September 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lilith, 19 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Hier een hele gare Heleen.....

Ik was helemaal blij toen ze gister, nadat ik ze na een brulpartij op de slaapkamer had geparkeerd, lekker sliep. Om tegen half 12 gaf ik de laatste voeding van de dag en knipte om 12 uur het licht uit. Helemaal blij en in de hoop een nachtje goed te slapen. Mevrouw kwam netjes om half 3 voor weer een voeding..en toen..ging er wat mis. Ze was klaarwakker en wilde ab-so-luut niet meer gaan slapen. Heel de nacht ben ik bezig geweest. Rondgelopen, dichtbij en warm tegen me aan gehouden, nog eens extra aangelegd, liedje gezongen, zachtjes gestreeld...niets hielp. Ze sliep niet!

Pas om half 8 vanochtend (!!) viel ze weer in slaap en kon ik daarna ook nog even de luiken dichtdoen. Totdat er om kwart voor 10 door een Jehova's getuige met veel volharding op de bel werd gedrukt ( zeg..die gordijnen zaten niet voor niets nog dicht..GROM!)

En nu ligt het onderwep van dit berichtje zichzelf wederom in slaap te brullen...en ik heb wallen van hier tot Tokio. En de komende 2 dagen MOET mijn huis aan de kant zijn, want we doen weer mee met de open huizen route dit weekend. Ik zie daar dus echt ff geen gaat meer door, he :(

Als klap op de vuurpijl ontdekte ik net tijdens de laatste voeding ook nog 2 flinke smetplekjes achter Roos haar oortjes. Nu voel ik me ook nog een waardeloze moeder. Kennelijk vind Roos het zelf wel meevallen, ze wierp me vrijwel doorlopend stralende glimlachjes toe. Mja..na een nacht zonder slaap betrek je als beginnende moeder zijnde kennelijk wel alles teveel op jezelf.

Nu zie ik overigens wel verschillende adviezen bij smetplekken. De één zegt: vooral schoon end roog houden. De ander smeert er bepanten, sudocreme of zinkzalf op, of zoete olie, vaseline etc. Iemand er al mee te maken gehad? En zo ja: wat werkte bij jou??

2. Babijtje

Babijtje Fanatiek lid

11 mrt 2008
    1.310
    0
    0
    Doetinchem
    @Mijnkleine & Hellen; wat balen meiden dan jullie zo'n rotnacht hebben gehad. Dikke knuf voor jullie

3. Tineke333

Tineke333 Bekend lid

7 nov 2008
    688
    0
    0
    ik dacht ik kijk's even hier bij jullie of dat er al niews is over de laatste twee beebies XD en wat zie ik
    Twinkle van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje!!!!!!!!!!

zag ook dat elisabethje al een paar dagen niet meer hier was.............hoop dat ze haar kleine nu ook lekker in d'r armen houd!!!!!!!

4. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Dressuur amazone & instructrice
    Zuid Limburg
    Hellen, dikke knuffel! Erg zwaar dat chronisch slaaptekort he :( Wat zal het heerlijk zijn als die hummeltjes wat makkelijker en langer gaan slapen!
    Wb de smetplekjes geen ervaring maar een slechte moeder ben je zeker niet, dat ben je pas als het je niks interesseert! Je doet 't prima!

5. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ja..dat het zo stil b lijft rondom Elisabethje geeft de burger moed he :)
    Ik hoop, dat ze hier snel het goede nieuws komt brengen, eigenlijk!

6. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Een smetplek is niet meer dan een plek waar 2 stukken huid elkaar raken en waar door vocht en beweging dus een smetplek ontstaat.
    Neem het vocht weg en de plek zal genezen.

Zelf gebruik ik hiervoor sudocreme (ook bij mezelf).
    Vaseline zou ik niet zo snel doen omdat dit de huid afsluit.
    Zoete olie lijkt me zo'n gesmeer om maar niet over de vlekken in kleding te praten (zoete olie = trouwens gewone zonnebloemolie).

Groetje sAnita

7. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    MamatoB, ik ben benieuwd of het helpt!
    En wat zielig dat Britt zoveel spuugde. :(
    Drinkt ze te gulzig?

MijnKleine en Hellen, ik heb in het andere topic op jullie verhaal gereageerd.

Ik ben ook erg benieuwd naar Elisabethje! Ze is al een tijdje niet meer online geweest he?

8. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    @ hellen & mijnkleine: dikke knuff!!

