September 2009 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Ariel, 25 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rox

Rox Fanatiek lid

14 jun 2008
    1.951
    0
    0
    kapster
    EE meiden

Nou ben bang dat hier een familie ruzie is ontstaan...
    Zaterdag heb ik dus verteld dat het oppassen niet meer ''hoefde '' omdat ik het niet red met mn uren.. verder kon ik het niet uitleggen want toen was ze al weg! boos weggelopen...

Ik zal ff kort uitleggen van hoe en wat..
    ik ben eigen ondernemer en ik moet dus om het financieel zo goed mogelijk te doen 27 uur werken.. als mijn zusje zou gaan oppassen kon die maar 3 uurtjes oppassen om donderdag ochtend.. nou is voor mij 3 uurtjes te weinig en komt er nog bij dat ik het sneu vind voor jara om dr vroeg uit dr bedje te halen want mn zusje wilde niet naar mij komen en aangezien jara meestal tot 9 uur slaapt(met dan de fles om 6/7 uur maar gaat daarna altijd weer terug) nou hebben we de oplossing gevonden om jara nog een dagje bij oma te brengen dus dan heeft ze 3 dagen hetzelfde ritme sochtends bij mama en smiddags bij oma.. wat dus ook veel beter is voor haar... dus heeft ze ook maar 2 bedjes... op donderdag avond slaapt ze ook bij oma omdat ik vrijdag vroeger begin, ook om extra uren te maken...
    dus heeft ze maar 2 bedjes en een (hopen we)een lekkr ritme..

waarom we hier niet eerder op zijn gekomen is een goede vraag, maar mijn zusje riep toen ik net zwanger was dat ze graag wilde oppassen alleen is dat er in de 9maanden erna niet echt gebleken... nou rookt ze ook in huis en in de auto en ook dat zit ons niet lekkre(ook dat wisten we natuurlijk van te voren, maar wij hadden de gedachte dat zei wel in ons huis wilde oppassen)

Maar goed... lang verhaal kort te maken.. mijn man gaat haar vanmiddag nog proberen te bellen om het uit te leggen.. ik hoop dat dat gaat lukken want ruzie wil ik echt niet!

(zo moest ff het verhaal kwijt)

sorry dat ik even niet reageer op iedreen maar Jara word nu net weer wakker...

ik probeer t later wel ff

2. Rox

Rox Fanatiek lid

14 jun 2008
    1.951
    0
    0
    kapster
    @ariel jo had 17 akken huggies op de kop getikt voor 100 euro! ik zit voorlopig goed!

@rijstebloempapje geef iemand die al met een lepeltje? en hoeveel en wanneer?

3. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Wij gaan beginnen met pap met een lepeltje te geven.

Huggies heb ik een paar keer gehad, maar vind het maar niks die dingen haha. Hebben wel een hele schattige poeh opdruk. Dat dan weer wel haha :D

4. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Oh thnx voor de tip ariel, ga ik van de week weer pampers kopen, heb ze vorige week ook al gehaald bij de etos, waren ook 2 + 1 gratis.

Je kan nooit genoeg luiers hebben :D

@rox, jeetje meid wat een vervelende situatie, maar je oplossing is de beste denk ik, hoop dat je zusje het ook gaat begrijpen.

5. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Hihi dat is ook helemaal mijn idee! Van luiers kan je eigenlijk nooit genoeg hebben! Heb nu voor allebei nog 3 pakken, maar haal er nu weer 3 bij. Zal je net zien, zijn de luiers op als er nergens meer een aanbieding is.

6. sofie28

sofie28 Fanatiek lid

30 okt 2008
    2.290
    0
    0
    hallo lady's

pluk/noa drinkt s'morgens de fles ook niet volledig leeg en als ik ze aan het maken ben kan het voor madam niet snel genoeg!
    zou dat komen omdat het maagje s'nachts heeft stil gelegen?!

rox:jee wat een situatie!
    ik duim voor jullie mee dat het je man lukt!

rijstepap ga ik nog niet mee beginnen,ze krijgt nu al groentepap en rijstemeel in de fles.

pampers:ik gebruik die altijd van het kruidvat,daar krijgt noa geen uitslag van!

joyce:mooie foto!!

