September 2009 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Ariel, 25 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Dressuur amazone & instructrice
    Zuid Limburg
    Hoi hoi!

Was gistermiddag begonnen met bijlezen en reageren maar kwam van alles tussen.

Gistermiddag met Kenji op de huisartsenpost in het ziekenhuis geweest, arm manneke is strontziek geworden zaterdagavond. Hij was wel al wat verkouden maar tijdens een vergadering belde Bart, die was met hem bij mijn ouders omdat wij eigenlijk daarna weg zouden gaan en Kenji daar zou blijven, dat hij niet goed dronk en koorts had. Dus meteen na de vergadering naar m'n ouders gegaan en besloten om daar te blijven. Kenji lag al in bed en wij naar huis gegaan om Joepie en onze spullen te halen.

Zetpilletje gegeven en heeft hij de hele nacht en na de voeding om 8u nog tot 1uur geslapen. Toen had hij 38,5 maar binnen een half uur 39,1 en wilde hij niet meer drinken en werd benauwd dus nightcare gebeld en konden we om 15u terecht.
    Hadden we daar dr. House (een perfecte kopie van hem althans).. Gelukkig gewoon een virus, dus hoestdrank gekregen en hem goed in de gaten houden.

Maar hij is zó zielig, hij is zo hees dat hij nog niet eens meer kan huilen, hoest, kucht, niest, is benauwd en snikheet. Doodmoe en kijkt sip.. echt sneu, moest gewoon met hem mee huilen..

Nu ligt hij op bedje, zonder deken in een luchtig pyjamatje met zijn ezeltje te slapen.

@Mamatob, zelf zie je niet meer hoe hard ze groeien tot je foto's terug kijkt of een pasgeboren baby ziet he :D Echt raar -nu al- hoe ze groeien!

@Sofie, moest meteen aan Noa denken toen Kenji zo ziek werd nu! Hoe is het nu met haar? Lees net je update, fijn dat het met Noa al ietsje beter gaat!

@Francesca, wow, Sem nog sommige dingen aan van 56, idd wat een verschil daar tussen zit bij de babys hier he! Kenji is al een tijdje in 68 :$
    Dat met dat oog had ik een tijdje terug héél vervelend! Nog altijd geen idee wat het was, heb er 3 dagen mee gelopen en toen ik wilde gaan trok het weg. Ben benieuwd wat het bij jou mannetje is!

@Mare, fijn om weer thuis te zijn, wel pittig hoor!!

@Pluk, flink geshopt! Jammer dat je voor jezelf niks vond, dat probleem ken ik haha! Fijn dat Kylian eet, beter traag dan niet!
    Wow, Kinley begint echt op haar grote broer te lijken :D Mooie dame hoor!! En Kylian die groeit echt snel he!

@Andi, hoe gaat 't daar? Bevalt het en hebben jullie al een nieuw huisje op 't oog?

@Twinkle, super dat alles zo goed gaat en Yanoah zich helemaal op zijn plek voelt op het KDV! Lekker op vakantie!! Hij ziet er goed uit :D !
    Mooi om de mimiek van je moeder terug te zien bij Yanoah! Zo'n dromen zijn prachtig maar pittig he! Als ik zoiets dergelijks gedroomd heb ben ik altijd even van slag, heb je dat niet?

@Boos worden, nee, kan het (tot nu toe) allemaal goed relativeren. Misschien klinkt het als een stomme vergelijking maar door het trainen van (jonge) paarden en de honden heb ik geleerd dat boos worden bijna nooit zin heeft, dat het belangrijker is om te voorkomen dan genezen door o.a geduld en consequent zijn. Maar dat zal vast nog komen, ben ook geen heilige ;)

@Merakli, logisch toch dat zo'n helmpje je dwars zit daar moet je je niet voor verontschuldigen ;) Lompe opmerking van die vrouw :S !! Probeer commentaar waar je niks mee kunt naast je neer te leggen, je wilt het beste voor Gizem en dat is wat telt!!

@Ikbenhetmaar, is het geen optie om (stagiairres?) iemand in dienst te nemen?
    Succes bij de HA vanmiddag!!

@Ongesteld, hier ook minder dan voor de zwangerschap :)

@Mooie foto's van beide Sem's :D !!

@Torties, poeh wat een dag!! Wat zul jij geschrokken zijn!!! Wij hebben de Bugaboo Cameleon, een vierwieler, kostte wat maar ben er nog elke dag zó gelukkig mee. Super dat lachen he :D :D
    Haha ja zo heb je wel flink wat lichaamsbeweging ja, zó herkenbaar! Ben blij dat we die periode achter de rug hebben en ik hoop dat Alisa ook heel binnenkort lekker rustig in slaap valt!!

