Pluk, wat een mooie foto's zeg.. En dat verschil, hihi.. Echt schattig! Andi, ik had er 11 uitwendig, en die zijn zaterdag verwijderd, de rest zit inwendig en er 'tussen' zeg maar. Dus dat voel ik niet met zitten, alleen vorige week toen ze er nog in zaten kon ik er niet normaal op zitten.. Maar het schijnt een behoorlijke knip te zijn, maar het geneest echt heel mooi gelukkig! Toen bij mij de weeën echt begonnen waren, was jij alweer bevallen... haha! Ik heb er vanaf het moment dat ik het zeker wist dat het begonnen was 12uur over gedaan! En jij? Dat gevoel is echt niet te beschrijven hé, ik heb ook zoveel geroepen toen ze er net was, ik weet geeneens meer wat allemaal. Oh wat is ze mooi.. Is dat uit mij gekomen.. Hoe kan dat nou.. Dat is gek.. Ik geloof dit niet.. Oh Fer kijk nou.. En ga zo maar door haha! Wat is je ventje alweer veranderd joh.. Wel een lekkerdingetje hoor ! Elizabethje, ik vind het echt een heel fijn ziekenhuis.. Had een super gynaecoloog en allemaal leuke zusters! Je word ook goed verzorgd.. Heb er nu 2 nachtjes geslapen, en heb geen negatieve dingen eigenlijk! Ik hoop dat het voor jou ook een goede en mooie ervaring word in het Ikazia . Ladymoi, wat balen allemaal.. Lijkt me behoorlijk pittig zo'n bevalling en dan ook de hele nasleep daarvan en de kloven! Dikke knuffel voor jou meid, en je hoeft je echt niet te verontschuldigen... Pluk, wat fijn dat het beter gaat met je vader. Jusi, dankje! Ik krijg hier ook allemaal complimenten van mn vriend, mn moeder en mn zus dat ik het leuk geschreven heb.. Ga jouw verhaal ook even lezen straks. Of had ik dat nou al gedaan? De rest ook, dank u dank u.. Hier een onrustig meisje... Weet nou niet of het krampjes zijn? Hoe herken je dat? Het is trouwens wel een hongerig kindje hoor, echt ze MOET echt om de 3uur drinken, 90cc, anders word ze echt pissig.. Ze zit nu op 7x90cc.. Maar ze schijnt het niet van een vreemde te hebben, ik was ook zo'n vreetzakje volgens mn moeder!
Zooo Pluk, dat zijn nog eens koopjes voor zulke goeie merken!! Lekker hoor en idd erg makkelijk als je die alvast hebt staan! En wat fijn dat je vader even belde voor z'n kleinkinderen! Heerlijk hoor!! Jusi, ik heb je verhaal gelezen en reactie gegeven Hahaha idd Eerised, we losten elkaar gewoon af, eerst ik, toen jij ff denken.. Ik denk dat ik om een uur of drie 's middags het idee had dat het écht begonnen was, maar echt zeker weten was het nog niet. Dat was pas toen de vk om 5 uur geweest was.. Dus dan heb ik er zo'n 11 uur over gedaan(da's ong net zo lang als met Gabriël, dat was 13½ uur) 12 uur voor jou is heel netjes voor een eerste, hoor!! Poe.. Bij mij zat er maar 1 uitwendig.. 11 uitwendig.. tjeeees, da's echt veel! Maar dat zit idd wel erg verrot! Ik had dat ook wel met de 12 toen, toen zaten er 3 uitwendig en dat deed al verrot veel zeer.. Ik heb er 3 weken niet goed van kunnen zitten, pijn dat het deed joh! En dat moment dat die kleine bij je wordt gelegd.. Ik had het me al helemaal zo voorgesteld dat he zo zou gaan, ik in huilen, hub in huilen en m'n ma emotioneel en ik maar blijven kijken en bekijken van't ventje.. Echt een super gevoel! Ik vroeg vandaag nog aan m'n hub wat ik allemaal gezegd heb met m'n bevalling, maar dat bleek niet veel te zijn. Ik geloof 'Dit doet pijjnnnn' 'Ik wil iets kunnen doen!!' 'Oh nee, nog zooo lang??' 'Kutbrug!!'(toen we richting het zh reden en ik weeën op moest vangen terwijl we over de brug reden) 'Dit kan ik ééécht niet!' 'Ohnee, weer een wee!' en dat was't wel geloof ik.. En idd.. Hij veranderd zo veel joh! Zul je vast ook wel zien bij jouw meisje? Mannetje ligt hier nu echt prinsheerlijk naast ons op de bank te slapen.. En dat onrustige zou best krampjes kunnen zijn, hoor. Ze trappelen dan met de beentjes en je voelt hun buikje ook echt helemaal verkrampen. Kyrian heeft er hier af en toe ook last van als hij iets te gulzig gegeten heeft en zo veel lucht mee naar binnen werkt.
