    0
    0
    D'plo
    Ladymoi, hoe is het nu???

Hij was kwart over 7 thuis. En idd hij is straks 4 weken thuis wanneer ik bevallen ben, heerlijk!

Oefff, Kar, ben je nog niet bevallen?? Jij zal toch wel een megatoeter hebben met die twee nou? *nieuwsgierig*

13. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    @mamatob: hier nog zo iemand. heb alleen maar zitten janken, vond het eigenlijk ook niet meer leuk.

@ladymoi: idd bellen bij bloedverlies!!!

@eerised: ik denk dat hier nog vele gesprekken door jullie op moeten volgen. het wordt een lastige beslissing. en ik denk dat niemand jullie echt erbij kan helpen.

14. eertje

eertje Bekend lid

5 jan 2009
    517
    0
    0
    Oh en de nieuwe commode staat trouwens...en weet even niet meer wie het vroeg...maar zij hebben hem in elkaar gezet hoor :)

15. Ik heb er ook vertrouwen in dat het goed komt.. :)
    En door mij heeft mn vriend er ook een beetje vertrouwen in!
    Hihi.. Arme Schat!

Ik heb de laatste weken wel sneller last van spierpijn of iets.
    We takelen gewoon langzaam af, en tegen de tijd dat de kleine echt komt, kunnen we nog maar net bevallen haha

16. eertje

eertje Bekend lid

5 jan 2009
    517
    0
    0
    En er gebeurd ook nogal wat in onze lijven!!!
    Ik bedoel...het is een gezonde situatie...maar hallo hey....al die hormonen en ineens extra gewicht enzo in je lijf

17. eertje

eertje Bekend lid

5 jan 2009
    517
    0
    0
    plus alles word weker en weker (gelukkig maar ;)) en dat zullen je spieren ook weer proberen op te vangen

18. Andi, ooh 4 weken.. Lekker vooruitzicht toch!!
    Genieten van je mannen....

Mare, ja denk ik ook, maar komt wel goed.
    Eerst met z'n 3en genieten straks. En dan gaat hij sowiezo nog even weg (buitenland ritten), en dan met veel praten moeten we er wel uit komen.
    Voor ieder probleem is een oplossing..

Ladymoi, al gebeld? Ben benieuwd..

19. eertje

eertje Bekend lid

5 jan 2009
    517
    0
    0
    that`s the spirit eerised..

En ben ook wel nieuwsgierig wat ze zeiden ladymoi

20. September 2009 mamma's

Afspraken
    September

18
    Torties - afspraak ZH inleiden - .....

21
    Eerised90 - afspraak VK - 08.50
    Eertje - afspraak VK - 12.00 (strippen)
    Booky - afspraak VK - 14.10
    Ladymoi - afspraak VK - 15.30
    Kar76 - afspraak ZH - ..... (CTG, echo vruchtwater en miss inleiden)

22
    Andi - afspraak VK - 12.10
    Joyce84 - afspraak VK - 13.15
    Eerised90 - afspraak ZH inleiden - .....

23
    MamatoB - afspraak VK - 13.20

25
    MamatoB - afspraak ZH - 13.45 (CTG, echo vruchtwater + gesprek gyn)

Wie wanneer uitgerekend en bevallen?
    Augustus
    27
    Babijtje - 7 augustus - Jurre (37+1w)

September
    1
    Pluk - 25 augustus - Kinley (39+2w)'

4
    Torties

5
    Tantan - 13 september - Mika Levi (41w)

6
    Slaapzak - 22 augustus - Pyta (37+6w)

7
    ZusjevoorLynn - 31 augustus - Viënn (39w)
    Siesje - 07 september - Jenne (40w)
    Jocruella - 1 augustus - Damian Joshua (34+5w)

11
    Jusi - 8 augustus - Kenji (35+1w)
    Merakli - 13 september - Gizem (40+2w)

12
    Jesenmo - 25 augustus - Kyano (37+3w)
    Ariel - 15 september - Noah Thijmen (40+3w)
    Mijnkleine - 12 september - Kenji (40w)

15
    Joyce84
    Eerised90
    MamatoB

16
    Andi
    Eertje

17
    Rox - 14 september - Jara (39+4)

18
    Ladymoi

19
    Naiobi - 10 september - Quinn(38+5w)

23
    Hellen1971 - 11 september - Roos(38+6w)
    MamavanBas

24: Booky

25: Mare
    Kar76

27: Twinkle

Bijzondere dingen

De stand
    Er zijn nu 6 jongens en 7 meisjes geboren
    We wachten nog op 5 jongens en 3 meisjes!
    En van 5 beebjes is het geslacht onbekend..
    Waarvan één tweeling..

Overtijd
    Torties: 4 september
    Joyce84: 15 september
    Eerised90: 15 september
    MamatoB: 15 september
    Eertje: 18 september
    Andi: 18 september

Pendels
    Ariel: 29 augustus (helaas niet uitgekomen dus :( )
    Torties: 3 september (niet uitgekomen)
    Eerised90: 12 september (niet uitgekomen), jongen
    Hellen: 17 september (niet uitgekomen)
    Rox: 21 september (niet uitgekomen)

Ik denk zelf
    Ariel: 4 of 5 september (niet uitgekomen)
    Rox: 6 of 7 september (niet uitgekomen)
    MamatoB: 9 september (niet uitgekomen)
    Eerised90: 12 september (niet uitgekomen) overtijd, jongen
    Mamavanbas: 12 september (niet uitgekomen)
    Twinkle: 18 september
    Torties: 18 september
    Eertje: 19 september
    Andi: 20 september of overtijd
    Booky: GEEN ENKEL IDEE :(.

Deel Deze Pagina