September 2009 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Ariel, 25 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Hee Andi!
    Ik geef nog steeds BV inderdaad en Roos komt meestal ( op een enkele nacht na) elke nacht nog wel een keer om te voeden.De weken vóór ik ging werken heeft ze ook een tijdje wel een uur of 6-7 doorgeslapen, maar vlák voor ik weer aan de slag mocht, was dat over :(

@maten: Roosje is niet zo lang en zit nog in maat 62, hoewel 68 ook al redelijk gaat. Alleen zijn de mouwtjes dan vaak te lang...En haar voetjes zijn nog zoooo klein! 10 cm maar.....

@ongesteldheid: ik heb zeker véééél minder pijn, maar jeemig: ik loop leeg! Nu de tweede keer na de bevalling ongesteld geworden en de eerste keer had ik dat wel verwacht, maar nu moest ik nog maandverbanden aan elkaar plakken en was mijn bed vies :(

@ 2e kindje: het lijkt me geweldig, maar ik reken er niet meer op. Ik ben nu 38...ik was altijd héél onregelmatig en had amper een eisprong. Dus wie zegt dat we dat truukje nog eens kunnen nadoen? Eigenlijk zouden we er snel aan moeten beginnen, maar de omstandigheden ( we wonen nog steeds niet samen) zijn niet ideaal EN mijn bekken ligt nog altijd flink in puin. Ik loop inmiddels weer bij de therapeut om me op gang te houden.... En dan heb ik het nog niet over de risico's van op zo'n leeftijd nog zwanger worden

eeej sembem: Roosje heeft ook dat shirtje van Jip en Janneke..cute!!!

Nou Torties..wat een lompe lui waren dat! Kan me voorstellen dat je schrok toen de kinderwagen omviel..

@uitslapen: Roosje slaapt ook gerust tot een uurtje of 9-10. Als ze maar wél op gezette tijden bij me mag drinken, dan. Maar ze gaat zonder problemen weer terug en ik kan me even omdraaien. mag ook wel, gezien het feit dat ik doordeweeks net een uurtje of 4,5-5 per nacht kan maken

Hier is Roosje al vanaf woensdag hartstikke sjagrijnig, huilerig enzovoort. Zaterdag ook: alleen maar huilen-drinken-slapen en weer huilen enzovoort. Ik ga er dus van uit dat het een sprong is, maar laat deze in hemelsnaam snel over zijn...want het is alles behalve leuk zo ..

Ik zag nog schattige foto's voorbijkomen en kon niet achterblijven. Voordat ze woensdag begon aan haar humeurigheidsmarathon, lachte Roos nog wel:

2. francescak

francescak Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.594
    1
    0
    kinderleidster
    twello
    @hellen: wat een lief meisje!!!!
    Oh chagerijnig kunnen ze soms zijn he! sem ook hoor! niks is dan goed!
    moet er soms ook wel weer om lachen ! maar als ze constant huilen word het ook irritant!

3. Rox

Rox Fanatiek lid

14 jun 2008
    1.951
    0
    0
    kapster
    Ik heb niet alles bijgelezen hor..pff weer 30 pagina's!!!

Maar wel het verhaal van torties jeetje meis wat moet jij geschrokken zijn!!!! hier valt
    jara trouwens ook vaak in slaap bij het douchen!

wij werden vanochtend pas om kwart over 9 wakker van Jara!! ze heeft ons erg verwend op een zondag ochtend!!!!

Donderdag zijn wij begonnen met een paar hapjes groente! ze vind het helemaal geweldig! maar helaas na 2 uurtjes krijgt ze wel buikpijn.... ook wat meer rijstebloem door de fles dus misschien dat ze daarom wat langer door heeft geslapen

wanneer zijn jullie begonnen met een fruithapje? doen jullie die er xtra bij of om en om met de groente??

@ongesteld hier al 3 x pfffff niet normaal zo erg!!
    @2de kindje denk niet dat het er bij ons in zit... heb het gevoel dat het bij ons nu al compleet is.. vind 1 kindje al zo'n verandwoordelijkheid...

