September 2009 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Ariel, 25 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Torties

Torties Fanatiek lid

20 okt 2008
    2.030
    118
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
    @Jusi
    wat een vreselijk leuke foto;s! waar heb je die laten maken? echt een schatje!
    en: het kan goed hoor, dat ie heel erg moet wennen aan het fruithapje, misschien even een weekje pauze en dan weer voorzichtig beginnen met 4/5 hapjes per dag!
    heeft hier wel gewerkt!
    eerst ging het volgens mij ook mis, (kreeg ze ook niet veel ivm dat ze jong is, maar toch) toen pauze gehad, nu krijgt ze sinds 3 dagen weer 4-5 hapjes peer (andere was banaan) en ze is er gek op! der mondje gaat wijd open zodra de lepel aankomt! en geen erge last meer wat ik kan merken..

@ikbenhetmaar
    ik zou zeggen genietze van je heerlijke welverdiende wijntje :D

@Pluk
    ik snap het cb en de adviezen van het bijvoeden wel, maar toch heb ik er een iets nuchtere mening over..
    maar goed, Alisa slaapt ook vanaf week 2 al op der buik waar ik al heel wat verontwaardigde reacties op heb gehad..
    iedere beeb ze ding denk ik maar.. als mama kan je het beste aanvoelen wat goed is voor je eigen kindje en waar je je zelf goed bij voelt, denk ik zo :)

2. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Ik wou ook even zeggen dat ik de foto's geweldig vind!

@ Torties & Joyce, jullie pakketjes gaan morgen met de post mee.

3. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    De foto's zijn bij Bell Photo gemaakt. :)
    Zo'n reizende studio, die kwam hier in de AH.
    Wel oplichterij, qua prijzen... Mijn schoonmoeder wou 2 verschillende foto's van 9 bij 13, maar ze drukken maar 1 foto per vel af, dus zou ze dubbel hebben. ;)
    Beetje stom, dus wou ze proberen te verkleinen, maar lukt me voor geen meter.
    Ben al blij dat ik ze ingescand kreeg. :D

Verder is Kenji net ná de voeding van 20.00 zonder huilen naar bed gegaan, én hij is zonder huilen en zonder de speen tig keer in zijn mond te moeten doen, in slaap gevallen! :$
    We weten niet wat ons overkomt. :D
    Nou denken we dat ie het te koud had, want ik ben tijdens de fles die Jurgen gaf, de verwarming aan wezen zetten, omdat het ook maar 15,5 graden was op zijn kamer! :$
    Mja, misschien is het toeval, misschien ook niet.
    Morgen wel even naar de huisarts met hem iig, want ik ben er nog niet helemaal gerust op, dat huilen zo in bed en dat overstrekken.
    Hij is normaal altijd zo vrolijk, dus zo kennen we hem helemaal niet.

4. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    @ Jusi, Fijn hoor dat die nu weer rustig ging slapen, kan best zijn door de verandering qua eten.
    Succes morgen bij de HA, laat je het ons even weten?

5. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    @jusi, ja ik heb ook 2 'x foto's laten maken van manolito bij de ah, de 1e keer heb ik alle foto's gekocht en de 2e keer niet meer, maar heb wel van de 1e keer alletwee de foto's op canvas hier in de woonkamer hangen.

Ik wil de volgende keer een echte fotoshoot bij een echte fotograaf laken maken van Manolito en Lorenza.

6. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    @anita: goed dat dit soort exceem niet door voedselallergie komt en ik zou dan ook nu stoppen met bijvoeding inderdaad. hopelijk ontwikkelen haar darmen zich snel zodat zij ook geen lactulose meer nodig heeft.

@jusi: echt fijn dat het zo goed gaat met kenji!

7. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    @ikbenhetmaar, ok :D betaling gaat hier ook morgen de deur uit, dus dan zijn ze er tegelijk denk ik.

8. Rox

Rox Fanatiek lid

14 jun 2008
    1.951
    0
    0
    kapster
    @ Mare.. jeetje meid het gaat niet echt van een leie dak! dikke knuffel

@ Eerised, mijn zusje is m een x ''kwijt''geraakt en ze moest toen blij zijn dat ze niet zwanger was zei de dokter dus helaas kunnen er gekke dingen met dat ding gebeuren! maar ik hoop t niet voor je!

@ helen pfff balen meid! hoop dat het idd even een 4 maanden dip is!

@ Andi Hoe gaat het met zijn waterpokken.

@ Babijtje, fijn dat je eerste werkdag goed is gegaan!!

@anita en alles blenderen?? dikke knuf voor de kleine!

@ikbenhetmaar die is zeker leuk!!!!

ik ga zo ff verder lezen maar moet ook echt ff wat kwijt...

ben ook helaas niet ongesteld geworden...... ik hoop dat het morgen toch gebeurd(moest eigenlijk gistren) want ben hier echt niet aan toe!!!!!!!

Jara heeft vandaag weer tot half 9 geslapen!!! ben zooo blij met dr hahaha wel had ze vanmiddag weer een krijs/dip moment van 2 uur lang... was niks mee te beginnen en ze stierf van de slaap... arme oma die wist zich even geen raad met dr...

9. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ikbenhetmaar, ja zal morgen laten weten hoe het was bij de huisarts, áls ik al terecht kan. ;)

Joyce, foto op canvas is wel erg mooi ja. En een fotoreportage van broer en zus, wat leuk! :D

Mare, zo goed gaat het niet met Kenji op het moment. Verkeerd gelezen? :D Haha, maakt niet uit hoor!

Rox, aah zielig dat huilen he. :(
    Fijn dat ze al wel zo lang doorslaapt. :)

Nou, ik ga afsluiten en mijn bedje in.
    Morgen weer werken, bah, geen zin! :x

10. merakli

merakli Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.214
    0
    36
    Goedemorgen dames!!!

Ik snap niet wat Gizem heeft, gisteren had ze om 22.00 uur haar laatste fles en ze word om 4.30 wakker en wil gaan eten. Geef ik haar de borst en wil een flesje maken, kom ik naar boven is ze in slaap gevallen. Is ze nou een sprongetje aan het maken of aan het regelen? Ik snap het niet meer hoor :( Eerst had ze genoeg aan 4 voedingen en nou zit ze weer op 5 maar ook 's nachts een dus.

@ Jusi, mooie foto's hoor!! en fijn dat hij gisteren zonder huilen naar bed is gegaan!!! en in een koud kamer willen ze zeker niet slapen :)

@ Pluk vervelend dat de ha niks heeft kunnen doen en een kind dat dat niet van ijs houdt :$

@ Rox, fijn dat zo goed slaapt en jammer dat ze 2 uur lang in een dip zat , maar beter dan dat ze 's nachts moet huilen toch

O ja vakantie, we weten niet of we op vakantie kunnen uberhaupt (financieel gezien :( ) als ik op tijd een baan kan vinden gaan we naar turkije:)

@ wat leuk dat David een mooi cadeau voor opa heeft gegeven :)

11. merakli

merakli Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.214
    0
    36
    Ff verder reageren

@ Ikbenhetmaar, werd ze vannancht ook gillend wakker? en wat leuk dat ze sperzibonen lekker vind :D

@ Sofie, hoe is de nacht van je zoon gegaan ?

@ Torties, mooie foto's

@ Mijnkleine, Gizem is ook niet eenkennig, ze lacht tegen iedereen die tegen haar praat :D

@ Joycce, leuke outfit :)

@ Mrj, mooie ogen!

@ Mamatob, lekkere wangetjes van Britt :D

Zo ik heb denk ik ong. iedereen gehad, ga toch mijn bedje opzoeken.

12. sofie28

sofie28 Fanatiek lid

30 okt 2008
    2.290
    0
    0
    merakli:we zijn gisteren op bezoek gegaan en hij was het daar goed "gewoon"!
    wij zijn 1uurtje op bezoek geweest en het ging voor hem prima!
    wel heeft hij al 1x in time-out moeten zitten omdat hij niet wou mee werken,maar zo zien de verpleging wat dat ze op school bedoelen,dus vind ik het niet erg dat hij zo'n streken verkoopt!

verder alles goed hoor!
    hier ben ik bezig met groentepapjes aan het maken en invriezen.
    ik heb een babycook gekregen en het is echt wel een super handig ding!
    ik moet wel in 2x werken om een voorraadje te krijgen,maar op een 30min is alles klaar!
    wie heeft er ook zo'n babycook?zijn jullie er tevreden over?
    en welk vetstof doen jullie bij de groentepapjes?

groetjes sofie

13. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Goedemorgen Lady's!

@ Merakli,
    Huilde ze dan voor een voeding? Kan best zijn dat ze ook wat "geluid" maakt in haar slaap,
    Het kan ook een sprong zijn volgends mij!

Hier Linde weer lekker geslapen, 20.30 lag ze erin, (half uurtje later als anders) want we waren een beetje lang bij mijn ouders gebleven toen we haar ophaalde.
    Vanmorgen om 8.30 werd ze weer wakker.
    En heb haar vannacht niet gehoord..:D

14. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    @ Sofie, Nee ik heb niet zo'n ding, wat is het precies?

15. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    @ sofie, lijkt me heel heftig van je zoontje!, wel fijn dat jullie een uurtje op bezoek mochten.!

16. Babijtje

Babijtje Fanatiek lid

11 mrt 2008
    1.310
    0
    0
    Doetinchem
    @Jusi; wat sneu nou zeg dat Kenji zo moet huilen voor het slapen gaan. Het kunnen zeker krampen zijn ook omdat hij zich overstrekt. Doet Jurre ook bij krampen. Ben benieuwd wat de huisarts zeg.
    En wat zijn die foto;s toch schattig!
    Wat fijn dat ie gisterenavond zonder huilen is gaan slapen, nacht ook goed doorgekomen?

@Pluk; wat balen joh dat de huisarts niets kon doen. Zo sneu voor Kylian

@Rox; ik hoop echt dat je ongi gaat worden vandaag!

@Eerised; hoe is het met jou? Ik heb nog aan je gedacht gisteren.

17. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    hoi,

ik ga nog even vervelend doen.
    ik ben bij de arts geweest en ik d8 even vragen hoe het zit met kinderziektes en bv vs fv.
    het komt erop neer dat de moeder antistoffen moet doorgeven. in veel gevallen gebeurd dat ook voldoende, tijdens de zwangerschap, en daarna tijdens bv. naar soms geef je weinig van die stoffen door waardoor je kind wel ziek wordt en jij niet.
    dus geef je fv en wordt je kind byv niet ziek van pokken houdt dat in dat je voldoende antistoffen heb door gegeven. en
    soms heb je een ziekte waar je geen last van hebt, bijv waterpokken waardoor antistoffen worden gemaakt zonder dat je dat door hebt waardoor je kindje in geval van zwangerschap of bv geen last van heeft.
    over het algemeen is het zo dat babys onder de 6 maanden bepaalde ziektes niet krijgen vanwege antistoffen van de zwangerschap. (miet in alle gevallen vanwege het doorgegeven antistoffen)

en wie was dat waarvan de bv terug liep?
    als je je bv wilt opkrikken moet je vaker aan gaan leggen dan normaal. kolven staat er een klein beetje bekend om dat de bv terug loopt, je krijgt er meestal niet zoveel uit als met aanleggen. en om de melk eruit te krijgen werkt anders dan als een baby het eruit haalt. Mijn bv liep bij de eerste ook flink terug. echt balen. gelukkig ben ik gestopt met buitenhuis werken toen waardoor het weer goed op gang kwam. Bij de andere twee werk ik alleen in huis. En bij deze heb ik overvloed, soms moet ik gewoon kolven om het overtollige eruit te halen wat ik gebruik om fruithapjes zachter te maken van smaak. En wat ook meespeelt is dat ze snachts nog steeds om de drie uur gevoed moet worden.

Verder geen nieuw hier, baal van de sneeuw omdat we 20 minuten moeten fietsen in de sneeuw voordat we op school zijn

18. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    goedemorgen,

hier begin ik eraan gewend te raken om met david in mijn armen te slapen denk ik.ik was zo moe dat ik zelfs zittend in slaap was gevallen vannacht. na 1,5 uur heb ik david neergelegd maar helaas hij werd weer onrustig. dus heb ik de rest van de nacht verder geslapen met hem in mijn armen. maar als ik tenminste slaap vind ik dat niet erg.

@jusi: ik bedoelde dat het goed gaat met zijn groei. maar het ging toch nu ook weer de goede kant op? of heb ik dat verkeerd gelezen? vandaag gingen jullie iig nog naar de ha toch?

19. Rox

Rox Fanatiek lid

14 jun 2008
    1.951
    0
    0
    kapster
    nou we hebben helaas geen ritme, vanochtend was de dame om half 7 weer present!(sorry mare ik weet dat ik niet mag klagen!)toch beetje jammer! van 12 tot half 7 is voor mij echt een te korte nacht! na de fles, klaarwakker.. dus heb dr gewoon toch terug gelegd in dr bedje en gelukkig viel ze na een kwartiertje kletsen weer in slaap... tot 9 uur.. kijk dat is beter voor mama!

ennnnnn ongi geworden vanochtend!!! kan je zien dat je lichaam toch nog niet helemaal zichzelf is.. gewoon 2 dagen te laat!pff in kneep m wel hor!

@jusi vervelend dat hij zo reageerd op het fruithapje.. kan je m niet alleen groente geven? dat schijnt minder krampjes te veroorzaken.. en kan je m niet iets van infacol geven voor het hapje??? ik weet niet ofdat dat kan hor....

20. Rox

Rox Fanatiek lid

14 jun 2008
    1.951
    0
    0
    kapster
    o en die foto's jusi!!! helemaal leuk! wat is het toch een heerlijk ventje!

Deel Deze Pagina