[QUOTEGoedemorgen, heel erg bedankt voor jullie lieve berichtjes en de felicitaties! Het waren denk ik mijn hormonen die opgespeeld hebben waardoor ik me zo rot voelde. ][/QUOTE] Weet je wat vreemd is toen ik je eerdere "hormonen" berichtje las had ik meteen het gevoel dat je snel ging bevallen
@jusi: oh ja jij vroeg het, ik wist dat iemand het wilde weten! we spreken het gewoon lekker op z'n nederlands uit. ik ben niet zo van de engelstalige namen. ik heb trouwens nu enorm last van de stuwing. mijn rechter borst is keihard en doet pijn maar de kleine wil niet echt leeg drinken... ik hoop dus op de volgende voeding.
Zo, even bijgelezen vanaf pagina 1931.... Jusi, zo dat is wel lekker dat Kenji al zo lang slaapt. Al mag ik ook niet klagen hoor, ze krijgt dr laatste fles om 23.00 en komt dan om 04.00 weer en dan slaapt ze tot ongeveer 08.00. En al 2x heeft ze van 23.00 tot 07.00 doorgeslapen! Elegance, wat tof en super leuk dat je aan ons denkt!! Hoe gaat het nu met jou? En met de zwangerschap? Ritme? Ehm, ze krijgt om de 3uur de fles, maar als ik aan dr zie dat ze al honger heeft krijgt ze gewoon eerder. En 's morgens en 's avonds ligt ze beneden in de reiswieg of lekker uren bij mamma op de borst . En 's middags en 's nachts boven in het wiegje. Wil vanaf volgende week wel een beetje meer ritme erin brengen eigenlijk.. Maar doe het nu gewoon op gevoel, en dat gaat wel goed zo. En schoonmaken doe ik als ze slaapt of een beetje ligt te kijken. (ze is best veel wakker overdag) En boodschapjes meestal na de fles van 13.30 of 16.30. Mijnkleine, met plassen had ik ook geen pijn. Maar met zitten wel de eerste week, kon dat echt niet normaal! Maar het is nu ook al eigenlijk bijna helemaal dicht.. Is volgens mij ook heel goed gehecht hier.. Voel er ook niks meer van.. Pluk, hahahaha! Mannen.. Ooooh echt hé, wat een vragen en opmerkingen! Je zou ze soms toch ook echt haha! Andi, dat meen je niet! Gaat ie gewoon beneden liggen joh.. Heb je m ff een draai om zn oren gegeven of niet ? Hechtingen. Jeetje, ben ik zo toegetakeld met mn 22 hechtingen? Ga bijna twijfelen of ik het wel goed heb gehoord. Maarja de boel is bijna hersteld .. Twinkle, gefeliciteerd!!!!! Geniet er van meid, en mooie namen hoor. Ben benieuwd naar je verhaal en de foto's.. MamatoB, neem je rust en geniet er van. Hopelijk zien we je snel weer terug hier.. Elizabethje en MamavanBas, hopelijk mogen jullie ook snel gaan bevallen! Sterkte en veel succes met de laatste loodjes en alvast voor de bevalling... Mare, zondag de hechtingen eruit! Lekker hoor.. Dat scheelt echt een boel! Wat balen van de kraamzorg zeg, hoezo is dat? Hier gaat alles echt heel goed.. De kleine is echt heel makkelijk en het is zo'n tevreden meisje! Soms ligt ze een beetje te mutsen met de speen en dan ligt ze te miepen tot ze de speen weer in haar mond krijgt. Maar ze huilt eigenlijk nooit, alleen als ze helemaal bloot ligt na of voor het badderen/wassen of omkleden. En als het net iets te lang duurt met de fles.. De nachten gaan ook echt heel goed! Ze krijgt 90cc om de 3uur (23.00 laatste fles en rond 08.00 eerste fles, en dan nog een nachtvoeding) en soms overdag nog een extra flesje.. Drinken en groeien doet ze wel goed hoor.. Ik kijk soms met een spiegeltje hoe het down-under eruit ziet. En nu lijkt het gaatje wel kleiner als voor de bevalling zeg maar, hebben jullie dat ook? Vertekent het spiegeltje? Of is het echt zo en trekt het nog bij.. Het lijkt wel of ik iets te strak gehecht ben.. Aan mn vriend hoef ik het niet te vragen, die kijkt en heeft alleen maar flauwe opmerkingen! Dankje dames, het verhaal komt ook in het plakboek van de kleine. Leuk dat jullie het een mooi verhaal vonden om te lezen. Ik twijfelde echt heel erg of het wel boeiend en leuk geschreven was, had nog geen schrijfervaring..
