Hallo meiden, Heb alles bijgelezen, maar geen puf om te reageren! Bedankt voor de felicitaties, ben zo ontzettend trots op mn kleine meid en mn vriend. Ben ontzettend gelukkig. Vanmorgen mocht ik weer naar huis, was om 10.30 lekker thuis met mn kleine meid en pappa! Beetje slapjes nog vanmorgen, dus eerst nog douchen en wat eten in het ZH, en toen ging het wat beter. Had sinds de bevalling niet meer gelopen, want was meer als 1.200ml bloed verloren! Zal proberen morgen mn bevallingsverhaal te plaatsen en een fototje.. Hier alles goed voor de rest, nog wel moe, tis echt een wonder.. En het is zo'n mooie meid! Ze eet ontzettend goed, en is ook echt een alerte dame. Ze blijft maar rond kijken met grote blauw ogen.. Mn vriend is echt een natuurtalent, echt zo lief en het gaat allemaal vanzelf! Ze weegt 4055gram en is 54cm.. Enne dat was het even voor nu! Liefs
hai meiden iedereen gefeliciteerd met jullie beepjes!!!!!!!! heb helaas niet kunnen bijlezen... even ego... hier is het erg druk Jara houd ons goed wakker snachts en overdag doet ze ook weer leuk mee... in het begin was het de borstvoeding die niet echt wilde lukken...ze heeft t erg moeilijk om mijn borst te pakken... dat gaat gelukkig wel iets beter maar nu heet ze heel erg last van krampen...zooo zielig!!!.. daarom kan ik even niet met jullie meelezen.. vind het erg jammer om even niet meer naar jullie verhalen te lezen.... oja mijn bevallingsverhaal.... kwart voor 9 in de ochtend kreeg ik weeen in het ziekenhuis na het inleiden om half 9... ze waren goed te doen.. om de 5 a 10 min... en dan 2 a 3 min lang... om half 2 toucheren... geen ontluiting... dus nog een x gel... weeen kwamen nu heftiger en vaker en langer... om 3 uur kwamen ze 4 a 5 min lang en om de 15 a 20 seconden!!!!! om 7 uur zat ik er doorheen was helemaal versleten... tocheren nog steeds geen ontsluiting!! toen zakte de moed in mijn schoenen en ze wilde me pijnbestrijding geven dit wilde ik niet...ik ben toch geen mietje riep ik... maar ik moest want ik hield zelf de ontsluiting tegen.... na 1 uur was tie helaas alweer uitgewerkt en ik pufte er weer flink op los... om 12 uur had ik 2 cm ontsluiting en moest ik een ruggeprik...ook dit wilde ik niet want ik was nog steeds geen mietje!! maar ik moest.... dat was wel een opluchting! om half 4 kwamen de weeen weer terug en had ik 8 cm onsluiting.... om 6 uur riep ik dat ze me maar moesten open snijden want ik hield t niet meer!!! ik had al 21 uur lang weeen waarvan 16 uur 3 a 4 minuten lang om de 15 seconden!!!!! ik zat erdoorheen... half 7 10 cm onsluiting maar moest wachten op persdrang... en die voelde ik niet want ik voelde door de ruggeprik heel mijn muts niet meer... na een kwartier riep ik dat ik persdrang had... niet waar maar ik was het zo zat!!! ik mocht toch persen..ooo dat was lekker zeg die weeen wegpersen... en pijn..die voelde ik niet door de ruggeprik... 7.14 was ze er dan mijn kleine jara... en de pijn was eindelijk weg... heerlijkl!!!!!!!!! en mooi dat ze is!!!!!!!!!
ik hoop dat alles snel weer in een wat rustiger vaarwater is en dat ik gezellig kan komen kletsen over onze beepjes!! en degene die nog zitten te wachten op jullie kleintjes heel veel succes!! en het is het wachten waard!!
Ben zeer benieuwd naar je verhaal Eerised, maar dat komt wel. Eerst opknappen en genieten!! Na mn bad zijn de krampen gezakt, maar heb het idee dat ze weer beginnen....
