September 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lilith, 19 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Nee Doortje, alleen Elizabethje moet nog bevallen!

En mooie banner Twinkle! :D

2. merakli

merakli Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.214
    0
    36
    Twinkle wat een mooi mannetje :)

3. merakli

merakli Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.214
    0
    36
    Joyce en ikbenhetmaar ook leuke foto's!!!

Mamatob fijn dat er eerder een mri gemaakt kan worden !!

Sorry dames dat ik niet op iedereen reageer, maar voordat ik alles gelezen heb, kan ik weer achter de pc :)

4. Femya

Femya Niet meer actief

Dankjewel allemaal! :)
    Pff het is wel vermoeiend hoor weer achter de pc zitten. Ik ga mijn bevallingsverhaal binnenkort even typen.
    Morgen nog een dagje kraamzorg en dan mogen we het alleen gaan doen, lijkt me heerlijk een dagje alleen zijn met mijn ventje!

5. Femya

Femya Niet meer actief

September 2009 mamma's

Wie wanneer uitgerekend en bevallen?
    Augustus
    27
    Babijtje - 7 augustus - Jurre (37+1w)

September
    1
    Pluk - 25 augustus - Kinley (39+2w)

4
    Torties - 17 september - Alisa (41+6w)

5
    Tantan - 13 september - Mika Levi (41w)

6
    Slaapzak - 22 augustus - Pyta (37+6w)

7
    ZusjevoorLynn - 31 augustus - Viënn (39w)
    Siesje - 07 september - Jenne (40w)
    Jocruella - 1 augustus - Damian Joshua (34+5w)

11
    Jusi - 8 augustus - Kenji (35+1w)
    Merakli - 13 september - Gizem (40+2w)

12
    Jesenmo - 25 augustus - Kyano (37+3w)
    Ariel - 15 september - Noah Thijmen (40+3w)
    Mijnkleine - 12 september - Kenji (40w)

15
    Joyce84 - 21 september - Lorenza Valentina Maria (40+6w)
    Eerised90 - 20 september - Gabriëlla (40+5w)
    MamatoB - 26 september - Britt (41+4w)

16
    Andi - 20 september - Kyrian Yero Yoël (40+4w)
    Eertje - 25 september- Milan (41+2w)

17
    Rox - 14 september - Jara (39+4w)

18
    Ladymoi - 18 september - Selah Eddine (40w)

19
    Naiobi - 10 september - Quinn(38+5w)

23
    Hellen1971 - 11 september - Roos (38+6w)
    MamavanBas - 5 oktober - Job (41+6w)

24:
    Booky - 22 september - Nils (39+5w)

25:
    Kar76 - 24 september - Mette en Bjarne (39+6w)
    Mare - 29 september - David Alexander (40+4w)

27:
    Twinkle - 1 oktober - Yanoah Ruben Reginald Petrus (40+4w)

28:
    Elizabethje

Bijzondere dingen

De stand
    Er zijn nu 16 jongens en 12 meisjes geboren, waarvan één tweeling!
    We wachten nog op 1 jongen!

Overtijd
    Elizabethje: 28 september

Zet 'em op Elizabethje! Straks kunnen we het stokje officieel overdragen aan de oktober mama's en lekker verder kletsen bij de september 2009 mama's.

6. Babijtje

Babijtje Fanatiek lid

11 mrt 2008
    1.310
    0
    0
    Doetinchem
    @Twinkle; wat een schatje zeg!

@ikbenhetmaar; heerlijk joh dat ze zo heerlijk heeft geslapen

7. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    hallo daar ben ik even.

@jusi: nou me eerste dagje alleen was echt een ramp. tot vandaag heeft ons ventje bijna niet gehuild, vandaag de hele dag. ik heb dus echt tussendoor een broodje binnengepropt terwijl ik hem aan het troosten was enz. toen mijn man thuis kwam benik echt in tranen uitgebroken. hij heft dan de kleine meegenomen en ik heb een uur geslapen. nu gaat het ook weer een beetje.
    hopelijk is david morgen wat rustiger.

@twinkle: so een flinke kerel heb jij, hij ziet er heel mooi uit!

kan iemand mij trouwens vertellen vanaf wanneer een kind minder dan 8 voedingen per dag nodig heeft? ik vroeg het mij af omdat ik daar echt geen idee van heb, na weken? na maanden?

8. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Mare, wat jammer dat je eerste dag alleen zo tegen is gevallen. :( Misschien voelde hij je 'gespannenheid' aan, en dat ie daarom zo gehuild heeft? Anyway, nu maar hopen dat het morgen beter gaat!

