September 2009 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Ariel, 25 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Torties

Torties Fanatiek lid

20 okt 2008
    2.030
    118
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
    @Eerised
    ik ind het helemaal niet raar! je hebt juist tijd voor jezelf nodig, even zonder je kindje! ookal is het even wennen, je wordt er (denk ik) een nog betere mama van :D

@Jesenmo
    gfeliciteerd meid! gaaaf hoor! wel snel al in juli, ik denk dat een half jaartje om het te regelen niet erg lang is ;)
    ik ben 11 dec gevraagd en wij hebben als datum ingedachten 10-06-2011 (dan is Alisa ook iets groter en vinden wij erg leuk, en kunnen we nog even sparen)
    maar wat voelt het heerlijk om verloofd te zijn, vind je niet?! :D

@Sembem en Joyce
    dank jullie :D

@pluk
    hihi dat is nog eens een idee :D groepskorting voor de taart, jurk, locatie, weddingplanner haha :D
    mijn beste vriendin gaat mij helpen, die wilde ooit een eigen weddingplanner buro beginnen (gaat em zoals het er nu uitziet alleen niet worden) maar nu kan ze in ieder geval zich lekker met mijn bruiloft bezighouden

@babijtje
    aah wat issie lekker gegroeid!
    lekker hoor!

2. Torties

Torties Fanatiek lid

20 okt 2008
    2.030
    118
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
    Bemoei je er maar mee hoor :D vind ik helemaal niet erg ;)
    inderdaad sarcasme omdat ze gewoon NIKS zei, geen mening, geen tips, geen ervaringen met andere kindjes, niks..
    dus..
    verder wat betreft de 4 flessen..
    de reden waarom ik daar aan denk is omdat ze om 20.00 altijd suuuuper lekker gaat slapen en dan moetik haar ergens tussen 23.00 en 00.00 dus echt uit een hele diepe slaap halen, waarna ze daarna weer tot 04.00 slaapt en dan is het klaar met lekker slapen
    (dan wordt het onrustig, steeds speen vragen enz. maar niet huilen (tenzij ze der speen niet krijgt) en om half 8 heeft ze pas echt weer trek in een fles, dus om 04.00 een klein flesje geven werkt ook niet, hebben we al geprobeerd maar dronk ze met grote moeite 40cc en daarna klaarwakker door al het geklungel)
    Dus ik dacht als ze dan om 20.00 al der hoeveelheid voeding op heeft van die dag en dan lekker der bed in kan met een verzadigd gevoel, dat ze dan wel een langere ruk dan 4 uurtjes kan slapen.. omdat ik der dan niet om 00.00 hoef wakker te maken
    maak ik der niet wakker komt ze om 02.00-02.30 voor de laatste fles en dat lijkt me al helemaal niet de bedoeling..
    Als het aan haar ligt is haar nacht dus van 20.00 tot 02.30 (maar dat zou eigenlijk moeten verschuiven.. aangezien ik dus echt niet om 20.00 naar bed kan..
    dit is al zo vanaf de 4e week.. toen was al van der 'nacht' flesje af, die kreeg ze om half 6 smorgens toen al ongeveer, dat is nu verschoven naar 07.00-07.30 maar ze blijft maar wel wakker worden zo ongeveer elke 3-4 uurtjes dus..

Ik weet het dus simpelweg niet wat het beste voor haar is om voor elkaar te krijgen dat ze ietsjes langer gaat slapen.
    Niet dat ik dat nou zou mega belangrijk vind, maar het is zo langzamerhand toch wel de bedoeling, zeker voor een flessenkindje..

3. Torties

Torties Fanatiek lid

20 okt 2008
    2.030
    118
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
    Dus wat betreft de reflux is er inderdaad dus niet echt wat aan de hand denk ik ! maar bedankt voor het noemen van de Balneum Hermal! ga ik maar eens proberen!
    waar kan ik het kopen?