Ja mijn bevalling ging harstikke goed deze keer, mocht ook gelijk weer naar huis En ben ook erg nuchter. ze weegt trouwens 4160 gram en is 52 cm. @jolanda, ok gefeliciteerd meid !!
Jeeeeej Eerised: gefeliciteerd met Gabriella!!!! Sofie..ook een meid voor julie. Gefeliciteerd net Noa! Joyce: OOK een meisje..wat leuk gefeliciteerd met Lorenza! Jolanda: ook jij gefeliciteerd met Rosalie! Hier een korte Roos-update: ze eet nog steeds niet genoeg en slaapt nog steeds veel te veel. Behalve 's avonds, dan heeft ze "huiluurtjes"die uren kunnen duren en dan wil ze steeds aan de borst. Maar echt veel drinken doet ze niet. Voel me een beetje leeggezogen..zeg maar. Consultatieburo kwam vandaag voor de intake en toen ik mijn verhaal had gedaan, werd ik uitgenodigd om meteen even te komen wegen en dan deden ze ook de gehoortest. Die was goed, het wegen niet. Ze zou sinds vrijdag maar 35 gram zijn aangekomen. Niet goed -niet alarmerend- maar wel verontrustend, was de conclusie. Ik heb haar ter plaatse gevoed en toen we weer wogen, bleek ze maar 50 gram zwaarder, en dus drinkt ze echt te weinig. Omdat cupvoeden niet lukte, nu het advies om elke 3 uur te voeden, dan na te kolven en dat ook nog te geven. Ben dus nu bijna de hele dag bezig met voeden. En intussen zijn mijn borsten gemangeld en doen ze pijn. Genieten lukt dus nog niet echt, hoewel Roosje een schatje is en blijft...
Balen dat het nog niet helemaal goed gaat met de borstvoeding Hellen. En slopend zeg de hele dag bezig zijn met voeden.
Och Hellen, wat een getob.. En zwaar vermoeiend, de hele dag met voeden bezig zijn. Ik hoop dat ze snel de smaak te pakken krijgt en je echt kunt gaan genieten! Elizabethje, wie weet gaat het bij jou dan vannacht doorzetten! Ik hoop het voor je! Mare, jeetje jullie hebben ook wel veel pech zeg.. Er is elke keer iets nieuws! Sterkte!
@hellen: jammer dat het voeden nog steeds zo tegen zit. ik hoop dat je genoeg energie overhoudt om alsnog van je roos te genieten. @kar: ja op het moment lijkt er een heleboel tegen te zitten helaas. heel veel meer kan ik ook echt niet aan. Hey twinkle, lekker aan het meelezen? hoop dat alles goed is.
ooooh wat gaan de beebjes in 1x snel!! Super! Gefeliciteerd allemaal en GENIET!!!!! De rest: succes met de laatste loodjes (dit horen jullie vast veel te vaak!) xx doortje (ex sept 2009 mama)
Hihi Mare, ja ik lees mee op m'n telefoon, hier kan ik niet zo makkelijk mee reageren. Morgen kom ik weer meekletsen vanaf de vaste pc. Alvast een felicitaties voor de nieuwe mama's! Hopelijk genieten jullie van de kleine wondertjes! Tot morgen! xx
Alle nieuwe mama;'s de felicitaties van de mamavanbas. Alles gaat goed. De spullen staan bijna allemaal op de plek dus de kleine mag bijna komen . Ze baalt dat ze geen internet heeft. Maar we houden d;r op de hoogte van alle nieuwe kleintjes
@ JOLANDA GEFELICITEERD! @ jOYCE GEFELICITEERD zo nu effe klagen...pyta heeft sinds een week last van veel huilen( ongeveer zo'n 8 uurtjes per dag) veel uitslag in het gezicht hoofd en nek..vanaf het begin veel spugen meer projectiel braken..1 fles erin 1 fles eruit...krampen..kreunen en boeren als een dronken man...wij zijn naar de huisarts geweest en afgelopen zaterdag naar de nightcare ivm met 12 uur aan een stuk huilen... op advies andere voeding /met verdikkerings middel ivm mogelijke koemelk allergie.. darmen zijn iets rustiger ..spugen tot nu nog niet wel kok halzen.. boeren wel nog maar mw is erg gulzig... huilen is iets minder maar wel erg aanwezig..ze doet herkauwen.. dussss morgen moeten we naar de kinderarts want ze is echt helemaal uit haar huisje..zo goed en lief als het was zo minder goed gaat het nu.. naar mijn menig lijk het op een reflux combi niet goed gaan op de voeding.. en erg hongerig.. voor dat hongerige hebben we wt extra voeding en ze lijk wel wat tevredener... pppffff is zo frusterend om pyta zo te zien en ik kan niks doen... ze is dan ontroostbaar... ach ja we zien het wel allemaal...
