@Rox; ach wat sneu zeg dat Jara nachtmerries heeft. Als je haar niet wakker maakt, blijft ze dan huilen? @Slaapzak; ow wat heerlijk dat miss P nu overdag ook heel wat uurtjes slaapt. Zo hier ga ik me opmaken voor mijn laatste dagje genieten. Marc is vandaag jarig dus word een gezellig dagje. Fijne zondag!
hallo dames, ppff geen zin om bij te lezen sorry hè we hebben hier met de diarree gezeten(papa,ik en Noa)! krampen en heel veel naar het toilet moeten gaan. maar we zijn er wel vanaf,allè de krampen en veel poepen nog niet,maar de diarree is wel weg,gelukkig geen koorts gehad. verder hadden we gisteren nog een feestje langs mijn kant van de familie en Noa vond dat echt niet leuk,ze heeft af en toe liggen te huilen en mijn tante zag haar voor het eerst en zei iets tegen Noa en ze begon direct te huilen,zo jong en al vreemde mensen herkennen,gek! ze heeft heel de dag in de draagdoek gelegen en wou bij niemand op de schoot,maar dat vond ik niet erg. ze heeft gelukkig s'nachts wel goed geslapen en ligt nu weer heerlijk te dutten. oud op nieuw is ook goed gevierd hier thuis met familie en hier heeft ze ook zalig verder geslapen door het lawaai heen. we hebben het ook niet echt heel laat gemaakt,half 2,want om 21.30u zat ik al te knikkebollen,ik ben dat niet meer gewoon om laat op te blijven! ooh ja,iedereen een zalig 2010!! groetjes
@babijtje : :O 4 voedingen? jij geeft toch bv? oh wat lijkt me dat heerlijk. ik vrees dat dit pas gebeurt als wij bij gaan voeden. ik hoop voor je mee dat het ritme blijft. hier heeft david vannacht weer gespookt en hij slaapt ook overdag heel slecht. en elke keer als ik denk dat het beter gaat wat betreft reflux gaat het ineens weer heel slecht
wat vervelend van de pokken. mijn zoon heeft ze gehad toen hij bijna 2 was, intotaal maar 10 pokken, bv van 10 maanden heeft goed zn werk gedaan, mijn dochter was 3 of 4 maanden en kreeg ze toen niet vanwege bv. toen ze ze wel kreeg had ze maar 1 pok. geweldig hoor. en het buurmeisje die fv kreeg zat op haar 4de helemaal onder
Ik had dat al gevraagd aan de huisarts maar volgens haar is constitutionele eczeem een eczeem soort dat niet voedingsgerelateerd is. Heb al wel gisteren (via google) een folder over baby's met eczeem aangevraagd bij het AMC, daarin wordt ook ingegaan op voeding en eczeem. En vrijdag ga ik het toch weer vragen aan de arts van het cb. En het grote nieuws is dat er hier eindelijk ook sneeuw ligt. Dus papa en Kylian zijn nu op pad met de slee. Verder baal ik even stevig van de buren, al 3 dagen hebben ze de wasmachine aan op het moment dat Kinley naar bed gaat. Op zich geen probleem alleen het ding staat uit het lood en dan ligt madam net een uurtje te slapen gaat die wasmachine centrifugeren. En dat geeft me toch een tering herrie (snap niet dat ze daar zelf geen last van hebben) Gevolg is wel dat Kinley zich helemaal de tering schrikt en dan dus niet meer wil slapen. Pfff gelukkig moeten ze morgen weer allebei werken en is het probleem dus opgelost. Groetje sAnita
Maakt geloof ik geen donder uit of je wel of niet bv geeft, want ik geef volledig bv, maar Kyrian heeft toch echt de waterpokken gekregen en hij zit goed onder! Zo, ik ben over, busje met spullen komt zo. Dus daar zal ik het druk mee hebben. Fijne dagen dames!
