September 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lilith, 19 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    Hier nog steeds af en toe onregelmatige voorweeën. Enige verschil is dat ik ze tot nu toe eigenlijk alleen 's avonds en 's nachts had, en nu toch ook echt overdag vandaag. Maar dat kan natuurlijk ook nog van het strippen komen. Zoals mijn VK zei: Laten we hopen dat mijn baarmoeder er klaar voor is om weeën te blijven produceren!

2. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    @Elizabethje : hoe is het met jou vandaag ? Na vanochtend niks meer gehoord van je als ik me niet vergis... bent toch niet stiekem aan t bevallen he? :D

3. Rox

Rox Fanatiek lid

14 jun 2008
    1.951
    0
    0
    kapster
    sorry meiden
    ff ego

het consultatiebureau is vanochtend langs geweest...
    nou ik snap er niks meer van... de 1 zegt aanleggen wanneer ze t vraagt.. en nu zegt de ander (t consultatiebureau)weer om de 2 uur voeden en hooguit 1 kwartier ene borst 1 kwartier andere borst omdat ze nog steeds niet echt aankomt...
    ze is geboren met 3670 en nu weegt ze nog 3530 ze is in 6 dagen tijd 30 gram aangekomen.. terwijl ze heel de dag aan mijn tiet zit te lurken!!!!

ook mocht ik ze geen speentje geven omdat ze nog steeds niet echt gewend is aan mijn borst en van het consultatiebureau mag het weer wel... kan geen kwaad zegt ze... speentjes uitgekookt..maar die wilt ze dus niet..ze heeft echt honger!

heb ze nu dus al 2 x maar een half uurtje de borst gegeven en ze ligt alleen maar te huilen... nou is dit al vanaf vanochtend half 9..

ik weet t niet meer hor...

4. Elizabethje

Elizabethje Bekend lid

19 nov 2008
    853
    0
    0
    Haha nee hoor die van mij zit ook goed vast daarbinnen.... krijg nu wel zo af en toe wat pijnlijke steken onderin, maar dat zegt volgens mij niks...

Maar bij jou zou dit wel eens het opstarten kunnen zijn! Aan de andere kant heb je gelukkig ook dinsdag nog. Sowieso eind in zicht meid! Ik zou best nog wel eens 2 weken kunnen doorlopen.... het idee alleen al pppfffff.... maar dat heb jij al bijna achter de rug! Ach je frummel heeft het gewoon ontzettend fijn in je buik... :D

5. Elizabethje

Elizabethje Bekend lid

19 nov 2008
    853
    0
    0
    Meis, voel je niet vervelend want ik zou hier ook helemaal van in de war raken! Zitten dus duidelijk niet op 1 lijn.... daar zou ik de volgende keer ook over beginnen want hier kun je geen kaas van maken hoor.... Zou je dit nog ergens anders kunnen voorleggen?

6. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    @rox: apart dat je zoveel verschillende info krijgt. volgens de regels van het who moet je gewoon borstvoeding op verzoek geven. misschien kan je een lactatiekundige erover vragen? het landelijke nummer is 0900-5228284

7. merakli

merakli Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.214
    0
    36
    Je had het eerder geplaatst Jusi :D

Rox, ik snap jouw helemaal. De kraamverzorgster zei heeeeel iets anders en van de cb hoef ik haar niet zoveel aan te leggen. Ze zit ruim een uur aan twee borsten, moest haar 15 aan de ene en 15 aan de andere aanleggen. Omdat ze toch aangekomen was (ze heeft haar lichaam bekeken). En heb haar laten wegen op het consultatiebureau en woog 3740 en zondag woog ze 3710 dus 30 gram aangekomen in 3 4 dagen. Wat ik weet is dat ze 30 gram aankomen per dag. ik snap er ook niet veel meer van Rox.... gewoon op je eigen gevoel denk ik....

8. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Dressuur amazone & instructrice
    Zuid Limburg
    Goeiemiddag!

@Jusi, aahhh eindelijk poep! Hoe blij je dan kan zijn met van die kutteltjes he :D !!! Het ligt echt aan de naam geloof ik! Ons manneke had namelijk ook de laatste dagen steeds iets minder poep en gister helemaal niet meer! Wel persen en ook pijn ervan maar geen poep dus troosten, fietsen met de beentjes, lauw afgekookt water gegeven en 's avonds na heel veel huilen en persen eindelijk poep!

@MamatoB, super dat het strippen is gelukt en er iig al wat bezig was! Het is een begin!
    Jammer dat het niet helemaal door heeft gezet, maar wie weet wat er nog gebeurd!

@Hellen, ahhhh heerlijk om even goed nieuws over Roos te horen! Fijn dat ze zo flink is aangekomen, dat geeft je weer even goede moed he! Vreselijk wel dat je er nu wat alleen voor staat, dat maakt het niet gemakkelijker! Dikke knuffel!!

