September 2009 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Ariel, 25 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Dressuur amazone & instructrice
    Zuid Limburg
    Goeieavond!

Zo kerst is officieel -eindelijk- ;) voorbij! Hebben meteen grote opruiming en schoonmaak gehouden vanmorgen. Ook weer alle maatje 62 opgeruimd want daar past Kenji niet meer in, kijken of ik daar nog iemand blij mee kan maken. Ook de Puckababy gewassen, kan alles op marktplaats :)

Kerstavond bij mijn ouders gevierd, Kenji heeft de hele maaltijd lekker op zijn kamertje daar geslapen en deed het super!

Eerste kerstdag eerst 's morgens nog gewerkt en 's middags bij de vriend van m'n schoonmoeder geweest, waren extra 's middags gegaan omdat dat diner daar altijd zo lang duurt en ons dat erg lastig voor Kenji leek. Aten ze al om 15u en waren binnen een half uur klaar dit keer.. Dus hebben Bart en ik op de bank gezeten tijdens het diner, 15u is voor ons echt te vroeg voor zo'n maaltijd ;)

Tweede kerstdag heb ik 's morgens nog gewerkt en 's avonds lekker gegourmet met z'n tweetjes. Kenji in het wipstoeltje op een grote stoel naast ons ;)

Nu ligt Kenji -nog altijd doodmoe en overprikkeld van kerst- naast me op de bank te slapen. Hij vocht keihard tegen zijn slaap maar uiteindelijk hier naast me in diepe slaap gevallen :) Bart is aan het koken en straks lekker filmpje kijken in huispak, onder een dekentje op de bank!

@Francesca, leuke foto van Sem! Denk dat KV heel persoonlijk is, de een zweert bij dit en de ander bij dat :) Jammer dat de BV wat terug gelopen is, maar gelukkig is het met KV goed op te lossen zo.

@Babijtje, géwéldig dat kerstpakje! Wij hadden ook voor zo'n soort pakje gekeken maar alles was al uitverkocht, echt super leuk! Fijn stoeltje ook geloof ik he!?

@Mare, fijn dat je toch niet meer hoefde te werken! Hopelijk kun je een leukere baan vinden, weet je al in welke richting je wilt zoeken?

@Mrij, Kenji was ook een hele tijd tevreden met minder voeding maar opeens begon hij meer te huilen, geprobeerd om meer rijstebloem te geven en dat ging super, na een paar dagen liet hij weer wat staan en hebben we weer wat rijstebloem geminderd. Misschien een groeispurt? CB denkt vaak ook puur theoretisch en volgens standaard lijnen, wanneer een baby zich mentaal of fysiek flink ontwikkeld een bepaalde periode zal hij vast wat meer nodig hebben denk ik?

@Doortje, oh helemaal over heen gelezen denk ik? Wat super gaaf! GEFELICITEERD! Heb de foto's van Sara gegekeken en wat een mooie meid!! :D

@Joyce, wat een leuke foto's van jullie allebei! :D

@Jusi, geniet er lekker van!!

@Pluk, hihi eigenwijs is ook wijs he ;) Wb witte rolgordijn, hebben wij ook hoor (met donkerblauw gewoon gordijn voor 's nachts) en Kenji slaapt heerlijk ;) Maar wij hebben nooit verduisterd voor overdag.
    Weet je al of Kylian aan zijn amandelen wordt geholpen?

2. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    @babijtje: hihi kijk eens. alleen een ander overhemd en een stropdas

3. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    oh en vandaag kwamen de ratjes even kijken bij david

4. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    :D leuke foto's zo strak in pak :D zo jong al.

Ben kapot na die 2 dagen, moet morgen al weer werken.
    Maar gelukkig deze week maar 2 daagjes en dan ben ik de rest van de week vrij.

En gelukkig zijn we met oud en nieuw gewoon thuis.

@babijtje die kinderstoel had mano ook bij mijn schoonmoeder, is idd ideaal.

5. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.266
    4.500
    113
    Oke hier dan een foto van de t-shirts die ze op eerste kerstdag aan hadden, foto is een beetje overbelicht maar goed het gaat om de t-shirts;):D

Groetjes Anita

6. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Sofie, hier ook nog drukke dagen met oud en nieuw. Op oudjaarsavond komt schoonfamilie hier naartoe. En nieuwjaarsdag naar mijn ouders, en 's avonds nog eten bij mijn schoonouders. 2 januari willen we ook nog naar mijn oma's, dus drukke dagen idd. Wel altijd gezellig vind ik. :)

En koortslip is inderdaad gevaarlijk! Zeker niet Noa kussen als je er last van hebt!

Pluk, inderdaad eigenwijze ouders zeg! Die van mij zijn ook wel eigenwijs, maar niet zo erg als die van jou. ;)

Babijtje, wat een leuke kleertjes die Jurre aan heeft. :)

MijnKleine, zo dat gaat hard zeg, dat jullie Kenji niet meer in maatje 62 past. :$ Onze Kenji zit nu net goed en wel in maat 62, al zitten sommige broekjes nog erg ruim. Dus draagt ie ook nog broekjes maat 56.
    En jullie kerst is nog rustig vergeleken bij die van ons. :D

Mare, wat toevallig, dat David en Jurre hetzelfde pakje hebben. En wat kijkt David serieus op de foto. :D

Pluk, haha wat grappig die shirtjes. :D

Jurgen had voor Kenji ook een heel leuk pakje gekocht voor de Kerst, bij de Prenatal, alleen zijn we vergeten foto's te maken van zijn eerste kerst. Stom he?! ;)

Vandaag dus een drukke dag geweest. Kenji is volgens mij ook nog helemaal van slag door de kerst, en toen hadden we vanmiddag ook nog eens een verjaardag.
    Onder de fles van 19.00 heeft ie een paar keer flink zitten huilen, en heeft ie in totaal maar zo'n 110 cc gedronken. Jurgen heeft hem na de fles dan ook meteen naar bed gebracht, en sindsdien ligt ie in een heel diepe slaap.
    Nu maar hopen dat ie morgen weer een beetje de oude is, want we vertrekken morgenvroeg rond een uur of 10. Want we rijden ongeveer 2 uur naar het bungalowpark.
    Onderweg dan nog een keer stoppen om Kenji de fles te geven, dus zullen we rond 12.30 wel in Simpelveld zijn.

We hebben er in ieder geval heel veel zin in. :D
    Volgens mij heb ik dat ook al 10 keer geschreven hier haha. :D

7. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Zuid Limburg
    @Jusi, Simpelveld is hier 10 minuutjes vandaan :D Wist niet eens dat daar een bungalowpark was :$ Hopelijk hebben we hier een beetje goed weer komende dagen!

Wat een verschil van maatjes :$ Maar dat haalt jullie knapperd wel in!!!

8. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Zuid Limburg
    Net lekker samen met Kenji in bad geweest, toen heeft Bart de fles gegeven en nu samen hem in bed gestopt :) Wat is dat toch genieten!!!! Ben zó dankbaar dat het zo goed gaat!!

9. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Haha dat wist ik, dat dat vlakbij jullie in de buurt was. :D
    We hadden dat bungalowpark via bungalows.nl ontdekt.
    Nog bezienswaardigheden in jullie buurt, wat we echt niet mogen missen? :D

10. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Zuid Limburg
    #5250 MijnKleine, 27 dec 2009
    Laatst bewerkt: 27 dec 2009
    Snowworld is wel leuk om eens heen te gaan (ook als je niet gaat snowboarden of skieën kun je daar namelijk leuk zitten om iets te eten en/of drinken)

Het is er het weer niet zo voor maar Mondo Verde en Gaja Park zijn mooi.. poeh eh..

Wandelen kun je heel mooi in het Vijlener bos, op de Mergelland route of op de Brunssummerheide (zo ongeveer onze achtertuin ;) ). Op de Brunssummerheide heb je ook een heel leuk pannekoekenhuis trouwens.

Je hebt de mergelgrotten om doorheen te wandelen maar dan zou je Kenji al in een draagzak moeten doen. Ehm..

