Rox, meissie, wat een gedoe met dat BV. Ik weet ook niet wat je moet doen. Het enige wat ik je kan vertellen, is dat toen ik zo over de zeik was met dat BV-gedoe ik ermee gestopt ben.. Op FV deed Kenji het zóveel beter.. Mijnkleine, wat fijn dat jullie Kenji ook gepoept had. Hier overigens dunne poep, dus geen keuteltjes.. Vandaag ben ik met hem naar het CB geweest, en hij weegt alweer 3300 gram. Fijn trouwens dat CB niet moeilijk deed over je biologische flesvoeding. En als jullie daarachter staan, wie zijn zij dan om daar moeilijk over te doen? Kar, gefeliciteerd met Mette en Bjarne! Leuke namen ook.
En toen was er ineens niemand meer hier? Hellen, las trouwens dat je meisje nog niet over haar geboortegewicht heen is? Vervelend joh.. Hier is Kyrian sinds gisteren daar al overheen en was vandaag al weer 80 gram aangekomen.. Hoop voor jou dat ze gauw aankomt, hoor!
WAUW KAR helemaal SUPER! Onwijs gefeliciteerd met jullie zoontje en dochtertje en Sverre natuurlijk van harte met je broertje en zusje!!
Update over Karlijn Mette woog 2965 gram en Bjarne 2765 gram. Bjarne had een knoop in de navelstreng en de navelstreng zat om zijn nekje. Karlijn heeft in totaal 15 minuten geperst. Ze is nu erg moe en emotioneel. Ze blijft vannacht in het ziekenhuis, ligt nu op zaal. Heeft nog niet kunnen douchen maar is al wel naar de WC geweest. Mette en Bjarne moeten elke 2 uur geprikt worden op hun bloedsuikerspiegel, en dat 24 uur lang. Ze weet dus niet of ze morgenavond naar huis mag of pas zaterdag. Sverre heeft zijn broertje en zusje al kusjes gegeven.
Oh, fijn dat je ons op de hoogte houdt Tantan! Ik hoop voor haar dat ze gauw naar huis mag! Voor degenen die Froggieh nog kunnen herinneren, ik kreeg zojuist een pb'tje van d'r:
Merakli: wat vreemd dat niemand je over de zwaarte van de bevalling had geinformeerd. Lijkt me heel raar om dat achteraf van een andere instantie te horen. MamatoB: het schiet bij jou ook nog niet op he...ik hoop, dat het nu eehns snel doorzet, meid! Rox: laat een lactatiekundige komen...die kijken naar wat voor jullie 2 het beste is en laten je ZELF kiezen. Niemand kan je iets verplichten of verbieden hoor! JEEEEEJ: Kar en man: gefeliciteerd met jullie koningskoppel Mette en Bjarne!!! Hier is de lactatiekundige langsgeweest en die was helemaal niet negatief. Roos heeft een goede drinktechniek, maar is gewoon erg snel moe en ook afgeleid. Want ook de fles gaat niet snel. Ze denkt, dat het deels het feit is, dat ze wat eerder was en deels dat het gewoon een kind is met een flinke kop erop ( o jee....dat wordt nog wat!). Advies is nu om niet elke keer aan te leggen, maar een keer of 4 per dag ( of zoveel meer als we dat beiden willen) en af te koppelen zodra ze niet meer effectief drinkt. Verder advies om één of tweemaal eens kunstvoeding te geven om mijn borsten en mijzelf wat rust te geven, zodat de druk om te produceren weg is en ik ook nog wat slaap krijg, want ik voed nu 24/7 om de 3 uur en met aan de borst, nakolven en vervolgens de fles geven ben ik soms wel meer dan anderhalf uur per keer bezig zodat ik tot de volgende voeding soms nog minder dan anderhalf uur overhoud om te slapen. Verder is een elektrische kolf geadviseerd en oxytocinespray. Niet dat ik geen toeschietrelfex heb, maar om die nog verder te verbeteren en de productie verder te verhogen. Ze verwacht, dat als Roos eenmaal groeit, ze meer kracht krijgt om goed door te drinken en dat ik haar dan weer geheel aan de borst kan krijgen ook ... Verder zijn we met zijn tweetjes voor het eerst weggeweest om een boodschap te doen. Ze sliep de hele tijd door..en ik oogstte bewonderende blikken bij Appie Pfff..mis mijn Lief zo ontzettend......morgenavond is ie er weer en mag ik hem nog "houden" tot zondag over een week. Nu Roos er is wil ik eigenlijk helemaaaaal niet meer uit elkaar zijn en ik moet er echt niet aan denken dat we elkaar straks alleen in het weekend zien. Het voelt zó tegennatuurlijk...
Andi, fijn dat Kyrian zo goed gegroeid is. Wat ik me eigenlijk ook al de hele tijd afvraag; Is Kyrian ook een bijbelse naam net als Gabriël? Tantan/Kar, oeh das heftig, navelstreng om het nekje! Nu maar hopen dat ze het allebei goed doen en jullie snel met zijn allen naar huis mogen! Hellen, fijn dat de lactatiekundige niet zo negatief was. En dat ze goede tips heeft voor de BV beter te laten verlopen. Ik hoop dat het allemaal gaat helpen. En leuk is dat he, samen met je baby door de winkel lopen. Helemaal trots voel je je dan. En ik kan me voorstellen dat je je vriend erg mist. Ik mis Jurgen nu soms al, en dat terwijl ie 's avonds toch weer gewoon thuiskomt. Ik ga echt heel hard voor je duimen dat je huis echt snel verkocht wordt!
