September 2009 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Ariel, 25 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. slaapzak

slaapzak Bekend lid

20 jun 2008
    777
    0
    0
    verpleegster
    limburg
    he he de kerst is voorbij! ik heb alle kerst dagen gewerkt..heilig avond avonddienst daarna weer om 7 uur beginnen dag er na avond dienst en de dag erna weer om 7 uur pppffff ik was kapot het was erg druk op de afdeling..normaal hebben we een 3de man maar dat schijnt weg te zijn gevallen na dat ik ziek was geworden in mei dus voor mij heel vreemd en minder leuk..
    blijkbaar vergeten mensen hoe het is om pas bevallen te zijn, meer als 6 maanden niet hoeven te werken en amper bewegen..
    want ik verwachte al dat iemand zo achterbaks zou zijn om die beroemde opmerking te maken....of ik het wel allemaal aan kon gggggrrrrr HALLO MAG IK EVEN WENNEN AAN HET NIEUWE IK EN NIEUWE LEVEN?
    ik voel me helemaal toppie maar geef gewoon me grenzen aan...
    wel last van me schildklier ziekte dat stomme ding werkt weer niet...medicijnen op gehoogd...GEEF ME TIJD VERDOMME!
    mensen zijn soms zo gemeen en zelfzuchtig!
    ik krijg alles wel geregeld...en ik kan er toch niks aan doen dat hun dat niet was gelukt toen hun kindjes klein waren..en dat zij tot 5 jaar thuis thuis zijn geweest...ppfff echt waar wat zielig zeg...
    maar dat heb je toch in een team...
    oke zo uit gemopperd..

MARE jammer dat de medicijnen niet zijn aangeslagen...en dat je kleine man die rot onderzoek moet meemaken..

verder heb ik wel gelzen maar weet niet alles meer...
    wij zijn ons aan het verheugen op oud en nieuw..
    heel erg gezellig maken...en lekker vrij tot 9 jan..heerlijk geniet van mijn deug nietje...
    ze gaat heel goed rollen en van liggen naar zitten gaan en ook nog alleen als ze op schoot zit ...ze is super lief en vrolijk..en heel erg gemakkelijk...wij zijn zo blij met haar!
    en ze kan heel goed klepperen...heeft veel te vertellen..

gr slaapzak

2. Babijtje

Babijtje Fanatiek lid

11 mrt 2008
    1.310
    0
    0
    Doetinchem
    @Elke; wat balen joh dat je ziek was 2e kerstdag en gister. Vandaag weer op en top?

@Mare; tjeetje joh heftig dat David opgenomen word. Maar wel fijn dat er serieus mee omgegaan word en hopen dat ze dan ook verder kunnen zodat het snel beter gaat

@Sofie; gefeliciteerd met je zoon! En wat fijn dat het zo goed gaat met Noa en wat een schattige foto

@Francescak; beterschap meis!

@Mrij; leuk he die fruithapjes

@Slaapzak; fijn dat het goed gaat met miss p.

Hier heeft Jurre ook sinds een week maat 68 aan. Hij is alleen heel smal (wat je niet zou zeggen als je z'n bolle wangen ziet), waardoor hij, zelfs met de knoopjes op de strakste stand, bretels moet dragen :D.
    Hier niet echt moeite om de kleertjes op te ruimen, vind het leuk om hem weer nieuwe dingen aan te doen. En het gaat hier in een doos naar zolder toe voor hopenlijk een tweede die er ooit mag komen.

Oud en nieuw zijn wij elk jaar gewoon thuis. De hele buurt is zo'n beetje thuis, dus is altijd er gezellig. We hebben 2 katten die bang zijn van het vuurwerk, dus vind het geen fijn idee om weg te gaan en met Jurre erbij vind ik het wel zo lekker thuis.

3. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ha Ladies...

