September 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lilith, 19 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miss Mommy

Miss Mommy Niet meer actief

Klusser, heel veel sterkte vandaag!

Hoop dat je inmiddels al een echo hebt gehad en wat meer zekerheid hebt!

Dikke knuf, ik duim voor je!

2. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Goeiemorgen!
    Dat heb ik ook... :(
    Ik heb al een jaar dat ik 's ochtend niet goed mijn bed uit kan komen, dus dat is niets nieuws. Maar ik ben wel vaker 's avonds aan het gapen. Maar nog niet zo erg dat ik denk van: Nou, wat ben ik toch moe zeg!
    Zolang je niet ongesteld bent en je test blijft aangeven dat je zwanger bent, hoef je nog nergens voor te vrezen. Wees blij! Geniet van het zwanger zijn, zonder al die kwaaltjes! Andere vrouwen zouden een moord doen om van hun kwalen af te zijn!

@klusser1980: Heel veel sterkte, meid! :(

3. Miss Mommy

** Afspraken voor vandaag**

Miracles Bloedprikken HCG waarde

BettyBoop 1e echo 13.40 uur

4. Miss Mommy

Zo, ik ben dr vandoor!

Betty succes met je echo vanmiddag!

Ik moet nu eerst bloed gaan laten prikken.
    Daarna ga ik gelijk werken en vanmiddag rond 14 uur krijg ik de uitslag! Ben best wel zenuwachtig eigenlijk...

Tot vanmiddag meiden!

5. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    veel succes miracles en bettyboop

ik zwaai alleen even want moet gaan werken

*** zwaai ***

6. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Waarom is dat eigenlijk? Bloed prikken voor de HCG waarde?

We zijn gisteren naar mijn schoonouders geweest. Mijn schoonmoeder was jarig. Mijn schoonvader volgende week, dus we hadden cadeautjes meegenomen.
    Eerst de gewone cadeaus gegeven, zodat het niet zo opviel, en daar na een opa-boekje en oma-boekje.
    Hun enige andere schoondochter is ook zwanger. Ze loopt ongeveer 3 maanden voor op mij. Maar mijn schoonouders wisten dus al dat ze opa en oma zouden worden. Dus eerst keek mijn schoonmoeder zo met een blik van: Oh, nog een oma-boekje. Maar toen fronste ze (ze dacht waarschijnlijk: hey, waarom krijgen we die van hun?) en toen ze me vragend aankeek en ik met een big smile 'ja' zat te knikken, begreep ze het meteen! En mijn schoonvader moest lachen! Hij zei iets van dat ie zo geen geld meer zou overhouden :D Ze geven in mei een groot feest, omdat ze dan 40(!) jaar getrouwd zijn, in juni komt hun eerste kleinkind en in september dan dus de tweede. Mijn schoonmoeder zei dat d'r andere zoon ook de kinderwagen van hun zou krijgen, dus wij ook :D Hahaha, ja da's wel een duur geintje, als je dat onverwacht 2x moet doen! :D
    Maar ik kijk er nu al naar uit om met mijn schoonmoeder te gaan shoppen voor een wagen!
    Ze waren in ieder geval dolblij! Iets later kwam nog een vriendin van ze op de koffie en ze moest het natuurlijk meteen zeggen! En even later belde er nog iemand en die zei nog van dat ze dit jaar oma zou worden. Zegt ze dat ze net te horen heeft gekregen dat ze het twee keer wordt! :D
    Ook meteen even mijn zwager gebeld. Die vond het ook heel leuk. En zijn vrouw hoorde je op de achtergrond héél enthousiast roepen: Oooooh! Wat leeeeuuuuuk! :D:D:D

Dus dat was wel een geslaagde avond! :D

7. MomToBe

MomToBe Actief lid

18 dec 2006
    310
    0
    0
    Hallo meiden!

Nou ik had maandag een clearblue (zo'n zwanger of niet zwanger test) gedaan.. maar die was negatief.. toen ik het staafje er uit haalde zag ik wel een licht streepje, maar dat is misschien een voorgedrukte?