Hallo dames, Daar ben ik weer eens... en ja wel hoor, om 3.20 uur 's nachts... moet even van me af tikken Ik had wel al mijn bevallingsverhaal geplaatst in het bevallingstopic maar verder nog niet veel energie gehad om te internetten. Niet dat ik nu meer energie heb, maar oké... Aangezien ons kleine mupke nu lekker slaapt en mijn man 'besloten' heeft te gaan snurken, kwam ik alsnog niet in slaap. Je zou denken dat de slapeloosheid zou komen door huilend baby'tje, maar nee, nu is het mijn man die me uit mijn slaap houdt. Ik ben dus maar opgestaan en naar beneden gekomen voordat ik echt helemaal gek werd. Het is zo'n rare week geweest... als ik bedenk dat ik precies een week geleden nu ongeveer persweeën begon te krijgen en Britt bijna geboren werd... heb in de afgelopen week misschien in totaal 15 uur slaap gehad, de eerste drie dagen na de bevalling heb ik sowieso totaal niet kunnen slapen. De eerste nacht kwam denk ik door de adrenaline en omdat ik met Britt in het ziekenhuis moest blijven vanwege mijn (sub)totaal ruptuur, ik moest even in de gaten gehouden worden zoals dat heet. Ik heb die nacht alleen maar liggen kijken naar dat hummeltje in het bedje naast mij, en haar getroost omdat ze zo veel huilde, en om de drie uur werd ze aangelegd aan de borst. Omdat de verpleegsters in het ziekenhuis erg weinig tijd leken te hebben is ze vaak verkeerd aangelegd geworden, en aangezien ik zo zwak was had ik geen idee er van, totdat een verpleegster de dag er na constateerde dat ik al een enorme blaar had op mijn tepelhof omdat ze verkeerd had liggen zuigen.... dat was al het begin van de ellende met de borstvoeding... halverwege de nacht was ze zo overstuur en aan het huilen dat ik heb gevraagd om een flesje bijvoeding, omdat ik zeker wilde weten dat ze wel iets binnen kreeg. Dat heeft ze gekregen en daarna werd ze iets rustiger. Op zondag zijn we naar huis gekomen en die nacht was al niet veel beter. Ik was enorm emotioneel, had aan een stuk door kraamtranen en het aanleggen aan de borst was een drama. We bleven dus maar telkens 30cc bijvoeding geven om haar enigszins rustig te houden, wat niet genoeg was. Na een paar dagen wanhopig proberen de borst te geven, niet slapen en aan een stuk door huilen door zowel haar als mij, heb ik besloten te stoppen met de borstvoeding. Het kwam gewoon totaal niet op gang, ik heb elke voeding liggen kolven en er kwam geen druppel uit. Toen ik tegen onze kraamhulp (oftewel de reddende engel) zei dat ik stopte met de borstvoeding zei ze, dat ze al overlegd had met de kraamverpleegkundige omdat ze zag dat het helemaal mis ging met mij, en dat ze heel blij was dat ik zelf die beslissing genomen had. Niet alleen was ze heel onrustig, ze hield ook haar temperatuur niet goed omdat ze te weinig binnen kreeg. Aangezien ik na het stoppen met de borstvoeding poging ook totaal geen stuwing heb gehad, geeft dat ook al aan dat het bij mij gewoon niet op gang kwam. Vanaf dinsdag zijn we dus volledig overgestapt op flesvoeding en sindsdien doet ze het 100x beter, ze slaapt, drinkt, poept, plast super. Ze slaapt echt 9 van de 10 keer haar 3 uurtjes netjes door tot aan de volgende voeding. De controles van de verloskundige en de huisarts, de hielprik, de gehoortest, alles vindt ze prima en door de meeste dingen slaapt ze gewoon heen. Donderdag was ze al weer boven haar geboortegewicht van 3640 gram. Ik ben zo trots op onze meid... Met mij gaat het nog niet helemaal geweldig. Ik