September 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lilith, 19 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    @anita: pittige dame hoor, lijkt me heel lastig als je ook niet echt weet waarom ze zo aan het huilen is. heb je zo'n draagzak? dan kan zij er misschien in en kan je alsnog lekker je gang gaan met alle dingen.

2. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    nee zo'n zak heb ik niet maar ik denk er sterk over om haar straks gewoon mee te nemen naar de huisarts

3. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    hallo dames,

nou ik ben bij de VK geweest, ze heeft me gestript.
    Had al iets meer dan 1 cm ontsluiting, dus het ging gelukkig.
    Het was wel even een vervelend gevoel dat strippen maar ik had het er voor over. Nu afwachten geblazen of het iets gaat uitmaken....

xxx

4. eertje

eertje Bekend lid

5 jan 2009
    517
    0
    0
    @momtobe,
    Mooi dat het strippen is gelukt!! Hoop dat ze het bij mij morgen ook kunnen doen....had gister ongeveer een vingertop...vind ik al wel bijna een cm ;)

Ben benieuwd of het effect zal hebben! Al weet je dat natuurlijk eigenlijk nooit....misschien was die kleine toch al van plan te komen....maar het is in ieder geval het proberen waard!

groetjess

5. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    @anita: ja kan me wel voorstellen dat je daar aan denkt. wie weet kan hij wel een oorzaak vinden.

@momtob: fijn dat het gelukt is. nu maar hopen dat het ook wat uithaalt!

@eertje: zou wel lekker zijn als het morgen bij jou ook lukt. het duurt al zo lang voor jou!

ik ga even met mijn man naar veenendaal een shirtje ruilen. ben ik ook weer even het huis uit!

6. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Booky: gefeliciteerd met zoon Nils!!

Slaapzak: wat naar voor de kleine. Maar wél goed dat je naar je gevoel hebt geluisterd!

Jocruella: ik negeer je niet hoor. Heb alleen door alle toestanden rondom de slechte groei van Roos weinig tijd om op alles en iedereen persoonlijk te reageren :s

Babijtje: hoe kolf je nu dan..gewoon voor een voeding? Want ik kom er met dit tempo niet eens toe een voorraadje aan te leggen...

Hier was Roos ein-de-lijk aangekomen!! En goed ook. Op 30 gram na het geboortegewicht. Ik ga nu nog door met het zware voed-regime van én BV en dan kolven en dan flesvoeden. Zeker nu Roos de borst zo af en toe begint te weigeren. Maandag wegen we opnieuw.

Het valt me superzwaar en mijn Lief snapt dat niet helemaal. Hij heeft zoiets van "ja...maar ze drinkt beter en groeit ervan...waarom vind je flesvoeden dan zo erg?" Terwijl ik dat lekkere kleinn lijfje tegen het mijne aan zo vreselijk mis en dat hele gemelk met zo'n koud plastic ding echt een desillusie vind. En natúúrlijk gaat het belang van mijn kindje voorop. Natuurlijk wil ik dat ze goed groeit. Maar ik had me toch heel wat anders voorgesteld bij borstvoeding. En het voelt gewoon best heel kil zo...maar dat zal wel een door hormonsters geregeerd vrouwending zijn ofzo.

7. Hallo meiden,

Ben jullie niet vergeten hoor..
    Ik lees wel bij elke dag, maar echt weinig puf om te reageren!
    Heb 1,2L bloed verloren, en dat is er wel ingehakt moet ik zeggen.
    Was een pittige bevalling,(met 8cm ontsluiting nog naar het ZH en al persweeën) maar het was het allemaal waard..
    Heb 10 hechtingen, want ons prinsesje heeft het goed gehad in mn buik, en heeft dus een lekker rond koppie, ze weeg 4055gram en is 54cm..
    Ze drinkt ook heeel goed, ze zit nu al op 60cc om de 3 uur..

Morgen probeer ik mijn verhaal te schrijven en weer beetje mee te forummen..
    Maar ik moet echt mn rust nemen, lig veel te kroelen met de kleine op bed of op de bank, want heb geen zin om me eigen later tegen te komen omdat ik nu mn rust niet neem.. (wat ik heel moeilijk vind)

Ik denk dat ik morgen of overmorgen een foto kom plaatsen.

Iedereen die nog bevallen is van de week, van harte gefeliciteerd.. En geniet er van!!

Liefs

8. MamaVanBas

MamaVanBas Bekend lid

22 sep 2008
    988
    0
    0
    Gelderland
    ff heel gauw internet gevonden

iedereen met de beebjes GEFELICITEERD

hihi Buddy ook natuurlijk

geen tijd om bij te lezen, hier rommelt het enorm maar wil niet doorzetten

hoop gauw meer bij te kunnen lezen

ben helemaal gesloopt van alle hektiek!!

LIEFSSSSSSSSSSSSSSSSS

9. MHMW

MHMW Niet meer actief

Ja doe ik Twinkle. Helaas alleen nog weinig nieuws, hihi.