Al met al ben ik nog steeds niet ongesteld... Als ik vrijdag nog niet ongesteld ben ga ik weer testen! Ik moest er 3 dagen tussen laten.. dus ik kan eigenlijk morgen al testen.. nou wie weet....

Duimen maar!

8. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.249
    4.480
    113
    Zo ik ben weer bij gelezen.

Betty jammer dat je het zo druk vind maar je hoeft toch ook niet op iedereen te reageren, de meeste pagina's zijn toch gevuld met one-liners ;) .

Ik denk dat als je alleen de laatste pagina leest je al aardig bij blijft hoor en op dit moment is het gewoon druk want het is nieuw voor iedereen.
    Je zult zien dat het over een tijdje een stuk rustiger is.

Mirjam (als ik het goed heb :oops: ) ik zou me niet druk maken om die 3 dagen verschil hoor, het meten blijft mensenwerk, er hoeft maar 1 mm verschil in te zitten en huppa je bent in eens 3 dagen vroeger of later uitgerekend.
    Ze zeggen niets voor niets dat ze zo rond de 12 weken pas echt je termijn vast kunnen stellen.
    Het belangrijkste is dat het hartje klopt en het gewoon lekker in je baarmoeder zit.

Zo en nu even ego

Ik heb 's nachts een probleem, net als veel dames hier moet ik er nu 's nachts 1 tot 2 keer uit om te plassen.
    Alleen als ik dan terug in bed stap wordt ik heel erg misselijk, vannacht ging dat ook nog eens gepaart met krampen in mijn buik.
    De schrik slaat natuurlijk om je hart dus eerst maar eens even mijn hand op mijn schaambeen gelegd (daar waar je baarmoeder nu zit)
    pff zucht van opluchting want de krampen zaten toch een stukje hoger, de darmen dus.
    Maar goed maandag maar even overleggen met de vk want ik ben dus gewoon 's nachts zieker dan overdag :confused:

En wat betreft de gesplitste topics, ik lees en schrijf gewoon lekker in allebei want als deze spruit net zo eigenwijs is als zijn/haar broer en 3 weken langer blijft zitten dan is het zomaar in 1 keer 21 sept ipv de 1ste.

Groetjes Anita

9. Betty Boop

Betty Boop Fanatiek lid

15 sep 2008
    1.674
    0
    0
    Nou het voelt niet fijn om sommige wel en sommige niet een reactie te geven... Zo zijn er al een aantal die gewoon over het hoofd gelezen worden door de drukte en dat vind ik niet zo leuk. Dus het liefste doe ik wel alles lezen en reageren....

Maar goed het zij zo ik kijk wel even hoer en wat...

Hier ben ik mij eerder aan het op maken voor een nachtje ziekenhuis ( ivm een bbz) dan ene kloppend hartje gek he....

10. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Zo erg als jij heb ik nog geen last, daarvoor is het nog te vroeg denk ik. Maar 24-7 heb ik, naast de steekjes en krampjes, last van een enorm rommelige buik. Hij maakt ook heel veel herrie :( Nu heb ik ook een prikkelbare darm, dus alles zal nu onder invloed van hormonen zo ongeveer de horlepiep gaan dansen in mijn buikje. Hij is wel al enorm opgeblazen door die darmen...

11. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.249
    4.480
    113
    Betty meid wat een leuke vertyping :) :)

Dat je je eerder aan het voorbereiden bent op een nachtje ziekenhuis dan wat anders is heel normaal hoor.
    Denk dat je je op die manier onbewust toch een beetje probeert te beschermen.

Tja en wat het betreft op iedereen willen reageren, dat zit dan nu eenmaal in het beestje ;)

Helen toevallig hier ook prikkelbare darmen maar sinds de geboorte van Kylian vreemd genoeg bijna geen last meer gehad, dus het was vannacht na dien ook wel even van oh ja dat kan dus ook nog.

