Jusi - 8 augustus - 35w1d - Kenji - 1875 gram - 44 cm Tineke- 9 augustus -35w6d- Storm - 3480 gram - 49 cm Pluk - 25 augustus - 39w2d - Kinley - 3840 gram - 51 cm jesenmo- 25 augustus- 37w3d- Kyano- 2880 gram- 50 cm Sembem - 26 augustus - 39wk- Sem - 3320 gram - 49 cm Francescak-3 september-40wk1d-Sem- 3260 gram-48 cm Naiobi - 10 september - 38wk5d - Quinn - 3840 gram - 52 cm Hellen1971 - 11 september - 38wk2d - Roos - 3630 gram - 49 cm Anne - 13 september - 40w2d - Julian - 3900 gram - 52 cm Ariel - 15 september - 40wk3d - Noah - 4200 gram - 55 cm Mrij - 16 september - 38wk4d - Levi - 3010 gram - 49 cm
@pippeloentje; "gelukkig" is Vasco alleen maar verkouden. 4 uur tussen de borstvoeding is helemaal prima. lekker toch! @naiobi; wat sneu joh dat quinn uitdrogingsverschijnselen had. @slaapzak; pffff heftig joh dat ze niet wil slapen. is het vannacht beter gegaan? @Hellen; hoe is het vannacht gegaan? Wel fijn dat het gisteren wat beter ging.
Babijtje - 7 augustus - 37w1d - Jurre - 2510 gram - 48 cm Jusi - 8 augustus - 35w1d - Kenji - 1875 gram - 44 cm Tineke- 9 augustus -35w6d- Storm - 3480 gram - 49 cm Pluk - 25 augustus - 39w2d - Kinley - 3840 gram - 51 cm jesenmo- 25 augustus- 37w3d- Kyano- 2880 gram- 50 cm Sembem - 26 augustus - 39wk- Sem - 3320 gram - 49 cm Francescak-3 september-40wk1d-Sem- 3260 gram-48 cm Naiobi - 10 september - 38wk5d - Quinn - 3840 gram - 52 cm Hellen1971 - 11 september - 38wk2d - Roos - 3630 gram - 49 cm Anne - 13 september - 40w2d - Julian - 3900 gram - 52 cm Ariel - 15 september - 40wk3d - Noah - 4200 gram - 55 cm Mrij - 16 september - 38wk4d - Levi - 3010 gram - 49 cm
Babijtje - 7 augustus - 37w1d - Jurre - 2510 gram - 48 cm Jusi - 8 augustus - 35w1d - Kenji - 1875 gram - 44 cm Tineke- 9 augustus -35w6d- Storm - 3480 gram - 49 cm Pluk - 25 augustus - 39w2d - Kinley - 3840 gram - 51 cm jesenmo- 25 augustus- 37w3d- Kyano- 2880 gram- 50 cm Sembem - 26 augustus - 39wk- Sem - 3320 gram - 49 cm Francescak-3 september-40wk1d-Sem- 3260 gram-48 cm Naiobi - 10 september - 38wk5d - Quinn - 3840 gram - 52 cm Hellen1971 - 11 september - 38wk2d - Roos - 3630 gram - 49 cm Anne - 13 september - 40w2d - Julian - 3900 gram - 52 cm sofie28 - 13 september- 40w2d - Noa - 3125 gram - 50 cm Ariel - 15 september - 40wk3d - Noah - 4200 gram - 55 cm Mrij - 16 september - 38wk4d - Levi - 3010 gram - 4
Pluk, gaat het verder wel goed met je vader? En dat ie moe is, kan ook van de spanning zijn he. Het is ook niet niks wat ie allemaal heeft meegemaakt. Hellen, fijn dat het iets beter met jullie gaat. Met Kenji gaat het echt goed, zo fijn! Het zal voor jullie misschien wel frustrerend klinken, maar hij slaapt al een tijdje van 23.00 tot 06.00, en vaak moeten we hem om 6.00 weer wakker maken. Echt een wonderkind haha.
