thnx meiden voor jullie medeleven die harde buiken zijn echt om de 5 min en ook lichtjes pijnlijk.. dus ik ga lekker plat.. zal je zien komt me meissie toch nog eerder dan vrijdag! (zou ik ook niet erg vinden, maar ik heb zojuist de info van het rijnland leiderdorp bekeken en die kraamsuites daar zijn nog beter dan het NH hotel hihi) slaap lekker meiden!! dat was mijn laatste berichtje woe 16-09 om 21.14 Bevallingsverhaal/update: ik ga me best doen om het zo goed mogelijk te vertellen.. door hoe alles is gelopen zijn sommige details een beetje vaag in me hoofd.. 21.14 ging ik dus de pc afsluiten en richting bed met me mannetje.. moe dat ik was na die emo dag.. om 22.30 deden we het licht uit, en ik lag te bedenken dat ik bang was dat ik niet zo lekker zou slapen omdat de harde buiken daar net iets te pijnlijk voor waren, maar goed, toch maar proberen. tegen 23.00 voelde ik een knapje (maar daar dacht ik niks van want leek net alsof een armpje of beentje gewoon even wegschoot in me buik) en daarna nattig tussen me benen dus ik vroeg me vriend een handdoek aan te geven zodat ik die tussen me benen kon doen om dat kijken wat het was.. ik had een hoop slijmerig zooitje verwacht omdat ik de laatste dagen veel slijm verloor.. ik tilde me been op om de handdoek ertussen te doen en er spoot toch een vloedgolf bruine ellende richting rand van het bed ik probeerde snel de handdoek ertegen te drukken en ik dacht: 'is dat nou diarree ' maar dat kon helemaal niet aangezien ik het duidelijk uit me vagina voelde spuiten, maar het was zo donker van kleur! me vriend schrok ook en ik ook, en even was het heel chaotisch omdat het een paar seconde duurde voordat we beseften wat er aan de hand was.. en ik voelde diarre komen.. dus ik wilde naar de wc.. maar me vriend vond dat geen goed idee, maar ik wist hem er van te overtuigen dat het geen kwaad kon omdat de baby volledig ingedaald was.. eerst snel de vk gebeld, die zou gelijk komen en toen naar de wc.. wat een bende...! ik had tien min op de wc mezelf geleegd (zoo alvast wat ontlasting kwijt ) en de vk kwam en ik moest gaan liggen ze constateerde nog steeds de 2 cm die ik eerder op de dag tijdens de controle/strippen ook had natuurlijk moest ik naar het ziekenhuis vanwege het poepen in het vrchtwater, maaarrr ziekenhuis bij ons om de hoek zat die nacht van woe op do VOL.. ze konden die nacht niemand meer ontvangen de vk wilde me naar het ziekenhuis in gouda sturen, maar dat zag ik helemaal niet zitten.. ik heb niks met gouda.. en later hoorde ik van mensen dat dat geen fijn zh is. dus de vk ging het rijnland in Leiderdorp voor me bellen (voor ons 15 km rijden) ze waren zeer verbaasd dat ik naar hun wilde komen, maar ik was welkom! het vluchtkoffertje stond wel klaar maar er ontbraken nog kleding om terug in naar huis te gaan en de opladers van mobiels en camera en geen schone kleren voor me vent.. maar ik was absoluut niet meer in staat om na te denken of om kleren voor mezelf te pakken.. want 10 min na het chaotische breken van de vliezen kwamen de weeen erg rap op gang.. en ik moest nog even op me moeder wachter die zou meegaan en dan nog 15 km de auto in.. pooeeh.. dat was niet heel fijn me lieve vent zo goed en kwaad als hij nog kon spullen bij elkaar gebracht en huppa richting ZH dus maar.. helaas was de (nacht) ingang van het ziekenhuis niet zo duidelijk voor ons.. dus daar nog tien min gezocht waar we de auto konden neerdonderen en naar binnen moesten.. ook niet fijn want het was inmiddels 00.00 geweest en me weeen moest ik echt al gaan puffen en elke wee werd zoveel sterker in zo een snel tempo.. en ik begon het in me onderrug te voelen en te vrezen waar ik zo bang voor was dat het mij ging gebeuren: rugweeen eenmaal naar binnen vond me moeder het nodig om mij even 2 keer tegen een deurpost aan te rijden in de rolstoel, op dat