September 2009 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Ariel, 25 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sembem

sembem Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.200
    0
    0
    Zozo....er is een hoop geschreven vandaag zeg.

@Pluk: jeetje schrikken meid. Mijn vader heeft ook stents, erg blij dat die dingen bestaan. Hij heeft al een aantal hartinfarcten en dichtgeslibte aderen gehad, dus lang leve de stents.

@ mijnkleine: Ik heb ook niet lang gevloeid gelukkig, hooguit 2,5 week.
    En qua werk ga ik 11 dec weer aan de slag. De ene week 2 dagen en de andere week 3 dagen. Mijn man is kok dus werkt veel in de weekenden waardoor hij doordeweek weer 2 dagen vrij kan nemen wanneer hij wil en kan verschillende tijden beginnen in het restaurant (hopen dat dat straks in de praktijk werkt)

@Jusi: last van je hormonen meid, moet je weer ongesteld worden hahaha.

Steeds als we denken een ritme met Sem te hebben word het wel weer omgedraaid.....erg vermoeiend soms. Toch weet hij het zelf altijd wel weer zo te draaien dat hij smiddags weer om half 3 uitkomt en dus om 23uur de laatste voeding krijgt.
    Best slim eigenlijk he hahahaa

2. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Dressuur amazone & instructrice
    Zuid Limburg
    Sembem, dat is wel fijn dat je dan met je man kan afwisselen! Zo hoeft de kleine ook niet zo te acclimatiseren :) Jammer genoeg gaat dat hier niet, Bart is pas om 5u thuis op zijn vroegst en als ik dan nog moet beginnen wordt het wel érg laat elke dag.
    Hoor je idd vaak dat het ritme steeds verandert als je net gewend bent. Maar maak jij Sem dan ook wakker voor voedingen?

Ons ritme is namelijk niet op de klok maar wel in regelmaat, slapen-eten-verschonen-knuffelen-slapen etc.

3. francescak

francescak Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.594
    1
    0
    kinderleidster
    twello
    Ik wil me ook graag melden!

ben bijna 4 weken geleden de trotse moeder geworden van onze lieve, mooie, tevreden, knappe ( en ga zo maar door hihiih) zoon!
    heb een goede bevalling gehad! snachts om 4 uur braken mijn vliezen en om 10.07 is Sem geboren!
    6 uurtjes is niet veel voor de eerste! ik kijk er dan ook zeer positief op terug!
    ik geef borstvoeding! al kolf ik de linkerborst af en geef die per fles en de rechterborst geef ik zo! dit omdat het gewoon te pijnlijk was! heb 2 weken men kiezen op elkaar gehouden maar op een gegeven moment ga je er tegen op zien! dit is voor ons een ideale oplossing! hij drinkt nu dus zowel uit de borst als uit de fles!
    Aangezien hij s'nachts veel last van krampen heeft kreunt hij ongelovelijk hard en slaat met zen armen in het rond! nu heb ik van het cb geleerd om hem heel strak in een omslagdoek te wikkelen! hierdoor slaapt hij heerlijk!

Leuk om hier lekker te kletsen over onze mooie wondertjes!
    want dat is het toch echt!!
    Het heeft mij en mijn man in ieder geval extra gelukkig gemaakt!

4. Torties

Torties Fanatiek lid

20 okt 2008
    2.030
    118
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
    @ meeschrijven
    alle mama;s die in sept uitgerekend waren daar heel dicht in de buurt zijn wat mij betreft welkom :) no matter wanneer je beebje besloten had geboren te worden :p

@ Sofie
    paar daagies meid dan is de stuwing over! ik heb het ook heel erg gehad.. nadat ik de 2e dag had besloten te stoppen met BV
    de gekneusde, koude, koolbladeren vond ik overigens echt een genot! nog lekkerder dan bevroren maandverbandjes! dus is het kopen van een kooltje waard ;) heb er 5 uur mee in me bh rondgelopen geloof ik, ik rook wel naar de groenteboer/spruitjes :p :D hihi

Klinkt goed die puckababy, ik ga eens kijken wat dat is..