hier heeft noa al een dag of 4 dat ze s'morgens om 6u wakker word en dan wil ze een fles,dus zijn we weer bij 5 flessen per dag!
    wat wel lukt is het strakke slaap-plan!!ze slaapt dadelijk in en word dan na 45min wakker en dan begint ze te mopperen en na 10 min slaapt ze weer in,dus gisteren heeft ze 2.5u in de voormiddag geslapen en 3u in de namiddag en tja s'avonds vind ik het zo moeilijk,dan is ze na de fles van 4u terug moe en leg ik haar in bed,maar dan moet ik haar wakker maken na 1.5u omdat ik bang ben dat ze door zou slapen.
    wat zouden jullie doen?,

groetjes

7. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    Rotterdam
    Nou , we hebben hier wel een grote ah, dus bij ons zal het niet zo snel op zijn :D

Maar hier ook hoor ,heb zelfs nog een heleboel pakken in maat 4+ had ik teveel gekocht voor man otoen, kan ik mooi voor lorenza gebruiken straks, ze zit nu nog in maatje 3

8. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.256
    4.486
    113
    Ik maak Kinley gewoon wakker als ze om 18 uur nog niet weer wakker is, normaal gaat ze om 19 uur naar bed dat wordt dan wel een half uurtje later.
    Maar anders ben ik bang dat ze gewoon doorpit en al aan haar nacht begint.

Rox wat een vervelende situatie, ik snap wel dat je zus een beetje teleurgesteld is hoor maar boos weglopen is wel weer wat overdreven.
    Ik hoop dat ze in kan zien dat dit gewoon de beste oplossing is voor de kleine, het zal voor haar in iedergeval duidelijker zijn dan wanneer ze in 1 x voor 3 uurtjes per week ook nog naar je zus heen moet.

Groetjes Anita

9. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    Wat een onwijs lekker ding zeg en wat is dit een mooie foto
    liefs miriam

10. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    rox wat vervelend van je zus dat ze niet begrijpt en je niet laat uitpraten echt zo jammer maar jullie kiezen wat het beste is.
    En ze kan toch altijd nog gewoon een keer oppassen wanneer jullie weg moeten s'avonds ja toch?
    nou hoop dat het toch weer goed komt familie ruzie is niet fijn.

Fruithapje mag je gewoon mee beginnen als jij denkt dat je kindje daar aan toe is en is geen vervanger van een fles
    een vervanger is een groente potje met toetje dat is een vervanger.
    En het cb is een advies he richtlijnen hebben ze niet altijd alles is goed via de richtlijnen eigen mamagevoel is heel belangrijk.

Sem zit ook op dan 4 dan 5 flessen maar sem krijgt 180 per fles meer niet en zit net sinds twee weken op 180 daarvoor nog 150

wel met rijstebloem in de fles en best wel wat hoor. Het blijft dan beter in de maag.

met de pap begin ik als sem 5 maand is nu eerst even alleen de fuithap en een half potje groente dan daarna weer een stap verder

wat sem wel lekker vind is een stukje liga daar kan hij heerlijk op zuigen ik zit onder sem ook maar het is zo lief gezicht meestal in het weekend doen we dat
    je hebt liga voor kindjes van 4 maand

verder overdag slaapt meneer niet echt veel hoor meer wakker dan slapen en als hij slaapt hazeslaapjes en hij is dan ook echt weer klaarwakker.

laten liggen in de hoop dat hij doorslaapt werkt niet
    en vanaf half 4 is hij doodop en slaapt anderhalf uur dan tot 8 uur wakker en om kwart voor 11 wakker voor de laaste fles
    en dan om kwart voor 7 is meneer er weer super wakker

11. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    Rotterdam
    @miriam, fijn dat het goed gaat met sem.

Hier deed ik voor manolito ook altijd een fruithapje maken met liga erdoorheen gemengd, vond hij lekker !!

Ga ik ook voor Lorenza doen, maar daar wacht ik nog ff mee tot ze 4 maandjes is, ze krijgt wel fruit en ook een beetje groente nu (maar daar eet ze maar een paar hapjes van) Maar wil haar alvast laten wennen aan de smaak.
    Alleen de asperzieboontjes waren geen succes , die vond ze niet lekker, ze zat zelfs te kokhalzen.De worteltjes vond ze wel lekker.

12. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    en sem eet geen worteltjes bruine boontjes vind hij echt heerlijk

13. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Even globaal op wat dingen reageren:

4 flesjes: Volgens het CB hier moeten kindjes minimaal 6,5 kilo wegen of 4 maanden oud zijn mogen ze op 4 flessen over. Kenji woog vorige week 6200, dus nog géén 6,5 kilo, maar gecorrigeerd was ie wel 4 maanden. Vandaar dat wij naar 4 flessen gegaan zijn, en ik moet zeggen dat het hier ook hartstikke goed gaat!

MamatoB, Kenji heeft nu 2 keer gelogeerd, 1 keer bij mijn zus en 1 keer bij mijn ouders. Ik moet zeggen dat ik er minder moeite mee had dan ik verwacht had. Aankomende maanden gaat het meer worden, maar dan slaapt Kenji bij mijn schoonouders. Want wij hebben dan wat feesten, en carnaval komt eraan. ;)

Joyce, mooie foto zeg! Mooi manneke is Mano ook! :)

Smetplekjes: Hier smeer ik er ook Bepanthen op. Werkt goed, en de plekjes zijn binnen een paar dagen weg.

Rox, balen zeg dat je zus boos is. Ik hoop dat de ruzie uitgepraat wordt. Overigens vind ik wel dat jij in je recht staat!

Pampers: Ik gebruik Aldi-luiers. Daar zit Kenji nog in maatje 2, maar als dit pak op is gaan we over op 3. We hebben hier nog een hoop Pampers 3 liggen, dus die gaan eerst op.

Sofie, hoe laat krijgt Noa dr flesje dan? Kenji gaat na de fles van 16.00 ook terug naar bed hoor. Anders trekt ie het echt niet tot 20.00! We moeten hem wel ook wakker maken.

14. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Wat Kenji vandaag weer heeft, geen idee! :(
    Vanmorgen hadden we 1 schepje rijstebloem door zijn fles gedaan, en die fles ging helemaal leeg. (180/6)
    Na zijn fles ging ie weer naar bed, en rond 9.30 was ie wakker, en om 10.00 had ik hem uit bed gehaald. Even in de box gespeeld, en ondertussen had ik boven gestofzuigd. Toen ik beneden kwam begon ie net aan een krijspartij, dus heb ik hem snel in de wipstoel gezet, en hem een fruithapje gegeven. Nou, hij was volgens mij erg blij met deze smaak; Banaan. Hij vond het echt lekker, en als ie het doorgeslikt had, had ie zijn mond alweer open. :D Als het niet snel genoeg ging, begon ie te miepen haha. Daarna nog even gespeeld, en toen heb ik hem om 11.15 weer in de box gelegd.
    Ik ben toen gaan stofzuigen beneden, en ondertussen was Kenji mooi in slaap gevallen! Ik heb toen snel boven en beneden gedweild, en om 12.00 precies werd Kenji weer wakker.
    Ik heb hem toen zijn fles gegeven, 180/6, en alles op! Hij begon weer te krijsen toen ie doorhad dat er niks meer was, dus heb ik nog 30/1 aangemaakt. En wéér alles op! En nog niet tevreden! :$ Maar heb toen maar mijn pink in zijn mond gedaan, zo'n 10 minuten, en toen was ie ook tevreden.
    Gek kind, afgelopen week waren we al blij als ie 140 dronk, en nu wil ie ineens meer. ;)

15. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.256
    4.486
    113
    Niks aan de hand hoor Jusi die is gewoon aan het bijtanken van vorige week ;)

Hier vanmiddag een sneeuwpop geprobeert te maken met Kylian maar sleetje rijden is nog wel leuk maar je hoeft niet te denken dat hij ook maar 1 voet in de sneeuw zet :D
    Resultaat is een megabult sneeuw in de tuin en ondertussen sneeuwt het alweer zie ik.

Kinley ligt nog lekker te slapen, met een beetje mazzel houdt ze het vol tot half 4 dan hoeft ze ook niet meer naar bed vandaag.

Groetje sAnita

16. francescak

francescak Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.594
    1
    0
    kinderleidster
    twello
    @jusi: hahahah hij is een inhaalslag begonnen!

@pampers: bedankt voor de tip! ga gelijk halen morgen! heb zelf weer nodig en moet nog voor men buurvrouwtje een luiertaart maken! daar hebben we de 31ste babyshower van!