Poeh Eerised..wat een verhaal zeg! Wel mooi om te lezen, trouwens en weer zo anders. Pluk: moooooi die foto's! Fijn dat je paps ook even zelf belde, he? Ladymoi: slopend he..zo'n snele bevalling. Ik heb dat zelf ook zo ervaren, hoor. En tobben met bv is hier ook aan de orde. Wel anderszins, maar tobben is het. Roos had vanavond weer zo'n "bui". Na tig keer aangeegd te zijn en gedronken te hebben, bleef ze huilerig en op haar knuisten zuigen. Om wanhopig van te worden. Toch weer wat met de fles erin gegooid, dat wilde ze ook niet meer en intussen toch huilen. Ben inmiddels wel doodop. Ze komt dag en nacht voor voedingen, ik kolf er ook nog bij en langzamerhand begin ik te vrezen, dat ik het heel borst geven moet laten varen en alles moet gaan kolven. Misschien klinkt het egoïstisch, maar ik zie daar zó tegenop. Niet alleen omdat ik het fysieke contact dan erg zal missen, maar ook omdat het gewoon heelo bewerkelijk is om alle voedingen én te kolven en te daarna nog eens te geven. Ik ebn straks wél alle dagen alleen. Als ik dan zo lang met de voedingen bezigblijf, hoe moet dat dan met huishouden en boodschappen doen enzo? Ik ben erg benieuwd of er nog meer fulltime kolvende mama's zijn hier en hoe zij dat organiseren..
Andi, ja zeker.. Het gaat echt hard bij die kleintjes hé! Haha idd, ploegendienst .. Jusi, ik had jouw verhaal al wel gelezen joh .. Je had 'm via pb gestuurd! Hellen, ik heb er geen ervaring mee, het lijkt me wel lastig en kan het gevoel wel begrijpen. Ik hoop dat je een oplossing kunt vinden wat goed is voor jou en de kleine en waar je gelukkig mee bent.
Enne Andi, volgens mij of je nou 1 of 11 uitwendige hechtingen hebt, die krengen doen gewoon verrekte zeer hahaha!
Amen to that! Hier zitten de draden er dus ook nog steeds in. Vanmorgen met douchen even voorzichtig gevoeld. Kan zelfs in mijn schede knopen vinden en harde stukken. Ik vraag me écht af..of het ooit nog goed komt daar beneden.... 30 Oktober heb ik pas controle bij de gyn...duurt wel erg lang. Ben doodsbang, dat de hechtingen er niet uitkomen en vastgegroeid raken
**Even spammen hoor** Deze vind ik zo lief.. Wil hem even delen met jullie hoor.. Bekijk bijlage 19006
Hellen, volgens mij staat er ongeveer 2 weken voor toch? Dat ze opgelost zijn? Maar als je het niet vertrouwd zou ik gewoon bellen hoor en vragen of je langs kan komen.. Ik vraag me ook af hoe het word, want ik voel inwendig ook hechtingen op een plek waarvan ik denk? Huh? En ik kijk met een spiegeltje, en ik lijk wel veel 'strakker' om het zo maar even te zeggen......
hai meiden even weer een ego berichtje van mij... heb geen tijd om bij te lezen... ik ben met veel verdriet gestopt met de bv... werd vanochtend wakker met weer een ontsteking en nu aan de andere kant... ook voelde ik me eigen zo ellendig! heb 39.5 koorts en kan bijna niet uit mijn ogen kijken... door de spruw, tepelkloven en de ontsteking is het zo ongelovelijk pijnlijk dat het gewoon echt niet meer gaat... snik snik.... moet ook afkolven maar dat gata bijna niet van de pijn..dus heb behoorlijke klaptieten! ook zitten we nog steeds niet in een goed ritme,dus kan helaas niet echt meekletsen... ik hoop dat ik snel weer gezellig op iedreen kan reageren!
ooohh rox wel jammer..maar beter een gezond mamma..dan een zieke mamma...veel beterschap.. hellen bij mij heeft het ooh wel een week of gedurd voordat de hechtingen goed waren op gelost..van buiten waren ze weg maar in de weefsel voelde ik ze nog.. Pyta is nu ook effe uit haar ritme ...dan 2 goede nachten en dan weer 2 slechte..zo valt moeilijk in slaap...