@Jusi, oohh wat fijn dat Kenji zo goed bijkomt !! Geen verstopping meer dus? Wat een genot he, vond het echt zielig al dat gepers! @Hellen, ooohh wat fijn dat de lactatiedeskundige positief was en dat je nu echt handvaten hebt waar je mee aan de slag kunt! Hopelijk krijg je nu wat meer rust!! En dat dat stomme huis maar snel verkocht wordt! @Kar, ahhhh klinkt toch best heftig, al dat geprik! Wel fijn dat de kleintjes het verder goed doen! Hopelijk is het bloedsuiker ook helemaal in orde en voel je je snel beter!! Nou, Kenji heeft nu elke luier wat gepoept dus die verstopping is wel losgekomen geloof ik Alleen gaf hij vannacht de melk terug, weer het Small speentje op de fles en probleem opgelost. Meneer was weer zó gulzig!! Vanmorgen al alles gepoetst, wasje gedraaid en opgehangen, vaatwasser aan en Kenji ligt lekker tevreden te slapen. Zonnetje schijnt dus denk dat ik er vandaag weer lekker op uit ga met de kleine man
Goedemorgen dames Vanochtend om zes uur wakker geworden van de 'menstruatiekrampen'. Nog wat kunnen doezelen tot zeven uur. Daarna werden ze toch wel te heftig om te kunnen slapen. Heb ook de slijmprop verloren op het toilet, gisteren was dus een voorbode denk ik... voel me behoorlijk belabberd en vraag me af of vandaag eindelijk DE dag is. De krampen zijn in elk geval behoorlijk heftig en heb ook al flink naar de wc gemoeten. xxx mamatoB
@ mijnkleine:thanks... Het gekke is dat deze weer heel anders voelen dan de voorweeën die ik telkens had. Dit is menstruatiekramp x 10 zeg maar. Het komt op en trekt ook weer weg, tussendoor heb ik er geen last van. Het geeft echt zo'n menstruatiegevoel en alsof ik heel erg naar de wc moet, beetje buikgriep achtig. Ik weet dat ik het al vaker gedacht heb maar het zou vandaag best eens echt kunnen gaan gebeuren... Heb net maar een boterhammetje gegeten omdat ik wel honger had, hoop dat ie blijft zitten...
Goeiemorgen meiden! @MamatoB; zou het dan toch.... meis ik duim voor je hoor!!!! @Mijnkleine; jeetje waar haal je de energie vandaan haha.. kan niet wachten op dat soort ochtendjes. Veel plezier met de kleine man! @Hellen; weer een positief verhaal van een lactatiedeskundige! Ik hoop dat dit je weer positief op weg helpt en dat je zelf ook weer een beetje rust krijgt. Moet wel zeggen dat ik het ook best grappig vind dat jouw meisje al een beetje haar karaktertje laat zien. Ook al is dat voor mams vermoeiend! Wees maar trots hoor! Hier geen nieuws; nikkes, nop... kan bijna niet meer lopen van de pijn en frummel zit regelmatig tegen een bloedvat of iets aan waardoor ik of duizelig wordt of sterretjes zie... zucht....
MamatoB, klinkt toch echt alsof het begonnen is !! Elizabethje, is je bloeddruk wel nog in orde? Sterretjes zien en duizeligheid kan namelijk ook bij een te hoge bloeddruk ontstaan en dat is natuurlijk wat minder onschuldig dan een beeb tegen een bloedvat! Sja die energie Denk doordat ik 26 weken niks heb kunnen doen in de zwangerschap dat ik me nu echt top voel Zo moeizaam als ik de zwangerschap vond gaan en zo pittig als ik de bevalling vond, zo goed voel ik me nu
Afgelopen maandag was mn bloeddruk nog prima en ik was ook niks aan het doen of iets. Zat gewoon op de bank dus 'even' verzitten hielp gelukkig, maar prettig was anders zeg... Mijnkleine; nou geniet maar lekker van de energie! Ik zit nu ook al zo'n 15 weken thuis en heb het helemaal gehad! Zal blij zijn als frummel er is... Oh en dat mn bekken weer normaal gaat doen en het vochtprobleem opgelost is, maagzuur weg, etc. etc etc. hahaha...
@ mijnkleine; dat geeft de burger moed, dat jij zo veel energie hebt weer want hier is mijn energie level echt op een dieptepunt. En dan moet ik nog gaan bevallen! Maar eh, die menstruatiekrampen, had jij dat ook dan? Ik hoop ECHT dat mijn lijf me nu niet weer voor de gek aan het houden is... Zou eigenlijk straks naar het ziekenhuis moeten voor CTG echo en gesprek met gynaecoloog, maar als deze krampen aan blijven houden bel ik vantevoren toch de verloskundige even of ze langs kan komen. Wie weet heb ik dan al een paar cm ontsluiting, you never know. Dan kan ik meteen ons vluchtkoffertje en de maxi cosi meenemen naar het ziekenhuis
Dan zal het inderdaad wel de beeb zijn Elizabeth Ik kan je vertellen, het vocht, maagzuur, plasprobleem ed. lost zich allemaal op!! Zo'n genot! Ik geniet nu echt van een koud glas cola met lekker veel prik haha! Mamatob, ik had al een tijdje het gevoel alsof ik zwaaaaaar ongesteld was en mijn voorweeën voelde ook zo aan. De echte weeën begonnen als hele pittige voorweeën hier maar werden al snel heel veel erger, dat ik van ellende in de 'piek' van de wee echt niet meer wist welke houding ik in godsnaam prettig vond. Maar er is volgens mij iig wel wat bezig bij je als je ook rozig slijm verliest Ben benieuwd!!
@ mijnkleine klinkt herkenbaar Vond jij het in het begin ook lastig om te timen?? Ik ga dadelijk maar eens in bad liggen, als het daar na heftiger wordt weet ik dat het tijd is om mijn man en de verloskundige te bellen. xxx