heb van de subtotaal ruptuur nog niet eens zo heel veel last, maar heb wel ontzettend veel pijn aan mijn bekken en had ook hevige buikpijn. Mijn kraamhulp vermoedde een blaasontsteking en achteraf bleek dat ik al een week er mee liep, dat was de doktersasssistente even vergeten door te bellen dus vandaar mijn buikpijn... ik dacht dat ik naweeën had maar dat was het niet dus... het was gewoon een verwaarloosde blaasontsteking. Sinds vandaag ben ik dus ook aan de antibiotica dus als het goed is moet dat snel beter gaan. Wat ik het aller ergste vind en wat mij ook heel veel verdriet en frustratie oplevert momenteel, is dat ik door mijn bekkenklachten de trap maar maximaal 2 a 3 keer per dag op en af mag. Ook ivm de sub totaal ruptuur en de hechtingen trouwens. Hierdoor ben ik beperkt in mijn bewegingsvrijheid en dat is heel frustrerend als je gewoon even naar boven wil rennen om te kijken of ze goed slaapt, of om een luier om te doen... mijn man is wel super, en de kraamhulp ook, ze verhuizen Britt gewoon vaak naar beneden zodat ik haar toch de voeding kan geven... maar toch mis ik haar dus heel veel en heel erg. Ik moet echt heel vaak huilen hier om. Ze is zoooo mooi, zooooo lief, en ik ben zooooo gek op haar, ik wil gewoon zo veel mogelijk bij haar zijn, en dat gaat lichamelijk niet. Als ik te vaak doe verschonen kan ik niet meer lopen van de pijn, ik loop sowieso als een oud vrouwtje door de bekkenpijn. Volgens de huisarts duurt dit nog wel een week of twee dat ik het rust moet geven. Gelukkig heeft mijn man volgende week nog vrij, en de kraamhulp heeft uit zichzelf extra uren gevraagd zodat ze tot maandag kan blijven. Kortom; ik heb me nog nooit zo tegenstrijdig gevoeld; van de ene kant de gelukkigste vrouw van de wereld met onze dochter, tot over mijn oren verliefd op haar... (en ook op mijn lieve man)... van de andere kant gefrustreerd en gestresst en uitgeput van de pijn en frustratie... Vandaar dus dat ik ook wat minder vaak online ben en niet zo veel op het forum zit; ik probeer de tijd dat ik 'actief' ben 100% aan ons kleine meisje te spenderen momenteel, omdat ik al zo beperkt ben momenteel. Ik hoop gewoon echt dat ik me snel fysiek beter ga voelen zodat ik een fitte, zelfverzekerde en vrolijke mama word, in plaats van een moe figuur met wallen tot op d'r knieën en een en al kraamtranen. Voel me ook nog heel klunzig en onzeker met verschonen en omkleden, omdat ik dus niet heel veel kan oefenen. Nou, het is een heel verhaal geworden, maar ik ben wel blij dat ik het even van me af heb getikt.... Voor alle lieve mama's hier heel veel liefs, een dikke knuffel, en geniet lekker van jullie spruitjes... dat doe ik ook xxxx mamatoB (mijn naam klopt niet meer eigenlijk he, to B is al een beetje achterhaald )
PS Eerised; ik heb nog niet met een spiegeltje durven kijken daar down under volgens de VK zag het er wel al heel netjes uit en ook niet ontstoken, maar ik kijk toch voorlopig nog ff niet hoor
Dag meiden, daar ben ik weer heel even.. Wilde iedereen bedanken voor de felicitaties! En ik zag dat er inmiddels weer nieuwe baby's bijgekomen zijn (mooie namen ook), dus voor alle nieuwe mama's en papa's: VAN HARTE MET JULLIE KINDJES! Hier is het druk maar wel goed te doen. De kindjes doen het super, drinken en slapen goed - alleen zijn de nachten nog erg onrustig. Slaapgebrek dus hier, net als bij velen van jullie.. Ik kom snel weer eens bijlezen en reageren. Geniet allemaal van de kraamtijd!
