@slaapzak; wat goed dat pyta zo gegroeid is @Eertje; gefeliciteerd met je zoon! @Joyce; tjee dat was zeker snel. Heerlijk toch @Rox; gelukkig dat jullie toch nog hebben kunnen slapen vannacht
Poeh, rappe bevalling Joyce, lekker hoor!! Rox, wat fijn dat je goed hebt kunnen slapen vannacht joh. Tja, de klappende borsten ken ik.. Meneer skipte vannacht hier ineens een voeding.. Dus na de laatste van 12 uur, kwam hij weer om 6 uur en was al helemaal voldaan na één borst.. Ik had dus lekkere scheeflopers vanmorgen.. Ow, mijn emoties zijn vandaag wel beetje depri, hoor... Vandaag geen kraamhulp meer.. Ik heb eigenlijk heel weinig kraamvisite gehad(zondag 1, maandag 4, dinsdag 1, woensdag 2, donderdag 1 en vrijdag 1) Met Gabriël had ik het veel drukker.. Heb verder nog niemand gehoord die langs wilt komen.. Ja, heb er voor morgen 1 en volgende week donderdag 1 en verder houdt het wel een beetje op.. Gisteren kwam er ook echt een fikse stapel kaarten binnen, 12 stuks ofzo, dus ik vandaag op de post gewacht.. Zat er helemaal niks bij! Sniksnik.. Voel me zo'n zeur nou, maar ik had het me allemaal wat anders voorgesteld.. had wel verwacht dat er meer mensen zouden komen... Ik hoop zo dat dat nog gaat gebeuren.. En dan hoor je genoeg mensen die roepen dat ze nog langs willen komen, maar echt concreet al wat afspreken? Nee hoor.. Ik voel me nou zo stom... Geloof dat hier die kraamtranen nu pas komen, maar da's meer door de omstandigheden.. Oh, en ging net mijn telefoon af, denk ik: Ha, dat zal vast iemand zijn.. nee hoor, was het een of ander dom callcenter.. :x
@joyce..oo wat een geweldige bevalling! @andi knuf voor jou! mensen wachten meestal de 1ste 3 weken omdat ze dan denken dat de drukte voorbij is!..ik ben juist blij dat we het een beetje gehad hebben! alleen nog 2 kraamfeesten.. hherlijk! iemand voor mij een advies over kolf apparaten???
Eertje gefeliciteerd met je zoon!!!! Rox ik heb de mendela kolf gekocht, elektrisch voor beide borsten, ben er best tevreden mee. Andi, dikke knuf, ik heb ook niet veel kraambezoek gehad hoor maar had me er al op voorbereid dus ik sta niet versteld. Vind het ook wel fijn, heb kunnen uitrusten. nou begint dame weer te huilen, sorry dat ik niet reageer op iedereen
@joyce: ik vind het juist fijn dat ook zulke verhalen hier neergezet worden! het geeft toch weer dat het bij iedereen verschillend kan gaan. en voor jou is het alleen maar geweldig dat het zo snel ging! @andi: ik denk ook dat mensen jullie even de tijd willen gunnen om bij te komen. straks ben je vast elke dag zoet met kraamvisite! als je in de buurt woonde was ik zo langs gekomen ik voel me helaas nog steeds heel slecht. mijn stoelgang wil niet op gang komen en daardoor heb ik zulke pijn in mijn buik dat ik serieus niet eens meer kan lopen. mijn man wil dat ik naar de arts ga oid maar ik heb daar gewoon geen zin in. hoop gewoon dat het vanzelf weer beter wordt
@merakli... die is behoorlijk duur toch??? @mare 2 kiwi's op je nuchtere maag.... help vaak goed! zijn jullie kindjes ook goed wakker tijdens t voeden?? hier ligt er eentjre me constant aan te staren!
