September 2009 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Ariel, 25 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    @sofie: het klinkt wel alsof het heeft geholpen om langs de ostheopaat te gaan. hopelijk blijft ze er baat bij hebben.

@pluk: wat zielig voor kinley. zij snapt er natuurlijk helemaal niets van en volgens mij kunnen die kleintjes toch ook echt een beetje ziekjes worden van inentingen?

wij zijn vandaag naar de verjaardag van mijn schoonmoeder geweest. wat vond ik het heerlijk dat ik na een half uur kon zeggen we moeten er weer vandoor want david heeft trek :D ik vond het trouwens wel vervelend dat zij niet had verteld dat zij stik verkouden is en een kortslip krijgt. ik denk dat ik dan niet was gekomen als ik dat had geweten en dat weet zij ook.

nu slaapt david even lekker bij papa in de draagdoek, heb ik ook even een moment van rust en kunnen we de voeding een beetje rekken. ik hoop dat ik daar vannacht geen last van krijg :S

2. Torties, ja uitwendig zijn ze verwijderd op dag 6, op 1 na.. Maar de inwendige heeft ze laten zitten! Had 11 uit en 11 inwendig..

Ben jij ook al veel kilo's kwijt:)?

Jusi, Gabriëlla woog met de geboorte 4055 en 54cm en wat ze nu weegt weet ik niet, maar ze is wel flink gegroeid moet ik zeggen :) .. Ze zit denk ik wel richting de 5kg..
    Donderdag om 11.00 moet ik naar het cb, dus ben benieuwd!

Oh ik kom zo weer terug, krijsend meisje in de box ;) ..

3. Booky, ahhh wat lief!! *smelt*smelt*

4. sembem

sembem Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.200
    0
    0
    Hoeraaaaaaa manlief heeft ook vakantie.......heeeerlijk!
    Morgen samen de rest van de spullen inpakken (lijkt wel een volksverhuizing als je 2 kids bij je hebt zeg :$ ) en de auto volladen.
    Onze oudste moet nog naar school tot 15.30uur en dan meteen weg rijden.
    Ik zou zeggen hasta la pasta en tot volgende week vrijdag/ zaterdag enne......niet te veel schrijven want dan moet ik zo veel terug lezen volg week.

Geniet van jullie kindjes en hopelijk van jullie nachtrust.

Liefs van ons

5. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    docent lichamelijke opvoeding (VMBO)
    achterhoek
    Sofie wat sneu die krampen :(. Hopen dat je idd nu de juiste voeding hebt en dat de osteopaat helpt.

Pluk, balen dat Kinley zo van slag was vandaag :(. Behoorlijk vermoeiend...

Mare, idd beetje jammer dat je schoonmoeder niet had verteld dat ze niet helemaal in orde was. Kan me voorstellen dat je anders misschien niet was gegaan...
    Succes komende nacht ;).

OOh ben benieuwd Eerised wat jullie mooie meisje nu weegt.
    Thnx voor het compliment op de foto :D.

Sembem, een hele fijne vakantie. Hihi ik vond het met 1 kindje al lijken op een volksverhuizing ben benieuwd hoe het met 2 kindjes is ;).

6. merakli

merakli Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.214
    0
    36
    Hallo dame,

Ik kan momenteel ook niet reageren :( vandaag gaan we schoonmoeder terugbrengen naar Berlijn, hehe :) vond het aan de ene kant fijn dat ze er was, maar het is genoeg geweest. Als we terug zijn kom ik weer gezellig meepraten (ong. over een week) Ben benieuwd hoe het allemaal gaat verlaten (verblijf in Berlijn) kijjk er wel tegenop eigenlijk, het is koud en hoop dat er niet veel bezoek is.

Trouwens ben ook snotverkouden :(

Nou dames tot volgende week!!!

7. Tineke333

Tineke333 Bekend lid

7 nov 2008
    688
    0
    0
    @ sembem fijne vakantie!!!! XD

@ Merakli hoop dat je toch kan genieten in berlijn en snel weer fit bent!