@mamatob; kan me heel goed voorstellen dat jeje een beetje tegenstrijdig voelt. Het is gewoon heel vervelend dat je zo weinig mag ivm die bekkenklachten. maar gelukkig kan je wel genieten van je mooie meisje. Heb je nog een beetje kunnen slapen vannacht?
@mamatob, jeetje meid, hoop dat je je snel beter gaat voelen, en dat de pijn in je bekken snel over gaat. Hier gaat alles goed hoor, lorenza heeft vannacht van 23.30 t/m 03.30 geslapen en daarna tot 07.30 dus heb wel weer ff kunnen slapen vannacht. Verder doet ze het harstikke goed.
Goeiemiddag! Zo eventjes bijlezen weer! @Twinkle, HARTELIJK GEFELICITEERD!!! hihi wel grappig eigenlijk, je komt hier voor even afscheid nemen en opeens ben je bevallen Hormonen! @Jusi, ik blijf me verbazen over hoe jou Kenji en mijn Kenji zo gelijk opgaan Hier gister ook een huildagje, knap vermoeiend maar gelukkig wel weer over nu @MamavanBas, jeetje! Daar schrik je wel van ja! Zowel hartslagje als aangezichtsverlamming! Is daar geen verband tussen? @Elizabethje, die kleine uk van jou bevalt het veel te goed daarbinnen, misschien eens flink pittig eten? Dikke knuffel, kan me voorstellen hoe zwaar het nu is en zeker als je als een van de laatste achterblijft @Pluk, ohhh dat is vervelend ja als je net even lekker wilt gaan douchen en de kleine wordt dan steeds wakker, ken dat tafereel! Gelukkig is de badkamer naast de babykamer dus dat scheelt een boel geren! @Torties, hier kinderpsychologie, reuze interessant maar kom er nu echt even niet toe om mezelf weer in de boeken te dwingen @MamatoBe, neem maar lekker alle tijd en rust die je kunt nemen, forum is dan even geen prioriteit! @Jusi, wat een luxe dat hij zo lekker heeft geslapen 's nachts! @Mare, fijn dat je even bijgetankt bent! Wel balen van de kraamzorg. Ik had sowieso maar 3uurtjes per dag en vond dat meer dan zat maar kan me voorstellen dat als je op meer uren rekent en die ook echt kunt gebruiken dat het even zwaar tegenvalt als ze je inkorten! @Jusi, haha uit bad is idd nooit leuk en je kreeg meteen je straf haha! @Ingrid, nou hopen dat de kleine niet meer te lang op zich laat wachten dan @Eerised, gelukkig dan dat die hechtingen mooi gezet zijn. Wb onderkant, mijn onderkant ziet er ook 'anders' uit, een beetje opgezwollen en daardoor nauwer, of het normaal is en bijtrekt geen idee eigenlijk. Maak me wel soms zorgen over m'n onderstel, of dat ooit nog bijtrekt hihi! Lekker dat jullie meid ook zo'n tevreden kindje is! @MamatoB, dikke knuffel! Jeetje wat een ellende in de kraamweek! Gelukkig gaat de flesvoeding wel goed nu en hopelijk voel jij je ook snel een stuk beter!! @Kar, kan me voorstellen dat het lekker druk is bij jullie, gelukkig gaat alles wel goed ! @Joyce, lekker even bijgetankt, gelukkig alles goed verder! Gister even babyblues gehad geloof ik, was zó oververmoeid geraakt (lees: vond vanmorgen een pamper in de wasmand ipv in de luieremmer, verbrand me aan kokend water, stoot me constant overal aan, reed met de auto bijna de stoeprand op etc. etc..) en Kenji had een huildagje waardoor ik 's avonds, toen Bart thuis kwam ook alleen nog maar kon huilen. Zat er