Ohhhh, Rox, dikke knuffel voor jou!! Je hebt het goed gedaan, hoor en met flesvoeding wordt ze ook wel groot! Ohhh, idd lieve foto Eerised!! En idd, die krengen doen gewoon zeer.. Hellen, zou je er niet eerder even naar laten kijken als je er zo'n last van hebt? Manlief probeert hier met veeeeel moeite Kyrian wakker te maken.. M'n borst staat op klappen, maar het wil niet echt lukken! Slaapkopje.. Laatste voeding was om 8 uur.. Pfff...
Eerised, ja je had mijn verhaal idd al gelezen. Maar ik dacht dat ik hem net zo goed hier op het forum kon zetten. Bekenden zullen mijn verhaal toch niet zo snel gaan opzoeken denk ik. En hoe je krampjes nou precies kunt herkennen, dat weet ik ook nog steeds niet. Ik dacht dat Kenji krampjes had toen ie constant aan het persen was, en alleen maar scheetjes kon laten en moeilijk kon poepen. Dus wij hadden een aandeel in Infacol, maar daar zijn we mee gestopt, en een paar dagen later waren de klachten over. En Kenji is ook al zo hongerig. Als ie wakker is, wil meneertje het liefst meteen zijn flesje, anders is het echt krijsen! Gelukkig slaapt ie de nachten wel door. Hij heeft net zijn laatste fles (23.00) van vandaag op, en morgen om 6.00 krijgt ie de volgende. Hellen, waarom wil je volledig gaan kolven? Dat lijkt me in jouw situatie helemaal niet ideaal. Je zou ook als je perse bv wil blijven geven, de ene voeding Roos aan kunnen leggen, en bij de volgende voeding kunstvoeding kunnen geven en daarna kolven. Dan heb je ook meer rust, en kom je misschien ook wat meer aan jezelf toe. Succes, met wat je ook beslist! En mijn hechtingen heb ik weg laten knippen toen ze pijn begonnen te doen, dus weet niet goed hoe lang het duurt. Eerised, aaah wat lief, echt een gelukkig gezinnetje. Rox, wat jammer dat je hebt moeten stoppen met BV. Maar het is ook belangrijk dat je aan jezelf denkt. En Jara heeft meer aan een moeder die zich goed voelt, dan ellendig omdat ze ten koste van alles BV wil geven, toch? Je hoeft jezelf iig niks kwalijk te nemen! Andi, is Kyrian ook al zo'n slaapkopje 's avonds? Kenji meldt zich overdag wel voor de voedingen, maar 's avonds om 23.00 en 's ochtends om 6.00 moeten we hem vrijwel altijd wakker maken.
@Eerised: ten eerste: gave foto van jullie 3! En ja er zouden 2 weken voor staan. Maar ik heb zo links en rechts wel begrepen, dat het ook langer kan duren Rox: meid..wat een tegenslag!Probeer het je niet persoonlijk aan te trekken. Borstvoeding is dan wel vanzelfsprekend..maar niet vanzelf, ze maar. Dat merk ik ook nog steeds. Dikke knuf!! Jusi: omdat het CB adviseert om eerst aan te leggen, dan na te kolven en dan dat nog een keer te geven. Dat is me echt veel te veel en ben ik zo ongeveer de hele dag alleen nog maar aan het voeden! Andi: tja...ik moet dan wel weer meteen het ziekenhuis bellen he....
Ja, da's waar Hellen, maar zo'n beurse onderkant hebben is ook niks, hoor! Pfff, echt een slaapkop hier hoor Jusi! We krijgen hem echt niet wakker! Ik zit hier al een uur met een klapborst! Hebben hem al geprobeerd wakker te maken, maar niks helpt.. Dan lijkt het even alsof hij wakker wordt en dan valt hij weer in slaap...
Ohh erg he..als ze zo slaperig zijn. Dat heeft Roos dus ook regelmatig. Dus hier gaan dan sokjes uit, broekje uit en soms haalde de kraamverzorgster er zelfs een koude, natte washand bij. maar dat vind ik écht té zielig! Overigens: de onderkant is niet zozeer beurs. Het is meer dat die draadjes enorm irriteren!
Hellen, maar ben jij het zelf wel eens met het advies van het CB? En voor die hechtingen kun je ook bij je huisarts terecht geloof ik. Andi, ojee, das ook wat, dat jullie hem echt niet wakker krijgen! Ondertussen nog gelukt?
Jaaaa, inmiddels gelukt.. Borst is nu halfleeg en papa laat meneer nu ff boeren, kijken of d'r nog prut op zit.