WTF?! Hoeveel kastjes?? Wij hebben er 5 en 2 lades en één voorraadkast(althans, planken boven het trapje naar de kruipkelder) Zoo, heb fftjes geslapen, Gabriël slaapt geloof ik ook nog..
Mijnkleine, jullie Kenji is dus ook een gulzige drinker. Welke speen gebruik jij nu dan als ik vragen mag? Hier werken de spenen van Medela, low flow, het beste. En fijn is dat he, wandelen met de beeb.
jezus daar kan ik mijn hele kelder (lees 3 planken) ook nog bij in pakken in dan hou ik nog lege kastjes over
*was ineens alle abonnementen kwijt !* Ladymoi: gefeliciteerd met jullie zoontje! Pluk: van harte met je trouwdag! Hier eens een keer een redelijke nacht gehad. Omdat ik Roos de nacht ervoor tussenin heb genomen en toen sliep ze wel, heeft ze afgelopen nacht eens een beetje doorgeslapen.Ze drinkt nog steeds wisselend goed en beroerd, wat soms best een beetje frustrerend is, omdat ze zo beneden haar geboortegewicht zit. Maar..vandaag was ze 60 gram aangekomen en dat is wel goed! Helaas was de kraamhulp (en we hadden écht een geweldige!) voor het laatst. Het vliegt me wel een beetje naar de keel, dat we het nu zonder haar wijze raad en daad moet doen. Als alles nu al goed liep, had ik dat gevoel waarschijnlijk minder. Verder loop ik de hele dag te janken..lang leven de kraamtranen. Mijn temperatuur loopt af en toe onverklaarbaar op (ben nog gecheckt op blaasontsteking, maar nee) en er zit een vreemde bobbel in mijn rechterborst die afwijkt van wat normaal is, dus daarover maak ik me ook wel wat zorgen. De VK adviseerde me, om de komende week even ermee naar de huisarts te gaan. Zo bomvol hormonen moest ik ineens even aan Guusje Nederhorst denken...erg he?
Jusi, wij hebben eerst met de Nuby geprobeert, zo'n silliconen flesje maar daar dronk hij niet goed mee. Toen met Difrax 3 in 1 maar daar was hij te gulzig voor, nu een gewoon speentje met klein gaatje voor de Difrax fles en dat gaat gelukkig goed nu. Als dat niet meer goed blijft gaan moeten we dus maar eens die Medela proberen !
Jeetje Hellen, je blijft me kippevel bezorgen. Hopelijk is het 'gewoon' een borstontsteking of verstopt melk kanaaltje en valt het reuze mee en goed te verhelpen! Dikke knuffel en dat je maar gauw eens goed kan gaan genieten, eindelijk!
@Hellen, kan me goed voorstellen dat het vertrekken van de kraamhulp niet leuk is!! Maar weet zeker dat het helemaal goed gaat komen! En dat bultje....had je dat eerder nooit gevoelt??....want kan me inderdaad heel goed voorstellen dat het gewoon een ontsteking is ofzoiets is.....gebeurd nogal wat met die rakkers zo met borstvoeding. Maar wel goed natuurlijk om het even na te laten kijken!
Hellen, mijn zus had dat ook.. En die had een borstontsteking toen! Wel slim dat je er even naar laat kijken! Niet zo gek dat je daar onzeker van word, maar jullie kunnen het ook met zn 3en hoor.. Komt goed! Mijnkleine, Ik wil ook lekker lopen met mn kleine en mn vent. Hoe is het met Joepie en de Kenji? Helemaal vriendjes? En is hij al gewend aan Kenji? Mare, gaat bij jou ook niet echt lekker hé. Balen zeg.. Wel fijn dat je hulp krijgt.. Knuf voor jou! Wij hebben even een hele kar vol met boodschappen gehaald vanavond, flinke voorraad in huis, zondag maak ik een heeele grote pan soep (als ik nog niet bevallen ben dan), kunnen we lekker invriezen, en heb vlees gehaald, was in de aanbieding.. Allemaal beschuit, en veel koffie, thee enzo.. Bier.. Dus we kunnen er even tegen.. Want als de kleine niet meer vanzelf komt, willen we maandag nog even beetje schoonmaken hier, en genieten van elkaar .. De koelkast en de kasten staan weer lekker vol! En nu is mijn vriend lekker paar weken thuis, hij gaat volgens mij pas 14 oktober weer werken
lekker eerised, alles in huis en vooral je vriend in huis. nou kunnen jullie lekker ontspannen en de kleine kan komen! nee het gaat niet echt lekker, maar dat is al 9 maanden zo, alleen kan ik het nu niet echt meer aan denk ik. ik heb me de hele tijd groot gehouden en nu zijn echt al mijn reserves op. ik hoop ook echt dat de kleine niet nog 3 weken op zich laat wachten. mijn man is een dvd aan het kijken die mij echt niet kan boeien. dus ik ga zo lekker naar bed en ga wat lezen ofzo. en morgen komen mijn ouders even op visite voor de verjaardag van me man. dat vind ik wel erg leuk!
oh en ik me maar afvragen waarom er steeds geen nieuwe berichten staan, zijn de abonnementen gewoon weg... nou meiden tot morgen en ik hoop dat er dan weer heel wat mensen zijn bevallen!