Babijtje - 7 augustus - 37w1d - Jurre - 2510 gram - 48 cm Jusi - 8 augustus - 35w1d - Kenji - 1875 gram - 44 cm Tineke - 9 augustus -35w6d- Storm - 3480 gram - 49 cm slaapzak - 22 agustus - 37w5d- Pyta - 3005 gram - 49 cm Pluk - 25 augustus - 39w2d - Kinley - 3840 gram - 51 cm jesenmo - 25 augustus - 37w3d - Kyano - 2880 gram - 50 cm Sembem - 26 augustus - 39wk- Sem - 3320 gram - 49 cm Francescak - 3 september - 40wk1d - Sem - 3260 gram - 48 cm Naiobi - 10 september - 38wk5d - Quinn - 3840 gram - 52 cm Hellen1971 - 11 september - 38wk2d - Roos - 3630 gram - 49 cm Anne - 13 september - 40w2d - Julian - 3900 gram - 52 cm sofie28 - 13 september- 40w2d - Noa - 3125 gram - 50 cm Ariel - 15 september - 40wk3d - Noah - 4200 gram - 55 cm Mrij - 16 september - 38wk4d - Levi - 3010 gram - 49 cm
wwwwhhhhoooooeeee wwwhhhhiiiiieeeee!!! we hebben een goede nacht achter de rug!!!! mamma is weer bij getankt voor vandaag!! Pyta is weer bij getankt! heeft weer goede zin he he fijn... Pyta is om 21 uur naar bedje gegaan heeft geslapen tot 1:30 ..heeft dan een flesje gehad...heeft weer geslapen tot 5:30 toen heb ik het gerekt tot 6 uur mw heeft geslapen tot 8 uur ...toen is ze wakker geworden...en pappa bezig gehouden want ze was moe en kon niet inslaap vallen...pappa vergeet namelijk de instructies (hoe help ik pyta inslaap) die mamma en pyta hebben opgesteld..dus pappa met haar lopen en en pyta is echt een oudwijf dusssss miemelen ...mamma wilde nog even een uurtje mee pikken dusss vroeg pappa voor dat hij weg ging wil je haar in bed... pyta bij me gelegd...pyta kijkt me aan draait op een zij naar mamma toen en valt heerlijk samen met mamma inslaap tot dat de deur bel ging om 10 uur...ach ja was toch weer flesjes tijd maar ik denk dat wij rustig tot 11 uur hadden kunnen dutten... even een vraagje aan jullie... Pyta mag nu 165 cc voeding 5 voeding per dag.. Mijn VRAAG is moet ik nu om de 5 uur geven ? want ze komt dan ook om de 5 uur.. of is dat dan dat de nacht voeding weg valt????? ik geeft haar als ze in de nacht komt geen volle fles..60cc of 90 ligt eraan of ze de avond fles helemaal op had gedronken..
JUsi bedankt!! voor het biij schrijven heb me zelf al vaak bij geschreven ze vergeten me altijd... en nu dacht ik wacht maar tot dat iedereen is geweest... blijf aan de gang hier hahahah
@slaapzak; ow wat fijn joh dat pyta het zo goed heeft gedaan vannacht. Had je echt ff nodig he! Jurre heeft hier van 0.00 tot 6.30 geslapen, ook een hele overwinning voor ons. Ben benieuwd hoe het zich zal vervolgen. Vanmorgen wilde hij na 2 uurtjes niet meer echt slapen, dus ook lekker bij mama in bed en hebben samen nog tot 9.45 geslapen. Heerlijk zeg. Nu wil ie ook niet echt meer slapen, is een beetje aan het miemelen, maar ja, geeft niet, kan ie lekker bij mama liggen. Maandag krijgen we de puckababy, hoop dat ie dan ook wat rustiger slaapt want hij heeft al weer 2 krassen erbij in zijn gezicht.