@ jusi: die avond had ze gewoon echt d'r avond niet geloof ik. Het zielige was dat ze telkens spuugde als mijn man haar de fles gaf. Die dacht op een gegeven moment echt dat het aan hem lag. Sinds die avond ben ik haar wat rechter op gaan voeden, zodat ze niet zo plat ligt, en dat werkt super tot nu toe. Ze geeft wel een beetje terug meestal maar niet meer echt overgeven. Ik houd haar na het voeden ook nog een kwartiertje wat recht op zodat het goed kan zakken voordat ze het boertje gaat doen. Dat helpt ook goed.

Trouwens, mijn moeder en schoonmoeder zeiden allebei, dat ze vroeger op de helft van de fles even een paar minuten moesten stoppen (dat was toen echt een standaard regel) en evt. een boertje laten geven, zodat het even kan zakken. Sinds ik dat doe, spuugt ze ook een stuk minder. Misschien een tip voor andere mama's met spugende baby's... hier werkt het goed in elk geval!

Liefs
    mamatoB

9. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    MamatoB, ja rechtop zetten met het drinken wil ook nog wel helpen. Maar ik doe dat eigenlijk altijd al, tussendoor stoppen om Kenji te laten boeren. Hij is ook nogal gulzig namelijk, en als ik hem in 1 keer het flesje laat leegdrinken, spuugt ie ook veel.

10. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Zuid Limburg
    @Mamatob, zo doen wij dat idd ook hier. Zo rechtop mogelijk voeden en tussendoor even op adem laten komen/boeren laten/zakken laten en weer verder. Kenji drinkt trouwens niet eens verder als er een boertje dwars zit dus dat is wel handig :)

Ik wil eigenlijk Elizabethje smsen om te vragen hoe het is maar ik weet ook nog hoe vervelend ik het vond toen ik tijdens de weeën 3x telefoon én 2 smsjes kreeg 'hoe het ging' (was natuurlijk m'n uitgerekende datum dus allemaal nieuwsgierig volk hihi). Toen bij Bart ook nog eens de telefoon een paar keer ging werd ik helemaal wild. Dus doe het toch maar niet.. Maar ben wel erggggggg benieuwd of het vandaag dé dag is!

11. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Zuid Limburg
    BUDDYNIEUWS!!!!!!!!!

ELIZABETHJE IS BEVALLEN VAN LUCA!!

"Na een zware bevalling is op 7-10 ons knulletje Luca geboren! Vanwege het gewicht van Luca (4655 gr) en het enorme bloedverlies van mama 2 liter moesten we een nachtje in het Zh blijven. Nu gaan we lekker naar huis om te herstellen en van elkaar te genieten. Groetjes Elizabeth"

12. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    WOW Elisabethje...gefeliciteerd met Luca. Hij heeft het wel ergggg goed bij je gehad he. Wat een kanjer van een baby zeg!!!

Zo...dit topic is dan nu eigenlijk officiëel ten einde he? Iedereen kan nu gaan schrijven bij de mama topics.
    Raar hoor..herinner me nog zó hoe ik mijn eerste berichtje schreef over hoe ik niet zwanger zou kunnen worden en toen hoe ik met trillende handen en een verse test op het buro vertelde dat ik wél zwanger was geworden. En nu..zijn we allemaal mama.....

13. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    @ Elizabethje : van harte GEFELICITEERD!!!!

@ drinken/spugen: tja, dat wist ik dus niet, vond het echt een SUPER tip van de beide oma's :D zo zie je maar, al doende leert men.

@ hier: Mijn eerste dagje alleen met Britt is me 100% meegevallen. Ben wel aardig moe maar vond het een heerlijke rustige dag. Heb ook echt genoten van de stilte in huis. Even helemaal niemand om me heen behalve mijn kleine meisje. Heb vanmiddag zelfs een uurtje geslapen op de bank... Ben wel blij als mijn man dadelijk thuis is, maar ben trots op mezelf dat ik deze eerste dag zo goed heb volbracht :p

14. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    @ Hellen

Ja mooi he!! Allemaal bevallen! We hebben het allemaal gered :D

Waar is dat topic eigenlijk? Ik ben weer zo snugger dat ik het niet vind :p

15. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    docent lichamelijke opvoeding (VMBO)
    achterhoek
    Yes Elizabethje van harte gefeliciteerd met jullie zoontje!!

16. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    docent lichamelijke opvoeding (VMBO)
    achterhoek
  17. Femya

Femya Niet meer actief

Wat super dat je eindelijk ook je kindje in handen hebt Elizabethje!!

Hartelijk gefeliciteerd met de geboorte van je zoontje Luca! Mooie naam hoor :)
    Dank voor de felicitaties en reacties op de foto van Yanoah!