En wat betreft de voedingen; Toen Kenji nog in het ziekenhuis lag, zijn ze daar al gaan afbouwen met de nachtvoeding. De laatste 2 nachten kreeg ie in principe geen voeding meer. De eerste nacht is ie toen nog wel gekomen schijnbaar, en de 2e nacht sliep ie door tot 5.00. Toen ie thuiskwam was ie 12 dagen en zat ie dus al op 7 voedingen.

Hoe mensen dat doen met baby's die gewoon thuis zijn, dat weet ik dus niet.

9. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    hm, maar hij kreeg dus wel gelijk de fles of niet?
    David slaapt soms, zoals afgelopen nacht wel 5uur aan één stuk, maar daarna komt ie twee uur later al weer dus veel slaap blijft er voor mij niet, maarja ik mag eigenlijk niet echt klagen hè. en dat met die gespannenheid zou natuurlijk best kunnen. morgen maar eens ontspanningsoefeningen doen :p

10. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Twinkle: dat is ook een lekker ding zeg!

Mare: ik kan je niet helpen..ik voed op verzoek, dus het wisselt nogal eens. Denk dat ik gemiddeld toch nog op de 7-8 zit.

Elizabethje...ben je aan het bevallen????

11. Andi

Andi Fanatiek lid

30 aug 2008
    2.451
    0
    0
    D'plo
    He, idd, Elizabethje is de enige nog. Wat gek, zeg, wat is het toch ontzettend snel gegaan!!

12. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Stiekem denk ik dat elisabethje gewoon al bevallen is! :) of er heel druk mee is.. zet hem op meid! :)

13. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    ja ze is idd erg stil, maar misschien ziet ze het ook niet zitten om nog te schrijven. maar ik hoop de eerste optie!

14. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    Succes Elizabethje!! :p Je bent onze hekkensluiter! :D toi toi toi!!
    we denken aan je!

@ hier: vandaag eerste keer een hele dag alleen met ons meisje. Gisteren was mijn moeder nog hier om te helpen, maar vandaag wilde ik het toch alleen proberen. Na mijn langzame herstel vond ik dat het tijd werd om eens een dagje alleen te kijken hoe het gaat, aangezien vanaf maandag mijn man ook weer fulltime aan de bak moet en ik het dan toch ook moet kunnen.

@ kraamtranen: Ik heb ze nog steeds. Ik heb me gisteren door mijn schoonmoeder laten adviseren dat ik vitamine B12 moet slikken. Zij had ook heel veel last van haar hormonen (heel veel huilen door overgang hormonen) en toen ze vit.B12 ging slikken was het spontaan over (!!).
    Ik heb nu dus een preparaat met extra ijzer (lijkt me ook niet slecht aangezien ik nog vloei) en hoge dosering B12. Ik ben heel benieuwd of het verschil gaat maken.
    Maar ook het feit dat Britt morgen een MRi scan krijgt helpt niet mee. Ik denk dat als we meer duidelijkheid krijgen, dat ik me dan vanzelf ook beter zal voelen, ondanks de hormonen.

liefs
    mamatoB

15. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Mare, ik denk wel dat ie toen meteen de fles kreeg, in het ziekenhuis.
    Thuis kwam ie 's nachts ook weleens, maar dat was meestal rond 4.00. Dan gaven we hem een flesje, en sliep ie weer door tot 8.30. Dus wij kwamen altijd op 7 voedingen uit.

MamatoB, succes vandaag!
    En ik hoop dat de vitamine B12 pillen gaan helpen. Ik heb er trouwens nog nooit van gehoord, dat het zou helpen! Had ik ook eerder moeten weten. :p

16. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    Ja het schijnt dat een hoge dosering B12 helpen met de hormonen, en ijzer helpt tegen de vermoeidheid en hoofdpijn. Kan ik dus allebei goed gebruiken. Ik laat nog wel even weten of ik verschil merk want ben vandaag pas begonnen!

xxx

17. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Dressuur amazone & instructrice
    Zuid Limburg
    Goeiemorgen!

@Jusi, geen idee eigenlijk hoe dik of dun die babypoep moet zijn hihi!

@Pluk, ah dat meen je niet... Wat moet je nou met zo'n mededeling!?

@Ikbenhetmaar, wat fanatiek al dat gepoets :D

@Twinkle, ahhh wat een super lieve foto!!!