@ pluk hoe ging de nacht met kinley??? heeft ze goed geslapen?? en jij ook?

@ mare nieuwe profielfoto zag ik, mooi hoor!

8. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Sofie, ik hoop dat Noa baat gaat hebben bij de osteopaat.

Pluk, hoe is het afgelopen nacht nou gegaan met Kinley?

Sembem, veel plezier op vakantie, al denk ik niet dat je dit nog leest. ;)

Merakli, kan me voorstellen dat je je schoonmoeder nu wel beu bent hoor. ;) Succes in Berlijn!

9. slaapzak

slaapzak Bekend lid

20 jun 2008
    777
    0
    0
    verpleegster
    limburg
    hey allemaal...
    ik denk dat Miss P ...haar slaap ritme aan het regelen is...
    wel in onze voor deel opzich...
    Ze was eergisteren na de fles van 22 uur gaan slapen tot half 6 en weer flesje en dan weer geslapen tot 9:45..
    gisteren heeft ze heel weinig geslapen..toen is na de fles van 18 uur om 19 uur in slaap gevallen..met moeite wakker te krijgen om 22:30 toen heeft ze slapend 50 cc gehad en is pas om 4 uur wakker geworden...en slaapt nu nog..
    pppff een nadeel is zo krijg ik niet van die 6 de voeding af...
    ach ja ik laat haar het gewoon een beetje bepalen ze geeft het wel zelf aan blijkbaar..
    Ik moet vandaag naar de gyn crontrole en voor een spiraaltje ben eens benieuwd...
    daarna wat spulletjes halen voor de babyborrel zondag...
    gelukkig hoeven we niet veel te doen want we hebben een zaaltje kunnen huren..dussss lekker niet thuis geen rommel opruimen..gewoon lekker feesten en dan naar huis..

10. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Slaapzak, P. heeft lekker doorgeslapen afgelopen nacht. :)
    Misschien was ze wel moe van gisteren, het vele wakker zijn?
    En relaxed dat jullie de babyborrel in een zaaltje houden, scheelt zeker een boel troep thuis!
    En succes vandaag bij de gyn.

Kenji moest ik vanmorgen ook weer wakker maken om 6.00. Eigenlijk zou Jurgen gewoon de fles geven om 6.00, maar hij kon zijn bed niet uit. Dus maakte hij mij maar wakker. ;)
    Toen Kenji zijn flesje op had, ben ik weer lekker terug gekropen in bed, en toen moest Jurgen er uit. Ik draaide me nog lekker een keer om. :p

11. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Even snel reageren (vanavond als de kids op bed liggen heb ik wel meer tijd)

Kinley heeft op zich goed geslapen, wilde om 12 uur een fles en dronk zo 180 weg.
    Toen kwam ze om 4 uur weer en dronk weer 180 weg en om 7 uur was madam er weer en dronk ze nog even 120 op ;)

Voor de rest heeft ze de hele morgen lief liggen maffen, heeft net een fles gehad (weer 180 weg) en ligt nu lekker in haar bedje (ik hoop tot 3 uur).

Groetjes Anita (vandaag moeder van een vreetschuur)

12. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    achterhoek
    Merakli, succes in Berlijn. Kan me voorstellen dat je nu wel een beetje klaar bent met je s-moeder.

Slaapzak ooh wel lekker kunnen slapen dus afgelopen nacht :). Succes bij de gyn.
    Leuk een babyborrel in een zaaltje. Scheelt idd een hooop zooi thuis ;).

Hihi Pluk lekker joh zo'n klein vreetzakje :D.

Hier liggen de kleine mannetje allebei lekker te slapen. Denk dat ik zo ook maar even op de bank ga liggen ;)

13. Torties

Torties Fanatiek lid

20 okt 2008
    2.030
    118
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
    @mamatoB
    Wat leuk die serieuze blik-foto :D

@ Babijtje
    Zooo dat is een lekkere nacht geweest!

