@Eerised Ooooh wat ben ik jaloers! Krijg gelijk een jankbui hierzo.. Ik weet niet strak hechten ervoor kan zorgen dat het kleiner wordt.. maar wat misschien wel kan, dat je denkt dat het kleiner is omdat tijdens je zwangerschap het daar beneden, zeker verder naar het einde, al wat wijder wordt.. dan vond ik tenminste! @mamatoB Vervelend zeg.. klinkt me zo bekend dat ziekenhuisbeleid en dat je niet goed geholpen wordt met de BV.. en je zit gelijk lekker met pijnlijke tepels.. Echt een rotopstart voor de BV en het put je zo uit na een tijdje.. Ik heb praktisch om dezelfde reden als jij besloten op flesvoeding over te gaan, alleen ik iets sneller dan jij, jij hebt het nog langer geprobeerd dan ik! Fijn dat er ook geen stuwing meer kwam.. tenminste, ik denk dat je dat fijn vind? Bij mij kwam dat wel nog en daardoor werd ik extra emotioneel omdat iedereen tegen me zei dat ik alsnog BV kon gaan geven en daar werd ik weer zo onzeker van.. was het moeilijk om in mijn eigen goede beslissing te blijven vertrouwen.. Wat ontzettend sneu dat je zo beperkt ben in je bewegingsvrijheid Ik snap dat je zoo graag er gewoon elke min van de dag voor je mooie meissie wilt zijn! Die tegenstrijdige gevoelens zijn heel normaal hoor meid! Dikke knuffel! We komen er wel en we worden ECHT heus geweldige, zelfverzekerde, prachtige mamas en trots, dat zijn we al @mijn kleine Ooh meid ik leef, (lees, hier het zelfde senario) helemaal met je mee! @ Jusi Ben het helemaal met je eens.. En voor mama;s die de beslissing hebben genomen zou het makkelijker geweest zijn als je in het algemeen niet alleen maar al die positieve dingen over BV zou horen want het is toch knap lastig, en je moet sterk in je schoenen staan, om je dan toch niet (al is het maar een beetje, of misschien wel heel erg) schuldig te voelen.. @MamatoB Na een week gingen wij al van 3 na 4 uur Toen kreeg Alisa ook nog nutrilon hypoallergeen Maar toen zeiden ze bij het huisbezoek van het CB dat we over moesten gaan stappen op nutrilon standaard omdat de hypoallergeen alleen even is om te kijken hoe ze reageert op flesvoeding of als er risico of vermoedens van allergieen zijn.. Dus dat zijn we nu sinds 2 dagen de ene fles hypo allergeen de andere fles standaard voeding aan het geven Maar verder kan ik daar niks nuttigs over zeggen want het gaat op het moment even niet zo lekker hier door spugen en krampjes Al denk ik niet dat dat door de standaard voeding komt trouwns hoor.. op die flessen spuugt ze wonderbaarlijk genoeg minder daarna.. En gefeliciteerd met je verjaardag!! @Booky Sterkte met de ontsteking en BV meid..
Booky, sterkte met je borstontsteking. Torties, nee in het begin werd Kenji wel wakker 's nachts. Maar we hebben in het begin dus wel nog een nachtvoeding gegeven. Toen ineens sliep ie een week door, en toen kwam ie weer. Dus hebben we hem 's nachts niet meer gevoed, maar zijn speen gegeven. Daar viel ie altijd mee in slaap. En over de 10 cc extra; Ik kookte wat water een avond van te voren, en maakte een flesje voeding klaar van 60 water en 2 scheppen voeding. Dat kun je gewoon in de koelkast bewaren. Dus kun je bij elke voeding 10 cc klaargemaakte voeding bij gieten.
hey, poeh heb geprobeerd bij te lezen maar zoveel energie hebi k toch nog niet... elizabethje en mamavanbas zijn dus allebei nog niet bevallen? wat naar voor jullie zeg. jullie moeten ook gewoon snel genieten van jullie kindjes. @booky: shit zeg die ontsteking en dan ook nog dat gedoe met antibiotika. ik hoop dat het toch nog gaat lukken om hem weer aan de borst te krijgen. hier heb ik sinds gisteren een enorme rode plek op de borst. het is nog net geen ontsteking maar ik moet het nu goed in de gaten houden, masseren, altijd in dezelfde houding voeden en tot morgen altijd als eerste die borst geven. jammer alleen dat hij op moment maar één borst per keer pakt... we zullen zien. wij hebben afgelopen nacht voor het eerst 4,5 uur aan één stuk geslapen. ik was ook zo moe dat ik dat echt nodig had. ik hoop dat ons mannetje mij dat vannacht weer gunt. ik zal nu eens een foto zoeken en hier plaatsen ^.^
OOOhhh... ik wil ook!!! Meiden thanks voor jullie opbeurende berichtjes... Nog een paar dagen, nog een paar dagen..... pppffff!
