September 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lilith, 19 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. slaapzak

slaapzak Bekend lid

20 jun 2008
    777
    0
    0
    verpleegster
    limburg
    BOOKY!!! gefeliciteerd!!!!

2. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer

Kijk! Das nog eens snel geregeld! Wij krijgen straks de kaartjes binnen en dan kunnen ze ook meteen op de bus!

3. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Ze krijgt nu natuurlijk ook meer eten binnen he ;) Maar waarschijnlijk ook wat meer lucht enzo. En dan kan er wat meer voeding terug komen.

Wat is nou de verdere planning voor de borstvoeding??

4. merakli

merakli Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.214
    0
    36
    denk ook dat ik engelengeduld heb :)

inderdaad mare met mannen kun je het niet over hun moeder hebben, want je stelt je aan :)

booky bevallen:$:$over het hoofd gezien denk ik, v:$an harte geeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!:p

5. Tineke333

Tineke333 Bekend lid

7 nov 2008
    688
    0
    0
    #18765 Tineke333, 22 sep 2009
    Laatst bewerkt: 22 sep 2009
    hey dames ... hier gaat het goed met ons mannetje, ook dat storm nu inmiddels langer slaapt en het langer duurt voor dat hij de fles wil en ook krijgt. hij drinkt nu veel meer zo'n 170 cc per keer, geen idee of het veel is. maar hij komt nu 5 tot max 6 keer per dag.

de poepluiers zijn ook minder..... hij heeft er maximaal 1 per dag, wel plasluiers bij ieder keer verschonen, dus dat is mooi.

ik vind het echt zielig als ik zie dat hij zo hard aan het drukken is en zijn hoofd zo rood word dat ik denk, daar moet hij toch hoofpijn van krijgen, en het gebeurd niks.....maar ohwee het lukt hem....dan zit hij werkelijk waar tot aan z'n oksel onder hoor :D het eerste keer lag ik echt dubbel :p want toen vroeg ik papa wil jij hem even verschonen hahaha :D en hij trapte er nog een tweede keer in.... maar geen derde keer meer hoor ;)

oh ja was gister bij de gyn voor nacontrole........zegd hij dat hij niet zeker weet of dat de placenta losgelaten had...........want de invallende gyn toen had niks op het rapport geschreven.......... raar zeg....tegen ons zij hij toen dat de placenta rand los gelaten had

maar gister hoorden wij dat ik dan ook last van bloeding zou moeten gehad hebben en dat je het dan ook op het hart filmpje had moeten zien, maar die was gewoon goed.... ik snap er niks meer van hoor!
    nou krijg ik maandag telefoon van hem en hoor wat nou echt het geval was........

6. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    @tineke: fijn dat het goed gaat naast de kleine probleempjes die volgens mij iedereen heeft. wel raar van de gyn, het is toch wel een belangrijk verhaal, apart dat ze daar zo makkelijk over doen.

mijn gordijnen zijn opgehaald en vanminddag krijg ik ze weer terug!!! ik ben blij

7. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    @Booky: Jaaa!!! HARTELIJK GEFELICITEERD MET DE GEBOORTE VAN JULLIE ZOONTJE!!!!

@ Elizabethje: Jammer dat het niet doorgezet heeft meid :( helaas ken ik dat fenomeen maar al te goed :(,zo vervelend...., hier ook al meerdere keren vals alarm gehad.
    Ik heb één keer de VK gebeld toen ik heel veel harde buiken achter elkaar had, maar daarna heb ik haar niet meer durven bellen :) ik bel nu pas als ik zéker weet dat ik weeën heb of als ze echt om de vijf minuten komen.
    Ik heb de laatste twee weken al zo vaak vals alarm gehad dat ik me soms wel eens afvraag of ik het wel in de gaten heb als het straks echt zo is, maar ze zeggen dat je dat intuïtief aanvoelt, en daar vertrouw ik dan maar op.
    Hoop dat je vandaag wat meer rust krijgt, OF dat het echt goed doorzet natuurlijk. En zo niet dan heb je wel nog even tijd om je mentaal wat voor te bereiden op de bevalling :D Alhoewel, ik moet zeggen ik ben vandaag 41 weken zwanger en voel me mentaal nog steeds niet voorbereid op de bevalling :p ik weet echt niet hoe ik me voor zou moeten bereiden op iets wat ik nog nooit eerder gedaan heb. Ik weet toch niet waar k me dan op moet voorbereiden? Het enige wat ik steeds in mijn gedachten houd, is dat ik mijn ademhalingsoefeningen moet blijven doen voor zover dat gaat, omdat je met de juiste ademhaling veel kan wegpuffen. En voor de rest zal ik me toch moeten overleveren aan wat mijn lijf gaat doen...

@ Mare: Gefeliciteerd met jullie 3 jarig huwelijk! Kun je niet iets lekkers te eten bestellen en kaarsjes aan maken? Is net bijna hetzelfde als uit eten, alleen kan je dat dan in je pyjama doen! :D

@ de rest: ik ben het overzicht even kwijt, sorry....

@ hier: redelijk goed geslapen, 'maar' vijf keer naar het toilet geweest. Ben om twaalf uur gaan slapen en om half twaalf vanochtend opgestaan, dus heb bijna de klok rond gelegen... ik was wel om half elf al wakker maar heb tot half twaalf in bed gelegen, tv kijken. Had gewoon geen zin om op te staan.

Nu ga ik maar even wat opruimen en poetsen, het lijkt wel elke dag Groundhog day hier, opstaan, ontbijtje maken, de 'rotzooi' opruimen die manlief achter zich gelaten heeft, vaatwasser uit en inruimen, woonkamer en keuken afstoffen, etc....

8. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    @ vaak wakker 's nachts:
    ja dames, helemaal met jullie eens!!! die mensen die mij waarschuwen dat mijn nachtrust NA de bevalling voorbij is, kan ik alleen maar hartelijk uitlachen. Ik ben al zeker drie maanden 's nachts elk uur wel een keer wakker, is het niet om te gaan plassen, dan is het wel vanwege bekkenpijn / bandenpijn / pijn bij het omdraaien... dus tenzij het kindje ons vaker dan elk uur wakker gaat maken, ben ik toch al echt wat gewend! :D

9. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Booky van harte gefeliciteerd met Nils! Dat is snel gegaan zeg!!!

10. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Ik hoop niet voor je dat die kleine je zo vaak wakker gaat maken zeg!

11. Femya

Femya Niet meer actief

Pfff heel bericht getypt en ik druk op de verkeerde knop... opnieuw dan maar:

Allereerst maar iedereen die bevallen is feliciteren:

Sofie en man gefeliciteerd met jullie dochter Noa!

Torties en man gefeliciteerd met jullie dochter Alisa!

Andi, man en Gabriël gefeliciteerd met jullie zoon en broertje Kyrian Yero Yoël!

Jolanda en man gefeliciteerd met jullie dochter Rosalie!

Eerised en man gefeliciteerd met jullie dochter Gabriella!

Joyce, man en Manolito gefeliciteerd met jullie dochter Lorenza Valentina Maria!

Buddy Booky ook hier een felicitatie voor jou, je man en Mats hartelijk gefeliciteerd met jullie zoon en broertje Nils! Het is toch gelukt met een leuke jongensnaam uitkiezen ;)

Wat een mooie namen hebben jullie gekozen! Hopelijk genieten jullie van jullie kleintjes! Ik heb wel wat heftige bevallingsverhalen gelezen, hopelijk knappen jullie er snel van op en gaat het goed met de kleintjes en hebben ze snel een goed ritme te pakken. Heel veel geluk allemaal :)

Mare gefeliciteerd met jullie trouwdag vandaag! Dat zou natuurlijk wel een leuk cadeautje zijn voor jullie alletwee :D

Elizabethje wat jammer dat het gisteren niet heeft doorgezet, hopelijk heeft de vk gelijk en komt de kleine nu snel!

Kar jeetje ik had niet verwacht dat je nog rond zou lopen met je 2 kleintjes in je buik, ze vinden het wel fijn bij mama. Ik hoop voor je dat het echt snel gaat beginnen meid. Lijkt me behoorlijk zwaar.

Merakli voor jou een dikke knuffel meis, ik heb bewondering voor je hoe je zo rustig kan blijven met je schoonmoeder! Wat jammer dat je er met je man niet over kan praten, moeilijk hoor, maar gewoon je eigen intuïtie blijven volgen. Hopelijk kan je een plekje vinden om haar ergens rustig te voeden, iemand anders schreef het ook al als je zelf rustig bent gaat het voeden misschien ook wat beter. Sterkte ermee en schrijf het hier maar van je af hoor, je hebt het nu heel druk met alles, maar we zijn er wel om te luisteren en over een poosje heb je misschien wat meer tijd om te kletsen.

Hier gaat het goed, afgelopen zondag zijn we naar het ziekenhuis gegaan omdat ik ons mannetje niet zo veel voelde bewegen. Ik moest hem echt porren en dan bewoog hij een heel kleine beetje en ging hij weer stil liggen. Toen we dus in het ziekenhuis lagen besloot meneer om tot leven te komen en mochten we gelukkig na een half uurtje alweer naar huis. We hebben in elk geval onze generale repetitie gehad :D voor de zekerheid hadden we onze vluchttas meegenomen. Gisteren weer op controle geweest, mijn bloeddruk was wat hoog 130/85, dus ik moest wat urine inleveren, daar zaten geen eiwitten in gelukkig, alles was verder goed. Er is nog maar heel weinig gerommel hier, af en toe een harde buik, maar dat is dan ook alles. Ik ben nu wel erg benieuwd wanneer het gaat beginnen. Mijn zusje stuurde me een sms dat hij vandaag geboren gaat worden. Ik ben erg benieuwd...

12. Femya

Femya Niet meer actief

Oh MamatoB alweer 41 weken. Moet je wachten tot 42 weken voordat er iets gaat gebeuren of heb je het daar nog niet over gehad?

Hier slaap ik ook heel erg veel, wel vaak wakker, maar de laatste 3 dagen slaap ik echt de klok rond, hopelijk ben ik dan wel goed uitgerust voor de bevalling.