@ mijnkleine
    jep hier ook een hikbaby, in de buik al erg en nu nog net zo hard!

@werken / mijnkleine
    ik moet begin dec weer aan de slag.. zie er ook tegen op.. ik moet weer di t/m vrijdag van 9.00-18.00 :( di en vrijdag is kinderdagverblijf, woensdag papa dag en donderdag van de 4 weken 2x papadag 2x mijn schoonmoeder (mannetje heeft wisseldiensten in een rooster van terugkerend 4 weken steeds)
    maar ik vind 32 uur nu dus toch teveel.. dus ik ga proberen te regelen (denk ik dn maar) vrijdag om de week te gaan werken en dan gaat de kleine vrijdag ook niet meer naar kinderdagerblijf maar 2x ik zelf dus en 2x schoonmama/mama/mijn oma..
    pff.. ik zit er ook best mee.. maar ik probeer er niet aan te denken..

@francescak
    ja..wondertjes.. dat zijn het zeker!!
    ik heb hier zo een pienter en vlot meisje.. is gewoon bijna eng.. ze is nog geen 2 weken en vertoont trekjes en ontwikkelingen van een veel oudere baby.. zelfs van het CB zeiden ze het gister :(
    poehhe.. het gaat al zo snel allemaal.. de kleine prinses mag best wat rustiger aan doen!

ik kom binnenkort wat meer over Alisatje vertellen..
    heb vandaag zoveel in het zwangertopic bijgelezen en gereageerd dat ik een beetje moe ben.. en het is nu knuffeltijd met me man en dochtertje :D

Fijne avond en goede nacht dames! dat de beebjes maar lekker door mogen slapen, krampjesloos en vredig!

5. sembem

sembem Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.200
    0
    0
    Overdag komt hij zelf om de 4 uur maar veranderd steeds van slaapritme overdag. Zo sliep hij bijv.eerst van 11uur tot 14uur maar dat is nu ook weer over.
    Heb savonds wel het ritme van het badje voor het slapen gaan en dan een lekkere fles.
    Vandaag was hij eigenlijk voor het eerst de hele middag klaarwakker (en schonk mij zijn prachtige eerste gulle lach...zucht) sliep daarna van 17uur tot 19uur en heb hem toen wel wakker gemaakt voor zijn fles anders komen we vanavond zo laat uit.
    Ik moet toch eens een goed ritme zien te zoeken hoor maar ja.....we zitten ook met schooltijden van de oudste:(
    Wat een gedoe he hahahaha.

6. sembem

sembem Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.200
    0
    0
    snachts om 4 uur braken mijn vliezen en om 10.07 is Sem geboren!

Hey wat leuk....nog een Sem.

7. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Nou hier liggen de twee blagen eindelijk in bed en ik ben weer een paar kilo lichter (zat ik net bij Kylian op zolder begon Kinley te huilen dus weer een verdieping lager, toen weer naar Kylian. Weer een verdieping lager om helemaal naar beneden te gaan begint Kylian te huilen dus hup weer naar zolder. Daarna helemaal naar beneden begint Kinley weer te huilen dus weer de trap op en natuurlijk weer naar beneden Dat is dus in totaal 10 keer een trap op of af- who needs the gym :D)

Laatste nieuws van mijn vader is dat het goed gaat en dat hij nu lekker ligt te slapen.
    Mijn moeder moest vanmiddag uit armoe een pyama voor hem halen want die had hij niet 8), toen wilde ze weer naar het ziekenhuis lopen (ongeveer een half uur).
    Gelukkig houden haar (veel jongere) buren haar in de gaten en die hebben haar even gebracht en ook weer opgehaald.

Groetjes Anita

8. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    docent lichamelijke opvoeding (VMBO)
    achterhoek
    Hoi meiden,

Heb even globaal de blz. terug gelezen ik pak het vanaf nu hier ook op.
    Alles gaat top hier. Nils is vandaag een week oud en zit weer boven zijn geboortegewicht. De bv loopt dus als een tierelier.