Ja, is zeker fijn.. Lekker ook dat hij thuis is.. Nu nog wachten op de kleine.. Al denk ik niet dat de kleine zelf nog komt eigenlijk, zal wel inleiden worden dinsdag/woensdag.. Echt rot hoor Mare, maar je hoeft je ook niet groot te houden! Luister naar jezelf.. En accepteer alle hulp ook al is het moeilijk. Ik hoop dat het niet lang meer duurt en dat het nog een beetje gaat zo de laatste loodjes. iig een hele dikke knuffel voor jou.. Slaap lekker straks, en veel plezier morgen.
Goedenavond dames! Ik breek even in! (officieel mag dat, wat ben 30 september uitgerekend ) Iemand nog iets van mamatoB vernomen? Het is erg stil van haar kant.. misschien stiekem aan het bevallen? Liefs Huismus
Dames........zijn jullie nou gewoon stiekem allemaal aan het bevallen????????Niet zo netjes dat jullie mij daar niet voor uitnodigen he!!
Nee hoor.. Was het maar zo, zit tv te kijken met mn vent! Ben wel benieuwd naar Torties en MamatoB.. Lang niks gehoord van hun..
Van Torties al helemaal lang niks meer gehoord.. Je merkt trouwens echt wel dat er al heel wat bevallen zijn.. 't is echt wat rustiger de laatste dagen!
Ja, die heeft woensdagavond voor het laatste wat achtergelaten.. Dus die zit ook te genieten van dr beebje.. Net als de rest.. Nou wij nog!
helleu ladies, ik ben er nog hoor, ben niet aan het bevallen. Had een feestje waar ik iets langer gebleven ben dan verwacht. Had eigenlijk uberhaupt niet gedacht dat ik daar nog heen zou kunnen gaan maar is toch gelukt. Ben nu alleen kapotmoe en beebje vond de harde muziek niet meer leuk, dus toen ik harde buiken kreeg maar snel weg gegaan. Ik ben ook benieuwd hoe het met torties gaat!! @eerised: fijn dat je je mannetje thuis hebt voorlopig, heerlijk!! en ook fijn dat jullie alles op voorraad hebben, dat heb ik gisteren gedaan, is toch een lekker gevoel dat je genoeg in de ijskast en vriezer hebt liggen he... @ hellen: dat hoor je best vaak dat het eng is als de kraamhulp weg gaat. Je gaat toch bouwen op zo iemand en dan opeens moet je het 'alleen' doen. Maar je zult zien dat jullie daar ook binnen een paar dagen weer aan gewend zijn, en dan krijg je vanzelf ook veel meer vertrouwen in je eigen kunnen. Ik weet zeker dat jullie het fantastisch zullen doen. En wat eerised ook al zei; accepteer alle hulp die je nodig hebt. Je hebt het verdiend. Goed dat je even naar die bobbel laat kijken. Het zal waarschijnlijk echt niets zijn, zeker aangezien die borsten met borstvoeding toch heel wat te verduren krijgen; let maar op, het zal vast iets heel onschuldigs zijn! @ hier: nu kapot moe en het was heel warm op het feestje met harde muziek, dus ga zo even lekker in de tuin zitten en afkoelen. Dikke knuffel aan allemaal!! liefs mamatoB
Hellen, het zit je écht niet mee he! Naar de huisarts gaan lijkt mij ook wel verstandig ja.. Niet teveel gaan doemdenken nu he? Een zere bobbel in je borst i.c.m. koorts kan volgens mij op borstontsteking duiden. En kraamtranen, geloof me, die horen er écht bij. Gelukkig is Roos al wel 60 gram aangekomen. Mijnkleine, ik zou als ik jou was gewoon bij Difrax blijven hoor. Volgens mij heeft die speen zelfs een kleiner gaatje dan Medela. En Medela-spenen kun je nergens kopen, tenminste, ik heb er stad en land voor afgezocht, en uiteindelijk via een webshop kunnen kopen. Maar Kenji had in het ziekenhuis ook een Difraxfles met speen, maar dat werkte bij hem op de 1 of andere manier niet. Met die Medela-fles en speen spuugt ie veel minder, heel gek. Wij hadden weer kraamvisite vanavond. Pff, ben het nu wel vort beu. Verder heeft Kenji vandaag weer een spuugdag ofzo. Bij elke voeding vandaag heeft ie nog gespuugd. En hij had al een aantal dagen last van zijn darmpjes, en vanmiddag had ie dan ein-de-lijk gepoept! Zoveel dat zijn luier het niet kon houden en zijn broek en rompertje ook onder zaten. Gelukkig is ie nu ontlast, letterlijk en figuurlijk.