September 2009 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Ariel, 25 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tineke333

Tineke333 Bekend lid

7 nov 2008
    688
    0
    0
    AAAAAAAAAA
    AAAAAAAAAA
    AAAAAAAAAA
    AAAAAAAAAhh
    hhhhhhhhhhhh
    hhhh

2. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Andi, ja ik vind het ook heel mooi om te zien dat een baby zoveel los kan maken. :)

MijnKleine, hoe is het gegaan tot nu toe met het drinken? Fijn dat het nieuwe flesje wel zijn werk doet. :)
    Ook lekker dat je eens een langere nacht hebt gehad. Rust doet een mens wel goed he. ;)
    Hoe het komt dat Kenji nu ineens wel doorslaapt, weet ik ook niet. Maar ik denk niet dat het door de prikjes komt, hij heeft wel vaker een nacht dat ie wakker wordt. Maar nu waren het dus 3 nachten achter elkaar, en dat vond ik vreemd. Maar ach, hij was afgelopen nacht weer stil dus ik mag niet klagen. :)

Hellen, het komt idd wel vaker voor, opgezette borstjes bij baby's. Ik weet alleen niet wat dat kan betekenen. Ik ben benieuwd wat ze op het CB zeggen over het huilen.

MamatoB, wat een opluchting, dat alles goed was in het ziekenhuis! :)

Eerised, meid, welkom terug. ;) Ik had je al gemist..
    Shit zeg, dat je ziek bent geweest. En nu Gabriëlla ook nog misschien. :( Het heerst echt, ik hoor niks anders.

FrancescaK, hehe, is het je eindelijk gelukt? :D
    Lekker ding hoor, jullie Sem. :)

Torties, wat gemeen van Alisa zeg! Ik zou dr straf geven. :p

Mare, bah wat een rotnacht. :( Hopelijk kun je vannacht wel gewoon gaan slapen.

Torties, leuke foto van je diertjes. :D
    En lief die foto van vanmorgen van Alisa. :)

Sofie, wat een mooi meisje is Noa. :)
    En je honden zullen ook vast wel lief zijn, maar ik ben er ook niet zo weg van, net als de vriend van Torties. ;)

Zo, en nu kan ik niet meer verder reageren, het is tijd voor Kenji's badje. :)

3. slaapzak

slaapzak Bekend lid

20 jun 2008
    777
    0
    0
    verpleegster
    limburg
    sembem...dat is waar onze 2 hondjes horen gewoon bij! ons!
    en ind ik heb 3 kids..en we doen alles samen...als wij of pyta in bad gaan dan gaan de hondjes mee kijken en ze viinden alles goed ..
    echt gezellig vind ik het met de hondjes erbij ook zo lekker bij je op de bank..soms komt pyta ook bij ons liggen op bed effe samen wakker worden met z'n vijven..
    heerlijk...
    ze komen haar heel vaak effe aan raken met hun neusjes of likken aan haar oortjes en handjes en ik krijg ook een bedankje dat ze het mogen...dus ze weten ook al hun rang orde..
    zo leuk om te zien dat ze het echt geaccepteerd hebben..en hoe ze het doen om hun honden manieren..

4. Torties

Torties Fanatiek lid

20 okt 2008
    2.030
    118
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
    ge-wel-dig :D
    ik zal het zeker in me hoofd houden voor me keus voor een weer een hond, al heb ik ook een zwak voor honden uit het asiel en het nadeel daarvan is dat je ze vaak moet nemen zoals ze zijn en ze niet (veel) meer kan leren of 'opvoeden'
    net als ons hondje dus.. kan niet met honden/katten, n kan absoluut niet los buiten.. dat is wel jammer

5. Torties

Torties Fanatiek lid

20 okt 2008
    2.030
    118
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
    #585 Torties, 10 okt 2009
    Laatst bewerkt: 10 okt 2009
    haha :D
    me baas is tevens me vader.. dat zal ongetwijfeld het verschil maken..
    ik had er wel eventjes moeite mee dat ie het niet zwartop wit geregeld wilt hebben omdat ik me niet wil onderscheiden van me collega;s op wat voor manier dan ook..
    maar hij zegt als iemand problemen heeft met de afspraken die hij met mensen maakt dat ze dan maar bij hem moeten komen om uitleg te vragen..
    al moet ik zeggen dat ie voor al het personeel geen vervelende baas is :)

6. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    nou dat is dan helemaal lekker torties. ik ga er dan ook van uit dat de andere collega's het ook kunnen begrijpen en niet moeilijk zullen doen.