Volgends mij krijgt jara tandjes ze zit maar te sabbelen met dr lipjes en ongelofelijk te kwijlen!!!! alles is echt zeiknat!!!

Nou ik ga ff dr badje klaarmaken.. ze zit nu nog ff naar de tv te kijken...

trusten meiden!!!!

4. merakli

merakli Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.214
    0
    36
    Hehe eindelijk de pc voor mezelf J

@ Torties, dat is schrikken meid!! Gelukkig dat er niks is gebeurd, wij hebben ook een driewieler en vind het ook een onhandig ding.

@ Mamatob, goed bezig geweest meid J!! En wat heeft ze toch van die lekkere wangen om op te eten :D

@ Jocruella, je wordt hier wel gemist hoor, Damian is natuulijk wel de eerste september kindje J en hij heeft ook van die lekkere wangen, mooi gegroeid hoor!! En alweer 6 maandjes!!

5. francescak

francescak Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.594
    1
    0
    kinderleidster
    twello
    jeee rox nu nog in bad? Die van mij ligt al een tijd in dromenland hoor! Men man is ook weer terug! Hij had een stuk metaal in zijn oog! Die hebben ze verwijderd ga nu lekker slapen! Truste all!

6. merakli

merakli Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.214
    0
    36
    Dat wilde ik ook vragen :) zo laat nog in bad :)

Oei een stuk metaal!! Beterschap meid

7. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    nee niet het zelfde geboorte gewicht sem was 2760 gram met de geboorte maar komt heel hard bij hoor was afgelopen vrijdag 7200 gram zeg maar

tussen 7 uur en 8 uur s'morgens een fles tegen 13.30 een fles en om 11 uur s'avonds
    jij?

8. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    deze hebben we gekocht
    gr miriam

9. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ben ik een paar dagen niet online geweest, zijn er meer als 20 pagina's bijgekomen! :$
    Jullie snappen uiteraard wel dat ik dat allemaal niet ga lezen he. ;)

Afgelopen zaterdag heb ik mijn verjaardag gevierd. Overdag waren mijn oma en haar vriend, en mijn andere oma geweest.
    De rest heb ik 's avonds laten komen.
    Helaas was Kenji net die dag uit zijn doen.
    Gisteren was ik echt jarig, en hebben we het lekker rustig gehad. Geen visite, en gewoon lekker een luie zondag gehouden.

Dadelijk ga ik aan de poets, en voor de rest van de dag geen plannen. Fijne dag allemaal!

10. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Goedemorgen! :)

pff moet zo naar het CB voor de 3e ronde prikken.
    Ik kan daar altijd zo slecht tegen he.. heb de hele nacht niet geslapen. :(

11. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    @ikbenhetmaar, succes meid.

Zijn voorlopig de laatste :D

Nou hier gaat het goed hoor , heb vandaag alleen niet zo'n goede dag en morgen helemaal niet, heb echt zo'n raar gevoel, maar dta komt omdat mijn vader morgen jarig zou zijn geweest en hoe dichter bij die dag komt hoer raarder ik me voel.

Gisteren op een kinderfeestje geweest van een keniis, die kleine meid werd 1 jaar. Dus was gezellig weer en mano kon weer lekker met de kindjes spelen.

Ga zo ff teruglezen en ff reageren.

12. merakli

merakli Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.214
    0
    36
    @ Jusi, nog gefeliciteerd meid met je verjaardag!!!!! lekker geluierd dus gisteren :p

@ ikbenhetmaar, succes straks en voorlopig ben je er even vanaf, gelukkig had Gizem er geen last van dit keer.

@ Joyce, de verjaardagen zijn moeilijk he :( mijn vader is in augustus (2010) 6 jaar geleden overleden.

13. Femya

Femya Niet meer actief

Goedemorgen,
    pfff ik heb van die stokjes nodig om mijn ogen open te houden. Ik ben wel blij dat we maar 2 kdv dagen hebben, dan moet ik om 6 uur opstaan en ben ik pas rond half 9 op mijn werk. Maar dan heb ik wel lekker de tijd om met Yanoah te knuffelen.

