hoi allemaal! hier ff snel een berichtje van ons! eigenlijk gaat alles prima hier op het poepen na! vandaag is al de 4de dag dat Sem geen ontlasting heeft gehad! Vind het zo zielig! hij is er niet vervelend onder maar kan me voorstellen dat hij er last van heeft! dit is vooral in de avond als zijn darmen beginnen te werken ( voor zover ze het doen ) Heb het cb al gebeld en ze bellen me straks terug! Heb volgens mij wel eens gehoord dat je dan vocht bij moet geven ivm uitdroging! Naar mijn idee komt deze verstopping doordat ik een aantal keer afgekolfde voeding verdikt heb met johannesbroodpitmeel! ben hier dus ook direct weer mee gestopt! @ werken: ben toenstraks op mijn werk geweest om af te spreken welke dagen ik ga werken! Dit worden de woensdag en de donderdag! dan gaat sem naar de oma's! pfff moet 2 december weer beginnen! Ik had voor mijn verlof een 0 uren contract en had eigenlijk gehoopt dat ik een 16 uur contract zou kunnen krijgen, maar helaas volgens mijn leidinggevende zijn er nog geen standaarduren vrij! ik ga het dus even aankijken of ik vaak genoeg word ingepland want ik moet ook een beetje zekerheid hebben natuurlijk! en is dat niet het geval dan ga ik rustig op zoek naar wat anders! @ anti conceptie: hier ook condooms, niet ideaal maar wij willen aankomend jaar ook al voor een 2de gaan dus aan de pil gaan is dan ook zo'n gedoe! gek genoeg mis ik het zwanger zijn en de gevoelens die bij een geboorte loskomen ook! Eigenlijk net pas een week dat ik me echt realiseer wat er toch allemaal gebeurt is! wil hem voor geen goud meer missen maar zou ook graag weer zwanger willen zijn! ( oh erg he ben net bevallen pfff ) Vanavond is het weer ff mama tijd! ga lekker mijn nagels laten doen! ohhh heb er nu al zin aan! dikke knuffel voor iedereen die het nodig heeft! en ook voor de gene die het niet nodig hebben!! hihihi groetjes!
Waarom linde geen brusje krijgt? Omdat ik bij de bevalling van Linde ruim 4 liter bloed kwijt geraakt ben, doordat mijn baarmoeder niets meer deed (niet samentrok), en er is een kans van 80 % of meer dat het weer gebeurd maar dan nog heftiger bloedverlies. Mijn baarmoeder is zeg maar gewoon ontzettend Lui. Deze bevalling heb ik zelf al op het randje gelegen, en als het dan nog heftiger wordt is de kans dat ik er zelf aan onder door ga heel groot. Liever 1 gezond kind die we samen opvoeden dan 2 die alleen door papa worden opgevoed.
Ok, dat had ik dus ff gemist. Wel heftig zeg!! En natuurlijk liever 1 kindje met papa en mama dan 2 kindjes met alleen een papa!
Pff nu ik dit weer zo typ, moet ik toch weer even een traantje weg pinken. Vind het zo oneerlijk en ook niet leuk voor Linde.
Ja is het ook, mja richt me nu vooral op Linde en geniet ontzettend van haar, maar gewoon het idee om nooit meer zwanger te wezen en nooit meer die bevalling en pff zucht. Daarbij komt ook nog eens dat me broer absoluut geen kinderen neemt (daar is die al zijn hele leven stellig van overtuigd) en ik denk ook dat die daar wel gelijk in krijgt. Dus Linde blijft echt helemaal alleen, want ik heb alleen maar een broer.
Hoe zat het nou met meeten??? Lijkt me wel leuk namelijk! Torties heb ik al ontmoet Maar de rest natuurlijk niet. Wil alleen niet al te ver reizen, want ik heb geen rijbewijs. En met het OV en een baby is ook niet alles.
Oh das wel jammer indd Ik vind het hebben van kinderen echt fantastisch. Maar zwanger zijn vind ik echt geen drol aan. Ja tuurlijk is het schoppen van die kleine leuk. Ik mis het dan ook totaal niet. Ik heb ook altijd heel hard geroepen dat ik nooit van die k*tkinderen wilde. En heb er ondertussen al 2, dus misschien komt het nog?
