September 2009 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Ariel, 25 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.263
    4.497
    113
    mare wat vervelend dat David nu ook nog opgenomen moet worden, maar goed als je dan eindelijk weet wat er nu gebeurt in zijn lijfje dan ben je toch weer een stapje verder.

Ikbenhetmaar wat vervelend dat het nu zo slecht gaat tussen je ouders en dat jullie er als kinderen midden tussenin staan.

Hier weer een heerlijke nacht achter de rug madam ging om 19 uur naar bed (na een bad en een fles) en heeft tot 8.30 uur geslapen :$
    Kylian is een loopje met ons aan het nemen, die wil wel koekjes eten maar geen warm eten dus die gaan we even aan strakke banden leggen hier.8)

Groetjes Anita

2. Torties

Torties Fanatiek lid

20 okt 2008
    2.030
    118
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
    @ikbenhetmaar
    lekker bekkie hoor, Linde, met der wortelhappie :D
    heel erg rot de situatie met je ouders.. dikke knuffel!

@Sofie
    we geven al ongeveer 3 weken 3 voedingsschepjes rijstebloem door de laatste fles! daar word het dus nog niet bepaald dikker van :( ik snap het ook niet..
    vanmorgen was de eerste weer een ietwat dikkere luier, maar alsnog bij der beentjes helemaal gelekt, helft van der broekje onder de ontlasting

3. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    @ Torties,
    Ligt het niet aan de luiers? Maatje groter misschien?
    Linde zat ook continue onder, en nu ze in maatje 3 zit gaat het prima.

4. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Hoi Meiden ,

Goedemorgen!

Wil eerst even Mare veel sterkte wensen met de onderzoeken van David. Echt heftig meid! Hoop dat ze je mannetje goed kunnen helpen.

Fruithap, moet eerlijk zeggen dat ik een beetje met mn oren sta te klapperen, dat sommigen al zo vroeg beginnen met bijvoeden :(. Het kan evt vanaf vier maanden, maar nog beter vanaf 6 maanden. Is er een medische indicatie waarom jullie jullie kindjes al zo vroeg al fruit/groente aanbieden? Zou er echt voorzichtig mee zijn. Het kan heel vervelende reacties geven en zelfs allergieen veroorzaken. Maar misschien hebben jullie een heel goede reden die ik niet gelezen heb en in dat geval zeker sorry, wil me zeker niet opdringen met advies.

Hier gaat alles helemaal goed. Het enige wat niet zo meezit is de BV. Het loopt op het moment behoorlijk terug. Mijn schema is als volgt:

8.00 live BV
    11.30 gekolfde BV
    15.00 Friso
    18.00 gekolfde BV
    21.30 live BV

Puck drinkt nog maar 2 x per dag en dat gaat al moeizaam... Heb de afgelopen dagen na de laatste bv nog een flesje moeten aanbieden. Iemand nog tips?

Fijne dag, ik ga zometeen lekker de Ikea leegshoppen :D

5. sofie28

sofie28 Fanatiek lid

30 okt 2008
    2.290
    0
    0
    ikbenhetmaar:eek:h jee,toch zo erg!!
    hopelijk word het vlug wat draaglijker voor jullie!sterkte!!

torties:je kan ook vragen aan je huisarts of dat ze een staaltje laten controleren van haar stoelgang,dan weet je zeker dat het geen infectie of ontsteking of zo is.
    en anders weet je ook direct dat ze zo'n ontlasting heeft en moet je je nergens zorgen om maken!
    maar zoals ikbenhetmaar zegt,ga eens een maatje groter,want Noa zit nu ook al in 3 en die heeft nooit gelekt.

pluk:jee ook zo'n zalige nacht gehad!!

groetjes

6. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ha Elke,

Bij mij loopt het momenteel ook terug, je hebt ook nog zoiets als een borstvoedinggsdip in de 4e maand.

Kolf je als je kindje een flesje krijgt nog wel steeds? Want het is belangrijk om dat te blijven doen. Ik kolf precies op de momenten dat ze in het KDV haar flesje gekolfde melk krijgt. Alleen dan stimuleer je de productie. Ook op de dagen dat je wel vaker live kunt voeden (vrije dagen/weekend) lekker zo vaak aanleggen als je beebje wil.

Neem voldoende rust (zooo moeilijk, ik weet het..mij lukt het ook niet echt) drink voldoende en je kunt bij het voeden en kolven ook nog borstcompressie of wisselvoeden toepassen ( meerdere keren kort de ene en dan weer de andere borst aanbieden) .

Succes! Ik vind het soms ook best een heel getob, die BV ( en ik zit nog op 6-7 voedingen per dag!).

7. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    @ikbenhet maar, wel vervelend dat je Linde ook met een naar gevoel achterlaat, dan blijf je er toch de hele dag aan denken.
    Leuke foto van Linde helemaal onder de worteltjes :)
    Ik heb nopg een foto van manolito met zijn eerste hapje yoghurt, dat is echt een grappige foto, zal hem als ik thuis ben ff opzoeken, dat hoofd wat hij dan trekt.

@pluk, dat was zeker een lange nacht :D Hier slaapt Lorenza nog steeds van een uurtje of 21.00 tot 07.30/08.00 's morgens.
    Oja en dat geen warm eten lusten maar wel koekjes eten ken ik ook hoor :D Maar dan krijgt hij bij ons dus meestal niks.

Hij heeft ook een tijdje gehad dat hij eerst een koekje wilde als hij opstond, maar die kreeg hij dan niet, dan moest hij van mij eerst een boterham eten en dan kreeg hij pas een koekje :D

Gelukkig is mano dol op fruit en dat kan ik ook gewoon altijd geven eet hij meestal wel op.

