September 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lilith, 19 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Andi

Andi Fanatiek lid

30 aug 2008
    2.451
    0
    0
    D'plo
    Haha, nou, dank je wel, Jusi.. Ik bezie het maar als een compliment dan? Toch? :p

Zo, wij maken het hier ook maar niet al te laat hier.. Boefje heeft eindelijk gegeten, dus ik sta niet meer op klappen, kan ik weer rustig slapen. :p

2. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ja, het is een compliment. :)
    Ik ga ook de boel afsluiten en lekker naar bed.
    Welterusten!

3. Torties

Torties Fanatiek lid

20 okt 2008
    2.030
    118
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
    Thnx meiden voor alle steun!

ja dat denk ik zeker! gisterochtend had het arme kind helemaal paarse kringen om der oogjes! en ik janken met haar in me armen.. ik dacht vandaag moet ik iets bedenken..
    heb der ingeschreven bij ha daar kan ik vandaag terecht, maar ben gisteravond ook met Cinnababy begonnen en ik weet niet of dat binnen een dag werkt maar lijkt er wel op...minder krampjes!

en me vriend stond erop dat ze in der eigen kamertje ging slapen zodat we niet van ieder piepje wakker zouden worden..
    we doen er steeds een ruime 45 min over om der de fles te geven en weer 'in slaap' te krijgen en op dit moment wilt ze de fles om de 4 uur.. dus dat is te doen
    veel betere nacht gehad! nu nog dat doorslapen snachts..
    en na der ochtendfles van 08.00 is ze zo onrustig.. trappelen, slaan, driftig op der speen zuigen..
    weet nog even niet wat ik daar mee moet..

4. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Mare gefeliciteerd!

twinkle en elisabethje heel veel succes! of vergeet ik nog iemand? nee toch?
    is september alweer voorbij, jeetje meiden, stiekem heb ik deze maand weer meegelezen en wat was het spannend! vooral de live bevallingen! :) gelukkig is het bij iedereen uiteindelijk helemaal goed gekomen! en nu nog de 2 laatbloeiers en zijn de sept mama's helemaal compleet geweldig! ik vond het ook echt heel interessant om jullie "fases" van zwangerschap af en toe mee te lezen.. ik heb er veel ervaringen en tips door op kunnen doen!

Heel veel liefde en geluk met jullie baby voor de toekomst, nu nog wachten op de 2 laaatbloeiertjes ik ga extra hard voor jullie duimen!

groetjes!

5. Elizabethje

Elizabethje Bekend lid

19 nov 2008
    853
    0
    0
    He Ele, lief dat je aan ons denkt! Zie dat Herbie ook de goede kant op gaat... ik duim net zo hard voor jou dat je over zo'n week of 28 ook zo'n heerlijk bundeltje hebt! Geen garantie hoor haha kan wat uitlopen je ziet het...

Pluk, ik ga inderdaad op pad voor een uitzettingsbevel haha... tis mooi geweest! Kijken of het iets uitmaakt want volgens mij zitten de luiken nog potdicht hoor!
    Fijn trouwens dat het met je vader weer de goede kant op gaat... en leuk dat de kleine ook flink van zich heeft laten horen haha. Er gaat niets boven een stel goed ontwikkelde longetjes!

Hellen, hoop dat er betere voedingstijden voor jullie aankomen! Sterkte in ieder geval en moed houden want ook dit komt goed!

Alle andere nieuwbakken mama's.. ook even een knuf voor jullie!

6. Babijtje

Babijtje Fanatiek lid

11 mrt 2008
    1.310
    0
    0
    Doetinchem
    @Eerised; mooi geschreven en tjee joh 22 hechtingen.

@pluk; wat een mooie foto;s. Vooral die eerste is errug mooi

@ladymoi; phoe heej snel gegaan zeg. vervelend dat hij zijn dag/nachtritme omdraait

@Hellen; ik kolf ook fulltime, maar ervaar het niet als een probleem. Ik kolf om de 3 a 4 uur en dat duurt 10 minuten. Soms als ik weg ben zit er 5 uur tussen. Het lukt mij absoluut prima om het huis ook nog schoon te maken en boodschappen te doen.

@Eerised; mooie foto!