moment werd ik er geirriteerd van, maar achteraf gezien was dat nog heel grappig eigenlijk (ik hendelde de pijn redelijk goed) Eenmaal bij de verloskamer werd ik opgevangen door een verloskundige: Femke een Co-ass.: Loes en een verpleegkundige: Cath De vk, femke, zag er jong uit, maar super lief en voelde heel vertrouwd ook Cath en Loes klikte het meteen mee (op dat moment was ik nog communicatief en sociaal) alle drie topwijven, hoe ze mij door de uren daarna hebben gesleept! ik liggen, aan de ctg en alles werd snel een heeel stuk pijnlijker, maarde buik weeen kon ik goed wegpuffen.. alleen die rugweeen werden steeds heftiger ook.. Na een klein poosje, toen ik geinstalleerd met een bekertje water naast me op bed lag kwam Femke kijken hoe ver ik was: 4cm! Wauw! dat gaf best wel een beetje moed.. aangezien ik voor me gevoel net begonnen was (dat zal rond 01.00 geweest zijn) Vervolgens ging ik verder op me zij, zodat ik een warme kruik tegen me rug kon krijgen en me moeder en vriend masseerden en drukten stevig tegen me onderrug als ik een wee had.. hij kwam steeds goed te hendelen op om naar een punt te gaan waarin ik dacht dat ik gek werd.. ze waren zo krachtig dat er niks meer te puffen viel.. dus moesten de drie dames (die ik bijna volledig tot me beschikking had ) zoo op me in praten om me te begeleiden, want ik was steeds aan het hyperventileren op het hoogste punt.. de vk, Femke zag op de ctg ook de kracht van de weeen en rond 02.00-02.30 (sorry, ik weet het niet precies.. ik was in de ban van de pijn ) wilde ze even weer toucheren: 7cm !! in een uur 3 cm erbij.. zo goed deden die weeen hun werk.. ze waren met stomheid geslagen, voor een eerste kindje was ik in 2.5-3 uur zo een eind op weg.. de laatste 3 weeen ongeveer voordat ik getoucheerd werd waren ook zo heftig aangezien ik er vanaf dat moment ook al persweeen overheen kreeg.. en ook die werden met elke wee krachtiger Femke zei: als je echt het gevoel hebt het niet meer in te kunnen houden om te persen, druk dan op het belletje, misschien ben je dan zover Ik was nog geen 4 weeen verder (voor mijn gevoel) of dat punt was echt duidelijk bereikt.. op het hoogtepunt van de wee, kon ik echt niet anders dan me lichaam druk uit te laten oefenen.. ik was zooo bang want ik dacht ik kan nooit al 10 cm hebben sinds de vorige keer toucheren, maar toch drukte me vriend op het belletje want anders wilde ik de mogelijkheid voor pijnbestrijding weten het was namelijk zo: de buikwee ebde steeds weg, en de perswee ook, maar de rugwee niet! in de tijd dat ik dus een rustig adem zou kunnen halen.. had ik dus niet.. want dan had ik met die rug te maken.. Ze kwam en ik zei, ik wil iets tegen de pijn, maar Femke zei: ik ga eerst weer even bij je kijken, want je bent ons al eerder aan het verrassen geweest.. ik had 9cm! ze zei: kom maar op je rug liggen en ik probeer bij de volgende wee het laatste randje, die cm, voor je weg te drukken/masseren.. en dat lukte! ik mocht gaan persen! ze legde me super uit wat voor houding ikhet beste kon aannemen en dat ik zo goed mogelijk naar hun instructies moest proberen te luisten. zo gezegd zo gedaan.. ik was allang blij.. het persen toen bij de volgende wee.. wat was dat HEERLIJK (klinkt achterlijk, maar dat vond ik echt!) en me vriend, moeder en de drie dames steunden me zo goed! naarmate het hoofje verder kwam moest ik eventjes aan die pijn wennen, maar dat vond ik ten opzichte van het eerste gedeelte goed te doen.. der schoudertjes waren wel wat breed, goddank heb ik toen goed geluisterd naar het 'nu persen' of 'nu niet persen, maar wegpuffen' daarna enkel en alleen 2 kleine scheurtjes in me schaamlippen na 44 min persen was mijn 'kleine' meid er.. ik was dolgelukkig, ze werd op me gelegd en.. jullie weten allemaal hoe ongelooflijk dat is! geen woorden voor! (en degene die het nog niet weten, je ervaart het binnenkort!! )