oh ik heb net lekker gedoucht zeg. ik heb zelfs mijn benen weer eens geschoren, dat was denk ik een maand of twee geleden. nu gaat mijn man nog lekker douchen en david slaapt alweer. ik hoop niet dat hij daardoor vannacht weer wakker is :S

twee visites hebben we gehad nu vanavond nog. en mijn schoonmoeder belde dat ze ook even langs komt. mijn man zei gelukkig dat het echt niet kon. hij vond het erg moeilijk oeh en ik hoor dat hij haar nu weer aan de telefoon heeft... oeps, geen leuk gesprek zo te horen

7. Andi

Andi Fanatiek lid

30 aug 2008
    2.451
    0
    0
    D'plo
    Pffff dames, ik hou jullie echt niet meer bij! Jullie gaan zo hard! :(

Las wel dat mamatoB goed nieuws heeft gehad! :D

En Torties, wat heerlijk dat je werk dat zo heeft geregeld met je!

Pluk, zo, 25 euro voor een fiets voor Kylian! :$ Wij willen Gabriël voor z'n 3e verjaardag een fiets gaan geven, denk ook wel dat we die van marktplaats halen ;)

Ben zo trots op Gabriël.. :D Betrap hem steeds vaker dat hij bij Kyrian zit of staat en dat hij hem zit te aaien en hele verhalen aan het vertellen is tegen z'n broertje, zoooooooo lief! :D

8. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    @ Babyfoto's: Wat een SCHATJES allemaal!!! :p Zit hier echt zo achter PC van 'ohhhh liefff' en 'wat een scheetje!' :)

@ hier: Vandaag opeens, na een paar dagen weinig bloedverlies, een best groot stolsel verloren op het toilet en daarna flink aan het bloeden. Het doet echt pijn van onder er van :( is dat normaal nog twee weken na de bevalling?

@ onze Britt: Ze is vandaag al twee weken oud, jeetje het gaat hard... ze is zo lief en heeft vannacht ook weer vijf uur en daarna zes uur achter elkaar geslapen... ongelofelijk...

Net met de voeding moest ze flink poepen en toen spuugde ze zichzelf ook meteen onder van het duwen. Heel zielig..

@ Reacties: Dames ik heb echt respect er voor dat jullie het zo goed bij houden van elkaar wie wat schrijft, ik merk dat ik dat echt nog niet bij houd allemaal en voel me daar best schuldig over naar jullie toe want eigenlijk wil ik op iedereen apart reageren, maar mijn geheugen laat het gewoon echt niet toe :( Ik moet al op briefjes schrijven 'vandaag douchen, planten water geven, vaatwasser' omdat ik het anders vergeet, om even een idee te geven hoe het met mijn geheugen gesteld is. Is dat normaal?????

@ oppassen: Ik wil zo graag een keer een middag of avond de deur uit... of iets leuks doen samen met mijn man met z'n tweetjes.. is dat normaal dat je dat al na twee weken hebt?? Ik vind het nog erg vroeg om haar al naar opa en oma te brengen om daar een paar uurtjes te blijven..of ben ik nou overbezorgd? Hoe lang deden jullie er over? Denk dat ik - als het zo zou zijn - haar toch de hele avond zou zitten missen trouwens.. maar toch.. de muren komen nog al op me af hier na twee weken bijna non stop binnen zijn... was gisteren al blij dat ik even naar de supermarkt kon...

Wat betreft mijn fysieke herstel: met mijn bekken gaat het een stuk beter en ook mentaal gaat het beter nu ik weet dat het met Britt goed komt.

Mijn blaasontsteking is nog niet over, ben aan kuur nummer 2 bezig... voel me daar door niet zo kiplekker, maar de kuur helpt wel goed, kan weer plassen.

Wel heb ik toch nog emotionele buien hoor, en voel me vaak overbezorgd en gestresst (ik heb geen overzicht meer, vind alles overweldigend). Merk echt dat ik de bevalling nog niet helemaal verwerkt heb en het feit dat we zo'n klein mini mensje hebben wat ons dochtertje is. Het is zo onwerkelijk nog!!

Ik vraag me ook bij alles af of ik wel normaal ben daar in :( om gek van te worden! Ik had denk ik gehoopt dat het moederschap me veel beter af zou gaan, dat ik zelfverzekerder zou zijn en zo. Nu ben ik alleen maar de hele tijd aan het stressen en twijfel ik constant aan mijn eigen kunnen. En dat terwijl het meisje het super goed doet...