Babijtje - 7 augustus - 37w1d - Jurre - 2510 gram - 48 cm Jusi - 8 augustus - 35w1d - Kenji - 1875 gram - 44 cm Tineke - 9 augustus -35w6d- Storm - 3480 gram - 49 cm slaapzak - 22 agustus - 37w5d- Pyta - 3005 gram - 49 cm Pluk - 25 augustus - 39w2d - Kinley - 3840 gram - 51 cm jesenmo - 25 augustus - 37w3d - Kyano - 2880 gram - 50 cm Sembem - 26 augustus - 39wk- Sem - 3320 gram - 49 cm Francescak - 3 september - 40wk1d - Sem - 3260 gram - 48 cm Naiobi - 10 september - 38wk5d - Quinn - 3840 gram - 52 cm Hellen1971 - 11 september - 38wk2d - Roos - 3630 gram - 49 cm Anne - 13 september - 40w2d - Julian - 3900 gram - 52 cm sofie28 - 13 september- 40w2d - Noa - 3125 gram - 50 cm Merakli - 13 september - 40w2d - Gizem - 3835 - 52 cm Ariel - 15 september - 40wk3d - Noah - 4200 gram - 55 cm Mrij - 16 september - 38wk4d - Levi - 3010 gram - 49 cm
@slaapzak:normaal gezien zou ze overdag om de 4u moeten komen en valt de nachtvoeding weg! @anne,merakli: hebben jullie gekeken naar ons 3-tjes??op dezelfde zwangerschapsleeftijd, en dezelfde datum geboren,gek hè!? @hellen:fijn dat het weer wat beter gaat!ik had ook last van lekken en dan legde ik een handdoek tussen mijn bh en pijama tegen het lekken,dan bleef mijn pijama en dekens droog!! ons meisje heeft sinds gisteren andere flesvoeding en gisterenavond had ze weer wat krampjes,van 19.30u tot 21.30u.ik heb een hele tijd met haar liggen rond te wandelen en is uiteindelijk in mijn armen in slaap gevallen en ze is pas om3.30u wakker geworden voor haar flesje,dus ik heb ook een vrij goede nacht achter de rug!!vandaag zijn de krampjes zo goed als weg ,af en toe hoor je haar nog een goed duwen,maar dan slaapt ze rustig verder! groetjes sofie
@Jusi, zal ook wel aan de bouw van de baby liggen hoe die in z'n kleertjes past Lekker toch zo'n klein poppeke! @Tineke, ook Kenji draait wel eens met zijn oogjes als hij slaapt, ziet idd eng uit maar is heel normaal @Ariel, haarkleur een oogkleur kan ook een generatie overslaan, misschien is dat bij jullie het geval? @Francesca, heerlijk dat de nachten zo goed gaan! Daar kijk ik zó naar uit! En ja, liefst sleep ik Kenji ook overal mee naar toe op m'n arm of borst maar dat is toch een beetje lastig hihi! @Sofie, goed dat Noa zo is bijgekomen! @Jusi, hopelijk is Kenji vandaag weer lekker tevreden! @Slaapzak, waar in Limburg zit je eigenlijk als ik vragen mag ? @Pluk, lekker jezelf verwend met nieuwe kleding Idd, dure kleding met kindjes is niet enorm praktisch nee hihi! @Torties, jeetje wat een miep van het CB, erge is dat je vaak op zo'n moment ook nog met je mond vol tanden staat he! @Jusi, ja idd dat vroeg dat mens hier ook! Van die geldproblemen en ook omdat Bart en ik beide onze school niet afgemaakt hebben (terwijl ik wel gymnasium deed) vroeg ze of ik wel gewoon kon lezen en schrijven, WTF! Haha! We hebben beide gewoon een goede baan hoor haha en geloof dat m'n grammatica niet zo'n probleem is ! @Hellen, jeetje, shit dat Lief en jij niet op een lijn zitten. Wb speen, wij hebben 5 speentjes uitgeprobeerd voor we dé speen gevonden hadden waar Kenji heel tevreden en gelukkig mee is. Net als met flessen-spenen ligt bij fop-spenen ook de voorkeur bij een bepaald soort speen. Misschien bij Roos een ander soort proberen? En wb huilen, hier laat ik hem ook niet huilen hoor, hoe sneller je reageert hoe eerder je de verschillende huiltjes je herkent en hoe minder moe hij wordt. Vermoeidheid zorgt namelijk ook weer voor huilen en nog meer vermoeidheid en bij oververmoeidheid weer