@Rox; dikke knuf voor jou meis. Wat onwijs vervelend dat je zoveel klachten hebt

7. Elizabethje

Elizabethje Bekend lid

19 nov 2008
    853
    0
    0
    Eerised, wat een gave foto van jullie drietjes!! En thanks voor de info over Ikazia... ben zo benieuwd, maar dit geeft toch wel wat meer rust!

Rox, meis wat een moeilijke beslissing! Maar een mama met zoveel pijn geeft ook onrust... hoop dat jullie straks in wat rustiger vaarwater komen.

8. Torties

Torties Fanatiek lid

20 okt 2008
    2.030
    118
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
    Wat een lieve foto's allemaal!

@mijn kleine
    ik moet me studie ook weer oppakken..maar kan de motivatie ook niet vinden..:(

@ Jusi
    vanaf wanneer is Kenji door gaan slapen van 23.00 tot 06.00?

@pluk
    wat een mooie foto's van de voetjes!

@Ladymoi
    je hoeft geen sorry te zeggen meid! Hoop dat het snel beter gaat met je slaap tekort! ik weet hoe erg het is.. en dat beter gaat met je borsten/tepels!
    er wordt al een beetje geschreven bij de sept mama's:
    http://www.zwangerschapspagina.nl/de-mamas/165861-september-2009-mamas.html

@ Jusi
    jeetje meid ookal van die rugweeen waar geen pauze meer tussenkwam.. heftig he! maar we hebben het geflikt!

@ Hellen
    ik wou dat ik iets kon zeggen waar je wat aan hebt, maar dat kan ik niet helaas :(

@eerised
    wat een schitterende foto van jullie drieen!

@Rox
    dikke knuffel voor jou meid! en sterkte! ik weet hoe moeilijk het is omde beslissing voor KV te maken.. geef het de tijd dat je je eigen beslissing kan accepteren en blijf vooral achter je eigen overtuiging staan wat het beste is voor jou en voor je kindje! dan komt het goed :)

@ Elegance
    Jij ook heel veel geluk en liefde gewenst meid!

9. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Voordat Cinababy echt helemaal z'n werk doet ben je 2-3 weken verder! Das de pest met homeopathische middelen. Ik heb Sab Simplex besteld voor Noah, schijnt echt een wonder middel te zijn voor krampjes.

En dat onrustige, trappelen en driftig op dr speen zuigen klinkt toch echt als krampjes. Je hebt van Nutrilon trouwens ook speciale voeding voor baby's met krampjes dacht ik...

10. Torties

Torties Fanatiek lid

20 okt 2008
    2.030
    118
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
    #19310 Torties, 1 okt 2009
    Laatst bewerkt: 1 okt 2009
    @ Ariel
    toch denk ik dat het wel al iets doet, want der ontlasting is ook een stuk donkerder van kleur
    maar je zal wel gelijk hebben dat het inderdaad na een tijd pas echt goed zijn werk doet..
    ach ja, als het maar beter gaat ben ik allang blij:D
    nu jengelt ze een beetje van moeheid weer denk ik
    dus ze ligt lekker bij papa in de minmonkey draagzak..en na der 12uur flesje weer naar bed

fijn om bevestigd te krijgen wat jij van dat onrustige denkt :) ik dacht ook aan de krampjes in combinatie met de vermoeidheid..

Wat voor ritme hebben jullie overdag met de ukkies? wat betreft spelen in de box slapen eten knuffelen
    en bijv. boodschappen en huishouden hoe doen jullie dat?

11. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    @ Hellen ik vind het eerlijk gezegd nogal omslachtig dat eerst aanleggen, dan kolven en dat weer met een flesje geven. Ik zou zelf gewoon kolven en dat met een flesje geven totdat er een ritme is, en ze misschien wat sterker is om te drinken. Ik zou alleen wel een speciaal flesje gebruiken. Want bij 'normale' flesjes komt er al voeding uit zonder dat ze hoeven te zuigen. En bij de flesjes van euhm...ff zoeken.... Breast Flow komt er pas wat uit nadat ze zuigen....

12. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Het zal heus wel iets verlichten al hoor ;) Alleen helemaal optimaal werkt het nog niet zeg maar. Ennuh ritme, wat is dat??? :D Ik voed wanneer die vraagt en als die moe is gaat ie naar ze bedje of de box.