echt eventjes doorheen. Afgesproken dat hij de nachtvoedingen afgelopen nacht voor zijn rekening zou nemen, maar kreeg hem niet wakker dus toch maar weer zelf gedaan. Vanmorgen is m'n moeder komen poetsen zodat ik eventjes lekker kon douchen want daar kreeg ik gister geen tijd voor zo verdrietig was Kenji. Gelukkig is alles weer goed met hem en ligt hij weer lekker te slapen en is hij weer een heerlijk tevreden manneke! Maar ben wel heel blij als ik weer eens écht uitgerust ben ipv op adrenaline te functioneren
Eerised, fijn dat Gabriëlla ook nog zo lang doorslaapt, en pas om 4.00 komt. En ik heb voor de hechtingen niet gekeken met een spiegeltje, maar ik heb wel gemerkt dat het strakker is geworden down under.. En Jurgen merkte het ook. Dus ik weet niet of het nou daar aan ligt. Ze zeggen dat je na een bevalling altijd wijder wordt, maar daar twijfel ik dus ook aan. MamatoB, pff meis toch, wat heb jij een zware week achter de rug! En een goede keuze om te stoppen met borstvoeding. En ik kan me voorstellen dat je je nu dubbel voelt. Meid, laat je tranen maar gewoon gaan, het moet er toch uit. En hopelijk heeft je dokter gelijk, en voel je je over 2 weken weer een stuk beter. Dikke knuffel voor jou! Hoezo, is borstvoeding altijd het beste voor het kind? Fijn als mama en kind allebei over de rooie zijn... Een beetje lullige opmerking misschien, maar je hoort altijd alleen maar positieve verhalen over borstvoeding. En dat dat beter is als kunstvoeding. Maar alleen al in dit topic is volgens mij het merendeel die borstvoeding wou geven, gestopt met borstvoeding door problemen. Ik vond het wel typisch... MijnKleine, ja viel me ook al op, dat onze Kenji's niet alleen qua namen op elkaar lijken. Wat vervelend dat jij ook zo moest huilen omdat Kenji zo'n huildagje had. Ik heb dat nog niet gehad eigenlijk, dat ik mee ging huilen. Ben ik nou zo hard..? Ik vind het van mezelf ook maar raar, omdat ik normaal gesproken om een scheet al kan huilen. Maar in zo'n sitaties weet ik mezelf altijd in de hand te houden, heel gek. Anyway, dat zal vast nog wel gaan gebeuren denk ik zo.
@Jusi, herken heel erg wat je zegt, ik blijf er normaal ook héél kalm onder. Maar als ik zo vermoeid ben dan word ik énorm emotioneel en dan huil ik echt als uitlaatklep van de vermoeidheid. Ik hoorde vrouwen altijd zeggen 'het gehuil van je eigen kind gaat door merg en been en maakt je onwijs verdrietig' maar eerlijk gezegd ervaar ik dat niet zo en moet dan ook altijd daaraan denken als Kenji huilt. Dan denk ik, ben ik dan zo raar of hard? Nu was het denk ik ook meer dat ik eventjes 'op' was dan om het gehuil. Ben dus blij om te lezen dat ik niet de enige 'harde tante' ben.. Hoewel ik het liever nuchter noem ipv hard Vandaag is hij trouwens weer hartstikke tevreden en voorbeeldig, vorige week was het trouwens ook al op vrijdag dat het even mis ging en de zaterdag weer goed. Of dat dan toch gewoon komt dat ik einde van de week erg moe ben en als Bart weer thuis is dat ik dan even op adem kom en het beter aan kan/beter kan inspelen op Kenji's behoeftes en hij daardoor ook meer uitgerust en tevreden is?