toen de placenta nog, maar ik dacht, dat doen we ff (had nooit drama's daar over gehoord) me kleintje is er toch? dus ik maakte me geen zorgen.. maar toen begon de echte ellende.. de placenta kwam niet, hij zat vast.. en ik heb zelf een vermoeden dat dat kwam omdat ik eigenlijk vanaf et moment van persen al geen krachtige persweeen meer had.. ik had grotendeels op kleine weeen op eigen kracht geperst.. en ik neem aan dat juist die persweeen er ook ook voor zorgen dat de placenta loskomt misschien ? ik kreeg 2 spuiten in me been om weeen op te wekken.. om de placenta geboren te laten worden en ik moest even proberen te persen (de kleine Alisa inmiddels aan me vriend over gedragen) echter.. elke keer dat ik perste kwam er een vloedgolf bloed.. na de derde vloedgolf bloed was ik nog voldoende bij kennis om te vragen of ik me zorgen moest maken om die hoeveelheid bloed.. ze gingen de matjes wegen en elke matje bloed was ca 400 ml bloed.. bij het 4e matje gingen ze de GYN wakker bellen en die was er razendsnel.. die probeerden ook nog even de placenta los te maken.. maar er moest snel gehandeld worden want inmiddels zakt ik weg.. ik kreeg in allebei de handen binnen no time infuus voor vocht en bloedplasme en kreeg zuurstof toegediend. ik zakte zo ver weg dat ik alles alleen nog maar in een roes kon beleven.. ik wist dat er 5 artsen om heen stonden en na een tijdje allerlei gepor en het inbrengen van infusen ed kon ik alleen nog maar denken, zij moeten me redden.. ik voelde iets bij me naar binnen gaan en binnen in me werd iets gedaan wat ongelooflijk zeer deed: de gyn was met der hand en arm totaan der elleboog naar binnen gegaan om de placenta handmatig was de baarmoederwand los te maken en ze haalde hem er zo uit.. geen pijn stilling niks.. normaal gebeurd dat onder en lichte narcose op de OK, maar als ze me naar de OK hadden gebracht was ik er waarschijnlijk nog ernstiger aantoe geweest, er was simpelweg geen tijd meer voor.. daarna kwam ik langzaam weer bij door het toedoen van de zuurstof en alle rotzooi wat ik via het infuus kreeg.. en kon ik me prachtige meisje bewonderen.. ik wilde der nu echt aan de borst leggen want we waren inmiddels aardig wat tijd verder.. der zuigrefelx was supergoed en ik had alle vertrouwen in me bv echter wist ik niet dat je bv wordt aangemaakt door jouw bloed..en inmiddels zat er niet meer zoveel bloed in me leef.. ik had zeker een kleine 3 liter verloren.. die dag in het zh veel bezoek ontvangen, inmiddels was wel duidelijk dat ik van do op vrij moest blijven en me vriend kon ook blijven slapen. we hadden een prachtige prive kraamsuite met Alisa ook bij ons. die nacht wilde ik dat me vriend lekker ging slapen want dan was hij tenminste alvast weer wat aangesterkt. ik ben die nacht in mijn zwakke conditie met Alisa bezig geweest want zo vredig en rustig als ze do overdag was, zo onrustig en huilen was het snachts.. ik werd echt wanhopig, had er uren aan de borst gehad, uiteindelijk speentje geprobeerd (ja, ik was echt heel wanhopig, ik weet dat het niet goed is al je bv wilt geven) en een cupje 15cc bijgevoed, want dat kind had ECHT honger! het ging razend gulzig naar binnen.. vrijdagochtend had ik dus nog steeds geen min slaap gehad sinds woe ochtend, de emo dag, de bevalling, de zh bezoek dag, de vreselijk nacht.. en ik kon niet genieten van me kleintje.. ik was zooo niet fit, me beebje zag er niet gelukkig uit, ze had zich helemaal schor gehuild.. ik kon nog net me paniek onderdrukken ik had me voorgenomen, na die nacht, het smiddags met de kraamverzorgster te overleggen wat te doen, want dit kon zo niet uiteindelijk blijkt dat in mijn situtie de overstap naar flesvoeding, veeeeel beter is.. ik heb vandaag pas stuwing en de kraamverzorgster zegt dat ik alsnog me bv op kan pakken.. maar dat doe ik niet we