Boodschapjes doe ik net na een voeding, dan kan die ook ff lekker slapen in de wagen. En huishouden doe ik als die in z'n bedje of de box ligt. Ik ga zelf niet meer liggen als de rest slaapt ;)

13. Torties

Torties Fanatiek lid

20 okt 2008
    2.030
    118
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
    ik snap het :) iets anders kan ik ook niet bedenken :p al hebben wij, zeker overdag, wel vaste tijden voor der flesje, maja dat kan niet met bv natuurlijk :)

14. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Ja t zou wel kunnen, maar ja ga niet op een half uurtje kijken zeg maar :)

15. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Elegance, lief je berichtje. :) Jij ook nog veel succes met je zwangerschap!

Torties, Kenji slaapt nu ongeveer een week door.
    En qua ritme met het huishouden en voeden enz. Ik leg Kenji heel weinig in de box na of voor een voeding, aangezien hij dan alleen maar jengelig wordt. Ik doe hem wel altijd knuffelen, dan wordt ie lekker slaperig. :) In zijn eigen bedje slaapt ie meteen in na de voeding, dus dan heb ik de tijd om het huishouden te doen.
    's Avonds gaat Kenji na de voeding van 19.00 altijd even met papa knuffelen en daarna gaat ie wel even de box in.
    Meestal vindt ie dat ook wel fijn, maar soms wordt ie jengelig en dan weet ik dat ie moe begint te worden.

16. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Dressuur amazone & instructrice
    Zuid Limburg
    Goeiemorgen!
    Beetje lastig typen met één hand nu! Kenji had schijnbaar nog een boertje dwars zitten dus had in zijn slaap zichzelf, zijn bedje en de vloer onder gespuugd. Dus meneer in bad, eventjes in de box en alles gauw opgeruimd, flesje ondertussen klaar gemaakt en net is hij halverwege het flesje in slaap gevallen. Maar tongetje staat nog omhoog dus weer een boertje die niet los wilt komen, hou hem nu dus maar even op m'n schouder/borst voor hij weer moet spugen :) Had eigenlijk nog even naar bed gewild want ben best moe.. Mja, hij ruikt wel weer heerlijk zwitsal nu :D en zo'n lekker warm lijfje op je schoot doet je ook smelten!

Allemaal heel erg bedankt voor de Kenji-complimentjes :D Hij ging ervan blozen ;) :D

@Hellen, idd, maar daar is het verlof ook eigenlijk voor he, off-days :D

@Babijtje, ik doe een studie Kinderpsychologie, aan begonnen omdat ik me verveelde gewoon voor erbij haha, maar ja nu verveel ik me niet meer :D .

@Andi, fanatiek geweest dus! Haha hier nog zo'n vent, hij hoeft geen nachtvoedingen te doen maar klaagt wel over het slechte slapen... Mannen! Jeutje wat is hij al gegroeid! Heerlijk manneke hoe hij daar zo lekker tevreden ligt te slapen!!

@Pluk, nu maar hopen dat al die olie duidelijk verschil maakt! Op naar de eerste spuitluier!

@Eerised, prachtig geschreven! En jeutje, 22 hechtingen :$ :$ :$
    Wahaha "Nadat ik aan papa had gevraagd of hij zich om wilde draaien want hij stonk naar bier!" Hahaha moest meteen aan Bart en mij denken! Hahaha en na die hoofdpijn opmerking van Fer nog meer :D Bart heeft ook de halve bevalling liggen pitten haha! Maar je hebt het echt heel mooi omschreven!

Sinds de bevalling moet ik echt bij elk bevallingsverhaal een traantje wegpinken! Zijn jullie ook zo emotioneel geworden haha?

@Pluk, wat een super gave foto's van Kylian en Kinley!

@Elizabethje, heel vervelend om te lezen dat het nu zo zwaar is. Zo kun je er ook niet meer van genieten! Hopelijk is het inleiden idd niet nodig maar toch wel een fijn idee!

@Ladymoi, jeetje dat is idd wel heel erg snel gegaan! Gelukkig gaat het met het kolven een stuk beter want het klinkt behoorlijk akelig met al dat bloed!

