September 2009 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Ariel, 25 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    docent lichamelijke opvoeding (VMBO)
    achterhoek
    Hellen, ooh ik hoop zo dat dit gaat werken die 2e makelaar. Ik duim echt voor jullie dat 2010 het jaar wordt van jullie gezinnetje!

Mare, jeetje wat een heftig nieuws. Ik hoop idd heel erg dat er een andere verklaring voor is.

Pluk, balen die baaldagen tussendoor :(. Knuffel voor jou!

Oud en nieuw, wij vertrekken zo met vrienden naar Drente en zitten daar in een bungalowpark :).

Fruit en groente, Nils krijgt hier pas rond de 6 maanden en ik denk dat ik dan wel zoveel mogelijk zelf maak. Dit heb ik bij Mats ook gedaan en het spul dat over was ingevroren, werkte prima. Ook zo af en toe wel een potje hoor, ideaal ;).

Hier nog wel een wandelwagenbak, al ligt Nils er niet super vaak meer in. Vaker neem ik hem mee in de draagdoek of in de Beco.

Mam van moppie, ik geef ons zoontje ook volledig bv en ook hier nog geen doorslaper. Al mag ik niet klagen hoor. Rond een uur of acht naar boven dan rond 0.00 uur nog een voeding en dan rond een uur of 5/6 weer. Wel goed te doen dus.

Fransecak, wat gaaf zeg een mooie camera. Kan me voorstellen dat je er SUPER blij mee bent :D:D.

Tineke, jeetje jullie mannetje had het wel te pakken. Gelukkig gaat het nu de goede kant uit, beterschap.

Ikbenhetmaar, wat een voorbeeldige dochter, lekker ritme zo hoor.

Joehoe Babijtje wat een knapperd die Jurre. Wat ben je dan onwijs trots heh als ze dat kunnen :D.

Sofie, hier ook nog niet tevreden over mijn figuur na de zwangerschap. Ik ga maar eens flink aan de slag na de bv.

Joyce, super foto :D.

Ikbenhetmaar, jeetje dat gaat wel heel vlot met de kilo's.

Vanochtend even met Nils langs de ha geweest. Mannetje is al een paar dagen aan het hoesten. En aangezien we weg gaan van het weekend wilde ik even dat er naar zijn longetjes geluisterd zou worden. Gelukkig waren die helemaal schoon, maar er zat wel iets bovenin de luchtwegen dus een ab kuur van 10 dagen. Hij zal wel iets opgelopen hebben van al die snotkussen van zijn broer ;).

Allemaal een hele fijne jaarwisseling. Op naar 2010 en de eerste verjaardag van onze kindjes ;).

2. merakli

merakli Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.214
    0
    36
    Hallo dames,

Hier wensen wij ook een geweldige 2010 voor iedereen!!! Op een gezonde jaar!!!!!!

Sorry dat ik niet reageer op iedereen!! iedereen een dikke knuffel van mij en Gizem :)

3. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Veel plezier booky!
    Geef je mijn schoonzoon een kusje van Linde? Zodat die snel op knapt? :D

4. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Heej meiden,

ff over de kilo's ik ben er al mee bezig, heb al sinds een weekje of 3 een abbonementje op de sportschool en ik ga 2x per week met mijn zusje sporten :D

Ik ben nog steeds lichter dan voor mijn zwangerschap, maar er mogen hier wel wat kilo's af :D

5. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Mag ik ze hebben Joyce, want bij mij blijft het er maar af gaan..:(

6. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    @ikbenhetmaar, ja hoor je mag ze hebben van me

7. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    das lief van je :D
    Ik ga dalijk afsluiten dames, hoef pas in 2010 weer te werken hihih!
    Ga zo mijn prinses ophalen en dan heerlijk op de bank hangen! :)

Hele fijne avond Ladys!

8. mam van moppie

mam van moppie Niet meer actief

Bedankt voor alle reacties dames. Eigenlijk heb ik ietwat overdreven, maar het is heel wisselend. Als ik de hele dag rustig thuis heb gezeten met beeb dan komt ze vaak rond middernacht even en daarna rond de klok van 6 uur sochtends. Als ik overdag weg bent en minder heb gevoed dan komt ze snachts toch al gauw om de 3 uur.

Ik heb met mijn eerste kind het probleem gehad dat ze eigenlijk pas ging doorslapen toen ik ben gestopt met bv, na 2 jaar. Dit wil ik nu voorkomen en wordt hierin ook wel geholpen door het consultatiebureau. Eigenlijk doe ik alles volgens de regeltjes, overdag wakker in bed, genoeg voeding op verzoek, regelmatige dutjes. Standaard avondritueel en wakker in bed leggen. Als ze snachts komt probeer ik eerst tweemaal de speen aan te bieden, bij een derde keer geef ik haar de borst.

