Nou ga weer een poging doen om te reageren, kijken hoe ver ik kom Rox, we hebben er 100 voor betaald, niet de grote maar de kleine electrische kolf. De mijne slaapt meestal wel als ik haar aan het voeden ben, vind het knap hoor ) Eerised, ben nog vergeten te zeggen dat je een prachtige dochter hebt!!!!!!!! Slaapzak, mooie dochter!!!! en lijkt me knap lastig als ze zoveel huilt, dikke knuf!! @ Mamatob, van harte gefeliciteerd met jullie dochter!!!!!!!!!!! en hoop dat je snel hersteld! @ Eerised, wat fijn dat je je lekker voelt!!! Gizem zit nu heerlijk op papa's schoot te slapen, we zouden eigenlijk een ijsje gaan eten, maar ze zien er zo lief uit @ dank je wel Torties voor het geven van je mening, je hebt ook gelijk, het gaat nu beter, heb trouwens gisteren in mijn eentje Gizem in bad gedaan. Ze heeft twee keer "meegeholpen" waarbij Gizem steeds water in haar mond kreeg en het badje niet zo lang duurde. Maar gisteren heb ik het gewoon zelf gedaan. mijn gevoel zegt dat ik het goed doe, dus... @ eerised, dank je wel meid voor je lieve woorden ik kan het ook wel, maar iedere keer een opmerking dat ze niet voldaan is nadat ze bij me aan de borst heeft gelegen, wordt er niet goed van. Ze vraagt steeds of ik stuwing heb, ik zeg gewoon nee of dat het melk stroomt.. als ik nee zeg, dan heb ik gewoon geen melk. Nou gizem moet gewoon nog moeite ervoor doen (borstvoeding). Het komt goed... @ booky, wat fijn dat alles supergoed gaat!!!!!!! en dat Mats lief is voor Nils en wat een mooi mannetje!! @ Mare, fijn dat de opmerkingen meevielen!! @ Rox, klinkt echt heftig met het huilen hoor. Mischien heeft ze nog honger nadat ze je borst heeft gehad? ik lees al dat ze 80cc heeft weggedronken. @ Helen dikke knuf, is ook moeilijk als je haar moet troosten met de borst... @ Joyce, mooie dochter!!
@merakli nou das ook niet duur! @andi gezellig met zn 4en!!! @iedereen bedankt voor de adviezen over de kolven! nou.. ik heb 2x geprobeerd te kolven na de voeding.. de 1ste x kwam er 10 cc uit en de 2de x helemaal niks.. en ze blijft maar zoeken.. dus weer kv gegeven en ze had weer 70 cc weggedronken... dus ze heeft echt te weinig aan mijn voeding... mijn moedre zegt dat ik het waarschijnlijk zelf tegen hou omdat t zo ontzettend zeer doet! dus we hebben besloten om ze eerst gewoon te voeden en daarna nog wat kv te geven... en dan gewoon weer om de 3 uur..ipv 2 uur...
Doet het kolven ook pijn Rox? Anders kan je proberen om wel iedere 2 uur te kolven om je productie wat op te schroeven...
ja dat doet ook heel erg zeer!... links is wel te doen maar rechts niet... ook bij het aanleggen lopen de tranen over mn wangen van de pijn.. moet wel zeggen dat er ook tranen over mn wangen lopen als ik t flesje geef.. ik wilde zo graag bv geven... maar ben bang dat t nu helemaal terug gaat lopen omdat de pijn steeds erger word heb ik t idee...