Slaapzak: wat naar zeg, die reflux. Maar Pyta groeit wel goed...da's wel fijn! JEEEEEEJ Eertje: gefeliciteerd met zoon Milan! Torties: herkenbaar die moeite met werken. Ik moet 4 x9 uur gaan werken straks en ik zie er ook zoooooo tegenop. Joyce: voel je niet schuldig, zeg! Het is toch fijn dat je een goede bevalling hebt gehad???? Andi: veel mensen denken dat het beter is om even te wachten, merk ik. Nu geven wij een kraamfeest, maar vóór de mensen dat wisten zeiden veel tegen me : ik wacht nog wel even met langskomen. Mare: microlax...een klein klysma wat de ontlasting zachter maakt, heeft mij eroverheen geholpen. Mischien een tip voor jou? Roosje deed het vannacht wel weer redelijk. Toch zit ze de 3 uur tussen elke voeding vrijwel nooit meer uit en komt ze steevast eerder. Na het advies van de LK heb ik nu tegenwoordig één voeding vooruit gekolfd staan en dat is wel relaxed. Volgens mij groeit ze ook, want de rompertjes maat 50 die eerst nog ruim zaten, zitten nu strak! En we hadden gister spuitpoep tot in haar nek (jakkes!) dus ik kon middenin de nacht nog even mevrouw badderen en verschonen. Over kleren weer aan kunnen: Hier had ik op dag 11 alweer mijn gewone kleren aan. Alleen de strakke spijkerbroek durfde ik nog niet aan, met mijn overhangende vetschort/flubberbuikgebeuren. O ja: we zijn nu 15 dagen na de bevalling en ik heb oplosbare hechtingen, maar vooral die aan het begin van mijn schede irriteren ontzettend. Iemand ervaring hiermee..en hoelang duurt het voor ze oplossen, want ik meen dat de arts-assistente me vertelde dat het 2 weken zou duren, maar da's dus niet zo!
Mooie betekenissen! De naam past ook mooi bij Gabriël vind ik. Rox, Jurgen wordt vaak nog niet eens wakker van Kenji, gelukkig maar. Hij kan er namelijk ook niet zo goed tegen. Slaapzak, ik kan ook nog maar een paar weken in mijn oude broeken. En dan bedoel ik ook echt oud.. Die broeken had ik aan een paar jaar geleden, toen ik nog 10 kilo zwaarder was, in 2006 ofzo.. De kleren die ik droeg voór de zwangerschap, kan ik voorlopig nog niet aan, of ik moet zwaar op dieet gaan. En je weet nu iig wel hoe je met Pyta om moet gaan, d.w.z. toch maar niet minderen met de verdikkingsmiddel. Och ja, al doende leert men he. Fijn dat ze wel goed is aangekomen. Oooh wat gaaf, Eertje bevallen! Gefeliciteerd met je zoontje Milan! Torties, ik herken je gevoelens wel over je ziekenhuisverblijf hoor. Ik had het in het begin ook erg moeilijk. En vooral als iedereen riep dat ik maar moest genieten. Genieten.. ja echt wel, als Kenji in het ziekenhuis in een couveuse ligt. Ik heb dan ook helemaal geen fijne kraamtijd gehad. Ik had zó graag ook lekker thuis in bed willen liggen 8 dagen lang, en lekker op mijn wenken bediend willen worden. Lekker kraambezoek ontvangen die 1e dagen.. Afijn, het zal nu wel duidelijk zijn. Ik voel(de) me ook totaal niet begrepen. Bijna niemand beseft wat voor impact dat heeft. Maar goed, nu word ik ook nogal ego, sorry! Eerised, wat grappig dat je dacht dat het een jongen werd! Fijn dat Gabriëlla ook zo veel slaapt en lekker rustig is over het algemeen. Torties, ja dat schema hebben we wel zelf bedacht. Maar in het ziekenhuis zijn ze de nachtvoeding al af gaan bouwen, dus dat is ons 'geluk' geweest. En in het begin zat ie nog op 7 voedingen, maar kwam ie 's