Meeten, volgends mij moest je dan iemand PBen die een lijst maakt van woonplaatst e.d Ja misschien dat me broer er nog anders over gaat denken, laten we het hopen!
@ikbenhetmaar: ik kan mij voorstellen dat het erg moeilijk voor jou is om nooit meer zwanger te kunnen zijn. voor linde zal het denk ik niet heel erg zijn. ja het is zeker leuker om broertjes of zusjes te hebben (vind ik dan) maar met alle liefde van jullie komt linde vast niks te kort. wij hebben hier nog steeds niet aan de bedpraktijken gedaan. ik heb er gewoon nog geen behoefte aan. en ik heb ook best wel wat pijn in mijn bekken en rond mijn schaambeen en ik wil graag dat de eerste keer iig niet pijnlijk is. en dan nog het thema anticonceptie. wij zullen hier condooms moeten gebruiken. ik wil absoluut nooit meer de pil nemen (hele slechte ervaringen mee) en de spiraal zou ik niet doen omdat ik er niet achter sta. dus balen voor ons zolang we nog niet voor een tweede gaan
o hhet zwanger zijn mis ik echt niet. maar heb dan ook echt geen leuke zwangerschap gehad. en het kleine mannetje schopt nu gewoon vanaf de buitenkant in mijn buik
Ariel, jouw vent is grappig. 8 kinderen haha! Ik vind 2 mooi.. En wil niet té lang wachten! Ja het ligt eraan waar de meeting is Ariel, eventueel haal ik je wel op joh, maar ligt er aan waar de meeting dan georganiseerd word, ik woon net onder Rotterdam! Ikbenhetmaar, heftig hoor.. Jeetje! Je hebt eigenlijk veel geluk gehad dus? Lijkt me echt zo moeilijk meid. Knuffel hoor voor jou.. Ga nu ff de dokter bellen voor mezelf, anti-conceptie! Maar ook dat Gabriëlla zaterdag in aanraking is geweest met 2 kinderen die hoogstwaarschijnlijk mexicaanse griep hebben. Waar ik op moet letten enzo.. Weetje, ik denk heel vaak: Hoe zou het zijn met een 2e?! Echt erg, ze is straks nog maar 7 weken haha..
@ 5mare, Linde komt ook niets te kort maar een speelmaatje is toch wel erg leuk! Als linde naast me op de bank ligt dan krijg ik ook wel eens een trap in me buik, erg grappig vind ik dat altijd En bedpraktijken komen vanzelf wel weer als jij en je mannetje er behoefte aan hebben. Al vond ik de 1e keer ontzettend mee vallen. Maargoed had ook geen scheuren of een knip gehad.
Torties, woont in Zoetermeer. Dus misschien als zij ook gaat dat ik dan met haar mee kan rijden. Als ik heel lief kijk
@ Eerised: Jeetje zeg wat een ellende. Gecondoleerd met de tante van je vriend wat erg zeg... en veel te jong @ mex.griep: Ik zou eens nakijken hoe lang de incubatietijd is van de mexgriep. Er staat me iets bij van 4 dagen. Als je ze zaterdag hebt gezien zou dat nu dus 5 dagen geleden zijn. Als jij of Gabriella vandaag of morgen dus geen klachten krijgen zoals koorts, zou er in principe niks aan de hand moeten zijn. Ik zou haar (en jezelf) gewoon even vaker temperaturen en in de gaten houden. Ik denk dat als je tegen het weekend nog geen klachten hebt, je je echt geen zorgen hoeft te maken. Gaat het wel inmiddels goed met je neefje en nichtje hoop ik? Ik heb het even voor je opgezocht op dokterdokter.nl en daar staat het volgende: Bij de Mexicaanse griep is de incubatietijd meestal 2 tot 4 dagen, maximaal een week. Als je ziek wordt, verdwijnen de griepverschijnselen binnen 2 tot 7 dagen. Sterkte meid!