@Mare, balen dat je dagje alleen zo tegenviel :( Volgens mij kun je gewoon een gemiddelde nemen tussen de 6 en 8 voedingen tot je naar het CB gaat, die vertellen je over je nieuwe schema :)

@Mamatob, hopelijk helpen de vitamientjes en voel je je snel gelukkiger!

@Elizabethje, ik heb nog altijd geen buddynieuws van haar maar ik hoop zóóó dat de kleine er inmiddels is of dat het vandaag dan (via inleiding?) eindelijk gaat gebeuren!! HEEEEEEEEEEEEL VEEL SUCCES en hopelijk tot gauw weer hier mét kleine!!

Zo hier een wáááárdeloze nacht :( !
    Kenji om 23.30u een flesje gegeven, om een uur of 1 viel ik in slaap en om 3.20u werd hij wakker voor de volgende. Na het flesje verschoont en in bed gelegd maar elke keer als hij eventjes lag kwamen weer boertjes op dus een keer of 3 uit m'n bed gekomen om zijn boertjes te laten ontsnappen.

Toen hij eindelijk sliep om half 5 weer naar bed toe maar om half 6 begon hij te huilen, ik naar hem toe had hij in zijn slaap alles onder gespuugd, dus ergens nog een stom boertje dwars gezeten
    Dus eerst hem maar even schoon gemaakt en toen bedje verschoont, kamertje gepoetst, poef gepoetst en weer in bedje.

Met speentje proberen zoet te houden zodat de voeding nog eventjes uitgesteld zou worden en zijn maagje even tot rust kwam. Elke 5 minuten viel hij in slaap maar schrok wakker als zijn speentje uit z'n mond viel dus ben ik maar de was gaan draaien, wenkbrauwen bijgewerkt, keuken gepoetst, broodjes voor Bart gesmeerd, flesjes en speentjes uitgekookt en opnieuw bijgevuld, Joepie uitgelaten en maar steeds tussendoor dat speentje terug in zijn mond stoppen.

Toen Bart wakker werd viel hij eindelijk in slaap. Dus ik een hete douche met lavendelolie genomen om weer duf te worden (was aardig hyper inmiddels). Was nog niet afgedroogd toen hij wakker werd van de honger, Bart flesje klaar gemaakt zodat ik me snel aan kon kleden. Flesje gegeven en zat gewoon in tranen van de vermoeidheid toen Bart naar z'n werk ging :(

Na het flesje een hele poos gewacht om zeker te zijn dat er dit keer geen boertjes meer dwars zaten en lekker naar bedje gebracht. Heb toen gelukkig van 8u tot 10u kunnen slapen. Toen was het tijd voor het volgende flesje. Nu ligt hij weer lekker in bedje maar inmiddels kan ik niet meer slapen dus hier zit ik dan met brandende ogen..

Het leven gaat niet altijd over rozen :') Ooooohhh ik wil weer eens lekker slapen en dan langer dan 2uurtjes per keer... :(

18. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    @ mijnkleine

arme jij! :(
    wij hadden eergisteravond zo'n avond, Britt spuugde telkens haar fles uit, dan kwam het echt met golven er uit, heel zielig... dan weer verschonen en toch maar weer iets proberen te geven, kwam het er weer uit... dan word je op een gegeven moment wel heel moe en wanhopig.. maar uiteindelijk is ze toen toch in slaap gevallen nadat we telkens een paar keer heel voorzichtig 20 cc gegeven hebben... wij vielen echt als een BLOK in slaap...

Tip: Probeer straks als je man thuis is lekker even alles aan hem over te laten zodat je een paar uur aan een stuk kunt slapen, dan voel je je daarna als herboren!!

Sterkte knuffff!

19. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Dressuur amazone & instructrice
    Zuid Limburg
    Mamatob, arme Britt! Erg vermoeiend is dat he! Gelukkig wordt het hier maar beperkt tot een keer per dag/per twee dagen een keer alles eruit.

Als Bart thuis komt ga ik idd altijd even liggen (ben echt blij als ik dan even zorgeloos kan hangen) maar slapen lukt helaas niet, ik ben onbewust zó gefocust op elk geluidje dat hij maakt dat ik niet echt tot rust kom helaas. Maar zelfs even liggen doet dan goed idd :)

20. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.247
    4.480
    113
    Mamatob arme Britt (en jij) hopelijk weet je vandaag toch een beetje je rust te pakken want morgen heb je ook nog een zenuwslopende dag voor de boeg.

Elizabethje ik hoop dat je ondertussen al bevallen bent hoe dan ook vandaag is anders de dag ;)

Groetjes Anita

Deel Deze Pagina