Tja het is inderdaad moeilijk, maar probeer wel je eigen grenzen aan te geven en te bewaken! Dat is namelijk voor jou als moeder ook belangrijk... Kun je niet een uitje voor haar regelen als 'bedankje'?
@ Merakli Ik kan het me voorstellen hoor. Gelukkig is het tijdelijk en weet je dat jullie straks weer lekker alleen zijn met jullie kleintje. Meid, ik kan alleen maar zeggen: denk aan jezelf en aan je kleintje, dat is het enige wat telt nu, volg je eigen gevoel en intuïtie...!
Hi meiden, Ik probeer zo af en toe nog wat mee te lezen, maar het komt er toch niet echt van..... Allereerst alle nieuwe wondertjes: welkom op deze aarde! En uiteraard alle paps en mams van harte gefeliciteerd! @Pluk: Iza had ook heel erg krampen en werd rustig van borstvoeding. Ik legde haar dan ook steeds aan.... Op dat moment wist ik ook niet dat dat de krampen alleen maar verergerde, nieuwe melk is nieuwe krampen. Bij Jenne weet ik het dus en geef ik haar mijn pink... Je hebt het vast al geprobeerd, maar hielp Infacol ook niet? Krampjes zijn zooooo zielig..... @Borstvoeding, groeien en afvallen: Jenne woog bij haar geboorte 4020 gram. Na twee dagen was ze afgevallen tot 3640 gram, behoorlijk dus! De verloskundige wilde al dat ik ging kolfen na de voeding en dat nog aanbieden. Gelukkig had ik er zelf alle vertrouwen in dat mijn melk heus wel op gang zou komen en heb ik nog een dagje aangekeken. En ja hoor... ze groeide al weer. Gisteren was ze 13 dagen oud en al weer 4250 gram, 610 gram gegroeid in 10 dagen! Gaat dus als een tierelier! Ook Jenne heeft best wat last van krampjes, maar is verder een heel tevreden en lief meisje! @ Meiden die nog wachten: succes met de laatste lootjes.... Ik weet het, wachten duurt lang, maar straks is het dan toch echt zo ver!!! @ Exact 40 weken: ik hoorde altijd dat maar 4% van de bevallingen op de uitgerekende datum is. Bij de september mama's zitten we nu al op drie stuks! Grappig!
Elizabeth, nee zou niet weten waar ik haar naar toe moest sturen. Naar Berlijn mischien daarnaast komt erbij dat ik ook alweer meer dan een week binnen ben. Was zelf een type die ging wandelen en van alles deed. Ben gewoon op. Wou dat mijn mannetje meer begrip toonde, vind het ook vervelend dat we niet meer alleen kunnen zijn. Als we gaan slapen, ben ik Gizem aan het voeden en voordat zij slaapt, valt mijn man ook in slaap (lekker gezellig) Mis onze gesprekken met hem
Hallo dames! Niemand nog wat van Joyce gehoord? Ik ben benieuwd! Poeh Merakli, kan me heel goed voorstellen dat je er even doorheen zit, hoor! Dikke knuffel! Hier wel een prutnacht achter de rug, meneer leek wel onverzadigbaar, dus heb 'm de halve nacht aan m'n borst gehad.. pff.. Nu is hij gelukkig wel weer tevreden na de voedingen en ligt hij nu lekker te keuvelen in de box. Gabriël is echt ontzettend lief voor z'n broertje. Net begon Kyrian even te huilen en Gabriël ging meteen zijn spuuglap pakken om die bij Kyrian neer te leggen. Zo lief! Ik heb wel erg veel last van naweeën, da's wat minder..
Siesje, Gizem was ook afgevallen en moest ook kolven en bijvoeden met de fles. Ik kan nog niet genieten van de borstvoeding, vind dit zo moeilijk.... weg is mijn roze wolk....
Dank je wel Andi, lekker he als je een halve nacht de kleine aan je borst hebt weet er alles van! en wat een lieve broer heeft Kyrian
@Merakli; Een enkeltje Berlijn hahaha... zou wel grappig zijn! Gun jezelf de tijd om weer een beetje op de rit te komen. Hormonen doen veel met je en niet alles is even leuk! Ik ben nog niet eens bevallen en de muren komen al op me af! Tis inderdaad ook wennen aan het nieuwe ritme waar jullie inzitten. Zal vast goedkomen. De gesprekken met je man komen vast vanzelf weer als je weer een balans hebt gevonden!
Mijnkleine, wat achterlijk van die agenten zeg! Gelukkig dat jij zo alert was. Je weet niet hoe het nu met die man gaat? En fijn dat het badje gisteravond geholpen had. Ook super dat jullie Kenji zo goed slaapt, fijn is dat he? Elizabeth, ik dacht ook flink aan de diarree te zijn, maar het was toch echt een teken dat mijn bevalling was begonnen. Fijn dat je spalk eraf is, bevalt (letterlijk en figuurlijk), ook fijner he? En fijn ja, de medemens. Ik moet de laatste tijd steeds vaker aan dat reclamespotje denken... Joyce, oooh spannend meid, weer een live bevalling?? Babijtje, ja erg spannend vanmiddag de uitslag! Ik hoop dat het allemaal meevalt, en dat ik iig nog een keer zwanger mag worden. Sofie, gefeliciteerd met jullie dochter Noa. Mare, mooie buik! En jij mag ook snel een andere foto plaatsen. Pluk, wat vervelend voor Kinley. Hoe gaat het met jou zelf dan? Kan me namelijk voorstellen dat je wanhopig moet zijn nu. Ik wist trouwens ook niet dat ze dan meer zuigbehoefte hadden.