@torties, ja misschien moet je andere luiers proberen, Lorenza heeft nog maar 1 keer een klein beetje onder gezeten en dat was toen alleen haar ruggetje.

8. Babijtje

Babijtje Fanatiek lid

11 mrt 2008
    1.310
    0
    0
    Doetinchem
    @Hellen; leuk om weer wat van je te horen! Wat sneu voor Roos dat ze luchtweginfectie heeft en al aan de antibiotica moet. Dikke knuffel voor jullie

@Torties; wat vervelend zeg dat ze iedere keer helemaal onder zit. Wasmachine zal wel overuren draaien. Gelukkig dat het vanmorgen niet meer dun was. Balen zeg van die rotnacht, maar wat kan een glimlac toch alles weer goed maken he!

@Ikbenhetmaar; ach meis toch, wat ontzettend balen dat kerst niet was wat je er van verwachtte. En wat moet dat verschrikkelijk zijn om je ouders zo te zien/meemaken. Dikke knuf voor jou meis. Gaat tussen jou en je vriend wel weer helemaal goed?
    Ow die foto, helemaal gaaf!

@Elke; en veel geshopt?

9. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    hallo dan,

@ikbenhetmaar: hele dikke knuffel. ik ben ook heel wat familiedrama's "gewend" maar eigenlijk wen je er nooit aan.

@torties: ik dacht ook gelijk aan te kleine luiers. hier begon ook alles te lekken en met een groter maatje niet meer gelukkig. ik hoop dat haar ontlasting sowieso weer vaster wordt.

@hellen: ik zit hier met rekken nog steeds op 8 voedingen. vind het wel vervelend maarja als dat is wat david nodig heeft...

ik ben net bij de kapper geweest. so was dat lang geleden, heb het weer in model laten knippen en ook geverfd. ben er echt blij mee en voelde echt goed weer even verwenprogramma, alleen erg duur: 67 euro

10. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    docent lichamelijke opvoeding (VMBO)
    achterhoek
    Mare, heerlijk even aan jezelf denken en jezelf laten verwennen bij de kapper :D. Ik moet eigenlijk ook weer een keertje.. Weet alleen nog niet wanneer ;).

11. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    Rotterdam
    Ik moet ook weer naar de kapper :) Ga volgende week denk ik maar weer eens.

@mare vind ik nog wel mee vallen hoor 67 EURO.

12. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Lekker hoor, naar de kapper. Ik vind 67 euro ook best wel meevallen. Dat betaal ik geloof ik als ik het laat knippen en verven bij een turkse kapper.

13. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    hihi ja ben best krenterig ;) en normaal laat ik het alleen maar knippen en dat is 24 euro ofzo. ik moest trouwens ook extra betalen voor het verfen omdat me haar zo lang is.

14. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Dat is ook altijd zo balen, ik ging eerst altijd naar de Kinki kapper en dan heb je 3 prijstarieven voor haarlengte: kort, half lang en lang....

15. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    Rotterdam
    Ja ik was de laatste keer dat ik ging knippen en verven geloof ik € 85,= kwijt.

16. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Daarom verf ik het zelf..:D

17. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Ik verf ook altijd zelf, behalve als ik het weer blond wil hebben, dat laat ik de eerste keer altijd bij de kapper doen :D

18. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Dat kan ik me voorstellen, heb het 1x zelf geprobeerd, van Donker naar blond.. wat denk je.. het werd goud! hahahah

19. francescak

francescak Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.594
    1
    0
    kinderleidster
    twello
    hi all!

ben nog steeds ziek! bah niks aan! moet morgen werken en zie er enorm tegenop!
    Gisteravond sem voor het eerst een fles KV gegeven! 180 water+6scheppen. nou deze drink hij in 1 teug leeg! trouwens ook nog verdikt met 2 scheppen jbpm! Nou meneertje had lekker zijn buik vol!
    Hij lijkt het niet erg te vinden dat hij KV erbij krijgt!
    Heb van nutricia de hyperallergeen genomen.
    hij heeft van 21.00 tot 07.00 geslapen en daarna nog tot 10.30! dus ik heb gelukkig veel kunnen rusten! als je je niet fit voelt is het toch zwaar he!
    ik las bij iemand dat het ook kan zijn dat het een BV dip is zo rond de 4 maanden! ik hoop dat dit het bij mij ook is! kan ik straks misschien wel weer volledig BV geven. al vind ik een fles KV geven helemaal niet erg!

nou ga ff eten maken! ( heb helemaal niets normaals in huis aangezien ik niet echt in staat was boodschappen te doen!)
    dus ben een rollade aan het braden en doe er wel wat boontjes bij ofzo!

@ikbenhetmaar: ik ken deze situatie ook! alleen was sem er toen nog niet! maar het niet met elkaar praten en dergelijke! erg vervelend! ik hoop voor je dat het snel over is!
    dikke knuffel!

20. Babijtje

Babijtje Fanatiek lid

11 mrt 2008
    1.310
    0
    0
    Doetinchem
    @Mare; heerlijk joh dat je weer eens naar de kapper bent geweest. Lekker gevoel he!

@Francescak; wat vervelend joh dat je nog ziek bent. Beterschap.

Hummeltje ligt hier weer lekker in bed. Dus lekker onderuit op de bank. Marc zijn broertje komt zo nog ff een bakkie doen, wel gezellig.
    Fijne avond allemaal!

Deel Deze Pagina