4. Torties

Torties Fanatiek lid

20 okt 2008
    2.030
    118
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
    Zo, ik had hier nog niet gezegd dat Alisa heerlijk lag te slapen toen ik thuiskwam na het CB van de prikjes, en ik wil der van de MC naar bed verplaatsen en GAAT me toch gillen! het stopte niet meer totdat ik der een flesje had gegeven terwijl het helemaaaaal geen eettijd was, en toen was een half uurtje pret op de doomoo seat, pak ik der om in der rustig te wiegen om daarna naar bed te gaan want ze lag maar druk te doen en dacht anders krijg ik der nooit in bed, GAAAAAAT ze me toch weer! niet normaal zeg, ben ik echt niet meer gewend, zooo hard krijsen dan he..
    ik denk die moet me toch een pijn hebben..
    na der 20 min krijsend gewiegd te hebben werd ze eindelijk rustig en kon ik der na 10 min eerst even lekker tegen mij aangeslapen te hebben in der bedje leggen, dat is nu 20 min geleden..
    poeehee.. wat een eeinde van de leuke lachende en brabbelende dag van Alisa!
    mannetjelief komt om 23.45 pas weer thuis, dus k ga nu maar lekker douchen en het boek 'lekker slapen zonder huilen' van Ariel lezen!

5. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    @torties: oh dan ben ik wel benieuwd naar de vlek van alisa. ik zal ook eens een foto maken van die van david die valt in mijn
    ogen namelijk reuze mee.
    balneum hermal kan je hier gewoon bij de drogist kopen en anders in de apotheek.

6. Torties

Torties Fanatiek lid

20 okt 2008
    2.030
    118
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
    @mare
    okee :D
    ik zie dat ik 1 foto heb waar hij een beetje op staat, van het douchen met papa maar daar was hij nog niet zo als hij nu is, is van een maand geleden, daarna is hij nog het hardste gegroeid en ook een stuk grover geworden
    morgen ofzo met het badje zal ik goede foto's maken van hoe hij nu is
    Bekijk bijlage 36286

7. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Dressuur amazone & instructrice
    Zuid Limburg
    Goeiemorgen dames!
    Nou na al dat nachtelijk geklets van die kleine kerel hier zijn we gister een papspeen (en badzitje) gaan halen en hebben de laatste fles 2 volle schepjes ipv 1 schepje rijstebloem gegeven (overdag ook al één schepje door een voeding aangezien hij niet voldaan was).
    Dat ging super en hij werd pas weer om half 7 wakker, nog even uitgesteld en om 7u zijn ochtendflesje :) Dus probleem -hopelijk- opgelost :D

Badzitje gehaald omdat me dat wel handig leek maar Kenji zit er zo opgepropt in. Het is die van Bébé Jou, weet niet of dat zo hoort? Kenji had er niet zo'n last van en vond het best handig maar dat hij als een klein michelin mannetje zat vond ik wel raar!

@Mare, dikke knuffel!

@As the world turns, hier sinds de zwangerschap, begin het eindelijk leuk te vinden en dan stoppen ze haha!

@Torties, gelukkig heb je zoveel aan het CB daan :S ...
    Tegen een droog huidje gebruiken wij zacht huidje van zwitsal en dat werkt super! Hoe is het gegaan met de 4 flessen? Hopelijk heb je iets aan het boek! Hier heeft het iig super geholpen :)
    Shit dat ze zo gilde tussendoor! Hoe is het vannacht gegaan?

@Jusi, zo jij bent lekker actief geweest nog! :D Is wel lekker fris weer nu om zo'n dingetjes te doen, zonnetje erbij en frisse neus halen :D

Van werken zal deze week niet veel komen... Met die vorst ligt ons werk voor een groot deel stil. Thuis hebben we alleen een buitenbak om in de rijden en veel klanten van mij ook. Dus alleen de klanten met een binnenbak gaan door nu. Beetje balen wel, steeds als ik net een beetje op gang ben dan gebeurd er wat anders. Mja, dat is overmacht!

8. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Dressuur amazone & instructrice
    Zuid Limburg
    Brrr... het is nu gewoon nog -6 !!

9. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Goedemorgen dames,

Het is echt koud ja :D Mijn vriend had voordat hij wegging nog gekrabt voor me (de auto) en toen ik wegging is misschien 45 min later moest ik nog een keer krabben :D

En als je manotje dan zo helemaal ingepakt ziet, sjaal om muts op handschoenen aan en dikke winterjas :) Vind het er echt wel schatiig uitzien.

@torties, ben ook wel benieuwd hoe het gegaan is met 4 flessen.

@mijnkleine, fijn dat het geholpen heeft de rijstebloem door de fles heen.

Hier Lorenza nog steeds verkouden, weet niet zo goed of ik nou wel of niet de dokter moet bellen, ze heeft geen koorts is wat snotterig, maar hoest wel al 2 dagen. Denk dat ik ff kijk hoe het vandaag gaat.

10. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Leuk weer die foto´s van de meeting!