Dan heb je nog Thermea2000 wat heerlijk zwemmen en relaxen is maar geloof dat daar geen kinderen zijn toegestaan?

Dat is wat me nu invalt.. En jullie zijn natuurlijk welkom voor een kop koffie of thee ;)

11. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Zuid Limburg
    #5251 MijnKleine, 27 dec 2009
    Laatst bewerkt: 27 dec 2009
    Mondo Verde: Wereldtuinen Mondo Verde | Kerst 2009 (NL)

Gaya Park: Gaia park | Home

Snowworld: Welkom bij SnowWorld! | SnowWorld.com

Pannekoekenhuis Brunssumerheide: Bezoekerscentrum Brunssummerheide | Natuurmonumenten

Vijlenerbos: Natuurgebied - Vijlenerbos

Mergellandroute: Limburg - ANWB Mergellandroute | Alternatief Genieten

Thermae2000: Thermae 2OOO - Valkenburg, Geniet van onze Sauna's, Massages en Thermaal water. | Thermae 2000 Sauna & Wellness

Oja Valkenburg of Maastricht is ook leuk om eens naar toe te gaan!

edit:
    In de zomer veel leuker en mooier maar het Drie-Landen-Punt is ook wel leuk in Vaals, waar Duitsland, Nederland en België bij elkaar komen :)
    Welkom op het Drielandenpunt

12. Torties

Torties Fanatiek lid

20 okt 2008
    2.030
    118
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
    Hai meiden

heb even alles globaal teruggelezen!
    hoop leuke dingen gelezen!
    even een kort berichtje van mij naar aanleiding van jullie verhalen:

Doortje Gefeliciteerd!

Alisa heeft gister voor het eerst omgerold van haar buik naar haar rug, ik ben zo trots :D
    van rug naar buik heb ze nog niet zo door, maar zou ik wel een beetje te gek zijn met nog geen 3.5 maand natuurlijk!

kerstdagen waren hier erg druk, dat gezeul met Alisa van familie naar familie..
    gelukkig heeft ze overal wel aardig kunnen slapen, maar ik merk toch wel dat ze een beetje van slag is

verder heeft ze morgen al twee weken lang last van erg dunne ontlasting..
    gister was het echt waterdun.. ik weet gewoon niet wat ik ermee moet..
    ze heeft wel nog plasluiertjes dus wat betreft uitdroging niks aan de hand, maar dit is ook niet leuk voor der
    en drie keer per dag schone kleren omdat alles onder zit..
    :(

ze zag er wel suuuper uit alle kerstdagen, al zeg ik het zelf :D van 1 outfitje heb ik geen foto, de andere wel, dus die zal ik binnenkort hier plaatsen.

Zo dat was het weer even dames! druk druk druk! en morgen weer (over) werken.. jippie!

slaap lekker en tot snel!

13. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    MijnKleine, bedankt voor de tips. :)
    Op de site stonden niet zoveel dingen geloof ik.
    En ik heb je nr, voor het geval we tijd over hebben om langs te komen. :D Lijkt me wel gezellig! :)

Ga nu de boel afsluiten, ga mijn lieve schatje de fles geven!

14. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.266
    4.500
    113
    hihihi wij waren ooit op vakantie in schin op geul en toen wilde Jan hier ook graag naar toe.
    Vraag die aan die hoteleigenaar of hij ook wist hoeveel intree het TERMINALE bad koste

Dus die man raadde jan aan om daar niet na toe te gaan :D:D

Jan snapte er niets van en dus heb ik hem op de kamer maar even uitgelegd wat terminaal nu eigenlijk betekende:D

Groetjes Anita die nu echt gaat slapen

15. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ben ik weer. :D
    Jurgen wou Kenji graag de fles geven, dus heb een keer mijn handen vrij rond deze tijd. Lang geleden. Ik weet niet wat er met Jurgen aan de hand is, die wil de laatste tijd niks liever dan flesjes geven haha. :D En dat terwijl ie een tijdje had dat ie er echt niks meer aan vond.