hebben nu een heeeeel tevreden beebje die prachtig vredig uit der ogen kijkt als ze der flesje krijgt, alleen huilt als der broek even wordt verschoond.. en heerlijk vredig slaapt! het is een echt hongerlappie! zodra het etenstijd is.. dan is madam van de partij in de eerst dag/nacht was ze gelijk al 7% afgevallen, maar sinds de flesje..vanmorgen was ze 3820 gram tov 3980 geboortegewicht! Het gaat echt geweldig nu, maar ik heb het nog even erg zwaar omdat de normale goede nachtrust er natuurlijk niet inzit.. maar me vent is heeeeelemaal geweldig met der! papa zijn is zijn roeping! Het gaat met mij ook langzaamaan beter.. en vandaag blijf ik, totdat er vanmiddag visite is, op bed met me laptop.. ik hoor nu ook dat de buurvrouw met buurmeisje er is, maar de kraamverzorgster en me vriend zijn beneden met Alisa dus dat gaat wel goed zo meiden.. heel verhaal! ik zou nog veel meer willen vertellen.. maar dat komt misschien vanzelf nog wel als iedereen hier straks zijn beebje heft en we het alleen nog maar over onze beebjes gaan hebben! en waar blijven die tranen.. ik wil zo graag me emoties eruit gooien na dit heftige gebeuren, maar ze komen nog maar niet.. vannacht ook de stuwing op gang gekomen..de kraamverzorgster zegt: ik moet het je zeggen..dat is een teken je KAN nog bv gaan geven.. maar nee, ik heb echt de goede beslissing genomen! flesjes zijn het voor ons en voor ons prinsesje!
so torties: wat een verhaal. het klinkt allemaal behoorlijk heftig. en toch hoor je ook je positiviteit erdoor heen. het is goed dat je een beslissing hebt durven maken om toch over te gaan op flesvoeding. het is gewoon niet voor elke vrouw en elke situatie weggelegd om bv te geven. ik hoop dat je snel weer helemaal op krachten zult komen
Torties, wat een heftig verhaal meis maar zo te lezen knap je redelijk op! Natuurlijk gefeliciteerd met je mooie meisje!!!!!
zo meiden.. ik moet nu gaan, want straks komt er visite en ik wil me even opfrissen om me mooie meid te showen helaas nog even geen foto;s en ik heb ook nog niet de andere (nieuwe) mama's met hun beebjes kunnen feliciteren maar dat ga ik zeker de komende dagen doen!!
@Torties, leuk he showen hahhaha. En jeeeeetje wat een verhaal!! pfff Ben donderdag naar CB geweest. Ik geef fles en borstvoeding. Zeg maar beetje om en om. Dus dat mens.......uh nou WIJ hebben liever dat je volledig BV geeft.......UHUH WIE HAAR KIND IS HET NOU?? :x:x:x:x grrrr kan ik verdorie zooooo boos om worden! Een collega van mij moest 3 weken na haar verlof vrij nemen omdat haar kindje de fles niet wilde, alleen maar borst! nee dat is lekker!! Dus met het CB heb ik het al helemaal gehad. We moeten trouwens maandag ff naar de HA. Ze hoorde een heel klein ruisje bij zijn hartje. Volgens mij hebben heel veel babies dat. dus daar maak ik me nog maar geen zorgen over. Over showen gesproken..........dit is ons lekkere ventje Ben vrijdag nog even dagje langs mn werk gegaan om ons mannetje aan de rest van de kliniek te showen. Was al eerder geweest voor beschuitjes maar niet iedereen gezien. Ik mag overigens lekker ipv december in januari beginnen!! Krijg die 4 weken er gewoon lekker aan vast geplakt
@ torties; wow, wat een verhaal meid... gelukkig dat alles goed gaat met jullie meisje en met jou! En kan me voorstellen dat jullie lekker flesvoeding blijven geven nu. Als het voor jullie goed voelt en jullie meisje doet het goed, dat is toch het allerbelangrijkste!! @ jocruella: wat een ontzettend botte, domme opmerking op het CB. Waar bemoeien die mensen zich mee??? @ eerised: zet 'm op meissie, ik hoop voor je dat je al volop bezig bent of misschien zelfs je kleintje al in je armen hebt!!! @ hier: afgezien van wat steken in m'n vagina en af en toe een kramp is er weer niks aan de hand hier vandaag. ik word er nog net niet wanhopig van, maar er zit niks anders op dan wachten.