Eerised: herkenbaar, dat 24-7 met je kindje zijn. Je komt gewoonweg niet meer aan jezelf toe. Ik vind het al een hele traktatie als ik eens lekker lang en ongestoord kan douchen. En ik was ook altijd best vaak weg of onderweg. Hoe kan het veranderen he? Maar ik denk inderdaad ook, dat je pas een echt leuke mama kunt zijn als je ook af en toe even iets voor jezelf doet. Ik vind dat ook reuze moeilijk, want ik ga echt gebukt onder schuldgevoel over de 4 dagen opvang, dat ik liefst alle tijd die ik wél aan Roos kan besteden, dan ook echt aan haar wil geven...

Wauw Jesenmo...wat heerlijk dat jullie ook in het huwelijksbootje stappen. Hmm...vorig jaar wachtten we op beebjes en nu gaan we aftellen tot de grote dag van een paar meiden van hier :) Cool!

Roosje snottert nog wat en de diarree is er ook nog. Of ik ze morgen haar 2e prikken laat geven, weet ik dus nog niet. Zal het even overleggen met het CB. Dan mag ik 's middags zelf voor de 2e tacokuch-prik. Ze was gistermiddag niet gezellig..ze wilde alleen maar aan de borst en huilde als ik ze ervan af koppelde. Ze heeft maar liggen vreten en sabbelen. Regeldagje..I guess. Vandaag toen ik haar wegbracht naar het KDV was ze weer haar vrolijke zelf...Ik minder..bah..niets zo vervelend als om half 6 op moeten en dan ook nog eens je auto moeten krabben in die kou

11. Torties

Torties Fanatiek lid

20 okt 2008
    2.030
    118
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
    #4791 Torties, 15 dec 2009
    Laatst bewerkt: 15 dec 2009
    wij doen 3-4 vlalepeltjes (zo een formaat lepel tussen thee en eetlepel in) rjistebloem door de laatste fles, is dat veel? ze slaapt er niet op door in ieder geval maar heeft ook geen krampjes ofzo

ze had om 22.00 de fles, duurde nogal lang, 23.00 lag ze in bed
    03.00 wakker, speen 05.00 wakker, speen, 5.45 wakker, speen 6.15 wakker speen, 6.45 wakker, 1e fles

dus, niet zoals we het echt graag zouden willen, maar ook zeer zeker niet slecht afgelopen nacht!

vandaag proberen we flessen van 210+7 te geven, als ze ze leeg drinkt dan is 19.30 de laatste fles, anders krijgt ze om 22.00 nog een fles..

Ik ben begonnen in dat boek, en het eerste gedeelte gaat over de effecten van het 'laten huilen'
    ik zat gewoon te janken, en steeds met een brok in me keel.. zoooo zielig wat het met een kindje doet als je die laat gillen totdat ze uiteindelijk van pure uitputting inslaap vallen..
    en dat adviseert het CB dan, nou ik zou zeggen in de fik met het CB
    sorry meiden, maar ik werd zo boos, het is me gister gewoon nog geadviseerd om der te laten huilen als ze snachts wakker wordt, als ze dat de volgende keer weer durven te zeggen, sta ik niet voor mezelf in..

12. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    Rotterdam
    @torties, nee dat doe ik ook niet hoor, laat haar soms wel een beetje jengelen, maar zodra ze begint te schreeuwen pak ik haar op.

Maar goed ik heb het geluk dat ze 's nachts gewoon lekker doorslaapt , ik moet wel af en toe haar speentje geven, maar het bedje staat bij ons op de kamer en vlakbij ons bed, dus dat is zo gebeurd.

13. Torties

Torties Fanatiek lid

20 okt 2008
    2.030
    118
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
    Ze heeft gister nog 5 flessen gehad, maar de 5e wel al om 22.00
    omdat ze overdag te weinig had gedronken had het niet zoveel zin om de laatste weg te laten..

vandaag heb ik op het KDV gezegd dat ze der 210+7 mogen geven, en als ze die goed drinkt dan krijgt ze er vandaag 4, anders om 22.00 nog een 5e

zo gaan we het maar proberen denk ik :)

en hard verder lezen in me boek :D

14. Torties

Torties Fanatiek lid

20 okt 2008
    2.030
    118
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
    jengelen en zeuren vind ik wat anders inderdaad!
    maar huilen met tranen, gillen, krijsen en geen contact meer met je kind krijgen en dan laten liggen?
    sorry.. die mensen moet ik geen gesprek mee aangaan, dan krijg ik ruzie
    iedereen moet het lekker doen zoals hij/zij het goed vind, begrijp me niet verkeerd, maar ik moet het niet weten, dan gaan me nekharen overeind

15. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    Rotterdam
    Ok, je moet idd even uitproberen wat het beste is :)

Hier drinkt Lorenza sinds zondag ook haar flesjes niet meer helemaal leeg, maar ze is wel verkouden, denk dat het daaraan ligt, ze plast verder goed, dus maak me nog geen zorgen.
    En ze krijgt nog steeds 5x 150+5 scheppen.