@ Eerised, Ja mijn bevalling was eentje uit een boekje, 4 uurtjes vanaf de eerste wee tot de uitdrijving van de placenta, maar een uurtje daarna lag ik al in de OK zonder dat we wisten wat er allemaal gebeurde, vooral voor mijn vriend heel moeilijk geweest toen. Hij werd in een kamertje geduwd met Linde en moest het maar uitzoeken. Niemand die naar hem omkeek en ik ben zeker 2,5 uur weggeweest zonder dat die wist wat er ging gebeuren. Komt ook wel doordat er heel snel gehandeld moest worden. Mijn Hb was op dat moment nog maar 2,3 en kreeg bloedtransfusies en zuurstof. Grappig dat jij ook denkt aan hoe het zou zijn met een 2e, hier ook continue die gedachten hoor!
Hey dames, Heb eens even zitten zoeken op internet. Hier wat meer informatie over de mexicaanse griep, die misschien wat gerust kan stellen: Wat zijn de symptomen van Mexicaanse griep? De verschijnselen van de Mexicaanse griep lijken sterk op die van de gewone griep. Als je je grieperig voelt weet je dus niet of je de Mexicaanse griep hebt. Op zich is dat geen probleem, omdat volgens het RIVM ondanks enkele sterfgevallen de Mexicaanse griep vooralsnog niet gevaarlijker is dan de gewone seizoensgriep. Het belangrijkste symptoom van de Mexicaanse griep is koorts, die meestal gepaard gaat met enkele van de andere verschijnselen: Koorts, hoger dan 38 graden Hoesten, niezen koude rillingen zere, droge keel loopneus spierpijn hoofdpijn vermoeidheid Soms: diarree. De klachten verdwijnen meestal na 2 tot 7 dagen. Het hoesten kan wel langer aanhouden. Door de griep kunnen al bestaande ziekten verergeren. Een complicatie van de griep kan longontsteking zijn. De kans op een longontsteking In zeldzame gevallen krijgen gezonde mensen longontsteking als gevolg van de Mexicaanse griep. Mensen die al een ziekte hebben, kinderen jonger dan 2 jaar, vrouwen in het derde trimester van hun zwangerschap en mensen die jaarlijks een griepprik krijgen lopen een grotere kans op het krijgen van een complicatie, meestal in de vorm van een longontsteking. Gezonde mensen die niet in een van de risicogroepen vallen en zich niet erg ziek voelen kunnen de griep gewoon thuis uitzieken. De huisarts zal geen test uitvoeren om te kijken om welk virus het gaat. Degenen in de risicogroepen en mensen die zich echt ziek voelen wordt aangeraden de huisarts te bellen. Ga niet meteen naar de huisarts toe, in een volle wachtkamer kun je andere mensen besmetten. Hoe voorkom je verspreiding van het virus? Als je de griep hebt: blijf thuis, drink voldoende en gebruik papieren zakdoekjes bij het snuiten en gooi die meteen weg. Was regelmatig je handen en wijs ook gezinsleden op het belang van het handenwassen. Vervang dagelijks de handdoeken. Let er op dat je kinderen vaak hun handen wassen, zeker als ze op school zijn geweest of van de sportclub thuiskomen. Hoesten, niezen, handen wassen Het griepvirus verspreidt zich door hoesten, niezen en praten. Kom indien mogelijk niet te dicht in de buurt van mensen met griepachtige verschijnselen. De virusdeeltjes reizen door de lucht en kunnen zo eenvoudig iemand anders besmetten. Maar het virus zit vaak ook op handen en dus ook op deurklinken en koffiekopjes en dergelijke. Zit je met besmette handen aan je mond, neus of ogen, dan krijg je het virus ook binnen. Heb je een goede weerstand, dan word je er waarschijnlijk niet ziek van, maar kun je wel drager zijn en weer anderen besmetten. Daarom wijst het RIVM op het belang van goede hoest- en nieshygiëne en het regelmatig wassen van handen. Lees ook De Mexicaanse griep in 10 vragen Auteur: Jan Willem Wensink Bronnen: RIVM, Dossier Mexicaanse griep