Hellen, ja maakt best veel indruk op zo'n kleintje, die prikjes, volgens mij. Gelukkig heeft ie geen koorts, alleen wat verhoging. (38 graden.) Jammer dat Roos beneden niet wil slapen. Hoe is het afgelopen nacht gegaan? En wat is ze toch een mooi meisje. Kenji vraagt nu al om een date. Ariel, aah ook al zo'n mooi menneke! Lief die foto van jouw 3 mannen op bed. MijnKleine, ja, Kenji slaapt al zoveel, maar gisteren dus nóg meer! Gisteravond had ik een vergadering, en toen ik thuis kwam zei Jurgen dat Kenji de hele avond had geslapen, maar wel veel gekreund had. Hij zal wel aan het persen geweest zijn dan. Tineke, de poep ruikt zurig he? Fijn is dat ook he, van die spuitluiers. En heb je nog kunnen slapen? Mare, jammer is dat he, dat ie niet meteen alle nachten doorslaapt. En dat spugen, fijn he, ik kan Kenji soms ook wel 3 keer op een dag verkleden. En heb jij ook nog kunnen slapen? Miriam, fijn dat Sem afgelopen nacht zo lang geslapen heeft. Nu maar hopen dat het idd doorzet. Ik had Kenji gisteren om 22.30 de laatste fles gegeven, en vannacht kwam ie wéér! Alleen nu weer eerder als de 2 nachten ervoor, namelijk om 4.30. Ik heb hem toen zijn speen gegeven, en niet meer gehoord. Moest hem uiteindelijk weer wakker maken om 6.00. Ik hoop dat het geen gewoonte van hem gaat worden, weer iedere nacht wakker worden.
@Naiobi; ik heb de Medela Pump in Style electrische kolf. Niet goedkoop, maar wel erg fijn. @jesenmo; fijn dat alles goed was bij de nacontrole. Hoe was het bij het cb?? @miriam &jesenmo &hellen &ariel; wat een schatjes!! @Jusi; ze hebben me wel verteld dat ze wat meer kunnen slapen. Bij Jurre was het inderdaad de nacht die hij doorsliep, want vannacht mocht ik mijn bedje weer uit. Wat ik met liefde doe hoor @miriam; wat heerlijk joh dat je wat langer kon slapen Gisteren Jurre voor het eerst in de puckababy gedaan, nou het was geen succes. Meneer begon me toch te krijsen, net een speenvarken, dus maar gauw eruit en hij ging heerlijk slapen.
Goeiemorgen (was het maar een goeie morgen haha!) @Tineke, ja poep ruikt niet lekker haha @Mare, shit die korte nachten!! @Miriam, lekker eventjes een paar uurtjes slapen kunnen @Slaapzak, mooi en aangrijpend verhaal! @Jusi, oeps! Dat hoop ik ook niet voor je dat Kenji hier een gewoonte van gaat maken, gelukkig is hij tevreden met een speentje, die vlieger gaat hier niet op helaas haha! @Babijtje, balen dat hij de Puckababy niet fijn vindt! Zo hier een wáááárdeloze nacht ! Kenji om 23.30u een flesje gegeven, om een uur of 1 viel ik in slaap en om 3.20u werd hij wakker voor de volgende. Na het flesje verschoont en in bed gelegd maar elke keer als hij eventjes lag kwamen weer boertjes op dus een keer of 3 uit m'n bed gekomen om zijn boertjes te laten ontsnappen. Toen hij eindelijk sliep om half 5 weer naar bed toe maar om half 6 begon hij te huilen, ik naar hem toe had hij in zijn slaap alles onder gespuugd, dus ergens nog een stom boertje dwars gezeten Dus eerst hem maar even schoon gemaakt en toen bedje verschoont, kamertje gepoetst, poef gepoetst en weer in bedje. Met speentje proberen zoet te houden zodat de voeding nog eventjes uitgesteld zou worden en zijn maagje even tot rust kwam. Elke 5 minuten viel hij in slaap maar schrok wakker als zijn speentje uit z'n mond viel dus ben ik maar de was gaan draaien, wenkbrauwen bijgewerkt, keuken gepoetst, broodjes voor Bart gesmeerd, flesjes en speentjes uitgekookt en opnieuw bijgevuld, Joepie uitgelaten en maar steeds tussendoor dat speentje terug in zijn mond stoppen. Toen Bart wakker werd viel hij eindelijk in slaap. Dus ik een hete douche met lavendelolie genomen om weer duf te worden (was aardig hyper inmiddels). Was nog niet afgedroogd toen hij wakker werd van de honger, Bart flesje klaar gemaakt zodat ik me snel aan kon kleden. Flesje gegeven en zat gewoon in tranen van de vermoeidheid toen Bart naar z'n werk ging Na het flesje een hele poos gewacht om zeker te zijn dat er dit keer geen boertjes meer dwars zaten en lekker naar bedje gebracht. Heb toen gelukkig van 8u tot 10u kunnen slapen. Toen was het tijd voor het volgende flesje. Nu ligt hij weer lekker in bedje maar inmiddels kan ik niet meer slapen dus hier zit ik dan met brandende ogen.. Het leven gaat niet altijd over rozen :') Ooooohhh ik wil weer eens lekker slapen en dan langer dan 2uurtjes per keer...
Goedemorgen meiden, Gehoortest was goed gisteren. Hier vannacht ook weer lekker geslapen van 23.15 t/m 05.30. Das echtff lekker weer, ze heeft 's nachts nog niet echt een ritme, soms slaapt ze door en soms niet. Pff. moet echt ff op gn schieten hier, zit nog in me pyama en mano moet ik zo naar school gaan brengen.
We hebben na 3 flesjes en 5 speentjes uitproberen de Difrax S-fles met het allerkleinste speentje omdat hij zo gulzig is. Hij krijgt idd teveel lucht binnen maar op dit speentje en flesje ging het nog het beste. Als iemand nog betere opties of tips heeft die zijn van harte welkom! Boeren is echt een ramp, hij spuugt bijna elke dag wel een keer omdat er toch nog ergens een boertje opduikt na een hele poos
Joyce fijn dat de gehoortest goed was. Tinneke hier ruikt de poep ook ontzettend zuur, als ik het niet beter wist zou ik zeggen dat er tanden aan zitten te komen maar de kans is groter dat het van de lactulose komt hier. Slaapzak aangrijpend verhaal zeg, ook wij hielden het stil dat we een kindje wilden hoor, na 2 jaar toen nog niets en de moeilijke beslissing gemaakt om niet de mmm in te gaan. En toen plots zwanger, dat werd een miskraam met 12+3, daarna vrij snel zwanger van Kylian. Ook dit keer niets gezegd maar wel veel geluk gehad want na 6 maanden was het al raak. Jusi hier is Kinley ook niet echt te vreden te stellen met een speen, heel af en toe lukt dat maar vaak moet er toch de fles komen. Spammers wat een mooie kindjes hebben we toch gemaakt Hier liep het gisterenavond even helemaal niet. Kylian moest naar bed terwijl Kinley besloot precies op dat moment honger te hebben. Heb toen Kylian naar bed gebracht met een huilende Kinley bij mij, voorlezen terwijl Kinley aan mijn pink lag te lurken en toen snel Kinley de fles geven. Die was ondertussen zo boos dat het tot 22 uur heeft geduurt voordat ik haar rustig genoeg had dat ze weer wilde slapen. Om half 1 kwam ze al weer voor een fles en heeft toen tot 4.30 uur geslapen, toen een klein troostflesje gehad (ongeveer 60 cc) en toen doorgeslapen tot 7 uur. Heb dus nu de tijden maar even aangepast zodat we 's avonds om 7 uur een fles geven en ze die dus op heeft als Kylian om 7.30 uur naar bed moet. Wil niet zeggen dat ze dan slaapt maar dan is ze in ieder geval tevreden. Groetjes Anita
Zo en nu ga ik even spammen, ze LACHT En op mijn site www.mamaanita.blogspot.com staat een filmpje van Kylian
Mijn kleine hier ook verschillende spenen maar ik wil nu gewoon de spenen die bij Kylian ook het beste hebben gewerkt. Dat zijn de spenen van de nuby, hierin zit namelijk geen gat maar een kruisje. Dat kruisje opend zich al naar gelang hoe hard je kindje eraan zuigt. voor de rest zou je kunnen proberen de voeding wat dikker te maken zodat het moeilijker terug gegeven kan worden (b.v Friso comfort of Nutrilon ar.) Groetjes Anita
Pluk, ahh wat een lieve foto! Die lachjes doen een moederhart smelten he!! Kan me voorstellen dat het vooral met twee kindjes even passen en meten is naar de beste oplossing steeds maar aldoende leert men he
@Pluk, Nuby hebben we ook 2 flesjes en een rij speentjes van maar die werken voor Kenji jammer genoeg niet Dan gaat hij zó tekeer dat alles er langs zijn mondhoeken uitloopt. Best moeilijk..
Meid je hoeft voor elk speentje niet de bijbehorende fles aan te schaffen hoor. Ik heb dr Brown flessen en die van de difrax. De spenen van dr Brown passen prima op die van de difrax en andersom ook. De nuby speen past ook op de difrax fles enz enz enz Groetje sAnita
Hier een hele gare Heleen..... Ik was helemaal blij toen ze gister, nadat ik ze na een brulpartij op de slaapkamer had geparkeerd, lekker sliep. Om tegen half 12 gaf ik de laatste voeding van de dag en knipte om 12 uur het licht uit. Helemaal blij en in de hoop een nachtje goed te slapen. Mevrouw kwam netjes om half 3 voor weer een voeding..en toen..ging er wat mis. Ze was klaarwakker en wilde ab-so-luut niet meer gaan slapen. Heel de nacht ben ik bezig geweest. Rondgelopen, dichtbij en warm tegen me aan gehouden, nog eens extra aangelegd, liedje gezongen, zachtjes gestreeld...niets hielp. Ze sliep niet! Pas om half 8 vanochtend (!!) viel ze weer in slaap en kon ik daarna ook nog even de luiken dichtdoen. Totdat er om kwart voor 10 door een Jehova's getuige met veel volharding op de bel werd gedrukt ( zeg..die gordijnen zaten niet voor niets nog dicht..GROM!) En nu ligt het onderwep van dit berichtje zichzelf wederom in slaap te brullen...en ik heb wallen van hier tot Tokio. En de komende 2 dagen MOET mijn huis aan de kant zijn, want we doen weer mee met de open huizen route dit weekend. Ik zie daar dus echt ff geen gaat meer door, he Als klap op de vuurpijl ontdekte ik net tijdens de laatste voeding ook nog 2 flinke smetplekjes achter Roos haar oortjes. Nu voel ik me ook nog een waardeloze moeder. Kennelijk vind Roos het zelf wel meevallen, ze wierp me vrijwel doorlopend stralende glimlachjes toe. Mja..na een nacht zonder slaap betrek je als beginnende moeder zijnde kennelijk wel alles teveel op jezelf. Nu zie ik overigens wel verschillende adviezen bij smetplekken. De één zegt: vooral schoon end roog houden. De ander smeert er bepanten, sudocreme of zinkzalf op, of zoete olie, vaseline etc. Iemand er al mee te maken gehad? En zo ja: wat werkte bij jou??
@ Mijnkleine; de flessen van Breast Flow schijnen heel goed te zijn, die werken namelijk net als een borst, baby krijgt er alleen wat uit als die ook daadwerkelijk zuigt. Heb hier alleen zelf geen ervaring mee. De flessen van Bfree heb ik wel ervaring mee en die zijn erg goed! Daar zit 1 of ander ventiel systeem in.
Dat ventiel zit ook in de Difrax S-fles idd, die zorgt ervoor dat hij geen vacuum kan zuigen want dat deed hij ook nog bij bijna alle flesjes en speentjes. Die breast flow is idd een goede tip, heb eens gegoogled en denk dat we die ook maar eens gaan proberen! Hellen, dikke knuffel! Erg zwaar dat chronisch slaaptekort he Wat zal het heerlijk zijn als die hummeltjes wat makkelijker en langer gaan slapen! Wb de smetplekjes geen ervaring maar een slechte moeder ben je zeker niet, dat ben je pas als het je niks interesseert! Je doet 't prima!