hoi dames, hier een leuke foto van ons kleine meisje Britt.. Dank jullie wel voor de felicitaties Mijn verjaardag is niet helemaal verlopen zoals ik gehoopt had. Ik zou eigenlijk mijn vader en schoonouders en beste vriendin op bezoek krijgen, maar toen mijn moeder hier was kiepte ik opeens om van vermoeidheid en hebben we de rest van het bezoek afgebeld. Het is gewoon echt even te veel tegelijk en ik merk dat we heel erg behoefte hebben aan rust in de tent. Mijn man ligt nu even te slapen (ik laat hem tot zeven uur liggen, dan heeft ie 3,5 uur slaap gehad ) en daarna ga ik lekker plat. Ik merk echt dat we alledrie de 3 R's nodig hebben; rust, reinheid en regelmaat want anders raken we alle drie van slag... In elk geval werd ik vanochtend wel heel leuk verrast, want mijn man had met de kraamhulp samen allemaal roze balonnen in de woonkamer opgehangen, en ik kreeg een prachtige ketting van hem voor mijn verjaardag. Ik zei nog zo, dat had niet gehoeven, maar ben er wel heel erg blij mee Kortom, we kunnen nog niet veel tegelijk aan hier, maar met ons drietjes redden we ons wel al goed... Britt is wat onrustig nu en ik merk dat ik moeite heb om niet elke vijf minuten te gaan kijken boven... mag sowieso niet te veel traplopen,dus zit aan de babyfoon gekluisterd... en ik weet wel dat ze af en toe ook gewoon even moeten kunnen huilen en even wakker moeten kunnen zijn, maar door mijn hormonen vind ik het al gauw heeeel zielig... ik dacht net, ik ga naar de wc, en als ze nog huilt als ik daar van af kom dan ga ik naar boven... maar toen was ze stil Het is allemaal wat he, het nieuwe moederschap, ik merk echt dat ik me soms overweldigd voel door wat er allemaal op ons af komt. Ik ben zoooo verliefd op haar en helemaal intens gelukkig, maar voel ook de verantwoordelijkheid en merk dat ik wat overbezorgd ben. Zal ook wel met mijn kraamtranen te maken hebben, als ik zo'n bui heb maak ik me alleen maar zorgen, terwijl ze het werkelijk perfect doet. @ Flesjes: ja, we gaan wat meer op ons eigen gevoel vertrouwen nu. Als ze zich meldt geven we na drie uurtjes de fles, en als ze door slaapt rekken we het gewoon een beetje. Het kindje geeft het zelf uiteindelijk toch het beste aan wat ze wil... Ik merk wel dat als ik haar de fles in 1 keer laat uit drinken, ze meer terug geeft dan wanneer ik tussen de fles in op de helft heel even de fles er uit haal en haar even op adem laat komen. Dit was een tip van mijn moeder (lang leve de ervaren oma's!!!) en dat werkt heel fijn. liefs, mamatoB
Oh wat een gompie Mama(toB)!! Goed dat je afgebeld hebt... even op het gemak weer een nieuwe balans vinden met zn drietjes. Doe vooral wat nu bij jullie past.
MamatoB, wat een leuke verrassing van je man en de kraamhulp. Verstandig dat je de rest van het bezoek hebt afgebeld. Jullie zijn nu even het belangrijkste. Wat een mooi meisje die Britt. Mare, kijk goed uit hoor met de borstontsteking. Probeer zover mogelijk de pijnlijke plek in de borst te masseren. En pakt goed je rust. Gelukkig is het goed te behandelen met AB en kun je normaal gesproken gewoon doorvoeden. *smelt* wat een mooi menneke ook die David . Hihi Elizabethje idd nog een paar (lange ) dagen. Wel spannend hoor.. Hier gaat het met mij een stuk beter. De koorts is weg en de pijnlijke plekken in de borst worden langzaam minder pijnlijk.