Ik moet bijv. donderdag naar het consultatiebureau met Britt, en het is echt vlakbij, maar de gedachte dat ik haar in de auto moet zetten in de maxi cosi, of in de kinderwagen (wandelend er naar toe) vind ik gewoon dood eng! Om dat alleen te doen! Terwijl ik wel weet dat ik het moet doen, want dan ben ik ook weer veel flexibeler in mijn doen en laten... maar ja. Mijn man vindt dat allemaal heel makkelijk, die sleept zo gemakkelijk en relaxt met haar in de maxi cosi en huppakee de auto in, hij is daar veel gemakkelijker in, ben ik best jaloers op stiekem!

Nou, dat was weer even mijn klaagzang, :) sorry!! ik ben benieuwd hoe jullie dat doen met weg gaan en met uit logeren brengen!!

Dikke knuffel voor jullie allemaal!!!

9. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    @mamatob: over dat vloeien dat kan normaal zijn. hier zeiden ze dat alles normaal is zolang je niet binnen een half uur een maandverband krijgt zeg maar.

wat rot met die blaasontsteking ik heb ze voor en tijdens de zwangerschap gehad, echt irritant als ze niet weggaan.

ik reageer ook echt niet op iedereen maar hier zitten ook mama's die al eerder zijn bevallen en dat maakt een groot verschil denk ik.

10. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Heej meiden,

Hier ben ik weer ff, heb slecht geslapen vannacht, lorenza was om 1.40 wakker geworden en heb haar toen de fles gegeven en ze is toen pas weer rond een uur of 3 gaan slapen en mano was om 07.00 alweer wakker, pff, ben ook echt op nu, maar moet zo nog weg naar mijn schoonouders.

En dan gaan we zo uit eten, want de opa van mijn vriend is 75 geworden.

Maar goed, hoort er allemaal bij, ik weet dat het op den duur beter gaat worden :D

11. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Torties, wauw, dat heb jij goed voor elkaar gekregen op je werk. :D Fijn hoor, ben je nu opgelucht?

Sofie, jaaa gelukt met de foto. :D

Tineke, dat zal wel zwaar zijn, al een paar dagen achter elkaar slecht slapen. Wil ie dan ook alleen maar bij je liggen?

Sembem, lekker toch, dat Sem zo lang geslapen heeft. :)
    Over plannen gesproken; Vanavond gaan we naar vrienden van ons, waarvan de vrouw nog zwanger is, nu 37 weken. Dus zo lang blijven we niet, maar is wel gezellig om er even uit te zijn. :)

Hellen, inbakeren schijnt soms best goed te werken tegen het huilen. En ik hoop dat je je vanavond fit voelt, zodat je een gezellige avond hebt. En ondertussen nog geen kijkers gehad?

Pluk, fijn dat het zo goed gaat met Kinley. :) Komt dat dan echt door die druppels? (Ben de naam kwijt..)

Merakli, wat een dotje. :) Die ogen ook. :D

Tineke, rustig, denk aan je hart. ;)
    Haha, nee kan me voorstellen dat je gefrustreerd raakt als je toetsenbord niet mee wil werken. Is het een draadloze?

Slaapzak, leuk is dat he, om te zien hoe honden reageren op baby's. :) Hier ook al een hond die Kenji helemaal aflikt. Hij mag van mij alleen niet in het gezicht likken, want dat vind ik vies. (Oké, over de handen ook als je er bij nadenkt dat Kenji die daarna in zijn mond stopt. ;) )

Andi, fijn te horen dat Gabriël zo gek is met zijn broertje. :)

MamatoB, ik reageer onder bij 'snel reageren' op iedereen, en dan knip ik het, en ga naar de volgende pagina om het daar weer te plakken. ;)
    Denk jij nou serieus dat ik het allemaal kan onthouden van iedereen? :D
    Mijn geheugen is verder ook nog steeds niet verbeterd, eerder verslechterd, dus ja, het zal heus wel bij de nasleep van de bevalling horen ofzo. :(
    Over je bloedverlies en pijn, dat lijkt me niet goed eigenlijk, 2 weken na de bevalling. Maar ja ik ben ook geen dokter, dus ik denk dat je die beter kunt bellen erover.
    En over het oppassen kan ik je nog geen tips geven. Kenji is tot nu toe gewoon nog overal mee naar toe gegaan. Heb ook nog niet het idee dat de muren op me afkomen, maar ik ga regelmatig nog weg; Wandelen, naar familie, vrienden of wat dan ook.
    En dat je je bevalling nog niet verwerkt hebt, is in mijn ogen ook heel normaal. Ik heb daar ook nog vrij lang over moeten doen, en als ik er nog echt teveel over ga nadenken, kan ik ook zo weer in huilen uitbarsten.
    En ook het ergens helemaal alleen naartoe gaan met Britt, dat je dat eng vindt, dat had ik in het begin ook.
    Ik denk dat het allemaal gewoon nog onwerkelijk is voor je, en je bent nog onzeker, maar gaandeweg krijg je er steeds meer handigheid in. En het gaat je zeker te weten lukken! Kom op meid, een beetje meer vertrouwen in jezelf, je doet het hartstikke goed! Dikke knuffel voor jou.

12. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Joyce, pff klinkt als een heel zware nacht ja!
    En hoe doen jullie dat met Lorenza met uit eten gaan?
    Wij zijn vorige week met mijn schoonouders, schoonzus, zwager en neefje uit eten geweest, en we hadden Kenji meegenomen. Ik vond dat eigenlijk niks, had hem liever weggebracht, want stel dat ie een huiluurtje zou hebben.. Maar gelukkig heeft ie constant in de wandelwagen liggen slapen. :)

Zo, nu even een Kenji update:
    Afgelopen nacht heeft ie weer goed geslapen. :)
    Jurgen zei al, hij weet dat het weekend is. :D
    Maar het is wel typisch, want als ik erover ga nadenken, is het wel zo dat ie in het weekend beter slaapt. Zou ie dan ook al een week en weekendritme hebben? :D

13. francescak

francescak Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.594
    1
    0
    kinderleidster
    twello
    @ hellen! ik vind het echt super knap hoe je met al die druk omgaat! twijfel niet aan jezelf! hopelijk kunnen ze je bij het cb verder helpen zodat jullie wat meer rust krijgen samen!

@pluk! wat leuk een bugs bunny fiets! tis ook geen geld €25!

@ mamatb! fijn dat de uitslagen goed waren! kan me voorstellen dat er een enorme last van jullie af is gevallen!

@ jusi! yep het is eindelijk gelukt! blijkbaar waren de bestanden te groot! heb ze nu in pain kleiner gemaakt en toen ging het prima!

@Slaapzak!geweldig hoe die honden dat allemaal doen zeg!! ben van huis uit ook gewent om honden te hebben maar ook mijn man is er niet gecharmeerd van dus hier komen ze er helaas niet! groot of klein tis zo gezellig als je thuiskomt en er staat een kwispelend hondje op je te wachten!

@ mare! hopelijk heeft je schoonmoeder het je man niet te moeilijk gemaakt! soms is het gewoon ook teveel al die visite!
    hier is het ook als de schoonfamilie langskomt heb ik 8 man zitten! roy zen ouders en zen broertjes met aanhang! heel gezellig maar ook veel!

@andi! wat lieffff! wacht maar tot ze ouder zijn hihihihi!!

Vanacht weer heerlijk kunnen slapen! Sem doet het de laatste week zo goed! hij slaapt eigenlijk elke nacht wel door tot ongeveer 6 uur!
    vanmorgen wilde ik zen luier verschonen voor de voeding plast hij me weer in het rond!! alles nat! ik al zijn kleertjes uit lekker in een pamper in een badcape gewikkeld! en lekker mee naar bed genomen zo en gevoed!
    Daarna ben ik hem aan het klaarmaken voor het badje... WEER PLASSEN!!! AHHHHHHH weer alles schoonmaken en weer nieuwe hydrofielluiers klaarleggen voor het afdrogen!
    heb ik hem in bad gehad en bijna helemaal afgedroogd. Wil ik een luier pakken en ja hoor... je raad het al.... WEER PLASSEN!!!!
    hahahaha waar komt dat toch allemaal vandaan! weer met zen kontje in het bad gedompeld en eindelijk heb ik hem aan kunnen kleden zonder alles nat te sproeien!!
    vanmiddag visite gehad en nu gaan we zo bij mijn schoonouders eten en vanavond hebben we nog een verjaardag!
    Fijne dag verder vandaag! en misschien tot vanavond en anders een goede rustige nacht gewenst van ons!

14. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Hahahahah!:D
    Geen tijd om verder te reageren. over 2 uurtjes hebben we feest met ruim 70 man..:D

15. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    FrancescaK, fijn is dat he, dat plassen telkens. :D
    Ik doe het ook vort anders als ik hem in bad gedaan heb.
    Ik doe dan eerst zijn billen en plooitjes daar allemaal afdrogen, en dan hup hup, snél die pamper aan! En dan pas ga ik de rest van zijn lijfje afdrogen, kan ie me mooi niet meer onder plassen. :D

16. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Dressuur amazone & instructrice
    Zuid Limburg
    Ik kom zo snel mogelijk weer even bijlezen en reageren.. Heel spontaan hebben m'n vriend en ik besloten om een lekker avondje en nachtje voor ons tweeën in te plannen. Kenji gaat naar m'n ouders vannacht (tot morgen vroeg 7u want dan breng ik m'n moeder meteen even door naar haar werk). Heb net 5 A4tjes gebruiksaanwijzing geschreven en hoop dat ik dan na vannacht weer bijgetankt ben om een goede mama te zijn :)

Heb globaal beetje gelezen, haha Jusi, onze Kenji is in het weekend 'aanhankelijker' dan doordeweek, moet dan meer bij en aan me hangen, dus die hebben al gauw door wanneer het weekend is! Zal ongetwijfeld toch aan ons liggen, dat we nét iets anders doen dan doordeweek? Moest wel lachen :D

MamatoB, dikke knuffel!

Ik reageer zsm verder!! Beloofd, nu eerst even tijd voor elkaar :)

17. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.256
    4.486
    113
    Ja de lactulose heeft de dikke darm goed aan het werk gezet, vandaag in bijna alle luiers wel sputterpoep maar die komt er dan wel in zonder krijzen :D

Nu ligt ze in de maxi op tafel te pitten, straks haar flesje en dan is het alweer bedtijd voor de kids.
    Ben benieuwd of ze vannacht weer zolang door slaapt.

Groetjes Anita

18. sofie28

sofie28 Fanatiek lid

30 okt 2008
    2.290
    0
    0
    hallo,

@hellen:bedankt voor de complimentjes!!
    hopelijk gaat het inbakeren lukken voor jullie en voor roos!
    wel gek dat ze bij jou ouders wel rustig is en bij jullie niet!ben je misschien een beetje gestresst?want dat voelen baby's ook aan hè!?
    ook die opgezette borstjes zijn normaal,dat komt omdat de baby vrouwelijke hormonen van jou in het bloed heeft zitten,maar dat gaat weg met de tijd!

@pluk:gelukkig dat het toch is opgelost met de modum!
    ons noa heeft dat ook nog af en toe dat ze s'avonds heel goed slaapt en s'nachts 2x komt,maar daar kan je niks aan doen,baby's zoeken zelf een beetje hun ritme!

merakliuper gekke foto die eerste!!hahaha

@pluk: heel goedkoop die fiets!!
    kan kylian nog niet fietsen??

@jusi:de honden waren zeker lief,maar de oudste is/was super jaloers op mijn vriend als hij noa vast had,dus hebben we de honden 3 weken geleden weg moeten doen!we wilden geen risico nemen!we hebben er die dag flink om gehuild en daarna hebben we gezegt tegen elkaar dat het leven verder gaat en dat we aan de positieve dingen moesten denken en hebben we de draad weer opgenomen zonder er verdriet van te hebben!

@torties:daarmee dat je zoiets hebt kunnen regelen!!maar wat de andere er van denken/vinden zijn hun zaken niet hè!!

@andi:fijn hè zo'n kindje hebben dat niet jaloers is en het leuk vind dat hij een ander broertje heeft??ik heb er ook zo'n 2!tegen iedereen zeggen ze dat ze een klein baby-zusje hebben,iedereen moet het gewoon weten,zo trots zijn ze!

mamatob:ik denk dat je misschien al terug ongesteld bent geworden,kan dat??
    en als je zin hebt om eens weg te gaan,dan moet je dat doen,daar kikker je van op en je moet je zeker niet schuldig voelen,geniet ervan!!

met noa gaat het ook al iets beter,met momenten.soms heeft ze het moeilijk met poepen,dan kreunt ze zo dat ik er medelijden mee heb en in de namiddag had ze zo'n grote poepluier,dat ik dacht dat alles er wel uit was!ik gaf haar haar flesje,ze dronk maar 60cc en is als een blok in slaap gevallen zonder enig gekreun en ze slaapt nu nog!!
    eindelijk eens rustig tijd voor "kinderen" en "ouders van nu" eens te lezen die hier al 3 dagen op de salontafel ligt!!