@torties wat een verhaal meid, klinkt wel heftig zeg, maar gelukkig gaat alles weer goed nu. @jorcuella, euke foto van je mannetje meid Enne mano had ook een ruisje, maar was idd ook niks ernstigs, tegen mij werd ook gezegd dat een heleboel baby,s dat hebben.
Torties, wauw meid wat een verhaal. Erg mooi geschreven zeg. Kan me erg goed voorstellen dat je de keus hebt gemaakt voor een flesje. Helemaal prima toch, een tevreden mama, papa en baby wat wil je nog meer . Jocrualla, pff lekker allebei blijven geven hoor. Het gaat toch prima . Wat een binkie is Damian al zeg!!
Pluk, zo, dan drinkt Kinley wel veel ja! Gelukkig dat het met de andere voeding beter gaat. Hoe ging het afgelopen nacht? Mijnkleine, dus jij leert je Kenji ook steeds beter kennen zo te lezen. Met dat drinken is het ook echt nog even een heel gepuzzel he. Onze Kenji drinkt soms heel gulzig, terwijl hij met een andere voeding zo moe is dat ie bijna niet drinkt. Maar op de site van Medela kon ik niks vinden? Ook super om te lezen dat jullie Joepie ook dikke vriendjes is met Kenji. Onze Fluffy geeft ook kusjes aan Kenji. Of ja, hij likt zijn handjes helemaal af. Ariel, wat is Noah een schatje. Leuk mutsje trouwens, daar hebben wij kleertjes van. Jocruella, ik lees wel vaker over een sprongetje idd, maar weet niet eens wat het is? Maar dat boek is wel een aanrader dus? Andi, van harte gefeliciteerd met jullie zoon Kyrian! Leuke naam ook. Hellen, ooh meid, kan me zo voorstellen dat je je zorgen maakt! Maar ik zou ook echt niet weten wat je zou moeten doen. Anders de huisarts bellen als je het écht niet vertrouwt! Torties, wauw, wat een verhaal..! Ben er echt van onder de indruk... Kraamtranen, ja, ik hoop dat je ze nog krijgt, want echt, die emoties moeten er wel uit ja. Jocruella, wat achterlijk van het CB! :x Tis idd toch jóuw kind. Eerised, ik ben errug benieuwd naar hoe het met je gaat! Niemand behalve Andi die buddy van haar is?
hallo allemaal hier ook nog niks van Eerised gehoordt ????? wij zitten namelijk in spaning te wachten en dacht mis weten jullie hier al wat meer had al wat erug gelezen maar ja hier wordt zo veel gekletst dat ik zo iets had pffffff ga niet alles terug lezen hihihihi voor de mama`s die al bevallen zijn gefeli met jullie kleintjes en voor de gene die nog meot gaan bevallen veel sterkte en hoop dat het snel gaat gebueren groetjes syboena
van eerised niets meer gehoord sinds de laatste posting waar ze toch om de vijf minuten kwamen... ze zou ons op de hoogte houden 'als dat gaat' dus ik neem aan dat ze veel te druk bezig is met bevallen!!
ja idd dat had ze bij ons ook nog gepost maar verder niks dus ik hoop ook voor haar dat het nu echt is begonnen scheelt toch weer een inleiding alles wat spontaan komt is beter en ze wou graag thuis bevallen dus ja voor haar is dit alleen maar fijner
Ohhh spannend, ik denk dat Eerised idd echt aan het werk is nu! Torties, jeetje wat een heftige tijd heb jij achter de rug. Gelukkig gaat het nu iets beter. Probeer maar lekker te genieten van je meisje. MamatoB, dikke knuffel voor jou. Ik kan me een beetje indenken hoe je je voelt.. al die valse starts. Hoop dat het nu bij jou ook echt snel gaat beginnen. (Mocht het een troost zijn, ik loop ook al de hele dag te huilen en kan niets hebben van niemand.. zelfs niet van Sverre. )
wow torties!!! nou doe maar lekker relax hahah en die kraamtranen komen wel .. heeft bij mij ook wat langer geduurd en die waren ook heftig... gefeliciteerd!!!