nachts ook heel af en toe. Dan gaven we hem rond 4.00 een flesje, en sliep ie weer door tot 8.30. <-- Dat was toen de 2e voeding van de dag. Maar ik weet niet hoe je kunt bereiken dat Alisa een hele nacht doorslaapt. Al moet ik wel zeggen dat áls Kenji nu 's nachts ooit komt, wij hem nooit een voeding geven. We geven hem dan een speentje, en dan is ie ook stil namelijk. Oké, als dat ding er de hele tijd uitvalt, moeten we er wel een paar keer per nacht uit, maar ik ga hem niet weer een voeding geven, anders zijn we terug bij af. Pluk, voel je niet schuldig over je 'fout'! Dat kan de beste ouders overkomen. Joyce, klinkt me als een ideale bevalling. Andi, aah meissie toch, das zeker niet leuk als er maar zo weinig kraamvisite komt. En kraamtranen, dat mag hoor! Knuffel voor jou! Mare, nogal eigenwijs he. Ik zou maar gewoon even naar je man luisteren als ik jou was. Misschien gaat het niet vanzelf over.. Rox, Kenji is niet altijd wakker tijdens het voeden. Of hij is wel wakker maar valt halverwege zijn fles alweer in slaap. Hellen, fijn he, die spuitluiers. Fijn dat Roos ook zo goed groeit. En rompertjes maat 50, daar verzuipt Kenji nu nóg in. En over de hechtingen; Laat even de huisarts of iemand die er verstand van heeft er naar kijken. Hier heeft de vk het weggeknipt toen ik vertelde dat het pijn deed. Ik had ook oplosbare.. Na het knippen voelde ik letterlijk en figuurlijk verlichting.
@jusi: ik eigenwijs, nee jo... nou meiden alvast bedankt voor de tips, mijn man is naar de da gegaan en heeft één od ander goedje voor mij meegenomen: lactulosesiroop. heb even overlegd met mijn schoonzus die is vk en zij zei dat het mocht maar dat er wel een kans bestond dat ik er harde buiken enzo van kreeg. nou die heb ik nu toch al en pijn ook dus erger kan haast niet. en anders ga ik inderdaad een klysma proberen denk ik.
De betekenis van de namen. Kylian = man van de kerk Kinley = fair haired viking (vrij vertaald blonde viking). Hier komen de nachten ook alleen voor mijn rekening hoor, maar ja als manlief vroege dienst heeft en er om 5 uur al uit moet kan ik hem moeilijk tegen 3 uur uit bed trappen om te gaan voeden Oude kleding, ik kan 1 broek van ver voor de zwangerschap aan (toen ik nog wat zwaarder was). Het rare is dat ik nu lichter ben dan ooit maar dat de broeken toch niet passen. joyce heerlijk zo'n bevalling hoor, heb je nog veel last gehad van naweeën? Hier even een ego update Kinley heeft het vandaag super gedaan. Dankzij het toevoegen van 2 theelepels rijstebloem aan elke fles (tip van de huisarts) is ze nu ook verzadigd en tevreden na elke fles. De krampen zijn vandaag een stuk minder en ze heeft al 2 poepbroeken gehad (en ontelbare scheten) Ze is vandaag echt aan het bijtanken en slaapt veel vandaag (wat we helemaal niet gewend zijn van haar). We zijn zelfs met zijn allen de stad in gegaan en ze heeft helemaal niet gehuild, fijn voor Kylian want er was feest in de stad en er stond dus een draaimolen Groetjes Anita