@ Elizabethje, succes!! @ andi: ook niks meer van joyce gehoord, hoop dat het goed met haar gaat!! spannend! er zijn er niet veel meer die nog moeten bevallen he?? ik ga eens op de lijst kijken wie nog moet...
Dit was volgens mij de laatste lijst die eerised gemaakt heeft voordat ze ging bevallen heb er even naar gekeken en er uit gefilterd wie nog moet bevallen volgens mij... als het klopt wat ik in mijn hoofd heb (en de kans is aanzienlijk dat het niet helemaal klopt wat ik in mijn hoofd heb, gezien zwangerschapsdementie) September 2009 mamma's September uitgerekende datum: 15: Joyce84 + MamatoB 16: Eertje 23: MamavanBas 24: Booky 25: Mare + Kar76 27: Twinkle Overtijd Joyce84: 15 september MamatoB: 15 september Eertje: 16 september Dan zouden er nu dus 3 dames over tijd zijn, Joyce ik en Eertje... En er zouden in totaal nog 8 dames moeten bevallen deze maand... de lijst slinkt inderdaad aardig... xxx mamatoB
Merakli, ik heb met verbazing jouw verhaal zitten lezen. Wat een gekke fratsen haalt jouw schoonmoeder uit zeg! Het is jouw kind, niet het hare. Jij bent degene die bepaalt hoe je met haar omgaat. En als je echt geen melk hebt, so be it. Je hoeft je écht niet schuldig te voelen als je een flesje aanbiedt. En je hebt zeker niet gefaald, en je bent ook geen slechte moeder! Maar waarom is ze eigenlijk zo lang bij jullie? Laat je vooral niet op je kop zitten door haar he. Wat zegt je man er eigenlijk van?
Merakli- als eerst zou ik zorgen voor een plek waar je alleen kunt voeden, je schoonmoeder misschien op haar tenen getrapt maar je hoeft echt niet te gaan zitten voeden onder een toeziend oog hoor. En doordat je je ongemakkelijk voelt kan het volgens mij ook nog eens zo zijn dat er een soort van rem op je borstvoeding zit. Niet schuldig voelen over het geven van een fles hoor, je hebt het goed gedaan je kindje had honger, jij had even geen borstvoeding en hebt er voor een altenatief gezorgt. En dat je schoonmoeder haar borst aanbied wanneer ze oppast, geen haar op mijn hoofd die haar dus zou laten oppassen Infacol heeft Kinley gehad, in het begin leek het te helpen maar nu niet meer dus ben over gestapt op de druppels van vsm. mijnkleine goed gehandeld hoor, en wat een stomme agenten ze hadden op het minst tegen iemand kunnen zeggen dat het verstandig is/was om b.v een arts in te schakelen omdat meneer niet aanspreekbaar was. En om nu te zeggen dat hij toch al oud is en bovendien vervelend, het spijt me maar dan had je een ander beroep moeten kiezen. Jusi de dagen zijn vermoeiend maar we hebben de mazzel dat Kinley (tot nu toe) s'nachts redelijk slaapt. Gisteren heeft ze zelfs van 19.30 uur tot 00.30 uur geslapen. Dus mama kan 's nachts redelijk bijtanken. Maar zoals vandaag (Jan is weer werken) is het wel zwaar hoor, net weer ruim 1.5 uur met haar op schoot gezeten. Dan heeft ze weer krampen en krijst ze en dan slaapt ze weer even 10 minuten en dan begint het weer opnieuw. Wat mij wel opvalt is dat de krampen altijd zo ongeveer 1,5 tot 1 uur voor de volgende voeding weer beginnen. Ben toch bang dat het morgen een tripje huisarts wordt want afgezien van een klein beetje poep van vanmorgen nog geen poep weer gezien. Groetjes Anita
Poeh in bad gaan voelt als een dag hard werken... en mn buik rommelt nog net zo als daarvoor. Kreeg zelfs in bad nog zon kramp/steek... voel me wel weer lekker fris! Fijn ook om weer zelf te kunnen badderen zonder die rotspalk! Dus het zijn nu echt de hekkensluiters wat betreft bevallen? Jeetje wat gaat dat snel eigenlijk he.... even bijlezen hoor!
Mijnkleine wat hebben jullie goed gehandeld. Fijn dat de politie er ook zo over dacht . Pluk, die arme Kinley. Hopen dat de boel vlotjes los gaat komen. Ahh Andi, Gabriël is wel echt een super lieve grote broer . Merakli, pff ik zou niet echt vrolijk worden van zo'n schoonmoeder. Maar als ik het zo lees doe je het super goed meid. En je bent echt niet slecht hoor dat je haar een flesje gegeven hebt. Je meisje was daarna lekker tervreden. Er komt zo ontzettend veel op je af in deze periode. HEt geeft niks hoor als je niet steeds op die roze wolk zit. Komt vanzelf.. Knuf voor jou!. Lees dat het spannend is bij Joyce . Hoop dat ze de kleine snel bij zich heeft. Zag nog een mooie buik voorbij komen van Mare! Nog even meid en je kunt andere foto's spammen . Kar, jij hebt ook een erg mooie buik zeg. Spannend hoor straks 2 kindjes erbij . Hoop dat ik niet al teveel mensen vergeten ben, sorry daarvoor. Ik moest eigenlijk naar de vk, maar die belde vanochtend af omdat ze met een bevalling bezig was. Hihi mijn ouders waren net hier om op te passen. Naja ze belt straks voor een nieuwe afspraak vandaag of morgen. Verder alles rustig hier... Helaas , begin nu ook wel ERG de kriebels te krijgen.