@MamatoB, gefeliciteerd met je verjaardag! Lekker eventjes wat tijd voor jezelf en achterstallig onderhoud doen Fijne dag! @Elizabethje, heel begrijpelijk dat je erdoorheen zit! Je klinkt idd nog behoorlijk humoristisch maar snap ook best dat het niet meer erg grappig voelt dat die kleine het zo goed blijkt te bevallen daarbinnen & maar niet eruit wilt komen! Nu al lekker eigenwijs Als zijn of haar koppie er maar door past dan volgt de rest in een slijmerige beweging vanzelf erachteraan hihi, die voetjes zullen wel niet zo groot zijn dat ze blijven steken (hoewel het beeld dat ik me erbij vorm érg grappig is, sorry!) @Elegance, spannend toch morgen echo! Heel veel plezier! @Jusi, ahh daar droom ik nu nog even van, ongebroken nachten Maar ach ook dat komt eraan en nu ik het weekend weer even bij heb kunnen tanken kan ik er weer even tegen aan (dan denk ik ook altijd achteraf, 'wat bezielde me' haha) en dan tegen vrijdag kan het dan weer even mis gaan haha! @Booky, thnx, die dagen horen idd erbij. Zonder mindere dagen ook geen goede dagen he Voor jou ook een héle dikke knuffel!! Bah, alsof die borstontsteking op zich niet al genoeg was! Hier is de Puckababy echt een uitkomst @Torties, de studie zelf is echt heel interessant, erg moeilijk vind ik hem niet trouwens (tot nu toe pas één keer een 9 gehaald en verder alles een 10). Het is een thuisstudie van de NHA en hij houdt wel mijn aandacht vast maar meer dan 2 a 3 hoofdstukken op een dag doe ik niet, dan sla ik niks meer op aan informatie. Moet zeggen dat ik er wel al veel aan gehad heb en er nu al wel profijt van heb Hopelijk voor jou dan ook snel meer rust, erg zwaar als je zo vermoeid bent! @Mare, fijn dat je weer even lekker een paar uurtjes hebt kunnen slapen! Wat een leuke foto! Heel schattig mondje idd! @MamatoB, ah wat een leuke verassing van die ballonnen en ketting! Heel leuk! Niet gek ook dat je het nog niet aan kunt hoor Bevallen en erboven op komen is niet niks! & Wat een leuke foto! Heel schattig !! Hier weer een fijne dag Kenji is weer duidelijk uitgerust en daar profiteren we ook meteen van want dan is het toch een geweldig tevreden manneke! M'n neef, zijn vrouw en hun meid van 3,5 zijn vanmiddag op kraamvisite geweest en dat was echt gezellig! De kleine meid had zich helemaal verheugt op Kenji maar 'jammer genoeg' heeft hij de hele tijd geslapen, wel jammer voor haar maar wel lekker dat hij zo goed slaapt voor ons Heb weer een rij foto's geschoten maar m'n bewerkings programma heeft weer kuren dus kan ze niet verkleinen en zo zijn ze veel te veel pixels om op internet te zetten, dus even een oplossing zoeken.
@ mijnkleine de foto van Britt was 1,5 mb groot en heb ik toch gewoon kunnen uploaden... ?? misschien hoef je ze niet te verkleinen? xxx mamatoB
@MamatoB, ik heb een picturetrail album voor Kenji en als ze van mijn camera afkomen zijn ze allemaal 4000x3000 pixels en een foto op het web is normaal 640x400 pixels Dus ietsie te groot, voor één foto gaat dat wel, maar als ik ze allemaal zo upload dan is meteen m'n gratis geheugen op helaas. Heb nu een programma gedownload en nu vind ik de verklein optie niet haha!