MamatoB, gefeliciteerd met jullie dochter Britt! Leuke naam ook. Booky, wat een mooi manneke is Nils! Rox, ooh wat vervelend dat Jara spruw heeft. Nu hopen dat de medicijnen(?) aanslaan. En niet alleen septemberkindjes zijn mooi, maar augustuskindjes ook. Joyce, Lorenza is ook al zo'n mooie meid. Slaapzak, mooie foto's van Pyta. Voor de rest; Ik heb wel alles bijgelezen, maar geen zin om nog meer te typen. Nu even een berichtje over onszelf. Gisteravond gingen Jurgen en ik bbqen bij mijn ouders. Kenji heeft daar dus voor de 1e keer in 'zijn' bedje geslapen, en dat ging hartstikke goed. Dus oma en opa hebben ook een fijn bedje haha. Hij heeft daar van 7.00 tot 23.30 geslapen! Toen zijn we naar huis gelopen en heeft ie thuis pas om 23.45 zijn fles gehad, en heeft ie doorgeslapen tot vanmorgen 6.00. En toen moest ik hem weer wakker maken. Echt zo fijn dat ie zo goed slaapt. Maar ja, ach, gecorrigeerd is ie ook nog maar 2 weken, dus de huiluurtjes zullen wij pas over een paar weken krijgen..
O jeetje, "de sprongetjes" verheug me er nu al op! Zo uit me hoofd is de eerste bij iets van 5 weken toch??
Ik weet dus helemaal niks van die sprongetjes. Heb al wel gekeken bij bol.com voor dat boek 'oei ik groei', maar lees er niet al te beste recensies over..
Hi meiden, wat een schitterende kindjes zie ik toch voorbij komen! @ Merakli: wat een ramp met zo'n schoonmoeder in huis. Ik vertelde mijn man over jouw situatie en zijn ogen rolden bijna uit zijn hoofd bij het borst-aanbied-verhaal. Ik kan me voorstellen dat het héél moeilijk is vol te houden met bv geven. Het zou toch vreselijk zonde zijn als straks je schoonmoeder ervoor zorgt dat het niet lukt. Kan je man niet een beetje meer commentaar geven? Het is toch ook zijn dochter voor wie je het beste wil? @ Rox: wat heb je gekregen tegen de spruw? Iza en ik hebben toen zij een maand of vijf was ook spruw gehad en ja hoor... Jenne en ik nu dus ook weer... Jenne heeft geen plekjes in haar mond, maar klakt enorm bij het drinken en is ook heel wild aan de borst. Daarvan wordt ze boos, slikt te veel lucht in, krijgt krampjes... Ook heel sneu..... Daarnaast heeft ze luieruitslag (ook door de spruw)! Iza heeft destijds Daktarin orale gel gekregen en ik miconazol (geloof ik). Daktarin schijnt niet te mogen onder de vier maanden, dus heeft Jenne Nystatin. Daarnaast alles extra goed schoonhouden, alle spuugdoeken en beha's op 60 graden wassen. Ik hoop dat jullie spruw snel weg is, dan zal de pijn ook weg zijn en kan je eindelijk rustig en fijn bv geven. Kolfen is vaak in het begin moeilijk hoor. Een kindje kan veeeeeel beter de melk aanzuigen! Probeer niet gespannen de melk "eruit te kijken" en probeer eens naar een foto van je meisje te kijken. Eventueel kan je je huisarts naar een neusspray vragen die het toeschietreflex opwekt. Let er trouwens wel op dat, wanneer je meer kolf dan nodig, je dit niet invries en later geeft, want dan kan de spruw weer helemaal terugkomen! Ik had destijds een aardige voorraad gekolfd en kwam er toen achter dat wij spruw hadden. Heel shit, kon alles weggooien! @ Gewicht: ik moet nog 9 kilo eraf!!! En heel erg... ik heb zooooooo'n zin in snoepen en snaaien! 'k Loop dan ook nog in mijn zwangerschapsbroeken hoor, probeer niet eens of ik een oude broek aan kan, haha! 