groetjes sofie

groetjes sofie

19. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    heey meiden,
    ben al een tijdje niet meer online geweest. Heb af en toe wel mee gelezen maar niet meer echt gereageerd. Heb een aantal weken mijn handen vol gehad aan mijn zoontje. Hij had extreem veel last van darmkrampjes en was een beetje uitgeput. Hij huilde bijna 10 uur op een dag. Vooral overdag dat dan wel weer en s'nacht sliep hij wel goed en had er geen last van. Deze week gaat het gelukkig weer veel beter met hem en kan hij de ontlasting tenminste weer goed kwijt.
    Zijn er nog meer mama's waarvan de baby veel krampjes heeft?? en misschien nog goede tips!!! Nu heeft hij het alleen van 20.00 tot een uurtje of 23.00. Dus nog 3 uurtjes op een dag, en als hij dan gepoept heeft is het over.
    Alle tips zijn welkom want het is zo zielig om te zien dat ons mannetje zoveel pijn heeft.
    groetjes rensje

20. Jocruella

Jocruella Bekend lid

18 dec 2008
    553
    0
    0
    Afgelopen dinsdag heeft Damian een onderzoek ondergaan tbv hypofyse/schildklier.

Het inbrengen van het infuusje vond ik echt vreeeeeselijk! Mama is teruggegaan naar de wachtkamer want ik kon het echt niet aanzien.
    Maar gelukkig was het in 1x goed gegaan.

Het eerste uur hebben ze om de 15 min. bloed afgenomen en daarna nog 2x om het uur. Zo vreselijk zielig!

Mama heeft die dag wat gehuild!!

Donderdag na een hartstikke leuke gezinsshopdag dag kregen we telefoon van het ziekenhuis...

De schildklierwaarden waren nog niet binnen, maar het voorproefje van het groeihormoon welke gemeten was, was NIET goed. Dat is de reden waarom we woensdag weer terug moeten voor een vergelijkbare test.

Ze vrezen dat de hypofyse domweg kapot is en zodoende ook het stresshormoon niet wordt aangemaakt. Ze vertelde me dat ik meteen een 06 nr moest bellen als Damian ziek werd. Dit zou nl dan dodelijk kunnen zijn.
    Ik schrok me natuurlijk helemaal kapot!! en heb wederom weer ontzettend gehuild. Mn ouders waren inmiddels al onderweg en mn pa die vrouw teruggebeld dat dit geen stijl was. We mochten gisteren (vrijdag) om 09.30 uur op gesprek komen.

Hier is eea opgehelderd en alvast besproken wat er eventueel kan gaan gebeuren....

De hypofyse regelt een aantal zaken:
    Groeihormoon
    Stresshormoon
    Schildklier
    Testostoronhormoon
    en bij vrouwen nog de borsten en baarmoeder.

Aangezien de waardes van de schildklier steeds niet goed waren vrezen ze voor een kapotte hypofyse.

Maar vrijdag om 18.00 uur belde ze met enigzins hoopvol nieuws....de schildklier waardes zijn EINDELIJK NORMAAL!!
    Dit betekent dat de hypofyse tenminste wel IETS doet.......in ieder geval betekent dit 1 pil minder.

Voor de zekerheid gaan ze nu woensdag in zo'n vergelijkbare test het groeihormoon en het stresshormoon testen.
    Het groeihormoon zorgt oa voor de groei, het IQ, ontwikkeling motoriek etc.

Het stresshormoon is nodig om stress momenten in je lichaam op te kunnen vangen. Je hart gaat immers sneller kloppen, je gaat zweten, je bloeddruk stijgt........al met al de BELANGRIJKSTE hormoon.

Maar nu de schildklier dus idd WEL goed blijkt te werken, de hypofyse zend en ontvangt een seintje....hebben we eigenlijk goede hoop dat ook het stresshormoon en groeihormoon in voldoende mate worden aangemaakt en Damian niet voor de rest van zn leven pillen moet slikken voor het groeihormoon en elke dag geprikt moet worden voor het stresshormoon.

We moeten woensdag om 09.00 uur aanwezig zijn. Damian moet 4-6 uur NUCHTER zijn. (4 uur dus) en gedurende het onderzoek mag hij ook niets eten/drinken dus dat is bij elkaar 7 UUR!!! Nou ik kan jullie vertellen dat er weer tranen komen bij mama en papa en dat Damian de hele dagverpleging op zn kop gaat zetten...

Nu maar hopen dat de test zal uitwijzen dat er niets met ons kereltje aan de hand is!!!

Deel Deze Pagina