Ik ben een beetje angstig dat het met dit kind ook zolang gaat duren, totdat ik stop met de bv. Dit wil ik graag voorkomen. Ik heb het idee dat het ook kan helpen als beeb op andere kamer slaapt. Dan ga je niet bij t eerste gemekker reageren, want dat hoor je gewoon niet. Pas als de baby echt hard gaat huilen kom je je bed uit. Dit zal wel helpen bij het leren doorslapen van de baby denk ik.

Wie van jullie heeft de baby nog op dezelfde kamer slapen? Ik zit eraan te denken om vanavond maar 's n poging doen om mn schatje in haar eigen kamer te doen in haar ledikant (nu slaapt ze nog in wieg naast mijn bed).

9. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.263
    4.496
    113
    Gezien het vuurwerk en dergelijk zou ik er nog lekker een paar dagen mee wachten.
    Want nu (zo zie ik het hoor) moet ze in eens in een
    'vreemde' kamer gaan slapen terwijl het buiten ook niet 'normaal' is.

En wat betreft de angsten die ken ik hoor, Kylian kon ik prima wakker in bed leggen geen probleem, Kinley vind dat veel moeilijker en dus mama ook.
    Maar ik ben ervan overtuigd dat de uiteindelijke uitkomst hetzelfde zal zijn, alleen de weg er naar toe misschien anders.

Groetjes Anita

10. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Dressuur amazone & instructrice
    Zuid Limburg
    Goeiemiddag dames!

2009 Was voor ons allemaal toch een hƩƩl belangrijke tijd en dit is voor (bijna?) iedereen ongeveer de periode dat we zwanger testten :D Toch erg speciaal!!

Vanmorgen en vanmiddag hard gewerkt en het erg koud gehad en nu lekker in mijn stinke kloffie op de bank, Kenji naast me in het wippertje en Bart is nog wat snackjes gaan halen voor vanavond, lekker thuis, geen gekke dingen dit jaar :)

@Pluk, dat is ƩƩn geluk, dat Kylian nog erg vrolijk is en er op het eten na geen last van schijnt te hebben!

@Jocruella, jullie hebben idd een flinke voorsprong op de meeste van ons en ik persoonlijk vind dat juist heel fijn om verhalen te horen van moeders die al verder zijn maar kan me voorstellen dat het andersom moeilijker ligt.

Wb response, doordat iedereen het drukker heeft vind ik de response in het algemeen veel minder dan in het zwangere topic maar dat zal niet persoonlijk zijn :)

@Mamvanmoppie, leuk dat je na trouw bijlezen ook komt schrijven :D Wb BV heb ik geen ervaring maar zoals je al van de andere mama's hebt begrepen zijn er ook flessekindjes die 's nachts nog wakker worden.
    Kenji slaapt niet op dezelfde kamer maar die naast ons en is erg gehorig. Wij wachten niet tot hij hard huilt maar reageer ook niet op elk miemeltje. Misschien heb jij ook iets aan het boek van Elisabeth Pantley?

@Francesca, welke camera heb je gekocht :D ?

@Torties, jullie komen er wel uit :) , oei, zou ze geen bacteriƫle infectie hebben met die diarree en het spugen? Noem maar wat?

@Hellen, al met al dus aardig positief met de nieuwe makelaar, hopelijk wil de verkoop nu vlotten!!

@Ikbenhetmaar, lekker he zo'n fijn ritme! Maakt alles toch veel makkelijker!

@Tineke, arme Storm! Beterschap! Hier hou ik het nu bij omdat Bart vakantie heeft anders is het soms echt niet te doen!

@Sofie, apart gevoel he, nu 1 jaar geleden!

@Kilo's, inmiddels 20 van de 29 kwijt maar het gaat nu langzaam...

@Babijtje, super die mijlpaaltjes he!! Knappe Jurre!

@Mare, ahh eindelijk goed nieuws! Top!

@Booky, gelukkig niks ernstigs met Nils! Lekker weg 't weekend, heerlijk!

Ook van hieruit alle gelukswensen voor 2010!!!
    Maak er een mooi jaar van vol gezondheid & geluk!!!!

11. francescak

francescak Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.594
    1
    0
    kinderleidster
    twello
    @meinkleine ik heb de Canon eos 500D! kan niet wachten om em vol te schieten met kiekjes van mijn knappe mannetje!!

Ben net thuis van het werK! pfff ben nu al kapot! sem werd vanmorgen om 5 uur wakker!!! pfff snap er niks van!
    Is het zo dat ze van BV langer verzadigd zijn dan van KV?
    Sinds hij de laatste fles met KV krijgt word hij steeds eerder wakker! hopelijk is dit een fase want daar zit ik echt niet op te wachten!

pfff ga hapjes enzo maken krijg vanavond 12 mensen te gast! pfff dat wordt een drukte!

MEIDEN: IK WENS JULLIE EEN KNALLEND,GEWELDIG,LIEFDEVOL,GEWELDIG JAAR TOE!!!
    EEN JAAR WAARIN WE ONTZETTEND MOGEN GENIETEN VAN ONZE LIEVE KINDJES! EN MISSCHIEN VOOR SOMMIGE ONDER ONS (IK BIJVOORBEELD HIHIHI) EEN JAAR WAARIN WE HET GELUK VAN EEN POSI TEST NOGMAALS MOGEN BELEVEN!!!!!!!!!!!!!