Twinkle, fijn dat Yanoah ook zo lekker heeft geslapen. En netjes van hem zeg, pas om half 11 komen! Tineke, beterschap voor jou en Storm! Mare, toch maar weer aan het werk? En kun je toch niks aan doen, als je dacht dat je om 10 uur moest beginnen? En hopelijk gaat het met David snel de goede kant op. Babijtje, succes morgen! Fijn dat Marc thuis is, scheelt wel he? En gefeliciteerd met zijn verjaardag! Rox, fijn dat doorslapen met vuurwerk he? Wel raar ja, normaal snel wakker en nu niet. Slaapzak, fijn dat miss P. in haar eigen bed slaapt nu overdag. Sofie, vervelend dat jullie zo'n last van diarree hadden. Gelukkig dat het een heel eind over is. Hier herkent Kenji ook al bekenden, leuk is dat he? Andi, fijn dat jullie nu eindelijk verhuisd zijn! Alles goed verder? En is Gabriël nu ook weer lekker thuis?
Vandaag zijn Jurgen, Kenji en ik nog even naar mijn andere oma geweest. Die was ook weer hartstikke blij dat ze ons zag. En mijn zusje en haar vriend kunnen ook elk moment hier zijn, die hebben iets voor Kenji. Ik ben benieuwd! Kenji ligt nu wel op bed, want hij was weer hartstikke moe na het bezoekje aan mijn oma. Scheelt wel dat ze maar 3 huizen verder woont. Morgen is Jurgen's vakantie weer voorbij, dus mag ie weer aan het werk. Dan ga ik het huis hier eens flink onder handen nemen, want dat is nu alweer 2 weken niet echt gebeurd. Dat schiet er echt bij in, als je op vakantie gaat en al die feestdagen erbij. Ik heb al een deel van de kerstspullen opgeruimd, nu alleen de kerstboom en het kerstdorp nog, en dan is dat ook weer weg. Wordt wel pas waarschijnlijk volgend weekend, want dan kan Jurgen ook even helpen. Hij mag dan ook mooi even in zijn eentje de spullen buiten opruimen, want dat kan ik mooi de badkamer een grote beurt geven. Verder moet ik altijd zo wennen als de feestdagen achter de rug zijn, heb altijd zo'n leeg gevoel dan. Ach ja, over een paar dagen zit ik hopelijk weer in het normale ritme.
@Jusi ik vind het altijd weer heerlijk als alles weer is opgeruimd! @brusje mijn ma gaf ook bv en ik was net een krentebol op0 mijn 4de verjaardag! @pluk hier gaan ze al weken savonds boren en timmeren tot gerust na 10 uur!! toen ik het van de week gehad had om hal 10 savonds en vroeg ofdat ze rekening wilde houden met een baby van 3 maanden keken ze me gek aan!!! stelletje maffen @andi lekker meis dat alles over is! @babijtje gefeliciteerd met je mannetje! hier werd Jara vanochtend om kwart voor 9 wakker!
jusi:en? wat heeft kenji gekregen?? wij hadden dit jaar geen plaat voor een kerstboom te zetten,want een familiefeest van 25 man kan ik dan niet meer plaatsen. dat leeg gevoel ken ik,nu gaat het leven zijn gangetje weer en nu is die gezellige drukte achter de rug. hier gaan we ook 4 rustige weekjes tegemoet: mijn jongste zoontje word morgen voor 4weken opgenomen in de kinderpsychiatrie,want op school denken ze dat er iets "mis" is met jens omdat hij alle juffrouwen rond zijn vinger kan winden en hij luistert gene zak op school terwijl we hier thuis geen last hebben met hem. voor de vakantie had ik nog een gesprekje op school en ze zouden toch graag willen dat jens naar type 3(gedragsstoornissen) zou gaan,omdat ze hem niet aan kunnen,daarom heb ik gezorgd voor een opname om te kijken of dat hij echt wel type 3 zou nodig hebben en als dat niet zo is kan hij op de "gewone " school blijven en kunnen ze hem niet weg sturen! nu even zijn tas klaar maken en dan de jongens in bed steken. groetjes
@sofie: ik weet dat kinderen op school anders kunnen zijn dan thuis, maar ik vind het best heftig dat hij daarom al gelijk opgenomen moet worden. er zijn toch ook andere mogelijkheden? ik ben benieuwd wat eruit gaat blijken. heel veel sterkte iig in deze situatie hier heeft david best wel last van diarree vandaag. op gegeven moment was alles weer gelekt en toen zat ik er ook helemaal onder. niet echt leuk ik had net zo'n mooie nieuwe bv trui aan