Torties, gefeliciteerd met het omrollen van Alisa. :D Hier heeft Kenji zich 23 dec. voor de eerste keer van buik naar rug gerold. Wij waren ook super trots natuurlijk!
    En wat vervelend dat Alisa nog steeds zo'n last van diarree heeft. :( Anders (nog?) een keertje naar de huisarts?

16. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    Rotterdam
    @Mijnkleine, het vijlenerbos :D Daar ben ik een keer verdwaald, daar kan je makkelijk verdwalen , want mijn moeder is daar vroeger ook al een paar keer verdwaald :D Oja drielandenpunt, daar ben ik echt veels te vaak geweest. Net als in Maastricht en Valkenburg.
    Maar idd wel leuk als je er nog nooit ben geweest.

@torties balen, dat alisa diaree heeft en ie keer omrollen :D Das leuk he ?? Lorenza heeft dat nog niet gedaan, gaat er wel aankomen volgens mij, ze probeert het in ieder geval de hele tijd :D

@jusi, hier geeft mijn mannetje lorenza eigenlijk niet zo vaak de fles, met mano deed hij dat echt vaak en nu eigenlijk alleen maar als ik het vraag, omdat ik dan ff wat anders aan het doen ben.

17. Babijtje

Babijtje Fanatiek lid

11 mrt 2008
    1.310
    0
    0
    Doetinchem
    @Mijnkleine; om 15 uur diner is mij ook te vroeg ja. En die kinderstoel is helemaal fijn, hij heeft het prima naar zijn zin in dat ding. ideaal

@Mare; Helemaal te wow die David van jou in de pakje! Ik dacht al dat jij inderdaad ooit vertelde dat je ook een pakje gekocht had bij de hennez. Leuk!

@Pluk; leuk die shirts. Was Jan verrast?

@Torties; wat super dat Alisa al om kan rollen. Vervelend joh dat ze zo'n diarree heeft. Ik hoop dat het snel over is. Werkze vandaag

18. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Hoi hoi,

Iedereen de kerst weer overleefd lees ik wel :)

Hier ook weer. Ons meisje zag er prachtig uit in haar outfit van billy en lilly (hun site is echt de moeite waard :D). Iedereen riep erover.

Helaas is er bij mij eerste kerstdag iets verkeerd gevallen waardoor ik tweede kerstdag het diner al aan me voorbj heb moeten laten gaan en ik gisteren heel de dag op bed heb gelegen :(

Las iets over de combinatie kv-bv. Geef zelf ook bv en combineer dat 1x per dag met Friso HA. Dat gebruiken ze in het ziekenhuis ook en ze adviseren om bij bv een HA kv te gebruiken (wat een afkortingen hihi)

Heb van mijn mama met kerst de trofast kast van Ikea gekregen. Dat is een trapjeskast. Ik heb er twee gekregen. trapje op en trapje af zeg maar ;). Ga ik zometeen in elkaar zetten (zonder gemooper hoop ik :$). Kan ik lekker al het speelgoed van Puck in opruimen. ben nogal poetserig en opruimerig aangelegd zeg maar en Puck krijgt zoveel spulletjes, wist gewoon niet meer waar ik het laten moest.

Wat doen jullie met oudjaar?

Groetjes

19. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Hello!

Daar ben ik ook weer! De kerstdagen overleefd, maar wat een verschrikking zeg! Auto doet het niet, dus moesten we alles lopenn. Hebben al besloten dat we volgend jaar lekker weg gaan met de kerst!

Las dat Alisa diarree heeft, balen zeg! Misschien toch maar ff langs de HA?

Euhm verder, ik heb wel bijgelezen maar ben geloof ik alles al weer kwijt.

O ja, met Oud&Nieuw blijven wij gewoon thuis en komen er vrienden langs hier. Vorig jaar naar me moeder geweest en dat was geen succes met Rosalie.

20. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    Rotterdam
    Wij blijven ook lekker thuis met oud & Nieuw, ik vind het ook niks om met een baby over straat te moeten.

Vorig jaar waren we bij mijn schoonouder maar die wonen in Rijswijk dus als we daar zijn, blijven we meestal een nachtje slapen :D

Deel Deze Pagina