Ik word nu langzaam wel een beetje moe van alle smsjes of het nog niet is begonnen... Ik reageer ook pas een paar uur of een dag later, laat iedereen maar lekker in afwachting, straks is het begonnen en dan weet iedereen het omdat ik geen smsje terug heb gestuurd.

13. Femya

Femya Niet meer actief

Andi het lukt me niet meer om in te loggen op de site van de septembermama's, kan jij dat nog wel?

14. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ik was gisteren trouwens naar het ziekenhuis geweest voor de uitslag van mijn placenta en navelstreng. Maar er was niks bijzonders uit gekomen.. Bij een volgende zwangerschap heb ik wel een hogere kans dan gemiddeld dat hetzelfde weer gaat gebeuren. Ik werd dus weer niet veel wijzer van de gyn, maar goed, ben het vort gewend...

15. Femya

Femya Niet meer actief

September 2009 mamma's

Afspraken
    September

23
    MamatoB - afspraak VK - 13.20

25
    MamatoB - afspraak ZH - 13.45 (CTG, echo vruchtwater + gesprek gyn)

29
    Twinkle - afspraak ZH - 13.30

Wie wanneer uitgerekend en bevallen?
    Augustus
    27
    Babijtje - 7 augustus - Jurre (37+1w)

September
    1
    Pluk - 25 augustus - Kinley (39+2w)'

4
    Torties - 17 september - Alisa (41+6)

5
    Tantan - 13 september - Mika Levi (41w)

6
    Slaapzak - 22 augustus - Pyta (37+6w)

7
    ZusjevoorLynn - 31 augustus - Viënn (39w)
    Siesje - 07 september - Jenne (40w)
    Jocruella - 1 augustus - Damian Joshua (34+5w)

11
    Jusi - 8 augustus - Kenji (35+1w)
    Merakli - 13 september - Gizem (40+2w)

12
    Jesenmo - 25 augustus - Kyano (37+3w)
    Ariel - 15 september - Noah Thijmen (40+3w)
    Mijnkleine - 12 september - Kenji (40w)

15
    Joyce84 - 21 september - Lorenza Valentina Maria (40+6w)
    Eerised90 - 20 september - Gabriella (40+5w)
    MamatoB

16
    Andi - 20 september - Kyrian Yero Yoël (40+4w)
    Eertje

17
    Rox - 14 september - Jara (39+4)

18
    Ladymoi - 18 september - Selah Eddine (40w)

19
    Naiobi - 10 september - Quinn(38+5w)

23
    Hellen1971 - 11 september - Roos(38+6w)
    MamavanBas

24:
    Booky - 22 september - Nils (39+5w)

25: Mare
    Kar76

27: Twinkle

Bijzondere dingen

De stand
    Er zijn nu 10 jongens en 8 meisjes geboren
    We wachten nog op 4 jongens en 1 meisje!
    En van 2 beebjes is het geslacht onbekend..
    Waarvan één tweeling..

Overtijd
    MamatoB: 15 september
    Eertje: 16 september

Pendels
    Ariel: 29 augustus (helaas niet uitgekomen dus :( )
    Torties: 3 september (niet uitgekomen)
    Eerised90: 12 september (niet uitgekomen), jongen
    Hellen: 17 september (niet uitgekomen)
    Rox: 21 september (niet uitgekomen)

Ik denk zelf
    Ariel: 4 of 5 september (niet uitgekomen)
    Rox: 6 of 7 september (niet uitgekomen)
    MamatoB: 9 september (niet uitgekomen)
    Eerised90: 12 september (niet uitgekomen) overtijd, jongen
    Mamavanbas: 12 september (niet uitgekomen)
    Twinkle: 18 september (niet uitgekomen)
    Torties: 18 september (niet uitgekomen)
    Eertje: 19 september (niet uitgekomen)
    Andi: 20 september of overtijd (wel uitgekomen)
    Booky: GEEN ENKEL IDEE :(

16. Femya

Femya Niet meer actief

Oh gelukkig Jusi, ik heb aan je gedacht gisteren. Ben je opgelucht?

17. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ja dat wel, maar het viel me een beetje tegen dat ik er zelf weer om moest vragen. :(
    De gyn vroeg hoe het ging. Dus ik verteld dat het goed gaat en blabla. Heb je nog vragen? vroeg ie toen. Dus ik zeg dat ik waarschijnlijk wel vragen heb m.b.t. de uitslag van de placenta en navelstreng. Dus hij zegt dat ie even in zijn pc gaat kijken, omdat hij die info niet bij de hand had. Beetje vaag dus weer...

18. Femya

Femya Niet meer actief

Jocruella ik las net je berichtje over het hartruisje, ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Hopelijk is het niet nodig en gaat het vanzelf weer weg. Heb je dat stukje nog gelezen van het RIVM over de hielprik en schildklier? Anders zoek ik de link nog een keer voor je op. Knuffel voor jou en Damian (leuke foto van hem heb je geplaatst)

19. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ow Twinkle, ik hoop voor je dat je zusje gelijk gaat krijgen. :D

20. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0