Zoo alles weer bijgelezen dames! even geen persoonlijke reactie van mij.. dat trek ik niet, me laatste post vertelde ik toch dat Alisa snachts om 4 uur huilend (krijsend) wakker werd en niet meer sliep tenzij ze enigszins rechtop tegen mij aan lag.. dat is de laatste nachten zo gebleven zo zielig voor haar vooral.. ik heb echt een vermoeden dat het met der buikje/ontlasting te maken heeft want ze heeft echt veel scheten en dikke ontlasting.. en ik was zo blij toen ze ander halve maand terug van de krampjes af was.. maar toen was het snachts tenminste niet zo huilen! voorzichtig weer 4 hapjes fruit geprobeerd om half 6.. hopelijk helpt dat iets, ben benieuwd aankomende nacht, ze ligt nu in ieder geval lekker te slapen en om 22.00 de laatste fles nog.. Als ik aankomende week tijd heb savonds zal ik eindelijk eens de spam van de kerstoutfitjes van Alisa plaatsen Andi wat zielig van de pokken Jusi dat lege gevoel na de feestdagen herken ik wel inderdaad! hier ook altijd last van, en moet echt me ritme weer zoeken.. Sofie sterkte! lijkt me niet makkelijk je zoontje 4 weken opgenomen te moeten laten worden, zeker omdat jullie thuis geen problemen met em hebben..
Rox, lekker dat Jara zo laat wakker werd. Als ik door de wekker heen slaap, maakt Kenji me altijd wel vóór 8 uur wakker. Maar ik mag niet klagen, want om 22.30/23.00 krijgt ie altijd zijn laatste flesje, en slaapt ie de hele nacht door. Sofie, hij had een shirtje en sokjes van PSV gekregen haha. Mijn zwager houdt van PSV, dus vond ie het wel grappig om dat voor hem te kopen. Alleen is ie wel op de groei gekocht, het shirtje is namelijk maat 86/92. De sokjes kan ie al wel aan. En wat heftig dat je zoon Jens opgenomen moet worden! Zit ie al op een andere school dan, omdat je het over type 3 hebt? Veel sterkte in ieder geval! Mare, balen dat David zo'n last van de diarree heeft. Torties, wat zielig dat Alisa zoveel moet huilen 's nachts. Gebruik je ook niks meer voor darmkrampjes?
Kenji heeft trouwens afgelopen week voor de eerste keer een fruithapje gekregen. Hij vond er alleen nog niks aan. Was wel grappig, die vieze gezichten die hij trok. Dus gisteren hebben we weer nieuwe gekocht, ook een andere smaak deze keer. Dus net geprobeerd, en ik heb het idee dat ie deze wel iets lekkerder vond. Hij spuugde het iig niet meteen uit. En wat er net met hem aan de hand is, weten we ook niet, maar hij begon te jengelen. Dus legde ik hem op bed, aangezien dat meestal bij hem betekent dat ie moe wordt. Maar hij begon alleen maar erger te huilen. Dus op een gegeven moment heb ik hem maar weer uit bed gehaald, en hem getroost en teruggelegd. Maar daar was meneertje het niet mee eens. Toen heb ik hem maar weer even uit bed gehaald en mee naar beneden genomen. Uiteindelijk weer naar bed, en weer huilen. Toen zijn Jurgen en ik samen naar boven gegaan, en uiteindelijk heeft Jurgen hem stil gekregen door een lichtje aan te doen, en constant over zijn buikje heen te wrijven. Nu slaapt ie eindelijk, na 3 kwartier. Mja, wat het was? We hebben nog echt geen idee.
Hai dames, Ga morgen alles bij lezen, Ben de webwinkel aan het vullen met zomercollectie met 50% korting.. alle jongens staat erop, nu de meiden nog.. maar vrees dat ik daar morgen mee bezig ga, heb geen zin meer! hihi
miss p vertoond nu ook vreemd huil gedrag...lijkt op ernstig vermoeidheid maar ze valt niet in slaap maar wilt het wel...wij moeten het even door breken en even wat anders doen en dan gaat het weer...heel erg vreemd is sinds deze week... niks is goed dan ook.. misschien een sprongetje want kan nu ook iets meer dingetjes.. oja en zo maar in haar slaap huilen en dan ook echt verdrietig..even troosten en dan is het goed.. ik dacht wat is dit nu weer...maar nu lees ik dat er meerde hier last van hebben nu ... verder geen last van haar...