Groetjes Anita

12. Betty Boop

Betty Boop Fanatiek lid

15 sep 2008
    1.674
    0
    0
    oeps dat was ene behoorlijk tik foutje sorry ;)

13. Niet meer actief

Klusser1980 Ow nee hè? heel veel sterkte! *KNUFFEL* Heb je de vk of gyn al gebeld?

BettyBoop Heel veel succes vanmiddag bij je echo. En we zien je gewoon vanavond weer hier ;)

Wie wilde ook alweer zo graag boven de WC-pot hangen :(: Ruilen? :rolleyes:

Wel of niet reageren op iedereen. Ik doe mijn best om zoveel mogelijk op iedereen te reageren, maar ik vergeet ook wel eens iemand (tja ben ook maar een mens). Omdat het zo snel ging allemaal werd er wel eens over berichtjes heengelezen, ook over die van mij, maar c'est ca. Ik denk dat het de hormonen zijn dat we er zo op reageren. Ik denk ook dat het straks minder druk wordt en dus weer beter bij te houden is

14. Rox

Rox Fanatiek lid

14 jun 2008
    1.951
    0
    0
    kapster
    jij ook meid! gefeliciteerd!

15. Rox

Rox Fanatiek lid

14 jun 2008
    1.951
    0
    0
    kapster

maar iedereen kletst zoveel dat het niet bij te houden is! :confused:

16. ZusjeVoorLynn

ZusjeVoorLynn Bekend lid

16 sep 2008
    563
    0
    0
    full time mamma :)
    @Klusser1980: heel veel sterkte meid.... weten jullie al meer?

@MomToBe: heb je altijd een regelmatige cyclus dan? Ik had er namelijk 1 tussen de 28 en 46 (heel vervelend). het uiteindelijk mijn langste aangehouden, en toen ook positief getest. Later heb ik zo een test gedaan die de weken aangeeft, en dan klopt mijn berekening wel zo ongeveer, of ik ben nu een week korter, maar dat zal de echo moeten laten zien :)

@BettyBoop: veel plezier en succes met de echo vandaag, laat je even weten hoe het was? ;)

ik ga denk ik zo even mijn banner aanpassen naar een week later, als ik dan een weekje langer zwanger blijk te zijn is dat alleen maar leuk, en korter minder leuk denk ik.. wat vinden jullie meiden?

17. MomToBe

MomToBe Actief lid

18 dec 2006
    310
    0
    0
    @BrusjevoorLyn

Hai! Bedankt voor je reactie.
    Nou ik was altijd precies 1 x per maand ongesteld. Tenminste zo was het de laatste 4/5 maanden zo. En eigenlijk altijd stipt rond de 10e of 11e. In December was het ook de 10e of de 11e, ik weet dat ik aan het werk was, en ik werk op woensdag en donderdag vandaar.
    Dus officieel gezien had ik dan toch maandag positief moeten testen?
    Het rare was dat hij dus aangaf ' niet zwanger' maar toen ik het staafje er uit haalde zag ik wel een lichte streep (1 lichte en 1 donkere naast elkaar). maar ik weet niet of dit dan een voorgedrukte streep is bij de clearblue test?

Ach ik denk dat ik morgenochtend meteen (ochtendurine) weer ga testen.. en hopelijk is die dan positief.

We hebben al 1 kindje van 21 maanden en we willen dolgraag een 2e kindje erbij. Iedereen in de omgeving begint nu ook echt te vragen wanneer het nu eindelijk dan eens een keer komt enzo. omdat mijn dochter bijna 2 wordt... hahahhaa.....