@HIER: Sem is ontzettend verkouden! echt zo zielig! hij wil slapen maar het lukt niet goed omdat hij altijd in slaap valt met een speen en met een verstopte neus is dat niet echt makkelijK!
    Heb net luuf voor hem gekocht! en lekker opgesmeerd. hij slaapt nu wel dus hopelijk verlicht het iets!

heb ook vaseline lanette gekocht voor zen droge huid! zal ook wel door het weer komen!

Smetplek: heb em goed schoongemaakt en gedroogt en er bepanthen opgesmeerd! hoop dat ie gauw heelt!
    '
    verder ligt hier nog een hoop sneeuw! ben blij als het weer weg is! pfff vind het heeel leuk maar ben er nu wel een beetje klaar mee!

Ow ja en de 23ste ben ik jarig en krijg ik van mijn man een witte achtergrondrol voor het fotograferen! heb er nu al zin in!

@ rox vervelend deze situatie! hopelijk begrijpt ze uiteindelijk waarom jullie voor deze oplossing hebben gekozen! zo en nu ga ik ff opruimen!

17. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Jurgen is zo thuis, dus kan ik mooi even naar de Aldi.
    En Kenji slaapt nog steeds! :$
    Denk dat ik er vanavond wel weer ben.

18. Rox

Rox Fanatiek lid

14 jun 2008
    1.951
    0
    0
    kapster
    wat een verschil in CB's zeg! hier zeiden ze dat 5 flessen nog goed was en dat ze het nog te vroeg vond om over te stappen naar 4.... best gek!

wij geven nog geen fruit en groente hapjes, hier zeiden ze dan we beter eerst een rijstebloempapje konden gaan geven..

wat denken jullie over hoe laat ze die moet gaan krijgen? ik dacht zelf rond het avond eten.... want dit is toch ook gewoon een bijvoeding? of moet ik deze met een fles rekenen?

@ariel ik vind pampers ook lekkerder hor! mja was een leuke aanbieding, en een leuke print hihi spijkerstof!

@jusi die is zeker een inhaalslag begonnen! lekker toch om te zien dat tie trek heeft!

@francescak beterschap voor sem!

@joyce nu al een liga? ben je niet bang dat tie er in stikt?

iedereen bedankt voor jullie reacties op mijn verhaal! en jusi extra bedankt!!
    jo heeft nog niet gebeld... ben er misselijk van...pfff

19. Madwin03

Madwin03 Actief lid

15 okt 2009
    342
    0
    0
    NULL
    NULL
    Er is zeker veel verschil in CB's. Bij ons vinden ze alles goed. Als ik vraag of hij nu 4 flessen mag hebben is dat prima. Doe er maar een schep rijstebloem in om hem door te laten slapen. Niet nodig want hij slaapt al door ;) Ook goed! Zeggen ze dan.
    Onze Yanoah krijgt 3 flessen van 180 en 1 van 210.
    Ik weet nog niet wanneer we gaan beginnen met fruit. Met de andere kids deden we dat met 6 maanden vanwege allergiën.
    Ben benieuwd hoe de regels nu zijn. Zal het donderdag wel horen want dan moeten we weer heen.
    Ben vooral heel benieuwd naar zijn gewicht en lengte.
    Vanmorgen was Yanoah sinds 3 weken weer op de gele groep. Daar is hij op maandag altijd. En omdat hij zo ziek is geweest was hij een poos niet geweest. Ze vonden hem groot geworden en wijs!

Ariel: Bedankt voor de tip! Zal deze week ook even weer inslaan. Had vorige week ook al bij de Etos gekocht ;)

Rox: Balen hoe het nu gaat met je zus! Ik kan me voorstellen dat je er een rotgevoel over hebt. Maar voor Jara is het wel het beste zo!

20. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    hallo dames,

probeer het bij te houden maar lukt even niet echt.
    vandaag zouden davids heupen nagekeken worden maar ik dacht dat het om 11 uur was, was het al om kwart over 10. tja helaas dan doen we het toch in utrecht. heb nog steeds niets gehoord van het ziekenhuis dus ga morgen maar bellen... snappen ze dan niet dat ik hier in stres zit te wachten?

oh en wij hebben net in duitsland pampers in de aanbieding gekocht, maar ja je kan idd nooit teveel hebben :p

Deel Deze Pagina