Hier ook al heel de dag gek gedrag... alleen maar klagen.. en dan idd denken dat ze moe is... maar slapen.. echt niet! nu ligt ze in de wagen.. maar moet m iedere x even heen en weer rijden want anders is ze weer wakker.... zit in het weer! komt door die gekke sneeuw hihi
hoi dames! ' kom ff snel spieken! was vandaag een beetje emo! men lieverd is 4 maand! ow jee wat gaat de tijd toch snel! het kleine mannetje wat lekker op je arm lag te slapen wil nu alleen maar alles zien,pakken vooral opeten! En dat eigen willetje! pfff hhihihih waar is het kleine hulpeloze baby'tje gebleven! ohhh wat gaat de tijd hard!
Goedemorgen dames !! Ben ik weer vanaf me werk Heb wel alles bijgelezen, maar weet niet alles meer. @sofie, das niet zo leuk dat hij moet worden opgenomen. @torties, jeetje, das ook vervelend, dat ze zo'n last heeft. @jusi, ja soms weet je het toch niet hoor, wat ze nou willen/hebben Hier heb ik Lorenza gisteren ook haar 1e hapjes fruit gegeven Was wel weer heel grappig om te zien. En ik kreeg haar schaterlachje voor het eerst gisteren, dat vond ik natuurlijk helemaal geweldig. Verder is ze de laatste paar dagen flink aan het brabbelen. Ik merk wel dat ze nu steeds meer kan. Das leuk, Manolito gaat haar ook steeds leuker vinden nu. Hij snapt alleen niet zo goed dat ze nog niet alles kan
Goeiemorgen dames! Hier een rustige jaarwisseling, hebben het voor het eerst thuis, rustig met z'n tweetjes gevierd. Hapjes op tafel, pilsje voor Bart en mijn wijn lag onaangebroken in de koelkast Kenji heeft als een blok overal doorheen geslapen, net zoals alle andere baby's hier geloof ik ! Hebben drukke dagen gehad met z'n tweetjes, door het weer heb ik het érg rustig met werken en Bart had nog vakantie en nu ijsvrij dus alle tijd doorgebracht met elkaar Gistermiddag hadden we Kenji naar de moeder van Bart gebracht om met Joepie op de hei te kunnen gaan wandelen, het was -7 hier dus leek het ons niet zo slim om Kenji 2,5 uur in de draagzak mee te nemen in die kou. Wij hebben heerlijk gewandeld en prachtige foto's geschoten (al zeg ik het zelf haha), Joepie heeft de tijd van zijn leven gehad in de sneeuw en daarna op de manege in de hei waar ik twee klanten heb een kop warme thee gaan drinken in de kantine. Liep er nog een rare snuiter rond op de hei! Twee weken geleden was die bij een vrouw die haar paard op die manege heeft staan in de auto gestapt terwijl zij er al in zat, die dag waren bij de politie meerdere meldingen gekomen over die kerel en nu liep hij daar ook weer rond, met een slee. Met al die kinderen die nu aan het sleeën waren daar vertrouwde niemand het en iedereen viel hem op. Politie gebeld door iemand en toen wij weg gingen zat hij in een politiebusje? Geen idee hoe of wat verder? Iedereen moest meteen aan de zaak 'Nicky Verstappen' denken bij zo'n kerel hier op de hei dus ben blij dat er zo snel gereageerd is door de politie! Maar goed, toen kwamen we bij de moeder van Bart en haar vriend aan om Kenji te halen, bleek hij de hele middag te hebben gehuild en wilde niet slapen. Hij was helemaal overstuur ! Toen ik hem pakte begon hij meteen te lachen Normaal begint die hechtingsfase dat ze eenkennig worden pas rond de 7 maanden Voelde me een beetje dubbel, wel heel lief en aandoenlijk dat hij meteen gelukkig werd toen hij me zag (daarna nog eens aan mijn s-moeder gegeven toen hij bij mij op schoot aan het lachen en 'kletsen' was, maar bij haar