@Pluk, wat fijn dat het een stuk beter met je vader gaat!!! Wel heel lief Kylian aan de telefoon met opa en Kinley kon niet achter blijven :D !

@Jusi, ik ga zo je verhaal lezen, ben benieuwd!

@Eerised, haha zo te lezen heeft je kleine dame al pit zat!

@Hellen, diep respect voor je doorzettingsvermogen! Volgens mij had ik dat nooit volgehouden zoals jij dat kan. Is het misschien een idee om in een warme ruimte haar gewoon bloot op jou blote bovenlijf te leggen met voeden voor het huid- op huidcontact?

@Andi/Eerised, mijn hechting (één hele lang van voor tot achter en inwendig nog wat) heeft helemaal geen pijn gedaan, vanaf de eerste dag niet. Met plassen niet, met lopen of zitten niet helemaal niks. Maar de VK en de kraamzorg bleven er wel elke keer op doorgaan hoe geweldig hij wel niet gezet was dus ik zal wel gewoon geluk gehad hebben met een hele secure VK die me gehecht heeft :D

@Hellen, het kan best een paar weken duren met die hechtingen, maar als je je zorgen maakt kun je ook eerder langs de HA gaan is mij verteld!

@Eerised, ahhh super foto! De liefde straalt er vanaf! :D

@Rox, een heeeeeele dikke knuffel en hopelijk voel je je snel veel beter en kun je weer gewoon genieten!

@Krampjes, dan trekken ze hun beentjes heel hoog op, slaan meestal wild met hun armpjes, lopen vaak rood aan en zijn echt ontroostbaar. Ze hebben dan ook zuigbehoefte maar wanneer je ze eten geeft dan wordt het nog erger, een speentje is dus een betere oplossing (hoewel ze die meestal 100x uitspugen dan en toch willen zuigen).

@Andi, oei borst op springen en meneertje slaapt lekker verder :$

@Hellen, het CB geeft richtlijnen, 1000 mensen, 1000 meningen. Als jij je er niet prettig bij voelt moet je het niet doen zoals hun dat zeggen hoor. Pik eruit wat je kunt gebruiken en leg de rest links naast je neer. CB zegt ook vaker dat je baby's gewoon moet laten huilen, ja dahaag dat gaat er bij mij niet in op die jonge leeftijd... Bedoel maar.

@Torties, fijn dat de krampjes iig minder erg lijken! Hier ben ik met fles geven, boeren en verschonen in totaal ook wel een half uur tot een uur bezig en dat is ook de tijd dat een baby van die leeftijd ongeveer wakker is dus dat mag wel :) Hoop dat ze nu weer even bij kan tanken en uitgerust raakt, dan zullen de krampjes ook wat minder worden en komen jullie ook weer aan je rust toe!
    Vervelend is dat he, die motivatie vinden, wat doe jij voor studie?

@Elegance, jij ook nog een hele fijne zwangerschap!!!

@Torties, ons ritme is slapen (in bedje), wakker=eten, boeren & eten laten zakken, verschonen, even knuffelen en bij de eerste tekenen van vermoeidheid (in oogjes wrijven, onrustig met armpjes, gapen, wit om de ogen etc.) meteen in de puckababy en naar bedje toe, even over zijn bolletje aaien, kusje geven, zachtjes toespreken en lekker slapen laten. Voor spelen in de box zijn ze echt nog te jong. Op de momenten dat hij lekker slaapt doe ik wat in het huishouden, verzorg mezelf etc en boodschappen ed. laat ik nog even aan m'n vriend over. Zo min mogelijk prikkels doet het het beste voor Kenji. En we werken niet met de klok, hij komt uit zichzelf tussen de 3 en de 4u voor de fles en 's nachts om de 5u dus het ritme wb tijden verschilt nogal wat maar dat vind ik niet erg, het wordt al steeds constanter.

Zo Kenji ligt weer lekker te slapen in zijn schone bedje met zijn schone lijffie :D Heb een beetje huishouden gedaan, vanavond komt kraamvisite. Straks de rest, heb nu ff geen zin :D

17. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Torties wat je beschrijft klinkt echt als krampjes, over het algemeen moet je er rekening mee houden dat homeopatische middelen pas na een week of 2 3 optimaal werken.