@Eerised: ik keek ook al even daar benee..Ik zag een net geheeld litteken, maar van binnen is het nog een puinhoop met draad wat er nog zit. Ik maak me echt wel eens zorgen over hoe dat straks moet met ..euhm..de bedpraktijken en of dat niet erg zeer gaat doen enzo... MamatoB: argghh een snurkende wederhelft..wat een crime! Jij hebt ook een wilde week achter de rug he? Vervelend ook dat je zo weinig mobiel bent. ik heb de eerste 6 dagen alleen boven in bed doorgebracht. Ik vond het ook niet leuk..maar ja.ik wil ook wle dat mijn bekken goed hersteld. Het is met zitten, liggen, traplopen en langer lopen/staan nog steeds behoorliojk pijnlijk. Nog ff doorbijten voor ons allebei dus! NOG GEFELICITEERD by the way! O ja..die tranen en zorgen herken ik wel..had ik rond die dagen ook! MijnKleine: dikke knuff..die blues zijn vervelend he.. Jusi: met je eens! Ik geef zelf BV en het is een hoop getob geweest de afgelopen 3 weken, maar ik vind het zo'n onzin dat dat alleen het beste zou zijn. Als het niet lukt of je wilt het gewoonweg niet proberen, is dat je goed recht. Gelukkig hebben we zelf de keuze. Ik ben overigens wel blij dat ik heb doorgezet, hoewel dat ook geen garanties geeft dat het goed zal blijven gaanh in de toekomst. Lukt het op een goede dag echt niet meer, dan stap ik toch echt zonder schuldgevoel over op flesjes hoor.. Elizabethje: jouw ukkie heeft het wel erggg goed naar de zin daarbinnen he? Elegance..wat leuk om nog even van jou te horen. Wat heerlijk dat het goed gaat! Booky..auwwww....hoop, dat je snel weer beter bent! Mare: een poepieeeeee!!!!! Pfff....rare dag vandaag. Roos heeft een supernacht gehad. Ze sliep zelfs een keer 5 uur achter elkaar. Ik werd helemaal in de gloria wakker! Pas later vandaag kwam ik erachter, dat ik kennelijk een flinke prijs moet betalen voor een keer goede nachtrust. Ze huilt namelijk al vanaf 2 uur vanmiddag -op af en toe een minuutje of 20/30 tussendoor -aan één stuk door. Ik ben op van de zenuwen, want ik krijg ze niet gesust. Soms als ik de borst biedt drinkt ze en valt ze op of tegen me in slaap, maar als ik ze dan na een tijdje in haar eigen bed leg, begint het gegil en gekrijs van voren af aan. Ze krijst nu ook echt...dus ik ga morgen huiarts of CB bellen, want er is iets aan de hand. Dat kán haast niet anders. Hoe ik nu zo de nacht in moet..is nog even de vraag..ik zie er tegenop! Want vanavond is mijn Lief ook weer naar huis gegaan. Ik ben er best kapot van. Natuurlijk wist ik dat het eraan kwam, ik zag er al een week tegenop, maar ik mis hem zo! Gewoon hem als mens en geliefde, maar ook in praktoische zin. Vanmiddag konden we elkaar nog eens aflossen, als de ander het gegil van Roos even niet meer kon verdragen. Maar vanaf nu ben ik 5 hele dagen en nachten met haar alleen. En is zij ook zonder haar papa. Het is gewoon zo´n kl*t* situatie....
goedemorgen, oh man nog steeds geen nieuws van de laatste twee babys... hier na een heel erg onrustige avond weer een redelijke nacht gehad. hij heeft van 1 tot half vier geslapen en dan nog eens tot half acht. en nu liggen mijn man en hij weer te pitten. alleen gister avond was hij zo onrustig dat mijn man weer met hem op de bank is gaan zitten zodat ik even 1,5 uur kon slapen. vanaf morgen moet mijn man weer werken en daar zie ik echt tegen op. ik heb gewoon nog niet heel veel energie en als ik dan bedenk dat ik straks alles overdag zelf moet doen. poeh dan zal ik 's avonds wel uitgeput zijn. en ja ik snap dat iedereen dat heeft maar vind het wel spannend. gelukkig heb ik morgen nog kraamhulp, dus vanaf woensdag echt alleen. @hellen: ik kan mij zo goed voorstellen dat jij er even doorheen zit. nou is je lief inderdaad ook nog eens weg. het klinkt waarschijnlijk heel makkelijk gezegd en ik weet hoe lastig dat is maar je moet wel proberen zo rustig mogelijk te blijven. hoe meer je gaat stressen hoe onrustiger roos ook zal zijn. misschien een goede tip om een lijst met prioriteiten te maken wat je op een dag wilt bereiken. en dan een realistische lijst die je wel kan redden.