frustratie/zuigbehoefte/luchthappen tijdens het huilen->krampjes/hazeslaapjes/slecht in slaap vallen etc. Uiteindelijk gaan ze zó gefrustreerd huilen dat je niet meer weet wát ze bedoelen en dan is het pas echt zwaar (wie vertel ik dat, dikke knuf!). Pas rond de 9 maanden!! krijgen de meeste baby's het besef dat ze invloed hebben op de wereld (volgens mijn studieboeken kinderpsychologie). Hopelijk heb je er wat aan, verder een dikke knuffel!! www.inbakeren.nl vind ik een fijne site trouwens. Tenminste, de richtlijnen, ook hier geldt, pak mee wat je kan gebruiken en de rest links laten. Een osteopathe of chiropractor geen optie? Misschien mankeert ze lichamelijk iets? Google eens op osteopathie voor baby's anders? @Babijtje, fijn dat Jurre er zo goed bij gebaad is! A.s maandag moet ik de osteopathe bellen voor mezelf en ga vragen of ze Kenji even voor de zekerheid na wilt kijken, ben benieuwd! @Jusi, druk druk druk Maar wel even lekker eruit! @Sofie, balen van de reflux maar je weet nu iig wat er aan de hand is en kunt er wat aan doen, dat scheelt ook weer! @Anne, welkom Fijn om te lezen dat het zo goed gaat bij jullie! @Pippeloentje, welkom Wat zei de HA over het hoesten? @Naiobi, goed dus dat je even bent gegaan voor de zekerheid, fijn dat jullie nu een oplossing hebben voor Quinn! @Anne, heb je geen zoogcompressen dan? Hele uitkomst die 'koffiepads' @Pluk, dikke knuffel! Lijkt me erg moeilijk om te zien/horen hoe zwaar je moeder het nu heeft en dat je vader zo'n klap heeft gehad! @Pip, fijn dat hij in orde is! Volgens mijn KZ mag er uiterlijk 6 uur tussen zitten ivm de bloedsuikers. 4 Uur is hier geen uitzondering, ook wel 5 uur 's nachts @Slaapzak, oververmoeidheid bij Pyta misschien? Bij Kenji tenminste wel altijd als hij dat heeft, na een paar uur bij mij op schoot doorslapen is het ritme daarna weer gewoon in orde. Wakker in bedje, even tut in de mond, beetje hoofdje strelen en dan valt hij in slaap. MAar wacht ik te lang, dus als hij al slaperig is dan hebben we een probleem. Echt bij de eerste tekenen wakker het bed in werkt nog het beste @Hellen, gelukkig, heel fijn om te lezen dat het al wat beter ging vannacht! Een gelukkige, uitgeruste mama maakt Roos natuurlijk ook rustiger. Dikke knuffel! @Jusi, geniet ervan dat Kenji zo lekker doorslaapt Daar droom ik nu nog eventjes van haha! (hoewel Kenji hier 's nachts meestal toch 5u slaapt en dat scheelt ook al veel ) @Slaapzak, gelukkig toch nog een goede nacht @Babijtje, ook al een goede nacht haha Super! @Sofie, en jij ook al Gaat goed hier! Gister even babyblues gehad geloof ik, was zó oververmoeid geraakt (lees: vond vanmorgen een pamper in de wasmand ipv in de luieremmer, verbrand me aan kokend water, stoot me constant overal aan, reed met de auto bijna de stoeprand op etc. etc..) en Kenji had een huildagje waardoor ik 's avonds, toen Bart thuis kwam ook alleen nog maar kon huilen . Zat er echt eventjes doorheen. Afgesproken dat hij de nachtvoedingen afgelopen nacht voor zijn rekening zou nemen, maar kreeg hem niet wakker dus toch maar weer zelf gedaan. Vanmorgen is m'n moeder komen poetsen zodat ik eventjes lekker kon douchen want daar kreeg ik gister geen tijd voor zo verdrietig was Kenji. Gelukkig is alles weer goed met hem en ligt hij weer lekker te slapen en is hij weer een heerlijk tevreden manneke! Maar ben wel heel blij als ik weer eens écht uitgerust ben ipv op adrenaline te functioneren @Sofie, je hebt trouwens een verkeerde banner dat is een voor een overleden kindje !!