Hier was het vandaag ook niet slecht:
    Na het flesje van 00.00 ging ze best lief slapen, al had ze de halve fles laten staan :( Toen kwam ze om half 5 en, jaaa echt, echt, is ze weer lief gaan slapen tot 8.00 dus niet uuuuuren naast me in mijn bed hoeven nemen, en daarna flesje en lekker nog tot 10.00 bij ons in bed geknuffeld

@Eerised
    Raar zeg van het CB :( Wat voor smoes had ze?
    Gek he dat die kleintjes zo reageren als papa ineens van huis is.. is hier ook het geval hoor J

@Tineke
    Wat en schattige foto’s!

@ booky
    Wat een schatjes jouw 2 boefjes!

@ Jusi
    Nou ik snap der niks van, als het bij mij uit de droger komt zijn ze duidelijk niet kreukvrij :( Krij ze echt niet netjes om het hoofdeinde gevouwen dan. En zo goedkoop was die droger ook weer niet, haha
    Misschien moet ik het anti kreuk programma is uit proberen:p
    Misschien ben ik gewoon en meut dat kan ook :D

@ Pluk
    Ooh oke.. rijstebloem..
    Ik heb de rijstebloem met vanille smaak van bambix in huis gehaald om binnenkort eens te gaan proberen.
    Ik weet alleen niet wanneer ik ermee mag bginnen.. op de verpakking staat vanaf 4 maanden :(

@Jocruella
    Een bloedtransfusie.. jeetje meid.. ik lees je verhaal weer met een brok in me keel, dikke knuffel voor jullie! Je houdt ons wel op de hoogte hoe het gaat.. sterkte hoor!

@ Mare
    Ja lullig he mensen die verzwijgen dat ze wat onder de leden hebben.. hier kwam mijn schoonzusje gister doodleuk even langs onerwachts terwijl ze NET fikse griep achter de rug hef :( Ik wist dat dus niet en liet der binnen en hoorde het later die avond aan de de telefoon toen ik me moeder nog even aan de lijn had L

@Eerised/kilo’s
    Jep :D ik was 75 kilo en een beetje op het eind van de zwangerschap, 2 dagen na de bevalling 63kg, 2 weken na de bevalling 60 kg en nu weer 62 (begin me eetlust weer terug te krijgen, hihi)
    Maar over een week ga ik weer beginnen met wat serieuze lichaamsbeweging en dan gaan we gewoon weer naar de 59/60 :D kunnen we echt alles uit de kast weer aan, voorhoever dat met een enkel kledingstukje nog niet lukt

@Sembem
    Fijne vakantie! Geniet ervan!

@Merakli
    Yeeey dan ben je eindelijke met je gezinnetje als je terug komt!
    Tot volgende week!

Oooh.. pauze, zielig meisje alarm :D

@Slaapzak
    Veel plezier met de babyborrel!
    Klinkt alsof miss P wel lekker slaapt de laatste tijd :D lekker hoor voor jullie :D

@Pluk
    Ff afkloppen.. lijkt ook alsof Kinley het slapen wat leuker begint te vinden dan het huilen ? J

14. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    achterhoek
    Torties, wat fijn dat het beter ging afgelopen nacht. Nu hopen dat dit zo blijft :).

15. Torties

Torties Fanatiek lid

20 okt 2008
    2.030
    118
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
    @booky
    ja heerlijk :) zoals het nu gaat is het tenminste wel genieten :D

16. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Pluk, ik ben benieuwd of Kinley het volgehouden heeft tot 15.00?

Booky, heb je ook een beetje kunnen slapen? :)

Torties, wat fijn dat Alisa goed heeft geslapen. Hopelijk is het blijvend. ;)
    En ik vouw de hydrofiele luiers niet om het hoofdeinde heen eigenlijk. Ik vouw er een driehoek van. Weet niet goed hoe ik het uit moet leggen.

17. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Nou, Kenji wou na de fles van 12.00 ook niet echt meer slapen.
    Om 13.30 heb ik hem maar weer uit bed gehaald, omdat ie toen echt begon te krijsen.
    Ik heb toen met hem op de bank gezeten, en verhaaltjes uit het boek van Winnie the Pooh voorgelezen. Niet dat ie er iets van snapt, maar hij zat me met grote ogen aan te kijken en was stil, dus het hielp wel. :D
    Om 14.00 was ie weer in slaap gevallen, en heb ik hem maar weer in bed gelegd, en om 14.15 waren mijn ouders hier. Ons pap heeft Kenji verschoond, want dat moet ie nog leren haha. :D En ons mam heeft Kenji de fles gegeven.
    Nu zijn ze alweer een half uur weg, en wacht ik tot Jurgen thuis is, zodat we kunnen eten.
    Vanavond moet ik nog naar de Aldi, waar ik géén zin in heb, maar ja, de melk en cola zijn op dus ik moet wel. ;)

18. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    poeh eindelijk david slaapt. op de een of andere manier is hij altijd rustig als er mensen zijn, dus als ik niet even een moment voor mezelf kan pakken. zo ook vanochtend toen onze verwarming werd gemaakt. sinds die mensen weg zijn was david buiten het voeden om dan alleen maar aan het huilen en echt krijsen. nu slaapt hij eindelijk. ik heb echt al hoofdpijn.

ik had vandaag contact met een lactatiekundige maar eigenlijk gaf zij niet echt meer informatie. zij vond het ook geen probleem om een fopspeen te gebruiken. het spijt me maar dat wil ik nog steeds niet. dan leg ik hem liever nog eens aan.
    straks komt mijn man thuis en dan is het gelukkig weekend. adt betekent wat meer rust voor mij.

@torties: dat klinkt als een super nacht. hopelijk blijft het nu ook een beetje zo. maar ze zeggen ook dat rond deze tijd kindjes hun ritme beginnen te vinden toch?

@slaapzak: oh wat leuk een babyborrel, hoop dat jullie ervan kunnen genieten!

@merakli: hehe, kan me voorstellen dat je ernaar uitziet om lekker alleen te zijn met je gezinnetje. geniet van je tijd in berlijn!

19. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Klopt en de arts van het cb zei ook eigenlijk vanaf 4 maanden, maar mijn huisarts (van het oude stempel;)) vertelde mij dat speciale voeding voor hongerige kinderen niet meer (of minder) was dan voeding met extra meel (wat rijstebloem ook is) om een voller gevoel te krijgen.
    Dus is een pak rijstebloem een stuk goedkoper dan steeds die dure voeding voor hongerige baby's. (letterlijke woorden van mijn huisarts geldklopperij).

En Kinley is gisteren heel veel wakker geweest, niet echt veel huilen hoor maar gewoon wakker, van haar ritme af omdat het bezoekje aan het cb precies op haar fles en slaapmoment viel. Dus dat haalt ze vandaag wel weer in.

Nu ligt ze in de box te pruttelen/brabbelen, zodra ze jengelig gaat worden heis ik haar in haar jas en wandelwagen. Kylian op de fiets en dan even kaartje posten en brood halen.

Vandaag de auto gekeurd en shit afgekeurd, de gordel aan de bestuurderskant had een kleine beschadiging.:x

Groetjes anita

20. sofie28

sofie28 Fanatiek lid

30 okt 2008
    2.290
    0
    0
    hallo dames,

pluk:balen dat je auto is afgekeurd!!maar hier in belgie worden onze auto's niet nagekeken aan de binnenkant!!

hier is het een "rare" dag geweest met Noa! niet willen slapen,dan toch willen slapen,niet op de arm en dan weer wel,dan even huilen,dan even lachen,ze wist echt niet wat ze wilde,maar de osteopaat had gezegd dat ze 1 a 2 dagen "lastig" kon doen omdat alles in haar lichaampje een plaats aan het zoeken is na die massage.
    ook is ze net voor de eerste keer rustig in slaap gevallen in haar wiegje zonder te huilen,dus ik denk dat ze echt wel moe is geweest.maar klagen doe ik niet hoor!!
    ook zijn de 2 oudste jongens even een weekendje naar de oma,dus vanavond gaat het nog eens gezellig zijn onder ons 2tjes:p!

groetjes sofie

Deel Deze Pagina