whhhhhoooeee hhhhoooeee me banner eindelijk weten te veranderen!!! he he zo en nu upload ik een paar foto's van pyta.. Nieuwe foto's zijn er...
spannend elizabethje! ben benieuwd of het echt begint. @slaapzak: onddanks dat je schrijft dat pyta huilerig is enzo ziet zij er op de foto's echt heel tevreden uit. echt een mooie meid.
@Joyce84 - Jeetje meid wat is dat opeens snel gegaan. Volgens mij ook een storm bevalling!! @Slaapzak - Ach wat zielig voor Pyta! Waardeloos he als het altijd zo goed ging en opeens is er iets... vind dat altijd zo triest, zeker bij die kleintjes. Ik hoop voor jullie dat ze snel een goede oplossing komt! Je hebt wel schitterende foto's zeg!! Die voetjes!! Die ga ik ook nog maken.....helemaal vergeten @Elisabethje - mmmmm misschien nog een beebje vandaag (heeeel hard je best doen hahaha) Moren is ook goed hoor!! @Twinkle - leuk dat je er ook weer bent! @Hellen - Roosje wordt ook een grote sterke meid. Ze heeft gewoon wat opstart probleempjes hoor! Blijf volhouden, kan me voorstellen dat het voeden echt heel vermoeiend is. Succes meid!! Nog eventjes en dan hebben we allemaal onze beebs in handen. Dan kunnen we echt overgaan op babytalk, babykwaaltjes en huiluurtjes tips....... Damian ligt nog heerlijk te slapen, die ga ik zo maar wakker maken voor zijn 10 uur voeding en dan lekker zelf ook relaxen. Lig al lekker op bed met laptopje want manlief heeft deze week de nacht.
Heel onsmakelijk, maar verlies nu ook wat slijm...ook de buikpijnen worden pittiger. ik weet eerlijk gezegd niet of ik wel klaar ben voor de bevalling haha... maar kan niet meer terug he...
Spannend hoor Elizabethje!!!!! En ik weet ook niet of ik toe ben aan bevallen...maar zou toch wel graag willen dat het gaat beginnen.....ben zelf het wachten wel zat haha.
Joyce, gefeliciteerd met je dochtertje!! Euh... Heb Rox' bevallingsverhaal gelezen, jeetje meis, heftig hoor!! Vandaag fotoshoot gehad met 't mannetje hier thuis, ben benieuwd naar de foto's. En als't goed is, komen morgen de geboortekaartjes binnen hier, kunnen we gaan vouwen en wegsturen.. Ach, 't arme mannetje heeft zo'n last van z'n darmpjes, zit me toch een partij te stinken hier, maar ontlasting? Ho maar.. Heel sneu. Dames die nog moeten bevallen, wens jullie allemaal veel succes alvast! Ik vind het zo gek dat ik daar niet meer bij hoor joh, dat ik niet meer zwanger ben! Ik mis m'n buik nu ook totaal nog niet, ik was hem echt wel beu...