Ik leef nog steeds hoor. Ik heb het alleen zo druk..niet leuk meer! Elke dag om half 6 eruit is geen sinecure. 3 dagen per week eet ik bij mijn ouders en voordat ik dan thuis ben is het ook al snel half 8. Dan moet ik nog Roosje badderen, nog een keer voeden, kolfset en flesjes schoonmaken en uitkoken, beestjes verzorgen en ook nog proberen iets in huis te doen ( wat vaak mislukt). Dus áls ik al een keer tijd heb of maak voor mezelf ( maken is meer aan de orde) dan hang ik met een pot thee op de bank. Niet dat ik geen belangstelling meer heb voor jullie verhalen hoor! Maar als ik achter de computer kruip, dan blijf ik daar vaak weer te lang zitten.

Roosje is inmiddels aan de antibiotica, want ze heeft een infectie aan de bovenste luchtwegen. Ik ben geen fan van antibiotica bij kleintjes, maar na 2 weken tobben met Luuf, tussistin, uitjes, bakjes water, verhoogd hoofdeinde en badolie met eucalyptus wist ik het ook niet meer. En toen ze, naast tot kokhalzens aan toe hoesten, óók nog minder ging eten, was voor mij de maat vol.

De BV blijft lastig hier. Ik kolf in de loop van de dag steeds minder en gan nu dus maar in ieder geval tussen de middag Roosje Live voeden. Dat is voor ons allebei prettiger. Maar wennen aan mijn "nieuwe" leven zoals het nu is, dat doe ik nog niet. Geen idee of het me ooit zal lukken. Het is zó vermoeiend en ik zie Roos zó weinig op een werkdag...het blijft iets heel moeilijks voor me.....

Veel liefs aan jullie allen!!!

4. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    @ Hellen, knuffel van mij meid.

Hier zit Lorenza ook in maatje 68, en hier ook geen moeite met opruimen van de oude maatjes hoor , ik vind het ook leuk om haar weer wat nieuws aan te trekken.

We bewaren alle oude kleertjes ook, mocht er ooit nog een derde komen en anders voor mijn zusje of schoonzus, als ze dan wat willen hebben (als ze een kindje krijgen) dan mag dat gewoon.

5. Torties

Torties Fanatiek lid

20 okt 2008
    2.030
    118
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
    Goeiemorgen dames!

Heb alles gelezen hoor! en een mooie Noa voorbij zien komen Sofie! mooi meisje!

voor degene die vroeg hoe het bij de huisarts was:
    Het was goed volgens de HA dat ik haar zondag avond zoveel drinken heb gegeven als ze wilde aangezien ze er duidelijk behoefte aan scheen te hebben (waarschijnlijk had ze lichte uitdrogingsverschijnlijk en had ze daarom zo een dorst)
    verder was het gister op zich goed, je kan het goed voelen aan de binnenkant van de wangetjes (moeten lekker nat zijn)
    buikje was ook niet gespannen of hard, maar voor de zekerheid moet er even een kweekje van de ontlasting gemaakt worden.

en dan zal je altijd zien, vanmorgen weer een mooie volle smeuige broek :(
    ik heb alleen 1 groot probleem, het maakt niet uit wat voor luier ik der aantrek bij zo een dusdanige broek, dun of niet dun bleek dus vanmorgen, ZIT ALLES ONDER
    ik let zooo goed op de uitgevouwen lekrandjes en niet te losjes enzo, maar OF langs der beentjes OF tot onder de oksels zit ze onder, en met een beetje pech allebei
    1 heel mooi broekje van de name it is al permanent geel in plaats van roze..

verder was het een shitnacht, om 18u was ze naar bed gegaan, want ze was compleet verrot, (normaal ongeveer 19.30) om 21.30 werd ze even wakker, even speentje gegeven, om 23u heb ik toen maar wakkeer gemaakt want ze moest echt nog een fles, die ging ook leeg
    lag ze er 23.50 weer in, vervolgens vanaf 01.30 7 keer eruit geweest, gemiddeld dus ongeveer elke 45min en om 06.00 nog 1 uurtje bij mij in bed genomen en toen heb ik continu haar ruggetje moeten strelen anders was het huilen..

