September 2009 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Ariel, 25 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    @ tineke : wat een schatje!!! geweldig!!

2. Tineke333

Tineke333 Bekend lid

7 nov 2008
    688
    0
    0
    dit deed hij zelf hoor!!! lag echt dubbel........papa was hem aan het pesten en toen zag ik dit toevallig en riep natuurlijk meteen dta papa de camera moest pakken XD

3. Tineke333

Tineke333 Bekend lid

7 nov 2008
    688
    0
    0
    en deze nog en dan hou ik op XD anders blijf ik aan de gang hahahaha
    ps hij is nog rustig.....al 15 minuten :D

4. Tineke333

Tineke333 Bekend lid

7 nov 2008
    688
    0
    0
    mamatoB veel succes zo meteen bij het CB enne het lukt je vast wel hoor!!! was ook zenuwachtig de eerste keer XD stond te zweten daar hahaha maar het valt echt mee. en iedereen die ook daar was maar kijken naar die kleine knul, toen was storm 4 weken. komt heus wel goed XD

5. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Zo hier even snel.

tineke leuke foto's zeg van Storm.

eerised daar kan ik ook kwaad om worden hoor, kijk als het uitloopt (dat kan gebeuren) dan bel je toch even dat het later wordt.
    En heel erg K dat hij pas zaterdagavond terug is kan me voorstellen dat je enorm baalt.

Mamatob gaat vast goed jullie eerste uitje.

Hier zijn we vanmorgen naar het cb geweest.
    Beide kids moesten er zijn.

Kylian deed het goed, weigerde (zoals verwacht) blokjes in een rij te leggen (blokken intresseren hem nu eenmaal niet). Maar de ogentest was wel goed en vond hij ook leuk om te doen.

Kinley deed het ook goed, kreeg te horen dat het een flinke dame was (vind het zelf wel meevallen ze is ruim een kilo lichter dan Kylian op die leeftijd was), dat ze erg sterk was (omdat ze op haar buik haar hoofd optilt en rond kijkt) en dat ze vroeg met brabbelen was.

Ze hoeven pas een ritme te ontwikkelen als ze 12 weken zijn dus ze had nog recht op 5 weken rommelen. :D

Wat betreft haar voeding, tja ze at wel veel vonden ze ( 2 x 180 en de rest 150) maar ze luisteren ook niet goed ik zeg steeds heel duidelijk dat we het aanbieden;)
    Maar goed blijft het feit dat ze het maar 3 uur doet op een 150 fles + nutrix. Dus gaan we de nutrix vervangen door fantomalt (straks even ophalen bji de apotheek).

Ze is goed gegroeit, was nu 5300 gram en 56,5 cm.

Groetjes Anita

6. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    docent lichamelijke opvoeding (VMBO)
    achterhoek
    Eerised, shit zeg kan me voorstellen dat je ervan baalt dat je mannetje pas zaterdag weer thuis is. Hoe voel je je verder?
    OOh lekker idd dat de cb vrouw zo op tijd is, ben benieuwd wat de reden is.. Maar bel dan even idd...
    Shit dat Gabriëlla ook minder in haar velletje zit deze week. Pff pittig hoor dat je het alleen moet doen. Kan me heel goed voorstellen dat je je mannetje erg mist. Dikke knuf voor jullie.

Slaapzak, wat triest zeg zo'n 'stalker' hebben die gasten niks beters te doen?? :(.

Jocruella, jeetje meid kan me voorstellen dat je er goed van geschrokken bent. Wel geweldig dat de schildklierwaardes nu normaal waren. Ik ga duimen dat 1 transfusie voldoende is!

Mare, wat balen dat je nog niet weet waarom jullie mannetje zo verdrietig is. Hoop dat jullie snel achter de oorzaak komen en dat het snel beter gaat.

Semben, heerlijk even er tussenuit heel veel plezier! Wij gaan eind november een weekje naar Brabant.

Jusi, wat fijn dat Kenji het zo goed doet :).

Babijtje, zo dat was een lekker nachtje van Jurre :D.

MamatoB, wat een mooi meisje!!
    Gaat vast lukken bij het cb joh!

Tineke, wat een heerlijk binkie jullie mannetje. Hihi geweldige foto met die fles :D:D.