@Eerised, neem lekker de tijd joh! Geen mens die verwacht dat je na je bevalling meteen weer vrolijk meedoet! Eerst even aan jezelf en de kleine denken en dan komt de rest :)

@MamavanBas, hopelijk slaat het rommelen snel om in het echte werk!

@Merakli, balen dat die kerel van jou niet naar je luisterd als het om zijn moeder gaat. Zo voel je je natuurlijk knap alleen en dat op momenten dat je het eigenlijk het hardste nodig hebt dat hij je even steunt! Dikke knuffel!

@Pluk, super dat jullie nu weten wat met Kinley aan de hand is en ook al een oplossing hebben! Krijgen jullie eindelijk ook wat rust! En hartstikke goed dat Kylian er zo goed mee omgaat!! Hele leuke foto's ook, nogmaals, dat jurkje is echt geweldig!

@Andi, wat een ontzettend gaaf geboortekaartje en wat is Gabriël toch een lekker ventje! Auw!! Kapotte tepels.. Brrr! Gelukkig goede zalf en dat de BV verder wel goed gaat!

@Joyce, ah super dat de BV zo goed gaat en dat ze ook al doorgeslapen heeft! Wat wil je nog meer :D

@Kar, ahhhh super je hebt waarschijnlijk je baby's nu al!!! :D

@Twinkle, goed dat je even alleen maar aan jezelf hebt gedacht!! Natuurlijk heel fijn dat de kleine al zo diep is ingedaald maar erg prettig voelt dat niet als alles afgekneld wordt nee, dat het maar snel begint he!

@Booky, ahhhh heerlijk om te lezen dat het zo goed gaat! Super ook hoe Mats ermee omgaat :D Dat scheelt een hele hoop!

@Elizabethje, goed dat je nu aan jezelf denkt! Heb je ook hard nodig die rust want het is niet niks zo'n buik meeslepen met alle bijkomende kwaaltjes!

@Andi, ahh heerlijk kereltje!! Hij ligt er zo lekker tevreden bij!

@Mare, shit dat je zo'n last blijft houden van verstopping! Iig bijna van die ellendige verkoudheid af, dat zal ook al veel schelen he!

@Merakli, oooh dat is ook fijn idd dat je daar nu van op de hoogte gebracht wordt! Kreeg er helemaal kippevel van! Gelukkig is met jou en Gizem iig alles goed! Misschien dat ze daarom ook wat moeilijk inslaapt?

@Rox, wb het CB, zoek voor jou de adviezen uit waar je wat aan hebt en wat voor jou en de kleine helpt en leg de rest naast je neer. 1000 Mensen, 1000 meningen..

Zo, gister die verstopping bij Kenji was knap vermoeiend. Hele dag dat arme kereltje getroost, met zijn beentjes gefietst, buikje gemasseerd, in een warm badje gedaan, afgekookt water gegeven, met hem rondgewandeld thuis en weer troosten. Hij perste zoooo hard maar er kwam maar niks dat hij echt pijn had en zoooo hard en verdrietig moest huilen dat ik eigenlijk keihard mee moest janken. Maar, hij heeft wel eindelijk gepoept! Hij poept nu al van vannacht konijnenkutteltjes/knikkers (geef 't beessie 'n naam) en daardoor gelukkig niet meer van die akelige krampjes. Ben hem wel nog steeds meer water in verhouding met de poeder aan het geven in het flesje en tussendoor een flesje afgekookt water gegeven zodat de boel wat zachter wordt en blijft.

Vanmorgen Kenji na zijn flesje weer lekker ingestopt want die was nog erg moe van gister, ik snel snel een broodje naar binnen gewerkt en terug naar bed. Lekker uitgeslapen en toen voor hij wakker werd in een sneltrein vaart gedouchet, aangekleed & opgemaakt, huis gepoetst en alles klaar gelegd voor de intake van het CB. Toen Kenji z'n flesje gegeven, verzorgd en bedje verschoont en tegen die tijd stond mevrouw van het CB al op de stoep.