schiet mij maar in een condoom, soms snap ik er niks meer van, maar vermoeiend is het wel!
    maar ach, dan lacht en brabbelt ze weer zo schattig als ik haar naar het KDV breng en dan ben ik weer bekoelt.:D

6. Torties

Torties Fanatiek lid

20 okt 2008
    2.030
    118
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
    ojah en ik had Alisa vorige week ook fruithapje gegeven banaan, ik dacht misschien wordt van wat vast voedsel der ontlasting wat dikker (maar volgens mij werkte dit averechts, fruit is laxerend)
    maar echt heel lekker vond ze het duidelijkk niet, of ze moet gewoon heel erg wennen aan een lepeltje (terwijl ze hier wekenlang der druppeltjes mee heeft gehad)
    het ging wel naar binnen, kwart potje per keer, maar als koek nou ook weer niet zeg maar!

7. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    Rotterdam
    @torties, fijn dat je meisje niet uitgedroogd is.

En wat dat fruithapje betreft, werkt volgens mij ook laxerend ja, volgens mij geeft de huisarts ook het advies om een fruithapje te geven als je kindje verstopt zit.

Ik denk trouwens dat Lorenza ook wel toe is aan fruit, ze volgt de hele tijd onze lepel als we aan het eten zijn :D
    Maar ik wil toch nog ff wachten tot ze 4 maandjes is.

8. Torties

Torties Fanatiek lid

20 okt 2008
    2.030
    118
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
    @Joyce
    ik wacht verder ook tot voorbij de 4 maanden, vind ik toch verstandiger..

9. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Goedemorgen Ladys,
    Heb alles terug gelezen maar even geen tijd om te reageren.
    Heb teveel aan me hoofd op het moment,
    De kerstdagen waren hier niet zoals ik me had voorgesteld, Heb beide dagen bij me ouders gezeten `scheidsrechtertje ` spelen, aangezien daar nogal wat gaande is.
    Het zal mij niets verbazen als er binnenkort een scheiding aan zit te komen.
    pff heb amper geslape de laatste dagen en dat is goed aan me te zien, Wat voel ik me brak..

10. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    Rotterdam
    @ikbenhetmaar, Knuffel meid .

11. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Dankje Joyce,
    pff en nu zit ik me alweer druk te maken om Linde.
    Die heb ik daar vanmorgen heen gebracht maar in de auto had ik al sterk het gevoel dat ik daar niet goed aan deed.

12. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    docent lichamelijke opvoeding (VMBO)
    achterhoek
    Hoi meiden,

Allemaal de kerstdagen overleefd las ik ;). Hier alles helemaal top. Ik lees wel mee hoor, maar druk druk druk ;).

Mare pff las dat je met David vervelende onderzoeken moet ondergaan. Pittig meid, maar gelukkig wordt er wel naar je geluisterd nu en hopen dat jullie snel wat kunnen doen. Voor het mannetje en voor jullie wel zo prettig.

Torties, fijn dat alles goed was bij de ha en dat je goed gehandeld hebt door d'r wat meer drinken te geven. Hihi toch ook leuk broekjes met gele vlekken ;).

Ikbenhetmaar, jeetje wat een rot kerst zeg. Is het al lang aan de gang met je ouders? Kan me voorstellen dat je er slapenloze nachten van hebt. Dikke knuffel voor jou. Hoe is het verder met m'n schoondochter??

Hellen, pff ik kan me voorstellen dat het erg moeilijk voor je is dat je Roos op werkdagen zo weinig ziet. Het lijkt mij ook niet makkelijk. Ik werk in het onderwijs en zoals het er nu uitziet 1 'hele' dag van 8.00 uur tot 15.00 uur (op deze dag vaak vergaderingen tot een uur of 17.00 uur). Dan een dag van 8.15 uur tot 12.00 uur en de vrijdag van 8.00 uur tot 10.30 uur. Mij hoor je dit jaar dus niet klagen ;).
    Knap hoor dat je ondanks dat het lastig is nog steeds bv geeft. Als ik een petje op had zou ik hem afzetten voor je ;).
    Knuffel aan Roos met d'r AB, merk je al wel verbetering?