LIEFS FRANCESCAK EN SEM

12. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Hallooo ben ik ook nog even snel in 2009. ;)
    Ik ga uiteraard niet alles bijlezen. :p

Onze vakantie was erg leuk, lekker relaxed maar wel veel regen.
    Daardoor hebben we jammer genoeg niet veel kunnen doen.

Maar ik wil iedereen alvast een gelukkig 2010 wensen!

13. Madwin03

Madwin03 Actief lid

15 okt 2009
    342
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook al ben ik hier niet zo vaak, ik wil jullie wel allemaal een hele fijne jaar wisseling toewensen en alle goeds voor 2010!!!

Voor ons was 2009 aan de ene kant een heel mooi jaar: een positest op 01-01 en op 01-09 een enorm mooi mannetje! Verder was het ook een K-jaar omdat mijn man zijn baan kwijtraakte en nog steeds geen nieuw werk heeft kunnen vinden! Waardoor we nu steeds moeilijker rond kunnen komen...
    We hopen dus maar dat 2010 in ieder geval een nieuwe baan met zich zal meebrengen.

Knuffffffffffff voor allemaal!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Liefs Lucie en Yanoah!

14. Madwin03

Madwin03 Actief lid

15 okt 2009
    342
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat betreft de kilo's daar moet hard aan gewerkt worden. Ik was voor de zwangerschap al te zwaar (74 kilo) in de kraamweek was ik alweer 75 kilo, maar nu ben ik 79 kilo.... Er moet toch minstens 10 kilo af en hopelijk 14.

Yanoah slaapt nog bij ons op de kamer in zijn kinderwagenbak.
    Het is de bedoeling dat hij binnenkort naar zijn eigen kamer gaat. Maar die is nog niet helemaal klaar. Dat wordt dus ons project voor 2010!
    Nu vind ik het wel prettig dat hij bij ons op de kamer ligt want hij hoest heel erg en blijft er zo nu en dan bijna in. En zo hoor ik het in ieder geval en kan ik hem even rustig maken.
    Heel sneu ons mannetje is al sinds kerstavond ziek...

Liefs Lucie en Yanoah!

15. mam van moppie

mam van moppie Niet meer actief

Met de kilo's gaat 't hier ook pijnlijk langzaam. Bij mn eerste was ik wel snel redelijk veel afgevallen, maar pas echt goed ging het toen ik stopte met bv. Toen ging de rest er vanzelf vanaf. Nu met de tweede ben ik 6 van 12 kilo afgevallen. Maar er lijkt een stop op te zitten en waarschijnlijk gaat de rest ook er pas vanaf als ik stop met bv. Maar goed, zal misschien ook wel aan mijn eetgewoonte liggen :p

16. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Ik wens jullie allemaal een gelukkig en gezond 2010!!

17. Andi

Andi Fanatiek lid

30 aug 2008
    2.451
    0
    0
    D'plo
    Het nieuwe jaar begint hier in ieder geval fantastisch! Kyrian heeft de waterpokken overgekregen van zijn grote broer. :( En dat net met de aanstaande verhuizing!

Jullie in ieder geval wel een gelukkig nieuwjaar!!

18. francescak

francescak Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.594
    1
    0
    kinderleidster
    twello
    Happy new year ladies!!!!! Een geweldig 2010!!!!!!!!!

19. Babijtje

Babijtje Fanatiek lid

11 mrt 2008
    1.310
    0
    0
    Doetinchem
    Allemaal een heel goed, gezond, gelukkig en gezellig 2010. Zijn jullie kindjes de nacht goed doorgekomen?
    Hier heeft Jurre heerlijk doorgeslapen, niets van gemerkt. 's middags had ie niet veel geslapen omdat ze hier op het veld naast aan het carbid schieten waren, wat aardig hard ging, daar schrok ie wakker van. Daarna even met hem buiten gaan kijken bij het carbid schieten, nou het vond het wel mooi geloof ik :D

@ikbenhetmaar; nog lekker champagne gedronken?;)

@Booky; jammer joh dat Nils niet helemaal lekker is. Lekker hoor er ff tussenuit.

@Andi; ach wat sneu voor Kyrian zeg.

20. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    De beste wensen allemaal!

Hier een geslaagd o&n gehad, Linde heeft er niets van gemerkt, ze lag er om 21.00 in en vanmorgen om 8.00 was ze weer wakker.
    Wij hebben het gewoon thuis gevierd en de overburen kwamen een drankje drinken.

@ Babijtje, Heerlijk dat Jurre er niets van gemerkt heeft!
    @ Andi, ahh beterschap voor de kleine!

Ik heb zelf heerlijk uitgeslapen tot 13.00 :D
    Linde is om 8.00 met papa opgestaan.

Deel Deze Pagina