pffff ff men hart luchten!! vanacht een rotnacht gehad!! Sem besloot gewoon wakker te blijven tot 03.30 uur!!!!! Ik was al super moe!! ik was compleet gefrustreerd! heb alles bij elkaar gejankt! We hebben echt niks te klagen want alles gaat helemaal super met hem! Voedingen gaan prima ( borst ) en hij is super tevreden! huilt vrijwel nooit! misschien dat het me daarom zo frustreerd wanneer hij het wel doet! probleem ligt dus echt bij mij want ja welke baby huilt er nou niet! en hij heeft ook ontzettend last van krampen! maar gelukkig huilt hij daar niet echt om het is meer kreunen en steunen en maaien met zen armen! Ach wat wil ik ook die lieverd is pas 4 weekjes! Misschien moet ik zelf ook nog steeds aan het ouderschap wennen! ineens draait je hele dag om dat mooie wondertje! het enige moment voor mezelf is als ik sávonds als manlief weer thuis is eindelijk een half uur lekker nutteloos onder de douche kan gaan staan! Maar ga van de week lekker ff met men moeder naar de zonnebank! van dat soort kleine dingen wordt ik al blij! en wil natuurlijk ook niet te lang weg bij men kleine poepie! Ben overigens wel bezig om hem vaker in bed te leggen! het gaat tot nu toe aardig goed! hij ligt er nu ook in en ik hoor hem pruttelen door de babyfoon! men hart zegt haal hem eruit en ga knuffelen en men verstand zegt lekker laten liggen hij gaat zo wel slapen.... twijfel twijfel nee... ik laat hem nog even liggen! Ben nog wel van plan om zo'n kussen te kopen om hem op zijn zij te laten slapen zonder dat hij kan omrollen! hij blijkt daar heel rustig van te worden! zeker wanneer hij last heeft van kramp! iemand ervaring met zo'n kussen? liefs!
Babijtje - 7 augustus - 37w1d - Jurre - 2510 gram - 48 cm Jusi - 8 augustus - 35w1d - Kenji - 1875 gram - 44 cm Tineke - 9 augustus -35w6d- Storm - 3480 gram - 49 cm slaapzak - 22 agustus - 37w5d- Pyta - 3005 gram - 49 cm Pluk - 25 augustus - 39w2d - Kinley - 3840 gram - 51 cm jesenmo - 25 augustus - 37w3d - Kyano - 2880 gram - 50 cm Sembem - 26 augustus - 39wk- Sem - 3320 gram - 49 cm Francescak - 3 september - 40wk1d - Sem - 3260 gram - 48 cm Naiobi - 10 september - 38wk5d - Quinn - 3840 gram - 52 cm Hellen1971 - 11 september - 38wk2d - Roos - 3630 gram - 49 cm Anne - 13 september - 40w2d - Julian - 3900 gram - 52 cm sofie28 - 13 september- 40w2d - Noa - 3125 gram - 50 cm Merakli - 13 september - 40w2d - Gizem - 3835 - 52 cm Ariel - 15 september - 40wk3d - Noah - 4200 gram - 55 cm Mrij - 16 september - 38wk4d - Levi - 3010 gram - 49 cm Pip. - 21 september - 39wk2d - Vasco - 3680 gram - 51 cm Ha meiden, hoe is het bij jullie? Hier gaat het vandaag lekker! Lekker een dagje samen met Vasco. Vanmorgen hem voor het eerst alleen in bad gedaan en dat ging prima! Leuk vind ie het niet, maar hij ruikt weer heeerlijk!! Nou vind ik hem sowieso lekker ruiken haha. De huisarts heeft naar zijn longetjes geluisterd en naar zijn oortjes gekeken en hij is alleen wat neusverkouden! Dat beetje hoesten hoort erbij. Ik moet hem af en toe zoutoplossing in neusje toedienen! (zielig bah) Maargoed, ik ben weer gerust. Het drinken gaat ook goed, alleen kom ik aan niet meer dan 6 voedingen per dag omdat hij zoveel slaapt. vraag me af of dat wel genoeg is dan? Maar hij zit wel sinds vandaag op zijn oude geboortegewicht en hij plast en poept (lees: spuit! ) goed! Verder geniet ik enorm van mijn kleine kereltje!! @Tineke, de mijne draait ook met zijn ogen als ie wakker is, soms draaien ze gewoon weg. Is eng gezicht, maar schijnt normaal te zijn!! Liefs Pip
@pip Sem vond in bad gaan ook niks aan tot ik het water warmer maakte! nu vind hij het heerlijk! hij straalt gewoon als ie er in ligt! hij houd gewoon niet van "kou" Misschien kun je het eens proberen! groetjes!