'k Heb al heel lang niets meer aan sport gedaan, maar denk erover om straks te gaan zumba-en. @ Doorslapen: ik ben heel benieuwd wanneer ons meisje iets langere blokken gaat maken 's nachts. Ze komt nu zowel overdag als 's nachts iedere 2,5 - 3 uur. Aan het einde van de avond, begin van de nacht heeft ze het even moeilijk en valt ze alleen in slaap als ze bij mij in bed ligt. 'k Hoop dat het verandert als ze straks van de spruw af is. Ik kwam er eergister achter dat ze twee heel diepe plooien in haar okseltjes heeft, waar dus smetplekjes ontstaan waren..... In haar linkeroksel was het echt een beetje ontstoken en stonk het zelfs (een beetje). We zijn het direct drie keer per dag gaan schoonmaken met afgekookt water en een gaasje. Daarna miconazol erop en zinkzalf er over heen. Inmiddels is het al bijna niet rood meer!!! Zelf had ik 1,5 week geleden in eens een meeeeega buikpijn. Ik was in de winkel en ben snel naar onze eigen zaak gelopen. Jenne bij de winkelmeiden achtergelaten en in het magazijn gaan zitten. De tranen liepen me over de wangen en kon geen beweging meer maken. En dat zegt wel wat, want ik huil niet snel van de pijn! De vk wilde me naar het ziekenhuis laten gaan en daar bleek na onderzoeken dat ik een baarmoederslijmvliesontsteking (leuk voor scrabble) had. Gelukkig goed te behandelen met forse ab-kuur! Maar echt... doe mij maar drie bevallingen...... wat deed dat pijn! Oh.. ik ook nog ff spammen hoor! Jenne met papa in het grote bad, ze kijkt wel een beetje boos :
ik heb tot nu toe alleen maar goede dingen gehoord over oei ik groei en stukjes die ik eruit gelezen heb bevielen mij ook wel. ik wilde het dus wel nog aanschaffen. @jusi: ik vind het erg leuk om te lezen dat het zo goed gaat met kenji en dat jullie zo aan het genieten zijn. mijn man is soms bang dat hij amper nog dingen kan doen als de kleine er is en zulke verhalen laten mij zien dat het wel mogelijk is.
@sigrid: so zeg, wel even een paar tegenvallers gehad. gaat het nu beter met je buik? klinkt heel erg pijnlijk. ik vind het trouwens een erg schattige foto van jenne
@jusi natuurlijk de aug beepjes die eigenlijk september beepjes moesten zijn die zijn helemaal prachtig hahaha!!! oo ik heb nou zo'n tevrede kind! ze heeft heel de dag nog niet gehuild! gelijk even afkloppen! ik heb net maar een minuut of 7 allebei de borsten gedaan dus in totaal 15 min. ongeveer daarna weer geprobeerd te kolven..maar niks... flesje gegeven en ze had nu maar 40 cc gedronken... ik ga dus niet zo een half uur achter elkaar de borst geven want dat hoeft dus niet en dan kunnen ze een beetje tot rust komen! @siesje weer zo'n mooi kind!!!!! hier heb ik trouwens daktarin voor mezelf gekregen om op mn borst/tepel te smeren...en idd Nystatin voor jara hier ook nog de zwangerschapsbroeken aan! moet nog minimaal 15 kg eraf...!!!
@ joyce nogmaals even gefeliciteerd met de geboorte van Lorenza! @ Jolanda Ook nogmaals van harte met Rosalie! @ Rox wat een lange en zware bevalling meid! de mijne was snel en zwaar, maar zo lang, dat zou ik toch ook weer niet willen.. gelukkig kunnen we niet kiezen hoe we het krijgen, want niks is waarschijnlijk super, maar toch, respect voor de uren dat je hebt gelegen! Maar je hebt er een prachtige kindje voor terug Hoop dat je snel weer lekker mee kan kletsen hier!
O, das vreemd. Ik heb er juist heel veel aan gehad. Je snapt dan zeg maar beter wat er gebeurt met je kindje. En ik raakte er minder gefrustreerd van.