op schoot bleef hij naar mij staren en ging weer huilen..). Maar ook erg vervelend voor de moeder van Bart, kan me voorstellen wat dat een rot gevoel moet geven!! Ook was ik een beetje boos dat ze niet gebeld hadden! We hebben al 10x, al dan niet 100x gezegd dat als er iets is, we willen dat ze bellen! Kleine moeite en dan kunnen we zelf wel de ernst van de zaak inschatten of we moeten komen of niet. Nu was hij dóódmoe, heeft van 11u 's morgens tot 's avonds half 8 niet geslapen en werd vannacht een paar keer huilend wakker Maar goed, Bart gaat haar straks bellen en nogmaals op het hart drukken om te bellen en ze maar eventueel wat vaker langs moet komen zodat hij haar gaat herkennen? Herkennen jullie dat, dat eenkennige? Heb gisteravond zelfs mijn psychologie boeken erop nagekeken maar dit gedrag, deze fase, die komt normaal écht pas rond de 7 maanden. Er staat dat sommige baby's ze al met 5 maanden hebben en anderen pas met 15 maanden. Maar Kenji is nog niet eens 4 maanden oud Verbaas me sowieso over zijn mentale ontwikkeling. Hij raakt echt gefrustreerd van dingen die hij wil maar niet kan. Zoals hij de hele tijd wilt zitten, maar dan zonder rugsteun, nee zelf optrekken en zelf zitten en allemaal van zo'n dingetjes.. Ben benieuwd wat dat geeft als hij ouder wordt! (maar dan nog liever dit dan een achterstand ) @Andi, wow, Kyrian nu al pokken! Rot!! Maar hij is er nu wel gelukkig meteen vanaf, dat scheelt @Rox, ahhh lekker dat Jara doorgeslapen heeft! Dat scheelt meteen aan energie he! (hoewel ik die eerste nacht 3x ben gaan kijken of alles wel goed was ) Wat rot die nachtmerries! Hopelijk komen jullie zo tot gepaste oplossingen!! Dikke knuffel! @Mare, wanneer was dat onderzoek ook alweer? Ben benieuwd hoe het dan verder gaat, hopelijk alleen maar bergop dan! @Brusje, denk dat jou kids gewoon geluk hebben gehad wb de pokken Ken meerdere flessen-kinderen die er ook zo weinig last van hadden en bv-kinderen die onder zaten Maar hoe dan ook, heerlijk iig dat ze er zo weinig last van hadden!! @Pluk, kun je niet eens (subtiel) met de buren praten over hun wasmachine? Hopelijk groeit Kinley over de eczeem heen, dat is echt geen pretje helaas! @Jusi, hoe was het in Sumpelveld? Flink aan de schoonmaak, die hebben wij hier de dag na kerst meteen gehouden haha, was ook hóógnodig! Wat heeft Kenji nog gehad? Kenji geen zin om naar bed te gaan, dat herken ik wel. Als we het jengelen voor zijn met de signalen is geen enkel probleem en soms met jengelen ook niet, maar als we iets te laat zijn dan begint hij te huilen in bed. Meestal krijgt Bart hem dan het beste in slaap haha! @Torties, als ik dat zo hoor -dikke knuffel trouwens want het is zóó slopend die nachten- dan denk ik idd dat het toch aan haar (slokdarm?)-maag-darm kanaal ligt? Het rechtop zitten icm de krampjes en slechte ontlasting? Zou als ik jou was eens naar een osteopaat gaan om te kijken of ze niet ergens een blokkade in haar slokdarm, maag of darmen heeft en ook eens er achteraan gaan voor een KA die verder kijkt? @Ikbenhetmaar, heb jij toevallig ook skipakjes in de winkel? @Francesca, de tijd vliegt he, daar sta ik nu ook elke dag bij stil! Bij elke baby die geboren wordt om me heen of op tv moet ik janken haha! @Joyce, haha Mano kan natuurlijk niet wachten tot ze met hem mee kan spelen Wel heel leuk dat hij haar nu ook steeds leuker gaat vinden! Fototje van gister op de Brunssummerheide hier: