September 2009 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Ariel, 25 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    @ ikbenhetmaar

Huh?
    :) Ikke niet snappe :) Ze gaan dan toch van 5 flessen van 200 cc naar 4 van 200 cc dan? Of niet?

2. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    @ mamatoB, ja 4, we hebben een hele tijd geprobeerd haar om 22.30 nog een voeding te geven maar daar dronk ze dan een slordige 30 van op, en was ze eigenlijk chagarijnig dat we haar wakker maakte, dus hebben we haar lekker laten slapen.

@ Francescak, Linde heeft het wel eens in haar nekje (plooi ;) ) ik smeer er altijd iets sudocream op en goed droog houden inderdaad, dan gaat het niet open.
    Is met sudocream met een dag of 2 weg.

3. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    @ Franceska: CB adviseerde me toen om het heel goed droog te houden, en dan een heel dun laagje Bepanthene zalf er op te smeren. Dan heelt het sneller. Succes!

4. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    @ Mamatobe, ja ze gaan van 5 naar 4, maar dat heeft niets met fruithapje te maken, dat is puur BIJvoeding.;)

5. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    Ohw zo, haha, ik snapte hem effe niet :D
    Dat fruithapje mag je dus ook al eerder geven?? dacht dat dat pas mocht als ze van 5 naar 4 flessen gingen :( huhhh... soms ben ik echt onnozel :D

6. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Tsja wanneer je fruithapje MAG geven kan ik je geen antwoord echt op geven, daar zijn de meningen nogal over verdeeld, de 1 begint met 4 maanden maar sommige ook pas met 6.
    Linde eet het al geruim een maand (half potje per dag)

7. francescak

francescak Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.594
    1
    0
    kinderleidster
    twello
    sem heeft som 4 en soms 5 voedingen ligt er maar net aan hoe vroeg hij smorgens wakker is.
    hij krijgt de laatste altijd rond 21.00 uur
    We geven hem nog niks bij

8. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    En daar doet die het prima op francescak, het is een super vrolijk mannetje :D

9. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    Ik denk dat wij ons weer veel te netjes aan de regeltjes houden hier :D
    Wij geven echt strikt elke dag vijf voedingen, en maken haar ook echt wakker voor die laatste vijfde fles. Hmm... tja...
    Ik lees inderdaad op Olvarit dat gebruikelijk is tussen de 4 en 6 maanden fruithapje, afhankelijk van wanneer kindje er aan toe is... ben benieuwd, wacht even CB af deze week.

Bah, heb al vijf dagen een koortslip, word er niet goed van!! Niet kussen, niet knuffelen, vind het VRESELIJK!!! :( Het lijkt wel al minder te worden, maar wil gewoon dat ie zo snel mogelijk weg is, want ik mis het knuffelen en kussen met Britt echt HEEL erg inmiddels :(

10. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Tsja wat is aan de regels houden? ik vind dat je als moeder (en vader zijnde) zelf de regels bepaald.
    Als mijn kind honger heeft, krijgt ze eten. of het CB het daar nou mee eens is of niet, luister altijd naar hun adviezen maar daar blijft het ook bij ;) Hun doen altijd alles uit een boekje maar ik vind elk kind is anders.
    Linde had het fruit echt nodig om van de diarree af te komen, dus op aanraden van de HA zijn we fruit gaan geven. Kon ook kiezen voor medicijnen maar vind fruit een veel betere oplossing, en het cb.. die weten van niets.:D

11. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    Geef je groot gelijk hoor. Het zijn allemaal 'richtlijnen' maar geen keiharde regels. Jij kent je eigen kind het beste, dat is ook zo. Ik ben echter soms nog wat onzeker en dan ben ik nog erg 'braaf' en volg ik hun advies op. Maar ik moet ook zeggen dat het CB bij ons echt SUPER is, ik heb al heel veel aan hun hulp en adviezen gehad, dus ik ben dan ook snel geneigd om hun advies op te volgen, omdat ik het er meestal ook echt mee eens was, en omdat we dankzij het super advies van hen, een veel vrolijker kindje kregen toen ze zo'n last van krampjes had etc. Het is ook een heel leuk bureau met aardige medewerkers waar een goede sfeer hangt. Ik heb wel vaker begrepen dat dat echt niet bij elk CB zo is. Dat sommigen echt doen alsof zij het voor het zeggen hebben. Zo doen ze bij ons in elk geval godzijdank niet. Want als ik het gevoel krijg dat me iets opgelegd wordt, ga ik het sowieso al niet doen :D

12. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Nja goed, ik kan absoluut niet met het cb, als het aan hun lag mag linde niets. Toen ze voor het eerst op huisbezoek kwamen lag ze beneden te slapen in de kinderwagenbak, heeft de wijkverpleegkundige zo linde opgepakt en in bed gelegd!
    want daar hoorde ze te slapen volgends haar, ze mag niet met ons mee in het grote bad want ze heeft zelf een klein badje etc. etc etc. Dus vandaar dat ik "niet" luister naar het CB.;)

13. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    Jeeeeezus, dat vind ik wel héél ver gaan, wat die vrouw deed! Dat dóe je toch niet, iemand anders z'n kind oppakken en in een ander bed leggen?? :$ Daar vallen me (op z'n zachtst gezegd) de schoenen van uit, vind ik echt asociaal, consultatiebureau of niet, zoiets doe je gewoon niet.
    Kan me voorstellen dat je met zo'n start niet veel vertrouwen in het CB hebt! :$:$:$

14. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Agja heb het allang naast me neer gelegd hoor, en Linde dat is een stralend kindje dus die heeft geen last ervan dat haar mama niet luisterd naar de Wijkverpleegkundige;)

15. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    :D oh ikbenhetmar, hier gaat lorenz ook soms met ons in het grote bad hoor :D Mar ja voor mij is het nu makkelijk, het is mijn 2e kindje dus ik luister nu echt gewoon naar eigen gevoel, lorenza krijgt nu ook sinds een weekje 4 flesjes en ze eet ondertussen ook een half potje fruit op.

De 4 flessen, heeft ze zelf gedaan hoor en ze was de laatste keer nog geen 7 kilo. dus ze krijgt nu 4 flessen 210/7 en de laatste fles 2 scheppen rijstebloem

16. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    @ Joyce, tuurlijk is toch ook heerlijk om met je kind in bad te gaan!

Heb je mijn mailtje trouwens gelezen?

17. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Linde woog trouwens 16 dec al 7100 dus ben benieuwd hoe zwaar ze nu is..:D

18. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350