Moet volgens mij wel volgende week als ik bij cb ben geweest 180 + 6 scheppen gaan geven.

16. Torties

Torties Fanatiek lid

20 okt 2008
    2.030
    118
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
    ja Alisa liet gister ineens ook van elk flesje wel 30-40 staan :(

Als ze nog genoeg heeft aan de 5x 150 is goed, ja toch ?

Alisa heeft heel lang niet zo goed gedronken, zat ze op 4x 120 en 1x 150 en zelfs daarvan liet ze een hoop staan, terwijl ze allang op 5x 150 had moeten zitten
    toen in eenk eer merkte ik dat ze niet genoeg had (alles ging wel leeg) en ging ik gauw naar 4x 150 + 1x 180
    dat heeft een weekje geduurd en toen ging ze, zo'n 3 weken terug naar 4x 180 en 1x 210 (ze laat hier en daar een beetje staan dus drinkt ze helemaal goed :) )
    en dat is ook wel tezien aan der groeispurt in der gewicht van 2-3 maanden, daarvoor dronk ze slecht en toen groeide ze vooral in de lengte maar niet in gewicht
    nu zit ze met lengte en gewicht op de ideale lijn :D

17. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    goedemorgen,

ik ben zoooooooooo moe. vannacht zat ik met david overeind en ik was zo moe dat ik gewoon het gevoel had dat ik moest braken. daar werd ik ook niet echt vrolijk van.
    wel wordt ik vrolijk door het weer. ik ben een echt wintermens en dat alles bevroren is vind ik echt te gek. ga straks ook echt wandelen met david, maar ja hoe kleed je zo'n ventje dan aan. hij heeft het straks vast weer veel te warm.

@torties: ik ben het helemaal met je eens wat betreft huilen. als dat iemand tegen mij zegt reageer ik ook echt niet meer. gewoon negeren.
    ik vind alisas vlek op die foto trouwens niet heel erg, maar goed ik ben niet haar moeder en dan kijk je er sowieso met andere ogen naar. ik maak zo tijdens het verschonen gelijk een foto

18. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    Rotterdam
    @ Torties, ja dat geeft je gelijk een beter gevoel he ?? Als ze dan ook in gewicht aankomen.

Ja voor mij is het ook heel verschillend, want mano was ook echt een bollie :D En Lorenza valt wel mee, begint wel steeds meer te komen die bolle wangetjes, maar het valt mee :D

19. sembem

sembem Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.200
    0
    0
    Hier ook een "ramp" met de flessen.
    Als hij wakker word om 8uur smorgens heeft hij echt nog geen trek.
    Vanmorgen moesten we om 8.30uur in het ziekenhuis zijn (zal ik zo vertellen) dus hadden we zijn fles meegenomen. Papa daar bezig geweest met de fles geven maar mooi dat Sem nog geen honger had.
    Uiteindelijk heeft hij met veel pijn en moeite net tegen 10uur 150ml gedronken. Ben benieuwd hoe het gaat vandaag.

Moesten vanmorgen naar het ziekenhuis omdat ik het carpaal tunnel syndroom in mijn rechterhand heb.
    Kreeg een onderzoek aan mijn hand met stroomschokjes (gewoon 220volt he:$ maar dan op een iets andere manier dan dat je het vol van een stopcontact krijg, echt een heeeeeeeel raar gevoel) en daaruit bleek dat ik er echt aan ge-opereerd moet worden en wel......A.S. MAANDAG!!!!!!!! Pfffff
    Ben daarna ook nog eens 6-8 weken uit de roulatie:$
    Hahahaa hoe ga ik een baby verzorgen met mn linkerhand en mn rechterhand in het verband??????? Uuuhhhhhhh......ikke nie weet.

20. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    Rotterdam
    @mare, vervelend, dat je ook slecht slaapt, hoop echt dat hij snel minder gaat huilen, zodat jij ook wat rust krijgt.
    Want anders kan je niet van je mannetje gaan genieten.

Deel Deze Pagina