Had me al helemaal voorbereid op een of andere heks die me de les kwam lezen en stom commentaar zou geven (had namelijk niet veel goeds gehoord). Vooral omdat wij onbekende, biologische flesvoeding geven en ik geen borstvoeding wilde geven had de kraamzorg me al gewaarschuwd :D Maar ze viel me reuze mee!
    Kreeg zelfs complimenten dat we het goed voor elkaar hadden en alles heel netjes uit zag. Ook dat Kenji zo'n rustige en tevreden baby was en of ik soms ervaring had met pasgeboren babytjes omdat het me zo goed af ging. Ze vond het er heel natuurlijk en vanzelfsprekend uitzien allemaal :D :D Erg leuk om te horen! Vooral omdat de kraamzorg hetzelfde zei :D

Naja, na anderhalf uur ging ze weer en ben ik lekker met Kenji en Joepie een flink stuk gaan wandelen. Eten al voorbereid, want gisteren hebben we geen avondeten gehad, waren zo druk met de krampjes van die kleine kerel dat we helemaal geen honger hadden of zin om te koken. Nu dus maar alles klaar gezet al, Bart moet overwerken dus zal wel niet veel zin meer hebben om dat te doen :)

9. Elizabethje

Elizabethje Bekend lid

19 nov 2008
    853
    0
    0
    @Mijnkleine; das nou eens een leuke opsteker toch? Beeb tevreden EN CB tevreden!!! Wel fijn dat de kraam je had gewaarschuwd over flesvoeding... zal blij zijn als die discussie hier voorbij is want hoewel ik bij een leuke vk-praktijk zit word ik wel gek van al die borstvoedingspromopraatjes. Heb denk ik al een halve boom in huis aan leesvoer, informatiefolders en zelfs tijdschriften.... zal mij benieuwen straks!

10. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Zuid Limburg
    Ja idd, ik werd er ook helemaal kriegelig van, vooral omdat iedereen er ook echt vanuit gaat dat je sowieso BV gaat geven! Sja jammer dan :D ik niet! M'n vriend zei al "Als ze dom doet stuur je haar gewoon weg hoor!"

Ohh Kenji wordt wakker, ga gauw flesje maken :D

11. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Laatste nieuws over Karlijn, berichtje van Alex om 16.45 uur

Hee Tanya, alles gaat goeg. Helaas gaat het wel erg langzaam. Om 14.15 uur had ze plm 7 cm. Ze zouden om 16 uur even langsgekomen zijn, maar door omstandigheden op de andere verloskamer is dat uitgelopen. Hoorde net dat ze nu toch echt langskomen. Karlijn heeft inmiddels al een tijd persdrang, dus dat mag ook wel.

SPANNEND!!!

12. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    docent lichamelijke opvoeding (VMBO)
    achterhoek
    Jeetje wat spannend van Kar. Meiden ik lees vanavond even bij en reageer dan op jullie. Kwam nu even spieken voor bevallingsnieuws :D.

Meiden die nog aan het wachten zijn, ik denk aan jullie!!

13. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Zuid Limburg
    Ohh wat spannend! Wel vervelend dat ze daar moet wachten tot iemand komt, die persweeën wegpuffen is niet niks!!

14. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    JAAAAAA Ze zijn er!

Karlijn (Kar76) is bevallen van een jochie en een meisje. Het meisje heet Mette en is om 16.55 uur (let op het tijdstip van de vorige sms van Alex ;)) en het jochie heet Bjarne en is om 17.24 uur geboren. Karlijn, Mette en Bjarne maken het alledrie goed. Gewicht wist Alex nog niet, dat moesten ze nog meten.

15. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Zuid Limburg
    Ohhhh super!!
    Kar HARTELIJK GEFELICITEERD MET JE JOCHIE & MEID!

Haha dan heeft ze flink geperst!
    Wat een tijd trouwens tussen die twee! Ik dacht altijd dat daar echt maar een paar minuten tussen zat bij een tweeling :$ :D

16. Andi

Andi Fanatiek lid

30 aug 2008
    2.451
    0
    0
    D'plo
    Ohhhh, wat super!! Oef, dan heeft ze toch nog lang na de eerste moeten persen, zeg!
    Kar, gefeliciteerd!!!

17. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    @ Kar

Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje en dochtertje!!!

18. Babijtje

Babijtje Fanatiek lid

11 mrt 2008
    1.310
    0
    0
    Doetinchem
    @Hellen; de ene keer geef ik Jurre eerst de fles en kolf ik daarna en andere keer net andersom. Ik ben met kolven zo klaar; 10 minuutjes en ik heb weer een fles, dus dat gaat razendsnel. Fijn dat ze weer aangekomen was joh! Hoop dat de lactatiekundige je nog handige tips kan geven
    @Twinkle; dikke knuf voor jou meid.
    @Andi; wat een schatje!
    @Rox; tjee wat een verwarrende verhalen, daar word je alleen maar meer onzeker van. Volg je moederhart en doe waar jij je goed bij voelt
    @Kar; van harte met je kleintjes!

19. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Zuid Limburg
    Trouwens allemaal nog ontzettend bedankt voor de leuke reacties op Kenji :D !!

Zo eten staat inmiddels op, heb honger ook!

20. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    @Kar: van harte gefeliciteerd!!! en nu lekker genieten en waarschijnlijk heel lang bijkomen!

Deel Deze Pagina