@ hellen - wat rot dat je lief nu weg is heb je niet iemand anders die je een beetje kan komen helpen? Sterkte arme jij.. @ jusi; wel fijn om te horen dat je het herkent van de eerste week, want soms denk ik wel eens 'zou het huilen ooit nog ophouden?' maar dan niet van Britt maar van mezelf vandaag laatste dag kraamzorg, en voel me er ook wel klaar voor
Goeiemorgen! Nee hoor nog geen babynieuws hier! Wel al een aantal nachten flink aan het spoken en echt enorme maagzuur, buikpijn, etc, maar niks wat lijkt op een wee. Het besluit voor inleiden komt nu wel erg dichtbij. Als er plek is zou het op doderdag wel eens zo ver kunnen zijn... en dat zou geen dag te vroeg zijn. Ik zit er helemaal doorheen... Toch lijkt het me na de bevalling niet meteen makkelijker... als ik jullie dames zo eens lees komt er een heleboel op je af. Zit nou al een beetje te kijken over het hoe en wat van voedingen. Wat valt er weer een hoop te leren! Petje af voor jullie hoor... je moet je maar weer door de huilbuitjes, regeldagen, voedingen en poepluiers heenslaan... Respect hoor!!! @Hellen' ik kan me er niks van voorstellen hoe het zou moeten als ik alleen zou zijn. Ook al lijkt het zo niet voor jezelf, je slaat je er toch maar doorheen denk ik dan... dapper hoor! De week is zo weer voorbij en staat lief weer voor de deur! KOmt goed! @mamatoB' laatste dag kraamzorg alweer??!!! Wat gaat dat snel!!!! Fijn dat je je er goed bij voelt! @Mare' ook jij sleept je er wel weer doorheen! Fijn dat manlief ook zn steentje bijdraagt zodat je even bij kunt tanken!
mamatob nog gefeliciteerd. elizabethje Meid wat duurt het zo toch lang ik kan me voorstellen dat je er helemaal doorheen zit maar het einde is in zicht ook al is het dan niet 'spontaan' maar door inleiding. Hellen heel veel sterkte voor deze eerste week zonder je Lief, en Lief heel veel sterkte voor de eerste week zonder Hellen en je dochtertje. Hier zit ik er even helemaal doorheen, sinds vrijdag gaat het weer bergafwaarts met Kinley en om eerlijk te zijn is ze zaterdagnacht om 2.30 uur begonnen met huilen en daarna bijna niet meer stil geweest. (zondag 2 uurtjes toen we rondreden en wandelden en van 20 uur tot 00.30 uur heeft ze geslapen en na een zetpil - ja ik weet het eigenlijk mag het pas vanaf 3 maanden maar ze is over de voorgeschreven 5 kilo en mama was radeloos- van 3.45 uur tot 5.30 uur) Vanmorgen had Jan vroege dienst dus heb ik haar maar bij mij in bed genomen (al is bij ons thuis de regel dat iedereen in zijn eigen bed slaapt) zodat ik tussen de aanvallen door ook die paar minuten mijn ogen dicht kon doen. Vanmorgen heb ik meteen de huisarts gebeld en wacht nu vol spanning hun telefoontje af, heb min of meer geeist dat ze andere medicatie krijgt omdat de infacol duidelijk niet voldoende werkt. Groetjes Anita
@booky; tjee wat vervelend die borstontsteking. Hoop dat het snel beter gaat. dikke knuf @Mare & mamatob; wat een schatjes @Hellen; wat vervelend dat Roos nog zo onrustig is. Dikke knuf voor jou meis. Heb je al contact gehad met cb of ha? @Pluk; tjee wat een ellende weer met Kinley. Al wat gehoord van de huisarts? Wij hebben hier het bedje van Jurre scheef gezet en het lijkt nu wat beter te gaan, slaap makkelijker in. Vanmorgen nog even onrustig maar vannacht en gisterenavond ging het goed.
Buddynieuws!! MamavanBas is bevallen van een zoon. ************************************************************************** Om 13.25 uur is Job geboren hij weegt 4000 gram en is 55cm. We gaan zodadelijk naar huis liefs ons. ************************************************************************** Super gefeliciteerd met jullie zoon en broertje!! Lekker genieten nu!! Elizabethje, ga jij de rij maar heel snel sluiten .
Ja hoor ben ik nou echt de hekkensluiter??? PPpfpfffff.... nou je dan moet het maar he haha... mamavanBas... man ook zo'n lange knul! Super hoor gefeliciteerd!!!!!