Fruithapje/groentehapje, hier beginnen we met een half jaar. Nils krijgt nog bv en doet het er prima op. En alles wat wij doen is interessant, dus ook lepels en eten e.d. maar hij wacht nog maar even ;).

Meiden ik weet dat we ons niet meer verontschuldigen maar ik doe het toch even. Op iedereen reageren lukt me echt niet, maar ik leef/lees wel met jullie mee hoor. Echt leuk om zo nu en dan spam voorbij te zien komen. Niet te geloven hoe groot de kindjes al weer zijn!

13. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    achterhoek
    Och jeetje dat is wel heel erg naar wegbrengen :(.

14. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    @ booky,
    Met je schoondochter gaat alles goed hoor..;)

Ja ik had geen keus, ja of ik had niet moeten gaan werken maar met een eigen winkel kan dat ook niet zomaar.
    Ik belde net, kreeg me vader.. vroeg ik mag ik mam even, zegt die bel haar maar op der mobiel want ik praat niet met der..
    *Gezellige sfeer voor een baby! * :(

15. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    @ Booky,

Weet je zeker dat je Linde als schoondochter wil..;):D

16. sofie28

sofie28 Fanatiek lid

30 okt 2008
    2.290
    0
    0
    ikbenhetmaar:eek:ei is het zo erg thuis??
    als je je ongerust maakt,belje toch even.
    dikke knuffel.

torties:dank je!
    leuk dat alisa beter is,dan moet je je geen zorgen meer maken!
    heb je al eens rijstemeel in haar flesje gedaan?misschien word haat ontlasting daar iets dikker van.Noa heeft er smeiige,maar toch stevige ontlasting van,ze heeft nooit last van die uitlopende luiers.

hier alles super goed!
    we hebben een leuk ritme gevonden en nu ken ik Noa door en door,ik weet zelfs de verschillende huiltjes!
    en ze slaapt ook super hè van 20u tot 0830u!zalig,kom ik ook aan mijn rust!

vandaag gaan we namiddag op een verjaardagsfeestje van mijn vriend zijn petekind!ze word alweer 7j!!ppppfff wat gaat de tijd snel!
    ik ben gisteren stad en land afgelopen voor een dekbedovertrek van amika,jeeee wat is dat weer in seg!
    maar heb er gelukkig 1 gevonden,wel de plastiek erom heen stuk maar voor de rest was het niet beschadigt!!

groetjes

17. sofie28

sofie28 Fanatiek lid

30 okt 2008
    2.290
    0
    0
    ikbenhetmaar;jeetje wat een foto!!
    en binnenkort leren ze ook nog blazen met de fruitpap in de mond!!hahaha

18. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    @ Sofie,
    Ja het is behoorlijk heftig, 3e kerstdag heeft me moeder me om 18.00 gebeld omdat hij weg was gegaan, zonder spullen (tel,portomonee etc.) en dat die 2 brieven had neer gelegd, 1 voor mij en 1 voor me broer. En Hij had erbij gezegt tegen me moeder dat die al van Linde afscheid had genomen.

Ik heb stad en land afgezocht toen ik dat hoorde, uiteindelijk kwam die thuis en heeft die zich opgesloten in zijn kantoor.
    Heb alles geprobeerd om met hem te praten, maar hij wil met niets of niemand praten.
    Denk dat ik vanmiddag eens zijn psygiater bel, waar die tot een half jaar geleden liep. Misschien wil die wel voor 1x een huisbezoek brengen.

19. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    achterhoek
    Ikbenhetmaar, och jeetje wat een onprettige situatie zo :(.
    En ja hoor zelf met een vieze toet is het nog een plaatje. Nils werd er helemaal vrolijk van net ;). Hihi leuke foto!

Sofie, wat super dat het zo lekker gaat. En jeetje wat slaapt jullie meisje al lekker zeg!!

20. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Was de eerste keer dat ze wortels kreeg, en lekker dat ze het vond haha! :D

Deel Deze Pagina