@ Jusi,helemaal met je eens hoor. Ik ben ontzettend blij dat ik de keuze heb gemaakt om over te stappen op volledige flesvoeding. Sinds dat moment gaat het met Britt veel beter, ze slaapt heel goed en drinkt goed etc., en met mij gaat het ook pas wat beter sinds ik de rust kreeg die ik zo hard nodig had na mijn 24-uurs bevalling Eerst dacht ik nog, dat ik me schuldig zou voelen, omdat ik overal las dat borstvoeding toch het beste was, maar toen ik zag wat voor verschil het maakte voor ons kleine meisje was ik daar snel over heen en voelde ik me niet meer schuldig hoor. Ik heb het geprobeerd, maar mijn borstvoeding kwam gewoon niet op gang, ik heb ook na het stoppen helemaal geen stuwing gehad dus dat zegt genoeg volgens mijn kraamhulp. Het was gewoon niet meant to be denk ik dan maar! Ze krijgt nu Nutrilon hypoallergene flesvoeding en daar doet ze het heel goed op. Ach, zo lang zij zich goed voelt en goed groeit, de rest interesseert me niet zo. En als mensen het slecht vinden, mogen ze wat ze vinden naar de politie brengen ik sta 100% achter de keuze en mijn man ook. Zelfs de kraamhulp juichte het toe. Trouwens, een vraagje aan de dames hier: na hoe veel tijd gingen jullie over van 3 uur tussen de voedingen naar 4 uur tussen de voedingen? Onze kraamhulp zei dat het best zou kunnen dat we al vrij snel naar 4 uur er tussen konden gaan, omdat Britt vaak nog lekker slaapt als het tijd is voor haar voeding. Ze meldt zich meestal niet zelf, dus vroeg ik me af hoe lang dat gemiddeld dan duurt eer ze dat kunnen. Ik merk trouwens wel dat Britt het erg goed doet op de regelmaat die we nu hebben. Het is echt, drie uur slapen, luier, fles, drie uur slapen, luier, fles, etc.etc. en ze slaapt super goed in d'r eigen bedje! 's nachts slaapt ze zelfs al vaak 5 uur door, wat een hemelse rust is dat ik weet niet waar ik zo'n lief slapend meisje aan verdiend heb En oh ja, weten jullie na hoe veel tijd je met een sub totaal ruptuur met hechtingen weer wat vaker de trap op en af mag? De eerste dag mocht ik het helemaal niet, de 4 dagen daarna mocht ik maar 1 keer per dag op en af, maar nu weet ik niet hoe vaak het mag.. de hechtingen helen in elk geval supergoed en zijn niet ontstoken of zo. Nou dames, ik ben vandaag jarig dus ik ga zo meteen eens kijken of ik me kan douchen en aankleden, ik heb wel weer zin om er weer eens wat leuker uit te zien, heb al zo lang geen make up op gehad en loop al een week in joggingbroek met crocs (zeer sexy ) dus het wordt tijd dat ik mezelf eens ga opkalefateren! Fijne zondag allemaal en geniet van jullie spruitjes!!!!
MamatoB Gefeliciteerd met je verjaardag meis! Geniet ervan!! Mijnkleine Dank voor de knuffel. Kan em nu inderdaad heel goed gebruiken!! Nog steeds niks hier, volgens mij zit ie klem hierbinnen... Zit er zo onwijs doorheen eventjes...
Eriseed, jij vroeg geloof ik hoe het nu met mijn zwangerschap gaat he? nou het gaat tot nu toe goed eindelijk de 12w gepasseerd! met 10w nog een echo gehad en morgen de 12w echo.. best spannend maar voel me er heel relaxed onder eigenlijk.. dat is ook voor het eerst lief dat je ernaar vroeg! en wat een mooie foto heb je onderaan je posts ELisabethje! hou je het nog een beetje vol! kwam eigenlijk weer even stiekem gluren en kon het niet laten om te reageren jeetje wat blijf jij lekker humoristisch zo op het laatste! nogmaals succes!