Mooie foto's van Britt, Damian en Roos.

MamatoB je bent lekker actief geweest zeg! En zijn die geluidjes niet onderdeel van het brabbelen? Geen idee of het een allergie kan zijn, maar het lijkt me dat dat met niezen begint ofzo??
    Hier rekken we de laatste voeding van Yanoah ook wel hoor in het weekend, dan wordt hij 'sochtends meestal pas om 10 uur wakker, binnenkort komt daar wel verandering in denk ik, dan wil ik wel naar het ritme van 7-8 uur op bed tot 7 uur de volgende dag. Ach zolang de kleintjes het naar hun zin hebben is het toch prima?!

Haha Madwin ja wij hebben een flink ventje, maar hij zit nog wel onder de bovenste lijn in de groeicurve, maar lengte en gewicht lopen gelijk op.
    Foto's plaatsen is heel makkelijk hoor, je bericht typ je niet in het snel reageren vakje maar je drukt op plaats reactie, dan staat er overige opties, daar druk je op het roze vakje: Beheer bijlagen en dan wijst het zich vanzelf.

Jocruella hopelijk kunnen we je wel helpen met dingen waar je tegen aan loopt, kan me voorstellen dat het anders is omdat hij de oudste is, maar moet je niet rekenen vanaf de uitgereknde datum met sommige dingen? En joh alweer 6 maanden 1 februari, dan is Yanoah 4 maanden :D

Sembem ik ben het met je eens dat de tijd soms echt te snel gaat om bewust te kunnen genieten, mijn huis ziet er dan ook niet uit, vind het belangrijker om met mijn ventje te kletsen en spelen.
    Wij hebben ook de green mile gekeken gisteren, mooie film is het!

Hellen succes met het sprongetje van Roos, hoop dat het snel over is voor je! En wat vervelend he die bekkenklachten! Ik heb er ook nog steeds last van, zeker als ik teveel heb gedaan op een dag, dus werken en naar het kdv lopen en terug (in totaal een half uur) kan ik niks meer 's avonds. De volgende dag is het dan wel over, maar toch. Hoop dat het snel over gaat.
    Moet jij oefeningen doen ofzo daarvoor?

Rox leuk je weer te zien! Wat schattig dat Jara in slaap valt tijdens het douchen. Heb je een foto van haar, ik ben wel benieuwd. Wat vervelend trouwens die situatie met je zus. Hoe gaat het nu?

Hi Merakli :)

Miriam onze kinderstoel lijkt daar wel een beetje op, wij hebben deze:

Jusi nog van harte met je verjaardag! Jammer dat Kenji uit zijn doen was die dag.

Sterkte met de prikjes Ikbenhetmaar, zielig is het he?!
    Wij gaan de derde ronde prikjes in Curaçao halen, ben erg benieuwd hoe het daar gaat.

Joyce ik kan me voorstellen dat je een raar gevoel hebt rond deze tijd. Is je vader in 2007 overleden? Mijn moeder in sept 2007 en ik had er afgelopen jaar meer moeite mee (verjaardagen en sterftedag) dan in 2008. Knuffel!

14. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    Rotterdam
    @ Merakli, ja mijn vader is 18-02 3 jaar geleden overleden . En toen was ik zwanger van mano, dus ik word er eigenlijk wel een beetje elke dag mee geconfronteerd, nu vooral omdat ik in Lorenza de lach van mijn vader zie :D Maar goed het zijn inderdaad de verjaardagen en de feestdagen dat ik hem het meeste mis. En het WK voetbal, maar dat komt omdat ik dus altijd met mijn vader naar voetbal keek.

Heb alles weer teruggelezen, maar niet echt wat onthouden. Sorry ...

En hier heeft Lorenza trouwens alle 2 de keren dat ze de prikjes heeft gehad helemaal geen last gehad, ben benieud naar de 3e prikjes, ik moet volgende week dinsdag weer naar het cb, ben ook benieuwd hoeveel ze is geroeid en aangekomen.