Spuitluier is gearriveerd :D na 1 keer de extra olie in haar fles.
    Om 0.00 uur was het tijd voor haar fles dus schone luier aan.
    Zit lekker met haar, kop wordt rood, ze begint te drukken en ik voel het zo de luier in lopen.
    Dus hup verschonen (zat allemaal gelukkig netjes in de luier), wil ik haar rompertje weer dicht doen en huppa mw had de luier alweer vol :D
    En vanmorgen om 5 uur nog een keertje.

Hier ook een man die geen nachtvoedingen doet maar wel aan mij verzoekt om de slaapkamerdeuren dicht te doen omdat hij last heeft van het licht en het geluid ;)

Ritme wordt vaak rond de 6 weken ontwikkeld door je kindje.
    Hier lijkt er sinds gisteren wat meer duidelijkheid in te komen.

08.00 aankleden en een flesje
    tot 10 uur wakker en dan even een tukje op mama's arm of in de wandelwagen (kan ik even boodschappen doen).
    10.30 uur weer wakker tot 11.15 uur
    11.30 uur flesje en naar bed
    14.30 uur weer wakker, even knuffelen en spelen
    15.30 uur flesje en weer naar bed of in de wandelwagen voor nog een wandeling ofzo.
    18.30 uur weer wakker
    19.30 uur soms badje, pyama aan, flesje en naar bed
    0.00 uur flesje
    4 uur flesje

18. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Dressuur amazone & instructrice
    Zuid Limburg
    Pluk, jeeeej! Haha zal een hele verademing zijn dat ze eindelijk even leeg is van binnen!! :D

Ja mannen he! Echt erg! Naja, nu zou ik me zelf er niet prettig bij voelen als hij die nachtvoedingen doet en dan slaperig moet werken, ongeluk zit in een klein hoekje, zeker als je niet goed wakker bent. Maar dan moeten ze niet lopen zeuren!! :D

19. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    MijnKleine, hier doet Kenji dat ook heel vaak, dat tongetje omhoog! Ziet er wel altijd grappig uit. :D
    Heeft ie ondertussen de rest van zijn fles nog wel op?
    En als je lekker naar bed wilt, kun je dalik toch nog gaan? :)

Pluk, hier krijgt Kenji nog geen pyjama aan, aangezien er 2 Kenji's in de kleinste pyjama passen. :D
    Fijn dat Kinley weer kan poepen. Alleen minder dat je ze zo vaak moet verschonen he. ;)

Ritme is hier vrij strak moet ik zeggen:
    06.00 Wakker maken voor de fles. Naar beneden, Kenji even in de box wakker laten worden. Flesje klaarmaken en flesje geven. Dan nog boeren, en rond 6.30 ligt ie vaak weer in bed.
    De rest van de dag zijn de tijden om: 09.00 - 12.00 - 15.00 - 18.30/19.00 (Ligt eraan of ie al wakker is) - 23.00.
    Ik ga die tijden ook pas naar boven om hem wakker te maken als ie nog slaapt. Dan verschoon ik hem, ga ik naar beneden en leg hem eerst even in de box om zijn flesje klaar te maken.
    Als ie wel wakker is, leg ik hem een kwartier vóór de voeding in de box.
    Afhankelijk van hoe wakker hij is, doen we na de fles nog even knuffelen. Als ie al slaapt tijdens het drinken en boertje laten breng ik meteen weer naar bed. En dat komt eigenlijk ook het meeste voor.

20. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Oja, over mannen gesproken.. ;)
    Vanmorgen maakte Jurgen me wakker, of ik Kenji zijn flesje wilde geven, zodat ie nog even een kwartier kon blijven liggen.
    Dus ik reageer chagrijnig, zoals altijd 's ochtends. Wordt ie boos omdat ik gisteren te laat naar bed ben gegaan, en dat ik er ook nooit uit kan. Hoezo, de pot verwijt de ketel! ;)
    Meneer wil een kwartier(!) langer blijven liggen, wie kan er dan niet uit zijn bed komen? :x
    Mja, ik weet ook wel dat ie ergens een punt heeft..
    Ik moet echt mijn ritme gaan aanpassen. Maar dat valt echt tegen als je een avond/nachtmens bent, en absoluut geen ochtendmens!

Deel Deze Pagina