Later ga ik op iedereen reageren, mannetje moet zo gaan eten en dan gaan we de geboortekaartjes op de post doen :)

Ik zal de lijst nog even volledig maken en dan kunnen we inderdaad naar de mama's.
    Gek hoor dat we ineens allemaal bevallen zijn, ik ben heel blij dat het allemaal goed is gegaan en we nu allemaal genieten van onze hummeltjes!

18. Femya

Femya Niet meer actief

September 2009 mamma's

Wie wanneer uitgerekend en bevallen?
    Augustus
    27
    Babijtje - 7 augustus - Jurre (37+1w)

September
    1
    Pluk - 25 augustus - Kinley (39+2w)

4
    Torties - 17 september - Alisa (41+6w)

5
    Tantan - 13 september - Mika Levi (41w)

6
    Slaapzak - 22 augustus - Pyta (37+6w)

7
    ZusjevoorLynn - 31 augustus - Viënn (39w)
    Siesje - 07 september - Jenne (40w)
    Jocruella - 1 augustus - Damian Joshua (34+5w)

11
    Jusi - 8 augustus - Kenji (35+1w)
    Merakli - 13 september - Gizem (40+2w)

12
    Jesenmo - 25 augustus - Kyano (37+3w)
    Ariel - 15 september - Noah Thijmen (40+3w)
    Mijnkleine - 12 september - Kenji (40w)

15
    Joyce84 - 21 september - Lorenza Valentina Maria (40+6w)
    Eerised90 - 20 september - Gabriëlla (40+5w)
    MamatoB - 26 september - Britt (41+4w)

16
    Andi - 20 september - Kyrian Yero Yoël (40+4w)
    Eertje - 25 september- Milan (41+2w)

17
    Rox - 14 september - Jara (39+4w)

18
    Ladymoi - 18 september - Selah Eddine (40w)

19
    Naiobi - 10 september - Quinn(38+5w)

23
    Hellen1971 - 11 september - Roos (38+6w)
    MamavanBas - 5 oktober - Job (41+6w)

24:
    Booky - 22 september - Nils (39+5w)

25:
    Kar76 - 24 september - Mette en Bjarne (39+6w)
    Mare - 29 september - David Alexander (40+4w)

27:
    Twinkle - 1 oktober - Yanoah Ruben Reginald Petrus (40+4w)

28:
    Elizabethje - 7 oktober - Luca (41+2w)

Bijzondere dingen

De stand
    Er zijn nu 17 jongens en 12 meisjes geboren, waarvan één tweeling!

Joehoe we zijn allemaal mama!!!

Het is tijd om het stokje over te dragen aan de oktober mama's, wie gaat dat doen? Ik heb er nu geen tijd voor. Als iemand het gedaan heeft wil diegene dan ook even een berichtje hier neer zetten dat het gebeurt is, anders doe ik het de volgende keer als ik online ben. Nu moet ik rennen :p

19. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Elizabethje, gefeliciteerd met Luca! :D

Hellen, ik word ook een beetje emo als ik denk aan hoe het allemaal begon.. Zo gek dat we nu allemaal mama zijn.

MamatoB, fijn dat je eerste dag alleen is meegevallen. Ik vond dat ook zo heerlijk, die allereerste dag alleen met Kenji. Lekker tutten, en dingen doen zonder rekening met iemand te hoeven houden. Behalve met je kindje dan. ;)

Twinkle, het zou wel leuk zijn als de laatste die mama is geworden, het stokje zou overdragen aan de oktobermama's. En dat zou Elizabethje dan zijn. Maar we weten natuurlijk niet wanneer zij weer online is.

20. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    Woehoe:

Elizabethje van harte gefeliciteerd!!! eindelijk meid! en een flinke jongen zeg, kan me voorstellen dat de bevalling wel zwaar was!

nou dan is dit mijn laatste bericht hier denk ik.

ik lees dat er een heleboel meiden zijn die echt last hebben van slaap tekort. best heftig is dat hè. ik heb ook het gevoel dat ik niets anders doe dan voeden. of ik ben aan het voeden of ik probeer david in slaap te wiegen. poeh... maar vandaag waren hele lieve vrienden hier met hun 7 maanden oude dochter. zij hebben mij in het huishouden geholpen en ik kon even douchen enz echt heerlijk.

en wij zijn vandaag voor het eerst met zijn 3en naar buiten geweest. ik vond het echt spannend en langer dan 5 minuten lukte niet, maar het was wel leuk

Deel Deze Pagina