@Jocruella, leuk dat je nog eens binnenwipt! Wat een knappe vent is Damian toch!! Wat gaat de tijd enorm snel he! Alweer bijna een half jaar geleden dat je de spits afbeet!

@Hellen, wow wat is Roos gegroeid! Echt een knappe meid met een heerlijk ondeugend 'pret-gezichtje' :D !!

@Tweede kindje, Bart en ik zijn het er beiden mee eens dat dit goed is voor ons maar zeg nooit nooit..

@Rox, Jara al met tandjes :D Lijkt me zo leuk die eerste tandjes (nouja, als ze er eenmaal zijn dan haha)!

@Jusi, balen dat Kenji toevallig nét die dag uit zijn doen was, toch nog een leuke verjaardag gehad?
    Nog iets gehoord van 't werk?

@Joyce, dat zijn en blijven altijd moeilijke datums! Dikke knuffel!! Eigenlijk wel mooi dat Lorenza de lach van je vader heeft, maar ook erg confronterend ja!

@Sembem, wat wil je voor de stoel hebben :D ? Wij moeten nog altijd een!

@Mrij, wat een super schattige foto zo met Pooh samen :D !!

Tussendoor Kenji flesje gegeven, zijn spuitluier vervangen (schijnbaar dus ook nog diarree nu :S ), neusje leeg gepompt waar nu ook al groenig snot uit kwam ipv doorzichtig/wit, getempt (nu 38 graden), neusspray, hoestdrankje en hem lekker in bedje gelegd...
    Vanmorgen al alles gepoetst en m'n moeder is eventjes hier komen oppassen toen ik moest werken, nu even eten alvast voorbereiden en even douchen :)

2. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    @mijnkleine, beterschap met kenji !

Bij ons, lijtk het mee te vallen ,deze keer met de verkoudheidjes van mano en lorenza, maar het kan altijd nog omkeren.

3. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    @ Mijnkleine, ahhh arm mannetje! Beterschap!
    Linde heeft ook vaak groen snot..volgends de HA niet ernstig.

Zo nu ga ik mijn broodje frikandel even opeten..:) :D

4. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    Rotterdam
    oh lekker, krijg gelijk trek, maar moet nog ff half uurtje/ 3 kwartiertjes wachten . dan mag ik naar huis en ga ik ff langs de winkel en dan koken.

5. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Zuid Limburg
    Thnx :)

@Ikbenhetmaar, ja het groene snot zijn dode bacterieën bij een Virale Infectie dus eigenlijk een goed teken, dat de koorts goed zijn werk doet :D Ziet er alleen niet zo smakelijk uit haha!

@Joyce, het is idd te hopen dat het mee blijft vallen bij jullie, twee zieke kindjes is helemaal sneu!!

Ben trouwens hard aan het denken om naast m'n werk in de paardensport een webwinkel te beginnen, spookt al maanden door m'n hoofd maar heb nog geen concrete ideeën over wat ik wil verkopen. Ruitersportzaken online zijn er al zóveel, dierenspeciaalzaak puur online lijkt me geen gat in de markt, kinderartiekelen lijkt me heel leuk maar of ik kan concurreren met grotere zaken!?! Verder geen idee wat...

Ook aan een nieuw 'project' begonnen, ga met nog 7 man voor onze ruitersport vereniging een 40 jarig Jubileum organiseren vol activiteiten en eventueel daarna nog meer activiteiten. Heb wel zin in een uitdaging!

6. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    @ Mijnkleine,
    Als je over een tijd besloten hebt om wel een webwinkel op te bouwen, laat het me dan even weten.. kan je vast wel helpen. Heb zelf al 3 jaar een webwinkel. :)

7. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Sembem, dat spelletje heeft Kenji hier allang uitgevonden. ;)
    Maar mama trapt er niet altijd meer in, en laat hem mooi even jengelen. En hij valt uiteindelijk toch wel in slaap, zónder speen.

Sofie, fijn dat het weer wat beter gaat met Noa.

Pluk, wat kijkt Kinley toch serieus. :D
    En wat lief, broer en zus samen. :)

Ikbenhetmaar, nou jij bent ook snel klaar met poetsen! :$
    Ik was vanmorgen om 9.00 begonnen, en om 11.30 was ik klaar met alles. Wat doe ik verkeerd? :D

MijnKleine, ach wat sneu dat Kenji zo ziek is. :( Kan me voorstellen dat je mee moest huilen. Is ook zo zielig om die kleintjes zo ziek te zien he?

8. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Haha ja het was hier ook geen bende ofzo hoor, gewoon alle tafels een doekje over heen, wc badkamer e.d doekje doorheen en klaar :)

9. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Wat ik vandaag toch weer had. :D
    Ik had Kenji om 12.00 zijn flesje gegeven, en hem laten boeren.
    Toen was ik even met hem aan het spelen, en opeens zie ik zijn koppie knalrood worden, dus was ie aan het poepen.
    Nja, even rustig met hem gezeten, zodat ie dat even lekker kon doen. ;)
    Na een kwartier was ie klaar, dus ging ik hem verschonen.

Nou, ik had die luier net goed en wel uit, begint ie weer te kreunen en te persen. Dus ik duwde de luier snel weer onder zijn billen. Gelukkig zat er maar een klein beetje poep in. Maar toen begon ie dus te poepen, en er kwam geen eind aan. :$
    Die luier die onder zijn kontje lag, was niet genoeg om alles op te vangen, dus ik snel een paar billendoekjes gepakt. Gaat Kenji net op dat moment ook nog eens plassen, dus alles zat onder! Zijn shirtje, rompertje, hij had het zelfs voor elkaar gekregen om in zijn gezicht te plassen. :D
    Dus heb ik hem maar lekker in bad gedaan, en daarna lekker schoon in zijn bedje gelegd.

Haha, mama weet wel dat ze de volgende keer nog maar langer wacht met verschonen. :D

10. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    hahahahahha!! :D

11. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Oh dan hoefde jij alleen maar te stoffen dus.
    Maar ik doe altijd alles op 1 dag, stoffen, zuigen en dweilen, vandaar.

12. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Gebeurd hier ook op 1 dag hoor, maar stofzuigen en dweilen is de taak van mijn vriend, dus die mag dat ook mooi vanavond gaan doen :D

13. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Moest trouwens wel lachen toenstraks op het CB, Linde zit al een maand op 4 flessen en ook al een maand aan de groente en fruit.. kom ik daar, zegt ze en hoe gaat het met Linde, dus ik zeg goed, ze slaapt klokje rond van 20.00 t.m 8.
    Zegt die vrouw wat zijn de tijden dat je haar voeding geeft, dus ik zeggen 8/13/17/20 keek ze me aan.. 4 voedingen
    ik zo ja 4 voedingen.. nou dat was te belachelijk voor woorden, een kind van 4 maand mocht dat nog helemaal niet.. nja pech dacht ik bijmezelf, vertel je dan ook mooi niet dat Linde al bijvoeding krijgt..;) komt ze later aanlopen met een folder, dat ik volgende maand (als Linde 5maand is) mocht gaan beginnen met proeven van fruithapjes.
    haha het koste moeite om me lach in te houden. Raar mens

14. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    Rotterdam
    @jusi :D Ojeej, alles onder, dat had ik ook vaak met manolito, maar met lorenza valt het wel mee.

Hier is de taak van mijn vriend afwassen !! Heb ik echt een hekel aan en we hebben geen afwasmachine, als we gaan verhuizen kopen we er 1 hoor.

15. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    Rotterdam
    @ikbenhetmaar, :D ja dat heb ik ook altijd bij het cb, ik zit dar ok altijd dat verhaaltje aan te horen en dan denk ik dat krijgt ze allang, maar goed. Vind het wel een beetje raar dat ze zei dat dat nog niet mocht 4 flessen.

16. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ik werk maar 20 uur, en Jurgen 40 uur, vandaar dat ik alles zelf doe.
    En Kenji is wakker, dus ga hem lekker uit bed halen. :)

17. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Zuid Limburg
    @Ikbenhetmaar, zal ik zeker doen :D Kan vast wel wat hulp gebruken, dankjewel!

@Jusi, haha hier speelt Kenji dat spelletje idd ook al haha! Hahahaha, ook dat ken ik, dat je snel snel doekjes moet pakken om poep én plas op te vangen :D Nahja, stoelgang doet het iig prima ;) !

Oh nog even gauw een nieuw fototje van 'm, van voor die ziek werd ;)

18. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    @ Joyce, ja raar he.. ag ik kon er wel om lachen eigenlijk, maar goed dat Linde nog niet kan praten want die had het anders verklapt hahah!

19. Torties

Torties Fanatiek lid

20 okt 2008
    2.030
    118
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
    haha ja he :D daar was ik dus ook net achter!
    hier ongeveer hetzelfde:
    59 met de verhuizing aug 08, 61 toen ik zwanger raakte dec 08,
    75 op het toppunt zwanger, na de bevalling 65, 3 weken na de bevalling 63 en nu 58.5

heerlijk dat Linde weer zo gegroeid! een kilo en 5 cm verschil met Alisa! Jemig!
    terwijl Alisa 3980 bij de geboorte was

20. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Zuid Limburg
    Haha hier ook op het CB, precies hetzelfde :D En maar braaf dat hele verhaaltje aanhoren om discussies te voorkomen :D

Nog één fototje!

Deel Deze Pagina