9. sembem

sembem Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.200
    0
    0

10. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Jocruella, ik heb ook niet echt tips over doorslapen 's nachts.
    Wij hebben 'gewoon' veel geluk gehad dat Kenji 's nachts vrijwel meteen doorsliep. Als ie wél wakker wordt, geef ik hem zijn speen, al zal ie soms ook heus wel honger hebben. ;) Maar met zijn speen valt ie dan toch in slaap uiteindelijk.
    De verpleegkundige op het CB zei ook al dat het vrij uitzonderlijk is dat baby's met de leeftijd en het gewicht dat Kenji nu heeft, al de nachten zo goed doorslapen. Wij hebben dus ook al geen doorsnee baby. :D
    Hier heeft Kenji vanaf het begin in zijn eigen ledikantje op zijn eigen kamertje geslapen. Maar succes met het wennen voor Damian!

Mijnkleine, ik hoef pas 18 november weer aan het werk. En dan plak ik er waarschijnlijk nog 2 weken vakantie erachter aan. Ik ga dan 20 uur werken; Woensdagochtend, donderdag hele dag en vrijdag ook de hele dag. Woensdagochtend is het om en om met oppassen, de ene week bij schoonouders, de andere week bij ons pap. Donderdag gaat Kenji naar mijn schoonouders, en vrijdag naar mijn ouders.
    Met het laten wennen heb ik dus heel veel tijd. Afgelopen zaterdag heeft Kenji voor de 1e keer in het bedje bij mijn ouders gelegen. En afgelopen zondag in zijn eigen reiswiegje bij mijn schoonouders op 'zijn' kamertje.
    Misschien is dat iets, dat je een avondje bij je (schoon)ouders langsgaat, en Kenji daar meteen naar bedje brengt zodat ie alvast kan wennen. En dan bouw je dat steeds meer op. Misschien kun je hem al een nachtje zonder dat je ergens naar toe hoeft naar je moeder of schoonmoeder brengen.

Sembem, jij voedt dus op verzoek? Pff lijkt me best zwaar! Maar toch een slim jochie, die Sem van jullie. :D
    En nee, ik bén al ongesteld. :p

Franceskak, welkom in dit topic. En nóg een Sem, das de derde. :D En fijn dat je met een goed gevoel terug kunt kijken op je bevalling.

Torties, waarom wilde je eerst 4 dagen blijven werken dan als ik vragen mag? Ik werkte al vóórdat ik zwanger was 4 dagen, en dat vond ik i.c.m. het huishouden al best zwaar namelijk.
    En het gaat idd hard met de ontwikkeling van Alisa zo te lezen. Maar ergens ook wel fijn toch, dan weet je iig wél dat ze geen achterstand heeft. :)

Pluk, ook leuk, traploopgym. :D
    Fijn dat het goed gaat met je vader. En je moeder wou naar het ziekenhuis lopen die een half uur van haar huis af zit? :$ Hoe komt ze erbij?

11. Jocruella

Jocruella Bekend lid

18 dec 2008
    553
    0
    0
    Hey meiden,

Even een vraagje, omdat ons kindje natuurlijk 5,5 week tevroeg geboren is, kreeg hij naast BV altijd Nutrilon start (vanuit ziekenhuis)

Inmiddels thuis volledig flesvoeding van Nutrilon.
    Nu hoor ik alle "oudere" mama's over molenaars kindermeel zodat ze iets meer voldaan zijn (lekker voor de nacht). Iemand enig idee of dit nog te koop is en waar??

Ik lees ook hier en daar op internet dat je veel goedkoper uit kunt zijn met flesvoeding omdat de CB aandelen lijkt te hebben op de Nutrilon. De voeding van kruidvat schijnt ook goed te zijn. Ook over Simulac heb ik eea gelezen maar dat schijnt weer van de markt te zijn gehaald.

Ben zo benieuwd wat jullie je kindjes geven??? De Nutrilon is bijna weer op, dus moet toch nieuw kopen...............

12. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Zuid Limburg
    Goeiemorgen!

@Francesca, welkom :D Fijn dat het inbakeren zoveel helpt! Wij hebben sinds 2 dagen de Puckababy en merk ook meteen zóveel verschil!