Pluk, wat fijn dat beide kids weer zijn goed gekeurd op het cb ;). Hihi fijn idd die testjes heh :D. Haha als ze moeten doen ze het idd niet ;).

Hier alles ok. Ben vandaag voor het eerst helemaal alleen thuis met de mannetjes. De grote smurf ligt lekker te slapen in zijn bedje en kleine smurf ligt hier naast me te slapen/wakker te worden in de wandelwagen.

7. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Tineke, ik hoop dat je ondertussen al lekker ligt te slapen. :)

MamatoB, herkenbaar hoor, van die zenuwen om ergens alleen heen te moeten. En geloof me, over een paar weken is het peace of cake. ;) Ik ben ook altijd zo'n onzekere muts met die dingen, dus geloof me maar haha.

Tineke, wat een leuke foto, met die grote lach van Storm. :D

Pluk, fijn dat Kylian en Kinley het goed doen. :)
    En op welke leeftijd gaan baby's eigenlijk brabbelen? :(
    En fantomalt, wat is dat precies?

Booky, fijn te horen dat alles goed gaat met Mats en Nils. Wel lekker rustig als ze allebei slapen. :p
    En waar ga je naartoe in Brabant eind november, misschien zit het wel bij ons in de buurt?

8. Meiden, ik vind jullie zo lief.. De virtuele knuffels doen me goed!!!

Oh, die mevrouw kreeg mij niet te pakken van de week, maar ze bellen geheim. En ze had voicemail ingesproken dat ze later zou komen vandaag. Maar goed, was wel een hele aardige mevrouw gelukkig!
    Gabriëlla mag gewoon naar de 150cc omdat ze nog best hongerig is telkens..
    Ze was echt lekker makkelijk daarin :) ! (niet dat ik er naar zou luisteren, want het is mijn kind, en honger is honger)
    Hier dus geen moeilijk gedoe omdat de baby teveel zou krijgen of te hard groeit etc. Als ze maar onder de 200cc blijft de eerste maanden!
    En ze zegt ook: Het is jouw kind en jij voelt het beste wat goed is. En het ene kind van 4000gram moet ook veel groter worden als de ander. EN heeft gewoon meer nodig, net zoals een volwassene, de een van 180cm heeft 6 boterhammen nodig en de ander 12.

Maar zie nu dat het al half 3 is, en zou om half 3 bij mn zus zijn haha. Nou ik ga er vandoor!!

Liefs

9. Torties

Torties Fanatiek lid

20 okt 2008
    2.030
    118
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
    groetjes Torties

10. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    docent lichamelijke opvoeding (VMBO)
    achterhoek
    Jusi we zitten geloof ik in Hapert het park heet 'Het Vennebos' (geloof ik ;)).

Eerised, wel fijn dat je een aardige cb mevrouw had. En idd alle kindjes zijn verschillend en hebben andere behoeften.

De 2 boefjes vandaag....

11. Torties

Torties Fanatiek lid

20 okt 2008
    2.030
    118
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
    ik denk dat ik em ook zo ongeveer net een beetje achter de rug heb.. dat eerste sprongetje..
    de symptomen lijken erg op het 'drama' wat ik hier begin van de week heb gehad..
    en gaat nu langzaam beter en ze kan ook duidelijk meer :D dus..

12. Torties

Torties Fanatiek lid

20 okt 2008
    2.030
    118
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
    als ik het ff zo zeggen mag.. schijt hebben aan de wijkverpleegkundige en desnoods een leugentje om bestwil over hoeveel je der geeft.
    Als jij maar een gelukkige baby hebt en die spekkies gaan er vanzelf weer af als ze gaat kruipen enz.enz!

13. Torties

Torties Fanatiek lid

20 okt 2008
    2.030
    118
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
    Hihi, ik moest even een fractie van een sec nadenken toen ik las, vrouwtje is werken :D ;)
    sorry.. moet even grinneken om me eigen blondheid..
    Rot he, dat het zo vermoeiend is in je eentje :( dan wil je je partner het liefst zo dichtbij mogelijk hebben!
    ik moet er ook zo aan wennen dat ie werken is..

14. Torties

Torties Fanatiek lid

20 okt 2008
    2.030
    118
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
    Voor der leeftijd vind ik dat wel aan de vele kant, maar ik weet niet wat ze weegt?
    en net wat ik zeg.. lekker geven, als ze daar verzadigd van is!

15. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Eerised, hoeveel weegt Gabriëlla nu dan? Aangezien Kenji al op 6 x 135 cc zit, en ik denk nu zo'n 4000 gram weegt.. Is volgens mij wel echt teveel. :(

Booky, wat een lieve foto van Mats en Nils. :)
    En 'Het Vennebos' in Hapert is niet echt bij ons in de buurt.

Sprongetjes, hoe herken je die nu?! Kenji heeft namelijk alleen deze week wat meer als normaal gehuild. En volgens mij kan ie niet veel meer als 2 weken geleden ofzo. :(

16. Torties

Torties Fanatiek lid

20 okt 2008
    2.030
    118
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
    @ pluk
    wat is nutrix?

sorry dat ik verder niet op iedereen reageer vandaag.. ben bijhoorlijk moe en me vent is werken tot middenacht :( ga zo maar bij me schoonouders eten met de kleine want met die avonddiensten voel ik me altijd zo eenzaam!

volgende keer maak ik het weer goed meiden! ik moet ff snel wat strijken nu.. geen hydrofiele luiers meer in de kast :(

17. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Torties, ik strijk de hydrofiele luiers niet eens. ;)
    Als ik ze in de droger heb gehad is het ook kreukvrij hoor.

18. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    ik zou niet weten wanneer ze moeten gaan brabbelen.
    Met fantomalt voeg je extra calori én toe aan de fles in de hoop dat ze het er dan wel 4 uur op volhoudt.

dat is rijstebloem

groetjes Anita

19. sofie28

sofie28 Fanatiek lid

30 okt 2008
    2.290
    0
    0
    :$:$ ben ik 2 dagen niet op het forum geweest en kan ik 25 blz gaan lezen,wat ik wel niet ga doen!!pppffff

aangezien noa nog last heeft van haar darmpjes,ben ik nu weer moeten overschakelen op een andere melkpoeder(novalac ar 1) en nu begint deze eindelijk aan te slaan!
    allè deze ochtend en namiddag had ze toch al iets minder harde stoelgang.
    ook ben ik vandaag naar de osteopaat geweest met haar en heb haar eens laten "bewerken",met als antwoord: vastzittende schouder,vastzittend (gedeelte) rug en dan de lucht in haar darmpjes!
    ze had om 17.30u moeten eten en ze slaapt nog altijd,dus laat ik haar slapen,want het was toch vermoeiend voor haar.ook merk ik dat de lucht in haar darmpjes er beter uitkomt,want ze laat nu regelmatig veel windjes zonder er moeite voor te moeten doen.
    dus nu maar hopen dat ze eindelijk de juiste voeding heeft en dat de osteopaat haar ook een beetje kan helpen.

sorry dat ik op niemand reageer,maar het is echt niet bij te houden ,jullie kunnen echt wel goed kletsen,en dat dan nog met baby's!!!

groetjes sofie

20. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    sofie ellendig he al die lucht en krampen.

Vandaag dus naar het cb geweest en dus heeft Kinley ook haar eerste inentingen gehad.
    Nou mw is de hele dag van slag geweest:$, normaal krijgt ze om 11 uur een fles en gaat ze naar bed maar ja toen zaten we nog bij het cb en kreeg ze net de spuiten.

Bij thuiskomst wel in bed gelegd maar na 1 uur was ze alweer wakker en de hele middag wilde ze niet slapen. Alleen de wandeling naar de apotheek was ze stil en lag ze lekker te pitten maar toen we na een half uur thuis waren en de wagen stond stil was mw ook weer wakker.
    Ze wilde niets alleen bij mij liggen.
    Uiteindelijk viel ze om 17 uur bij mij in slaap en moest ik haar dus om 19 uur wakker maken voor haar fles.
    Nu ligt ze lekker in haar bedje, hopen dat ze het net zo goed doet als de voorgaande nachten.

Jocruella jeetje meid eerst de opluchting omdat alle uitslagen goed zijn en er dan doodleuk achteraan te horen te krijgen dat hij wel even een bloedtransfusie moet hebben.
    Kan me voorstellen dat je even flink geschrokken bent, om eerlijk te zijn hadden ze jullie daar wel wat meer info over mogen geven zodat je niet eerst het hele internet af hoeft te struinen.

Groetje sAnita

Deel Deze Pagina