10. merakli

merakli Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.214
    0
    36
    Wil even reageren op jouw Helen, want heb hier dezelfde probleem. Een man die niet snap dat ik haar alleen borstvoeding wil geven. Als hij de kans krijgt, grijpt hij naar de fles en vraagt eerder aan zijn moeder dan aan mij. Wordt er gewoon gek van!!!!! Ze denken gewoon dat ik geen voldoende melk heb...... kan er niks van zeggen, want ik moet eerst kolven om te laten zien of ik melk heb. Ik wil gewoon borstvoeding geven!! en niet bijvoeden met fles omdat ze huilt.

11. merakli

merakli Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.214
    0
    36
    Anita, je hebt ook geen makkelijke dame :( dikke knuf voor jouw!!!

12. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    poeh als ik dat allemaal zo lees dan hoop ik dat de borstvoeding wel gewoon goed zal verlopen. gelukkig zijn mijn man en ik het er over eens hoe wij ermee om willen gaan. nu nog hopen dat het een keertje goed zal gaan

13. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Hellen ik kan me voorstellen dat je het warme lijfje tegen je aan mist, tegen mij is toen gezegd dat ik haar zo vaak aan mocht leggen als ik wilde ook al kwam er niet of nauwelijks melk.

Merakli, het is helaas vaak zo dat de mannen de neiging hebben altijd naar hun moeder te luisteren. En vaak is het voor hun wel zo makkelijk om met mama mee te praten dan het gevecht van tegen praten aan te gaan.

Zo en nu even een verslag van de dokter.

Heb uiteindelijk Kinley niet meegenomen omdat Jan net de fles zat te geven.
    Heb eerst even gepraat over anticonceptie (en voor de prikpil gekozen maar dat terzijde;)) en daarna verteld over Kinley.
    Natuurlijk helemaal in tranen maar gelukkig heeft die ouwe dokter van ons altijd zakdoekjes paraat.

Na aanleiding van mijn verhaal vermoed hij dat ze tijdens het huilen te veel lucht mee hapt.
    Dat hoopt zich op in haar darmen, daardoor krijgt ze buikpijn waardoor ze nog meer moet huilen, daardoor hapt ze nog meer lucht naar binnen enz enz enz.
    Nu moet ik morgen om 10 uur weer terug met Kinley zodat hij het allemaal even kan bevestigen.

Voor nu het advies meegekregen haar zo rechtop mogelijk te houden ook tijdens het voeden en het slapen (dus blokken onder de poten van het hoofdeinde maar dat hadden we al en daarom slaapt ze dus wel goed :D).
    Hij had het ook over eventueel gaviston voor te schrijven zodat alles even goed tot rust komt.

Wat betreft haar voeding, gewoon het pak voor hongerige baby's opmaken en daarna mag ik gewoon rijstebloem aan haar voeding toevoegen heeft hetzelfde effect is alleen goedkoper.

Eenmaal thuis hebben we tijdens het eten Kinley in de maxi cosi rechtop tegen de muur gezet (ja ik weet het het klinkt raar) en mw zit nu heerlijk te slapen.

Groetjes Anita

14. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    dat klinkt al goed anita. als het echt zo is (luchthappen) dan is het niets serieus en kunnen jullie het misschien makkelijk oplossen.

15. Andi

Andi Fanatiek lid

30 aug 2008
    2.451
    0
    0
    D'plo
    Hallo dames!

Heb wel weer bijgelezen en wil Jocruella ff een dikke knuffel geven!

MamtoB, fijn dat het strippen gelukt is! Hoop dat het wat uit gaat halen!

Voor de nieuwsgierigerds, het geboortekaartje staat bij m'n foto's :)

16. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    hallo dames

ben ik weer even heel snel. Het strippen heeft tot nu toe niet veel effect, behalve een beurs gevoel van onderen en een paar harde buiken. Het zal afwachten zijn wat vanavond/vannacht zal brengen. Ik ben momenteel ook heel erg moe en voel me heel raar. Heb in bad gezeten en daarna van half vier tot net geslapen omdat de VK zei dat het belangrijk was dat ik rustig aan deed vandaag na het strippen.. maar ben ook gewoon kapot moe van al die nachten voorweeën. Ik ga zo weer plat op de bank...

ik hou jullie op de hoogte.

liefs
    mamatoB

17. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    leuke kaart andi! het is toch echt gabriël op de foto of niet? inieder geval een leuk idee om hem er zo bij te betrekken!

@mamatob: doe maar lekker rustig aan vandaag dan!

18. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
  19. Andi

Andi Fanatiek lid

30 aug 2008
    2.451
    0
    0
    D'plo
    Mare, dat is idd Gabriël op het kaartje!

Hahahaha, Pluk, vind het er wel grappig uitzien eigenlijk... :p

MamatoB, rustig aan doen, hoor!

20. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    hihi te gek die foto zo op tafel, als ze maar lekker kan slapen toch!

foto's bijvoegen kan bij meer opties en dan onderaan bij beheer bijlagen. dan kan je een foto uploaden. of heb je dat al geprobeerd?

Deel Deze Pagina