En het lijkt me zo leuk om in de zomer zwanger te zijn! al die leuke kleding.. ;)

Nou groetjes allemaal.... Ik ga weer ff verder aan het werk! :s

18. ZusjeVoorLynn

ZusjeVoorLynn Bekend lid

16 sep 2008
    563
    0
    0
    full time mamma :)
    @MomToBe: wij hebben een kleine meid van net 14 maanden :). En zijn ook super blij met een 2de kindje, dus denk wel dat ik je gevoel een beetje ken leuk he die kleintjes, heerlijk, en als je straks ouder ben heb je alles in 1 keer gehad :p. nu ben ik pas 20 en mijn man 22, dus dat gaat snel hahah :D

Had je het nu niet met ochtendurine gedaan dan? ik geloof namelijk dat je iets van 4 of 5 uur daarvoor het beste niet kan drinken, en naar mezelf kijkend doe je dat toch :p Dan kan het dus best wel zijn dat je wel zwanger bent, alleen was je urine niet geconcenteerd genoeg om duidelijk positief te testen. het valt te proberen, you never know ;)

19. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Hallo lieve meiden allemaal,

Ik wil iedereen echt heel hartelijk danken voor de meelevende berichtjes en tips op mijn rare vragen! Echt onwijs bedankt!

Gisterenavond nog lang gepraat met mijn mannetje toen hij thuiskwam. Hij had eerst nog wel hoop, ik niet meer, maar eigenlijk toen hij het 'vruchtje' (?) had gezien, merkte ik dat hij de hoop ook een beetje verloren had.
    Maar wat ik ook wel wilde, zei mijn man ook: "Kunnen we niet even met de VK bellen, dat een proffesional er wat over zegt". Dus toen hebben we afgesproken dat we de volgende ochtend vroeg zouden bellen. Vannacht hebben we elkaar maar stevig beetgepakt en zo zoveel mogelijk geslapen.
    Vanmorgen had ik gedoucht en wilde ik aankleden om naar werk te gaan, maar toen kwamen toch de waterlanders weer. We waren gewoon somber van binnen toen we wakker werden. Alle leuke plannetjes voor en leuke zwangere zomer zijn ineens weg.
    Mijn man heeft toen gebeld met de VK, omdat ik niet zo goed kan bellen als ik zo emo ben. Gelukkig mochten we uiteindelijk om 12:30 bij haar terecht. Ze zaten eigenlijk helemaal vol, dus volgens mij kom ik nu in de lunchpauze.
    Ik ben blij dat we even mogen komen, maar ze heeft wel gezegd dat het onderzoek niet per se duidelijkheid zal geven omdat het pas 6w3d is. Ze zei ook dat het vruchtzakje met 6w3d eigenlijk niet te zien is, ze dacht dat het iets anders zou zijn. Dat vind ik wel vreemd, want als je 't ziet, ziet het er echt uit als een blaasje met helder vocht en 'draden' aan twee kanten. Dus ik ben er nog steeds van overtuigd dat het echt een vruchtzakje is.
    Nou goed, 't is hier in de wijk op loopafstand, dus we gaan zo weg. Moet nu nog even een extra glas water drinken en niet meer plassen. Dus tot later, dan vertel ik nog even hoe het is gegaan. Daarna ook even naar mijn moeder om het te vertellen, moet het toch wel kwijt merk ik.

(O ja, ik heb mijn werk uiteindelijk afgebeld, was vanmorgen veel te emo, nu voel ik me weer iets beter. Maar het verdriet omdat de zwangerschap niet doorgaat is er echt wel. En mijn zusje gaat in oktober voor anderhalf jaar op wereldreis, jullie begrijpen dat ik zooooo blij was dat ik 5 sept was uitgerekend. En mijn andere zus is in juli uitgerekend, jullie begrijpen dat ik het zooooo leuk vond om gelijk met mijn zus zwanger te zijn. Ik hoop dat het later dit jaar weer raak zal mogen zijn, helaas, 't is niet anders)

Nogmaals bedankt,
    Klusser1980

20. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.249
    4.480
    113
    Klusser zoals jij het omschrijft lijkt het mij ook je vruchtzakje te zijn hoor, zo zag die van mij er tenminste ook uit.

Heel veel sterkte ook voor je man.

Groetjes Anita

Deel Deze Pagina