Dames, dank jullie wel voor de lieve woorden. Doet me goed. Heb vanmiddag een potje zitten janken bij m'n hubbie, malle tranen. Ik hoop maar dat jullie gelijk hebben wat betreft het bezoek.. Voel me wel een beetje een meutje zo, hoor.. Dank je wel! Vonden wij ook! Oude kleding.. Nog niet geprobeerd. Rox, ik heb deze handkolf(de Avent Isis) toen met Gabriël aangeschaft en ik vind hem zelf héél erg fijn(van marktplaats geplukt scheelt ook al, hè? je moet alleen de boel wel goed uitkoken dan): http://www.borstvoedingswinkel.nl/images/productimages/avent%20isis%20newF1.jpg En Kyrian is hier vaak wel wakker tijdens de voedingen, maar aan het eind wanneer hij genoeg begint te krijgen, dan begint hij wel in slaap te vallen. Soms trek ik hem dan een beetje van m'n borst af(niet te hard, want dat doet zeer ) en dan wordt hij weer wat wakkerder en begint dan beter te drinken. Hellen, bij mij heeft de vk gisteren de trekkende hechting eruit geknipt, die was ook oplosbaar, maar ik had er ook veel last van! Vraag de gyn of ha anders of ze het eruit willen knippen! En lekker he die spuitluiers? Ik heb een keer gehad met Gabriël dat hij zichzelf en mij helemaal ondergescheten had.. Ook midden in de nacht was dat
hallo lieve dames Hier even een kort berichtje van mij vanuit het ziekenhuis. Vanochtend om kwart voor zes is onze dochter Britt geboren, na een zware bevalling. Ze weegt 3650 gram en is 50 cm. Wij zijn zooooo hoteldebotel op onze prachtige kleine meid!!! Ik moest vandaag en vannacht nog in het ziekenhuis blijven ivm vele hechtingen (totaal ruptuur, oeps...) maar morgen kan ik hopelijk wat uitgebreider tikken thuis. Veel liefs van een vermoeide maar dolgelukkige mamatoB
@ Eerised lees nu pas officieel het bericht dat je bevallen bent an je dochtertje, nogmaals van harte met je prinsesje, Gabriella! @Tantan wat zware bevalling! maar een prachtig ventje! nogmaals gefeliciteerd! @ Jocruella Welk boek gaat dit over?
Torties, ben jij alles aan het terug lezen joh, haha waar haal je de zin en puf vandaan .. ?!?! Andi, wat een stoer droppie heb jij zeg, lekker ventje !! Erica, ik heb jouw mannetje ook gezien net op je hyves, mooie foto en knap ventje zeg! Wat een opluchting hier zeg, vandaag zijn mn uitwendige hechtingen verwijderd, 10 stuks.. Wat voelt dat heerlijk! Vanmiddag bij mn broer op de voetbal wezen kijken met de kleine, was heerlijk weer. En heb mn oude spijkerbroek weer aan , wat heb ik die gemist.. Voel me stukken beter, en ben minder snel moe.. Kom weer lekker mee kletsen vanaf nu!
@pluk, nee had alleen de 1e dag last van naweeen en de dagen erna alleen als ze aan de borst dronk, maar nu helemaal geen last meer.
Nog gefeliciteerd meid! wat heerlijk dat het zo goed is gegaan en vooral dat ze snachts zo lekker doorslaapt! dat moet ik nog gaan meemaken hierzo
Haha ja ik vind het leuk om te weten wat er bij iedereen gepasseerd is! maar ik wil ook graag in het 'nu' mekletsen dus ik hoop het vanavond bijgelezen te hebben! Lekker hoor dat je uitwendige hechtingen zijn verwijderd! lekker he naar buiten! en je eigen kleren aan! ik heb geloof ik de 3e of 4e dag na de bevalling me kleren geprobeerd en het meeste gaat prima nu moet ik nog ca 2 kilotjes en dan zijn weer terug op gewicht valt me zoooo mee me lichaam ben echt wel een beetje trots!
MamatoB gefeliciteerd met jullie dochter Britt. Joyce mijn moeder heeft ook 2 heel verschillende bevallingen gehad, die van mijn zus duurde lang maar daarna was het dan ook gedaan met de pijn. Ik was er binnen 3 uur (vanaf de eerste wee) en ze heeft daarna heel veel last gehad van na weeën. Vandaar ik er naar vroeg 8) Groetjes anita