@andi, ja mano heeft al maat 98/104, maar aan de bovenkant dan he, hij heeft kortere beentje dus hij heeft van broekjes nu soms 92 soms 98 ligt eraan hoe ze vallen.

15. Femya

Femya Niet meer actief

Oh dat is wel mooi dat je de lach van je vader terug ziet in Lorenza. Ik zie de gezichtsuitdrukking van mijn moeder ook regelmatig in Yanoah, vind het erg mooi. Gisteren heb ik gedroomd dat ik Yanaoh aan mijn moeder liet zien, ze pakte hem en gaf hem een kusje, dat vond ik zo lief. Soms heb ik dit soort dromen en wordt daar dan echt door geraakt.
    Lijkt me moeilijk dat je er elke dag mee geconfronteerd wordt...

16. sembem

sembem Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.200
    0
    0
    Voor half 10 smorgens hoef ik met een fles niet aan te komen want dan drinkt hij echt niet dus ong 9.30u 14.30u en 19.30u en dan slapen tot ong 9.15u smorgens.

17. sembem

sembem Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.200
    0
    0
    Oooh meiden de kinderstoel die jullie op het plaatje sturen heb ik hier juist te koop staan.
    Had het maar gezegd hadden jullie hem voor weinig over kunnen nemen. Weet dat ze in de winkel erg duur zijn nl.

18. Femya

Femya Niet meer actief

Sembem wij hebben hem al een maand of 7 in huis, hij was toen 120 euro en dat vonden we al een mooi prijsje. Hopelijk kun je hem snel verkopen.

19. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    Rotterdam
    @twinkle, ja maar ik kan er goed mee omgaan hoor :D Ik vind het ook wel mooi dat ik de lach van mijn vader zie in Lorenza .

Maar denk ook elke keer als mano wat grappigs doet wat mijn vader ook geweldig had gevonden, jammer dat hij het niet mee kan maken. Maar ja dat zal iedereen wel hebben die iemand moet missen.

Wij moeten denk ik ook een nieuwe kinderstoel gaan kopen voor Lorenza, omdat manolito nog steeds in die van hem zit, kan je ook gewoon aanschuiven aan de tafel en daar zit hij nu nog lekkerder op dan op een gewone stoel.

20. fightforlove

fightforlove Niet meer actief

hoi meiden,

zo heb die spiraal laten plaatsen daarna nog flink buikpijn gehad..nu gelukkig over..

en me kleine man is ziekjes geweest..hij had constant 38,2 en sliep heel veel en als hij wakker was was het alleen maar huilen za en zo kreeg ik er ook haast niks in...hij dronk van zn 4 flessen er nog maar 1 helemaal op en de rest de helft..maar hij had ook veel ontlasting..heb geprobeerd extra water te geven..
    gelukkig is hij sinds gisteren middag opgeknapt en had weer een normale temp en met drinken gaat het ook al goed..

ik moet dinsdag weer naar het cb voor de 3e prikjes
    vanmiddag moet ik naar de fysio dan gaan ze toch zn hoofdje opmeten of hij evt in aanmerking komt voor een helmpje

had dat zijkussentje gehaald...dat is zo grappig hij word dan zo boos in dat ding..had het een keer smiddags in zn bedje gebruikt..half uurtje later ging ik kijken had meneertje zichzelf uit dat kussentje gewurmd en lag hij helemaal boven in zn bedje en dan ook nog helemaal gedraaid..duss dat ding ligt nu in de kast..

las iets over een 2e kindje..vriendlief en ik hebben besloten dat als levi 3 is geworden ik het spiraal laat verwijderen..tegen die tijd ben ik ook wel verhuisd...maar moet er toch nu nog niet aan denken eerst genieten van me kleine mannetje...

oow en heb zo heerlijk geshopt zaterdag vriendlief paste op levi en ik kon lekker met een vriendin naar de primark...echt een geweldige winkel vind ik het...was 60 euro kwijt had daarvoor 3 spijkerbroeken, 3 longsleeves, handschoenen, dekentje voor levi, slaapzakje voor levi en hele schattige theedoeken..

liefs
    marijke

Deel Deze Pagina