Ja, leuk he.. en ik wist het inderdaad.. ik las wel mee, maar schreef niet echt mee op zw pagina... Bijzonder..! Alle drie 40w2d en op 13 sept bevallen... Pieuuuuww.. ik ben bijna grootverbuiker.. maar wil alleen kruidvatmerk... ik heb gewoon een stapel op mijn nachtkastje liggen.. Owwww... huilalarm.. het is weer tijd voor voeden.. kom later nog terug!
@ mijnkleine.. ik woon in heerlen.. toevallig het nichtje van vrienden van ons ...hebben ook een jongeltje gekregen en ook dezelfde naam geven ook van de paffs afgehaald..maar die hebben ook nog een zoontje... wie weet ben jij toch dezelfde persoon haha...
@Slaapzak, haha wat een toeval, wij wonen in Landgraaf! Dat is wel erg om de hoek !! Kenji is onze eerste dus ik zal dat nichtje wel niet zijn, zou wel héél toevallig zijn geweest! @Francesca, ook al even er doorheen gezeten, wij hebben die luxe ook dat Kenji zo voorbeeldig is en als het dan even 'mis' gaat is dat idd meteen een aanslag ja. Knuffel! @Pip, in onze kraamwijzer staat 6-8 voedingen per dag dus dat is netjes denk ik zo Als hij verder goed aankomt en het goed doet geen probleem toch!
We zijn vandaag langs geweest en hij voelt zich al een stuk beter hij is zelfs al lopend een krantje wezen halen samen met mijn moeder. Alleen valt hem de visite tegen, er komen veel mensen (daar geen klagen over) maar als de ene net de deur uit is komt de ander alweer binnen en dan is het moeilijk rust nemen. Heb hem gezegd dat als het hem teveel wordt hij dan gewoon in bed moet gaan liggen, alleen hij mag nog maar 1 keer per dag de trap op. Heb mijn moeder opgedragen dan gewoon visite te weigeren als ze spontaan aan de deur komen en pa er even geen zin in heeft. Wel verteld hij trots aan iedereen dat als hij weer 2 x per dag de trap op en af kan hij dan ook weer sex mag hebben volgens de papieren (sorry maar dat is teveel info over mijn ouders) Jan heeft met mijn moeder voor de hele week boodschappen gedaan dus daar hoeven ze zich ook niet druk over te maken. Wij zullen hun boot winterklaar maken (voedsel en slaapspul eruit, anti vries in de watertank doen enz enz) 5x165=825 cc dus in totaal maar het maakt echt niet uit hoe dat verdeelt is over de dag hoor. Of je dat nu in 5 flesjes geeft of in 6. Over het algemeen mogen ze niet meer dan 1 liter flesvoeding per dag krijgen omdat anders de nieren het niet aan kunnen. Betekend dus dat je nog 175 cc over hebt dus dan kan dat flesje van 60 cc er 's nachts dus prima bij. Hier heeft Kinley ook besloten de nachten anders te doen, ik moest haar de afgelopen week elke keer om 12 uur wakker maken dus gisteren besloten haar te laten slapen. Ze kwam toen om 3 uur pas weer en heeft toen nog geslapen tot 7 uur. Wat ze nog wel even deed tijdens de fles van 3 uur is 1/3 opdrinken,luier vol schijten dus verschonen. Daarna weer een beetje drinken en huppa nog een volle luier afleveren Ik heb zo'n kussen aangeschaft voor Kylian en die heeft er tot een maand of 5 heerlijk in geslapen, daarna was hij sterk genoeg om zich er boven uit te werken en dan toch op de rug te gaan liggen. Nu slaapt Kinley erin, maar ook op haar rug want omdat het bed schuin staat zakt ze weg naar de zijkant en rolt dan onder de dekens, door de kussens van dat ding kan ze dus niet naar de zijkant weg zakken. Groetjes Anita