MijnKleine, ja nuchter is eigenlijk wel een betere benaming. Maar als ik vermoeid ben kan ik ook veel minder hebben hoor. Ik heb alleen het geluk dat Kenji 's nachts altijd lekker doorslaapt, dus ik geen gebroken nachten heb. En daardoor ben ik ook uitgerust. MamatoB, Kenji krijgt overdag nog om de 3 uur zijn voeding, en 's avonds om de 4/4,5 uur. Ik denk dat je gewoon het beste naar Britt kan kijken, wat zij aangeeft. Als ze er nu al 4 uur tussen laat, kun je er gerust 4 uur tussen laten. En fijn dat het nu zo goed gaat met jullie! Oja, ook nog gefeliciteerd met je verjaardag, dat vergeet ik bijna! Elizabethje, ach meid toch, het zijn echt de laatste loodjes he..? Dus nog geen tekenen van een aankomende bevalling, shit zeg. Elegance, ik heb ook al ergens gevraagd hoe het met je zwangerschap ging. Fijn dat je al een 10 weken echo hebt gehad, dat stelt je al wat geruster he? Morgen dan de 12 weken echo, kan me voorstellen dat je het nog wel spannend vindt. Gelukkig heb je er een goed gevoel bij. Succes!
He Ele! 12 weken echo... spannend!!! je zult zien dat zo'n beebje zo snel aan het ontwikkelen is, heel bijzonder! Geniet ervan want dat maakt een zwangerschap zoooo speciaal (ook al voel ik me al 8 maanden goed klote (echt, understatement!!))! Humoristisch... mmm zo had ik het nog niet gezien... We krijgen waarschijnlijk een lange beeb (vk gokte op zo'n 55 cm) en zijn voetjes waren met 28 weken al aan de bovengrens van het gemiddelde... Zal je natuurlijk net zien dat terwijl ik als een berg opzie tegen de bevalling dat ie met zn voeten blijft hangen... Misschien moet ik het maar inderdaad humoristisch bekijken! Tis alleen zo jammer dat ik me nu zo ellendig voel... Tis tijd, de hooooogste tijd (of hoe gaat dat nummer wat ze vaak draaien in de kroeg)....
MamatoB van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Hoop dat je je heel snel beter gaat voelen en nog meer kunt gaan genieten van jullie kleine meid. Mijnkleine, dikke knuffel voor jou hoor. Af en toe heb je die mindere dagjes er helaas tussen zitten heh . Elizabethje, meid ik hoop dat je heel snel jullie kleintje (met grote voeten ) bij jullie hebben... Ik leef met je mee hoor!! Pff hier is het even flink k*t. Heb een borstontsteking en gisteren en eergisteren aardig beroerd geweest. De AB die je mag hebben bij de bv daar ben ik allergisch voor... Dus na veel tranen toch besloten een andere AB te nemen, de voeding te kolven en het weg te knikkeren . Nils krijgt nu kv uit een flesje en dat gaat gelukkig goed. De kuur duurt 5 dagen en dan kijken of of we de kleine man weer aan de borst krijgen... Kan eventueel een lactatiekundige inschakelen voor tips en de vk wou ook nog wel een keer komen... Mocht het niet lukken dan heb ik al wel besloten om niet fulltime te gaan kolven. Ik zie dat echt niet zitten en vind het ook niet helemaal eerlijk tegenover Mats. Nils doet het verder prima. Houdt zichzelf wel aardig wakker door het gemaai met zijn armpjes. Zit er aan te denken een puckababy te bestellen. Sorry meiden dat ik niet op alles en iedereen reageer. Als ik me beter voel kom ik het weer bijhouden!