@Torties, ook al zo'n dilemma met werk dus. Probeer het nu ook maar van me af te zetten dat ik er nu iig optimaal van kan genieten. Maar vind het idee vreselijk, ook weet ik niet zo goed hoe ik Kenji eraan moet laten wennen of dat het vanzelf gaat. Jij misschien een idee?

@Sembem, haha idd die ritmes en tijden zijn nog niet zo makkelijk maar het klinkt toch als een goed ritme nu :D (bleef het maar een beetje zo he haha)

@Pluk haha dat was idd even flink sporten!
    Gelukkig dat je vader al wat beter is en dat de buren goed op je moeder letten!

@Booky, fijn dat Nils zo goed gaat!

@Jusi, daar zat ik inderdaad dus ook aan te denken. Bart stelde al voor om a.s vrijdag te gaan uiteten oid en dan Kenji naar mijn schoonmoeder te brengen (aangezien ik vooral bij m'n ouders thuis werk kan ik daar wat meer de tijd voor nemen). Heel erg van mij maar ik heb dus niet zo'n probleem om m'n moeder te laten oppassen maar bij m'n schoonmoeder vind ik dat moeilijker ondanks ik met haar ook heel goed contact heb. Ben denk ik bang dat haar vriend zich ermee gaat bemoeien en die man kan ik niet luchten :$ Heel erg.. want het zal vast reuze meevallen!

@Jocruella, had in het andere topic al op je vraag geantwoord. Denk dat je het sowieso kunt proberen, als het niet werkt kun je nog altijd terug naar Nutrilon toch!

Kenji ligt lekker in bedje maar wilt nog niet helemaal slapen, hij was wel aan het geeuwen en in zijn oogjes aan het wrijven dus heb hem maar met zijn speentje in bed gelegd maar hij vecht een beetje tegen zijn slaap haha. Gelukkig zonder te huilen nu hij niet meer oververmoeid is, anders werd hij nog vermoeider!

13. goedemorgen!
    hier ook even een momentje rust nu Kyano lekker in bed ligt.

@ mijnkleine
    ik heb de puckababy net besteld want Kyano is ook altijd zo onrustig met slapen. hopelijk werkt het!
    ik ken trouwens het probleem met moeite hebben om de kleine naar schoonouders te brengen. Ik vind dat ook vreselijk! vooral schoonmoeder is gewoon een raar mens!:x maja hoe breng je zoiets he. vind het ook lullig voor lief als ik altijd protesteer als we hem daarheen brengen.

over werk, ik moet nog een nieuwe baan gaan zoeken. Ben tijdens mijn zwangerschap ontslagen vanwege overname van het bedrijf. De planning is wel om in dec. weer te beginnen met werken (als ik iets vind) dan zou Kyano 2 dagen naar kdv gaan en 1 dag naar mijn oma. Lief en ik willen dan allebei 1 dag in de week vrij zodat ie dan thuis kan blijven. Zie er ook echt wel tegenop om hem achter te laten!

14. Babijtje

Babijtje Fanatiek lid

11 mrt 2008
    1.310
    0
    0
    Doetinchem
    @Jolanda; Jurre sliep tot eergisteren bij ons op de kamer in de wieg. en nu in zijn eigen kamer in het ledikantje. Ging prima, geen enkel probleem

@MijnKleine; ik ga straks 24 uur werken (werkte 30 uur). Jurre gaat 2 dagen naar een gastouder en 1 dag is mijn vriend thuis. Gelukkig duurt het nog ff (hoef pas 4 januari weer te werken), maar zie er nu al tegenop

@sembem; mooi he die echte lachen. Dan smelt je toch als ouder zijnde. Jurre is ook zo'n lachebek

@Anita; wat fijn dat het goed gaat met je vader. Is hij de nacht ook goed doorgekomen?

15. francescak

francescak Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.594
    1
    0
    kinderleidster
    twello
    hier heeft onze kanjer geslapen van 00.00 tot 8.00!!!!
    mag hij vaker doen! weg met gebroken nachten hihihihi

16. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Jocruella, ik heb in het andere topic op je gereageerd.