Helaas heb je indd je bevalling niet uit te kiezen Torties! Ik zou het wel fijn vinden als ik zelf weeen zou kunnen krijgen..... Nu weten we ook niet of we wel een derde kindje willen.
Jeetje meid.. wat rot! ik heb wel gelezen dat met 5 weken baby's een ontwikkelings sprongetje maken en daar ook hele ontroostbare huilbuien van krijgen en heel aanhankelijk naar mama.. maar dat staat natuurlijk los van het spugen en de mogelijke koemelk allergie.. Sterkte meid! hou ons op de hoogte hoe het gaat!
@ Ariel waarom weet je niet of je een derde kindje zou willen? ik zou me weeen ook wel uit willen kiezen.. vooral GEEN rugweeen
@ Jusi en Ariel het boek oei ik groei heeft mij deze ochtend ook aardig geholpen.. We hebben een Sh*t nacht gehad, Alisa heel onrustig en alleen maar rustig als ze met opgetrokkn beentjes bij der papa of mij tegen de borst aan lag.. bijna niet geslapen dus.. en de hele ochtend ging ze ook door.. ze wilde niet in der bedje, niet de box, niet der doomoo..pfff ff een huilbui van mij zelf, dat boek geraadpleegd en een telefoontje naar me moeder...en toen ging het weer
@ flesvoeding mama's ik ben heel benieuwd naar jullie voedingsschema's en of jullie ukkies snachts doorslapen en wanneer ze dat gingen doen ? ik ben zo aan het puzzelen.. wordt er onzeker van (kan je nagaan hoe ik me had gevoeld met borstvoeding ) en wanneer ze dan gingen doorslapen.. op dit moment is Alisa 4040 kg en mag dus 600 cc ze drinkt elke 4 uur 100cc maar slaapt dus niet door..
Daar ben ik ook weer eens op mijn uitgerekende datum, nog geen tekenen van een naderende bevalling, dus we wachten maar af wat er komen gaat... Kar76, man en Sverre hartelijk gefeliciteerd met de geboorte van Mette en Bjarne! Eertje en man hartelijk gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon Milan! MamatoB en man hartelijk gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochtertje Britt! Hopelijk genieten jullie enorm van jullie kleine wondertjes! Verder lees ik veel over meiden met opstartproblemen, lijkt me niet niks. Het is zo gek voor mij lijkt het nog zo een ver van mijn bed show terwijl ik binnen nu en 2 weken ook mama ben. Hopelijk voel ik me dan ook wat beter bij jullie passen. Ik vind het ook wel een beetje jammer dat er niet gewacht is met het openen van een mama topic, we hadden toch afgesproken om te wachten tot de laatste van ons bevallen was? Maar ja als Mare, MamavanBas en Elizabethje het geen probleem vinden leg ik me er wel bij neer, maar ik voel me nu een beetje buitengesloten zo. Het kan gewoon nog 2 weken duren voor de laatste baby er is. Vandaag is mijn schoonmoeder uit Curaçao aangekomen, en het huis is echt van top tot teen schoon en opgeruimd, dus nu is het wachten op ons Hummeltje, hopelijk duurt het niet heel lang meer. Hoe gaat het met de andere wachtenden? Ik heb gisteren een smsje van MamavanBas gekregen, het gaat goed met haar, haar hoofd wilde alleen niet meer zo graag zwanger zijn. Wie weet is ze aan het bevallen. Rox wat naar dat je spruw hebt zeg, ook voor Jara heel zielig, hopelijk werken de medicijnen snel! Merakli je komt er wel meis, je bent een supermama die goed aanvoelt wat je kindje nodig heeft! Verder weet ik niet meer wat ik heb gelezen, wil wel iedereen een knuf geven die het nodig heeft! Joyce ik had het ook op je hyves gezet maar wat een poppetje is Lorenza zeg, en Siesje wat een mooie foto van jullie meisje. Trouwens alle augustus-september beebjes zijn echt heel mooi, daar mogen jullie trots op zijn!