@ Jusi als ik jouw eetschema enz zo lees dan is Kenji ten op zichte van Alisa een heerlijke rustige baby.. sliep hij in het begin ook al zo lekker?? @elizabethje Jij ook al zo een super vent ik hier ook hoor.. hij doet zo goed zijn best, hijs teunt me zo goed en we wisselen alles af wat betreft de verzorging en voedingen enz. alleen het huishouden hebben we allebei geen energie meer voor aangezien Alisa zoooo onrustig is en de goede nachten worden net te vaak afgewisseld met behoorlijk beroerde nachten vol krampjes, spugen, miemelen, honger, weer krampjes en spugen.. Afegelopen nacht weer.. ik ben helemaal kapot heb de hele ochtend bijna gehuild en ben uit frustratie 45 min met de hond gaan lopen en heb Alisa bij me vent gelaten.. Nu liggen we op bed met de laptops en Alisa ligt te slapen (lees inclusief gemiemel en gejengel) naast ons in der wiegje.. @mijn kleine Wat leuk dat je kinderpsychologie studeert! Ik moet nu eerst me praktijk diploma boekhouden afmaken en daarna wilde ik dat ook doen.. voor de fun Is het wat? Kan het je interesse wel goed houden enzo? Bij welke onderwijsinstelling volg je het? @Pluk Zo jij wilt nogal het nodige gedaan hebben in en rondom het huis! Haha! Ik ben hier al blij als ik op het moment Alisa der kleertjes en hydrofiele luiers en spuugdoekjes gewassen krijg, zodat er voldoende schoon ligt.. @Twinkle + man Van harte met de geboorte van jullie zoontje! Eindelijk he! Ik hoop dat je snel weer mee komt kletsen over jullie beebje! Hij is natuurlijk wel extra speciaal als 1 van de jongste van ons allemaal @ Jusi Lees net dat Kenji 1 okt een huildagje had.. zo zien mijn dagen er meestal uit op het moment L De eerste week was ze zo vredig en rustig (maar wel wakker) en nu.. poehee Soms weet ik het even niet meer.. en me lieve vent is ook nog maar 1 week vrij en daarna gaat ie weer werken met zijn rotwisseldiensten.. Ik denk dat ik de hond dan maar even uit logeren breng zodat ik er even aan kan wennen dat ik het in me eentje met Alisa moet redden.. @ Mama van Bas Sterkte meid! Ik weet hoe erg en frustrerend en zenuwslopend het is om zo overtijd te gaan.. dikke knuf! En elizabethje ook natuurlijk.. jij bent ook alweer overtijd toch.. @hyves Hoe lezen jullie dingen altijd zo snel op hyves? Je zit toch niet elke dag iedereen zijn profiel af te speuren ofzo.. ik snap daar nooit geen ene snars van.. (jep jep ik ben blond, godzijdank heb ik toch nog het leervermogen van me moeder meegekregen anders was het echt dramatisch geweest met mij ) @ MamatoB Je hoeft geen sorry te zeggen hoor meid! Heel logisch dat je tijd nodig hebt om te herstellen en lekker tijd voor je gezinnetje en jezelf! Superfijn dat het beter gaat sinds je op de fles bent overgestapt.. de rust voor jezelf is zo belangrijk en daar wordt je beebje ook gelukkiger van! Sterkte met je herstel! @Jusi Hoe kan je er elke voeding 10cc bij doen? ik maak 90 met 3 scheppen dan wordt het ongeveer 100cc of 120 met 4 scheppen en dan wordt het 140cc als je beebje de fles leegdrinkt heeft ie dan trouwens 120 op of 140, doordat het meer wordt met de scheppen erin.. dat vroeg ik me ineens af.. het interesseert me niet zo heel veel, Alisa krijgt gewoon waar ze trek in heeft, want als ze meer wil en ik geef het niet dan wordt ze dus echt uitermate pissig.. eeuh.. ja duidelijk karaktertje aanwezig bij onze kleine meid.. @Twinkle Wat een heerlijke baby van 52cm en 4030 gram! @ Mare Wat verschrikkelijk vervelend dat ze de uren van de kraamzorg hebben ingekort L Is bij mij gelukkig niet gebeurd.. enkel half uur per dag eraf vanwege flesvoeding in plaats van borstvoeding en de uren in het ziekenhuis ook eraf natuurlijk Pijnlijk he, die stuwing.. ik hoop dat je snel niet meer zo last hebt! Al weet ik niet hoe het met stuwing zit gedurende langere tijd voor mensen die BV geven.. @Jusi Fijn zeg drie keer verschonen haha Wel super fijn dat het poepen lekker gaat J