Mijnkleine, goed idee van dat uit eten. :) Maar het zal vast goedkomen, ook bij je schoonmoeder hoor! Denk maar zo, ze heeft zelf ook kinderen grootgebracht. ;)

Franceskak, fijn is dat he, dat doorslapen 's nachts. :)

Over werk gesproken, hier is de unitleider van mijn werk vanmorgen op kraamvisite geweest. Ik heb meteen gevraagd hoe het nu zit met mijn contract. Mijn contract wordt waarschijnlijk 18 november omgezet naar 20 uur. Als dat echt niet gaat, wordt het 1 december. Ik vraag me wel af hoe dat moet als ik niet genoeg verlofuren heb om die tijd dan te overbruggen, want ik ben echt niet van plan om 32 uur te gaan werken die 2 weken. ;) Zo dus maar weer even naar het werk bellen, om te vragen hoeveel verlofuren ik nou eigenlijk nog precies heb. Maar goed, er komt vast een oplossing mochten er te weinig uren staan.

Verder gaat het met het poepen van Kenji gelukkig weer helemaal goed. Hij had vanmorgen weer een lekkere poepbroek. :D

17. Babijtje

Babijtje Fanatiek lid

11 mrt 2008
    1.310
    0
    0
    Doetinchem
    :$:$ Wow dat is heerlijk!!!

18. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Ik wacht nog steeds op een telefoontje van mijn moeder, maar ga van geen bericht goed bericht maar uit.

Ook even de huisarts gebelt voor Kinley want ze bijft maar hele vaste ontlasting houden ondanks olie en extra water door de voeding.
    Ze moet echt heel lang persen voordat er wat uit komt en dat is dan zo hard dat het ook nog pijn doet. Nu wachten we dus even op het belletje van de huisarts.

Kan niet wachten tot ook deze dame besluit door te slapen (scheeld mama weer opstaan om 4 uur).

Groetjes Anita

19. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Zuid Limburg
    @Jesenmo, hopelijk werkt de puckababy bij jullie ook zo goed!!
    Idd, schoonmoeder is natuurlijk net zoveel oma als je eigen moeder dat is, vind het echt heel moeilijk! Zeg maar constant tegen mezelf dat ze Bart ook groot gekregen heeft en achteraf zal het wel meevallen. Als die kerel van haar zich er maar buiten houdt!

Eigenlijk had het kindergeld in NL net zo goed geregeld moeten zijn als in België of Duitsland, dan was het financieel veel gemakkelijker om wat minder uren te werken. Wel balen dat je je baan kwijt bent geraakt in de zwangerschap!

@Babijtje, gelukkig is Januari nog even weg, hier nog maar 3,5 week :( Maar de tijd gaat zo snel met een kleintje erbij dat Januari ook nog veel te dichtbij is!
    Super dat Jurre zo gemakkelijk de overstap van wieg naar ledikant maakte!

@Francesca, wat een luxe :D Heerlijk hoor weer gewoon doorslapen!

@Jusi, ja klopt ook, dat probeer ik ook steeds tegen mezelf te zeggen :D Zal ook wel allemaal hartstikke meevallen, ben gewoon een beetje bezitterig wat dat betreft haha! Had al moeite met de hond bij iemand laten toen die puppy was haha! *schaam*

Wel fijn dat je dat kan regelen op het werk! Zal een boel schelen die 12 uur!! & Kenji poept gelukkig ook goed :D Wat wilt een mens nog meer ;)

@Pluk, zelfde poep probleem dus! Bij Kenji was het soms zo erg dat hij echt krijste van de pijn met poepen, thermometer met flinke dot vaseline hielp dan wel iets. Maar ben blij dat dat opgelost is. Ben wel benieuwd wat jou HA voor oplossing geeft!

Net geweldige foto's van Kenji gemaakt, stuk of 40 maar dat zal ik jullie besparen haha! Van deze smelt ik helemaal weg!

20. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Zuid Limburg
    En deze :)

Deel Deze Pagina